Wat is een rijbroek toch een oncharmant ding!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Djesseka

Berichten: 3465
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Wat is een rijbroek toch een oncharmant ding!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 15:35

Ik moest nodig een nieuwe rijbroek, want ik had ze aardig stukgereden allemaal. Dus ik naar de ruitershop en een aantal broeken passen. Heb er nu twee van Eurostar die dikker zijn en één die dunner is met klepzakjes op de kont. Deze laatste is een heupmodel. Die eerste twee zijn vrij hoog. Nu heb ik er één van Bos's fashion gekocht om eens te proberen. Deze is minder duur, dik genoeg en zit fijn, maar jemig, wat zijn die broeken toch hoog! Zolang m'n shirt er goed overheen valt, gaat het nog wel. Maar anders staat het toch maar raar, zo'n band net onder je navel..

Ligt dit aan mij? Clown

Oh ja, er was in die winkel een meisje die helemaal een broek ging zoeken die afkleed, letten jullie daarop als je een rijbroek koopt?

Natasjaa

Berichten: 2763
Geregistreerd: 06-07-04
Woonplaats: Groningen > Crokydoos nr 88

Re: Wat is een rijbroek toch een oncharmant ding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 15:37

Dat heb ik ook met die broeken van Bos's Fashion, ik heb de rand gewoon omgeslagen, maar dan moet de broek je wel iets te groot zijn denk ik Lachen anders krijg je m niet omgeslagen.
Bij mij komt ie niet omgeslagen dan ook echt tot bijna onder mijn borsten...

Sorriso

Berichten: 4891
Geregistreerd: 07-08-06

Re: Wat is een rijbroek toch een oncharmant ding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 15:39

Over het algemeen vind ik zo'n hoge broek fijn! Als ik op paard zit, heb ik liever geen broek die op mijn heupen zit te knellen. En die broeken met die zakjes op de kont vind ik helemaal niks... Wat dat betreft let ik toch wel een beetje op het model. En of het afkleedt let ik echt niet op, maar dat hoef ik ook niet... Comfort vind ik het belangrijkst, daarom koop ik trouwens ook nooit meer een Bos's rijbroek, geef mij maar Eurostar of Cavallo!

@Natasjaa: Tot bijna onder je borsten is idd wel erg hoog... Die Karin van mij is het hoogste model wat ik heb, hoger dan die Klara, maar vind ze beide erg fijn. Ze komen alleen niet zo hoog als jouw 'Bos's-en'...

Natasjaa

Berichten: 2763
Geregistreerd: 06-07-04
Woonplaats: Groningen > Crokydoos nr 88

Re: Wat is een rijbroek toch een oncharmant ding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 15:42

Ik denk.... dat mijn Bos's-en een beetje te groot zijn Schijnheilig

Nijn
Berichten: 8555
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Veenendaal

Re: Wat is een rijbroek toch een oncharmant ding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 15:44

Ik vind juist die Bos's broeken fijn, normaal heb ik altijd last van dat broeken schuren op mn heupknobbels zeg maar, gelukkig nu helemaal geen last meer van Lachen
Verder let ik er meer op of ze een beetje slijtvast zijn dan dat het mij afkleed.

Peelie

Berichten: 13433
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Wat is een rijbroek toch een oncharmant ding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 15:48

Als ze maar lekker zitten vind ik het pima. Let er eigenlijk niet zo veel er op hoe het er uit ziet. Bij wedstrijdbroeken nartuurlijk weer wel;)

Anoniem

Re: Wat is een rijbroek toch een oncharmant ding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 15:49

Hahaha kom je daar nu pas achter? Clown

Er zit dan maar 1 ding op: westernrijden Vork Dan heb je dat gedoe met die rijbroeken niet.

C_hristel
Berichten: 5096
Geregistreerd: 20-06-06

Re: Wat is een rijbroek toch een oncharmant ding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 15:51

Ik heb altijd eerst lage gehad. Nu heb ik er eentje van Cavello. Een hoog model. Hij komt tot over me navel. Eerst was het even wennen. En het klinkt raar maar nu lijkt het wel alsof hij een beetje steun geeft in me onderrug.

marsi

Berichten: 320
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Wat is een rijbroek toch een oncharmant ding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 15:55

C_hristel schreef:
En het klinkt raar maar nu lijkt het wel alsof hij een beetje steun geeft in me onderrug.


Haha, raar klinken of niet, ik heb dat gevoel ook! Vond het eerst verschrikkelijk om zo'n broek bij iemand te zien...heb nu alleen nog maar hoge broeken! Ok, het ziet er niet echt charmant uit en je moet er ook écht iets overheen dragen, maar ja, ik hoef niet per sé als een Barbie op mn paardje te zitten!
Enige nadeel is dat, wanneer je maagpijn hebt (heb ik nogal eens), deze broeken precies dáár zitten waar je dan pijn hebt! Maar ja, dan gooi ik gewoon mn sluiting open Bloos

C_hristel
Berichten: 5096
Geregistreerd: 20-06-06

Re: Wat is een rijbroek toch een oncharmant ding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 15:58

marsi: oehh ik ben niet de enige (A).
Ik vind nog een nadeel dat ie soms zo hoog is dat ik het gevoel heb alsof hij in me bil zit. hahah.

Ik vind paardrij broeken niet zo heel oncharmant. Vooral wedstrijd broeken niet. Er valt altijd wel iets leuks van te maken met een leuk truitje ofzo. Ik kreeg laatst echt nog een compliment dat ik een lekker bil had in die broek. whahaahahha

marsi

Berichten: 320
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Wat is een rijbroek toch een oncharmant ding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 16:03

Haha, nee ik kan niet echt zeggen dat ik er een mooier figuur van krijg! Maar ja, daarvoor doe ik ze natuurlijk ook niet aan...als je soms meiden ziet lopen, dan denk ik echt: "Wat ben ik toch een slons!" Haha!

Anoniem

Re: Wat is een rijbroek toch een oncharmant ding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 16:05

Gewoon een truitje of vestje erover heen en je ziet er niks van dat ie zo hoog zit hoor.

C_hristel
Berichten: 5096
Geregistreerd: 20-06-06

Re: Wat is een rijbroek toch een oncharmant ding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 16:05

Ja agh als we een modeshow willen lopen moeten we maar opzoek gaan naar een catewalk en de modeshow niet lopen tussen de stallen door

Djesseka

Berichten: 3465
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Re: Wat is een rijbroek toch een oncharmant ding!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 16:13

Haha, dat is waar C_hristel!

Ik geef ook nooit zoveel geld uit aan rijkleding en koop ook eigenlijk alleen rijbroeken bij de paardenwinkel, verder gewoon een shirtje van Vero ofzo erop. Jullie? (€100,- voor een Anky-vestje? No way!)

Rhyddid

Berichten: 1950
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Hazerswoude-dorp

Re: Wat is een rijbroek toch een oncharmant ding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 16:15

Als je wilt dat het afkleed moet je een zwarte rijbroek nemen.

Kieffer

Berichten: 5981
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Wat is een rijbroek toch een oncharmant ding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 16:17

Ik vind zo'n hoge altijd wel lekker zitten, in de winter lekker warm en hij corrigeert mijn buikje ook nog een beetje Tong uitsteken
Verder zijn rijbroeken bedoeld om mee naar de paarden te gaan, dus hoeft het geen kunstwerk te zijn. Ze mogen vies worden en zijn functioneel.
Ik vind dat ze tegenwoordig steeds leuker worden met al die kleurtjes enzo Lachen

Zappa

Berichten: 2744
Geregistreerd: 10-10-06

Re: Wat is een rijbroek toch een oncharmant ding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 16:18

Djesseka schreef:
Ik geef ook nooit zoveel geld uit aan rijkleding en koop ook eigenlijk alleen rijbroeken bij de paardenwinkel, verder gewoon een shirtje van Vero ofzo erop. Jullie? (€100,- voor een Anky-vestje? No way!)


whaaaaaaaaaaaaat 100 euro voor een vestje
ammenooitniet
ik geef er ook niet al teveel aan uit
en idd ik loop geen modeshow
als het maar lekker zit
ik heb nu ook een rijbroek die hoog zit
ik vind dat toch een stuk lekkerder zitten
(en op de een of andere manier werkt ie mijn buik(je)ook weg Haha! )

C_hristel
Berichten: 5096
Geregistreerd: 20-06-06

Re: Wat is een rijbroek toch een oncharmant ding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 16:22

Mijn cavello broek was 184 euro ofzo maar voor de helft van de prijs. En hij is onwijs mooi, helemaal mijn ding. Toen de korting eraf was gegaan vond ik het nogal een hap geld om uit te geven. Maar hij is het wel waard, goede kwaliteit enz. Maar 100 euro voor vestje voor paardrijden is mijn ook te veel ja!

Sorriso

Berichten: 4891
Geregistreerd: 07-08-06

Re: Wat is een rijbroek toch een oncharmant ding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 16:25

marsi schreef:
C_hristel schreef:
En het klinkt raar maar nu lijkt het wel alsof hij een beetje steun geeft in me onderrug.


Haha, raar klinken of niet, ik heb dat gevoel ook! Vond het eerst verschrikkelijk om zo'n broek bij iemand te zien...heb nu alleen nog maar hoge broeken! Ok, het ziet er niet echt charmant uit en je moet er ook écht iets overheen dragen, maar ja, ik hoef niet per sé als een Barbie op mn paardje te zitten!
Enige nadeel is dat, wanneer je maagpijn hebt (heb ik nogal eens), deze broeken precies dáár zitten waar je dan pijn hebt! Maar ja, dan gooi ik gewoon mn sluiting open Bloos

Juist Vork. Dat is nou het hele punt, de broek moet dan wel goed aansluiten natuurlijk. Enneh, je doet toch geen naveltruitje aan op paard meestal, dus wie ziet het dat die broek zo hoog is? En bedenk eens hoeveel mensen zo'n hoge broek aan hebben...

Excalibur

Berichten: 262
Geregistreerd: 05-10-04
Woonplaats: Stroe

Re: Wat is een rijbroek toch een oncharmant ding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 16:30

Ik dacht al dat ik de enige was die rijbroeken hoog vind zitten. Daar komt bij dat ik bijna geen taille heb dus ook nog een maat groter moet kopen Boos! (of zitten ze ook nog eens extra strak?). Ik zou rijbroek graag een stukje lager zien. Niet te laag want zo'n bouwvakkersgleuf is ook niets. Ach gut

meggiemeg

Berichten: 12246
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Wat is een rijbroek toch een oncharmant ding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 16:35

vind die hoge broeken een uitkomst, nooit een koude rug met rijden en je hebt er op een bepaalde manier steun aan vind ik!

C_hristel
Berichten: 5096
Geregistreerd: 20-06-06

Re: Wat is een rijbroek toch een oncharmant ding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 17:02

Excalibur schreef:
Ik dacht al dat ik de enige was die rijbroeken hoog vind zitten. Daar komt bij dat ik bijna geen taille heb dus ook nog een maat groter moet kopen Boos! (of zitten ze ook nog eens extra strak?). Ik zou rijbroek graag een stukje lager zien. Niet te laag want zo'n bouwvakkersgleuf is ook niets. Ach gut


Hoezo een maat groter? Ik heb ook een hele smalle taile maar hou het gewoon bij dezelfde maat hoor

_inge_

Berichten: 1129
Geregistreerd: 05-07-06
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Re: Wat is een rijbroek toch een oncharmant ding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 17:08

Ik heb ook onwijs veel hoge rijbroeken ik vouw ze altijd dubbel naar de kleur kijk ik niet echt ik neem meestal zwart donkerblauw of creme als ik een nieuwe rijbroek neem. Ik heb wel een paarse spijkerstofachtigerijbroek en een lichtblauwe en verder de kleuren die ik hierboven zei.

Melia
Berichten: 9853
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: Wat is een rijbroek toch een oncharmant ding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 17:52

ik heb mijn rijbroeken ook hoog maar vind het juist wel fijn Ja.
Anders rij je de hele tijd met zo'n afgezakte broek en zie je steeds je bilnaad, nog koud ook in de winter. In de zomer is het nog een ander verhaal, en je blijft ook aan het hijsen dan, als je op het paard zit.

Gewone broeken die je thuis zegmaar aan hebt dat zijn wel heupmodellen, en vind het ook fijner maar voor paardrijden zou ik het niet willen .

Sorriso

Berichten: 4891
Geregistreerd: 07-08-06

Re: Wat is een rijbroek toch een oncharmant ding!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 17:54

C_hristel schreef:
Excalibur schreef:
Ik dacht al dat ik de enige was die rijbroeken hoog vind zitten. Daar komt bij dat ik bijna geen taille heb dus ook nog een maat groter moet kopen Boos! (of zitten ze ook nog eens extra strak?). Ik zou rijbroek graag een stukje lager zien. Niet te laag want zo'n bouwvakkersgleuf is ook niets. Ach gut


Hoezo een maat groter? Ik heb ook een hele smalle taile maar hou het gewoon bij dezelfde maat hoor

Als je geen taille hebt, is je romp min of meer recht zeg maar (overdreven gezien)... Dus kan het bij haar voorkomen dat de taille van een broek te strak zal zitten...