cap buiten verplicht?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IkbenLeen
Berichten: 76
Geregistreerd: 10-10-06

Re: cap buiten verplicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 19:25

Er staat ook maar 1 regel in: Ruiters moeten een helm dragen. Van welke wet dit afkomt ofzo kan Sasha Wamsteker (de schrijfster vh artikel) ons vast meer vertellen !

Anoniem

Re: cap buiten verplicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 19:27


Paardenmeis1

Berichten: 10659
Geregistreerd: 15-11-04

Re: cap buiten verplicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 19:37

Mijn vriend is Thomas, de onderzoeker uit het artikel.

Ik wijs hem ook iedere keer op topics als deze.

Er staat nergens dat een cap verplicht is.. niet in de wet en niet in het artikel.


Het is zeer verstandig, maar het is een eigen keuze.

Je kan er geen bekeuring voor krijgen, om de simpele reden dat je geen bekeuring kan krijgen voor iets wat niet in de wet beschreven word!

IkbenLeen
Berichten: 76
Geregistreerd: 10-10-06

Re: cap buiten verplicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 19:42

@elaine: goh, dan ben ik toch echt Blond ! Heb het artikel hier naast me liggen en ik quote: Ruiters moeten een helm dragen.
Dan heb ik de definitie van "moeten" waarschijnlijk verkeerd aangeleerd!
Dusse iedereen sorry voor de verwarring maar ja, ben ook Blond

Paardenmeis1

Berichten: 10659
Geregistreerd: 15-11-04

Re: cap buiten verplicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 19:44

O, mijn excuses! Ik heb de krant erbij gepakt en het staat er inderdaad.

Citaat:
Ruiters moeten een helm dragen


Dit klopt niet. Het is niet wettelijk vastgelegd en het staat ook niet in het onderzoek.


Edit: Al zou het i.m.o. wel goed zijn om het verplicht te maken, maar dat is mijn mening.

Anoniem

Re: cap buiten verplicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 19:47

In welke context staat het daar eigenlijk?
Want idd er is nog geen wet die het verplicht, dus geen agent die je er voor mag bekeuren Lachen

Paardenmeis1

Berichten: 10659
Geregistreerd: 15-11-04

Re: cap buiten verplicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 19:56

Citaat:
Voor paarden geldt hetzelfde als voor auto's

Wie op de openbare weg een paard berijdt mag niet telefoneren, tenzij het handsfree is. Hier wist ik ook niets van??
Ruiters en koetsiers zijn bestuurders. Ze horen op de rijbaan. Datzelfde geldt voor de geleider van een paard die ernaast loopt. Als zij van rechts komen hebben ze voorrang.
Ruiters moeten een helm dragen.
Bij het ontbreken van een ruiterpad, kunnen ze de berm gebruiken. Op de rijbaan mogen ze niet met zijn 2-en naast elkaar. Fietsers wel. Ruiters mogen ook niet op het fietspad, behalve buiten de bebouwde kom.
Een buitenrit mag uit maximaal 12 ruiters bestaan. Dit vind ik ook een vreemde zin. In het donker is een ruiter verplicht verlichting te dragen. O ja?????? Waarom zijn ze dan bezig dit verplicht te MAKEN?. Hij geeft richting aan door zijn arm uit te steken. Tja, richtingaanwijzers hebben we niet!.
De KNHS adviseert automobilisten vooral paarden kalm te benaderen. Langzaam rijden, minsten 5 meter afstand houden en onnodige geluids- en lichtsignalen vermijden. Paarden zijn kuddedieren zegt de federatie: laat groepen bij elkaar blijven.



Schuingedrukt is mijn eigen toevoeging Lachen

Anoniem

Re: cap buiten verplicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 19:57

Dan staan er in de krant andere dingen dan in het artikel op bokt?

IkbenLeen
Berichten: 76
Geregistreerd: 10-10-06

Re: cap buiten verplicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 19:58

Het artikel op Bokt is niet volledig.

Paardenmeis1

Berichten: 10659
Geregistreerd: 15-11-04

Re: cap buiten verplicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 19:58

Nee. Dat artikel op bokt is het echte artikel. Bovenstaand stukje staat erbij, maar hoort niet bij het onderzoek.

Paardenmeis1

Berichten: 10659
Geregistreerd: 15-11-04

Re: cap buiten verplicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 19:59

IkbenLeen schreef:
Het artikel op Bokt is niet volledig.


Jawel, daar staat namelijk het stuk 'Help, er komt een paard van rechts'.

Bovenstaand stukje heeft een andere titel: 'Voor paarden geldt hetzelfde als voor automobilisten'


Het zijn dus 2 aparte stukjes en ik heb alleen de eerste gepost omdat die gaat over het onderzoek van mijn vriend Lachen

Aradis

Berichten: 6183
Geregistreerd: 14-08-06

Re: cap buiten verplicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 20:05

Ik vind wel dat het verplicht moet worden! Omdat je ook anderen in gevaar kan brengen .. Als je op je hoofd valt en je hebt geen cap op en je laat je paard los die wegrend.. Kan ik genoeg doemscenario's verzinnen Vork

IkbenLeen
Berichten: 76
Geregistreerd: 10-10-06

Re: cap buiten verplicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 20:07

Ik snap het! Het zou alleen handiger zijn (mijn mening dan) als je iets van Nieuws post om het gehele artikel te plaatsen zodat iedereen ook weet wat er staat i.p.v. alleen het onderzoek want nu krijg je er verwarring door!

Paardenmeis1

Berichten: 10659
Geregistreerd: 15-11-04

Re: cap buiten verplicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 20:09



Want ik postte het ivm het onderzoek van mijn vriend.

En ik postte het artikel: 'Help er komt een paard van rechts'.

Niet het artikel: 'Voor paarden geldt hetzelfde als voor automobilisten', omdat dat imo weinig te maken heeft met het andere artikel.

IkbenLeen
Berichten: 76
Geregistreerd: 10-10-06

Re: cap buiten verplicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 20:21

Nou, jouw vriends artikel en Voor paarden geldt hetzelfde als voor auto´s (en de grafiek van populariteit paardensport en aantal blessures) staan bij mij als 1 artikel op 1 pagina bij elkaar. En zeker die info is zeer interessant (maar dat is mijn mening dus!) om te weten; dat van je vriend wist ik al want ook ik rij buiten met mijn paard ......