HELP! Caps passen nooit!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marieke1
Berichten: 35
Geregistreerd: 06-02-06

HELP! Caps passen nooit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-07 12:11

Ik wil een nieuwe cap gaan kopen, maar het probleem is dat die dingen bij mij nooit aansluiten.
Ik heb van oor tot oor geen breed hoofd, maar mijn kruin tot mijn achterhoofd is blijkbaar in verhouding wel wat breder. Het probleem is nu dat ik daardoor altijd een grote capmaat moet nemen, dan zit ie vanaf mijn kruin tot achter gewoon netjes, maar houd ik van oor tot oor zo veel ruimte over bij het vooraanzicht. Vooral bij de nieuwere caps lijkt het net of ik een champignon op mijn hoofd heb Clown , en daarbij wiebelt dat ding dan als een gek heen en weer op mijn hoofd wanneer ik ga rijden...
Ik vroeg me af of meer mensen hier last van hebben en of er caps zijn waarbij je dat enigszins aan kan passen, want of ik nu met of zonder cap rijdt, veilig is het dus zowiezo niet. Wie heeft er suggesties?

Groetjes Marieke.

missyissy
Berichten: 623
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: boven de rivieren.

Re: HELP! Caps passen nooit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 12:13

ik heb er zelf geen last van maar een vriendin van mij wel dus ik lees even mee.

marieke1
Berichten: 35
Geregistreerd: 06-02-06

Re: HELP! Caps passen nooit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-07 12:20

Heb net het topic "verstelbare caps" gelezen. Het lijkt een in eerste instantie een goed idee, maar dit lost mijn probleem volgens mij niet op. De cap blijft dan nl. groot en vooral breed van vorm, waardoor hij, in mijn ogen, alsnog gaat wiebelen, of zijn er juist mensen met andere ervaringen?

Lise81

Berichten: 2315
Geregistreerd: 08-09-04
Woonplaats: Eelde

Re: HELP! Caps passen nooit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 13:05

Ik ken het probleem wel, heb het zelf niet. Je moet een wat smallere cap hebben, misschien de Harry's Horse Pro Plus? Die lijkt iig wat smaller.

Winniiee

Berichten: 1871
Geregistreerd: 17-01-07

Re: HELP! Caps passen nooit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 13:07

Ik heb er ook geen last van.
Sterk aangeraden HH Prp Plus dat is meer eeen helm en sluit meer aan.
Mischien heb je een tussenmaat?..Dat de ene net te groot is en de andere net te klein Clown

lejo

Berichten: 1806
Geregistreerd: 31-05-06

Re: HELP! Caps passen nooit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 13:08

ik heb nog zo'n verstelbare van casco, dat is gewoon met een draad die je strakker draait, dus die volgt de vorm van je hoofd.
edit: tis alleen niet een extreem prettige cap omdat hij wat hoog staat, maar beter dat dan een die niet past, want dat is ook onveilig.
Laatst bijgewerkt door lejo op 17-02-07 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Winniiee

Berichten: 1871
Geregistreerd: 17-01-07

Re: HELP! Caps passen nooit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 13:09

marieke1 schreef:
Heb net het topic "verstelbare caps" gelezen. Het lijkt een in eerste instantie een goed idee, maar dit lost mijn probleem volgens mij niet op. De cap blijft dan nl. groot en vooral breed van vorm, waardoor hij, in mijn ogen, alsnog gaat wiebelen, of zijn er juist mensen met andere ervaringen?

Die capjes vind ik maar flut...
Iniegeval als je de casco youngstar bedoeld.. ( dat is de enige verstelbare die ik momenteel ken Clown )
het enigste wat je steunt in de nek is een plastic rondje.. Koe Koe Koe en erg dun matriaal wat ik hiervoor al zijn ik draagt nu voor alleen HH Pro Plus op me bol Haha! Dat is echt een helm die ook aansluit in je nek

jermaine
Berichten: 88
Geregistreerd: 19-01-06

Re: HELP! Caps passen nooit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 13:11

Ik heb ook een casco. Kan je inderdaad naar elk hoofd aanpassen.

roxiie

Berichten: 7832
Geregistreerd: 22-09-05

Re: HELP! Caps passen nooit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 13:12

Een vriendin van mij heeft zo'n beetje het zelfde probleem als jou, zij heeft een casco youngster gekocht ( verstel knop aan de achterkant) en kussentjes met klitterband ( voor fietshelm) bij haar oren, Tis niet perfect, maar het zit wel velen malen beter als ik haar mag geloven

Winniiee

Berichten: 1871
Geregistreerd: 17-01-07

Re: HELP! Caps passen nooit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 13:24

roxiie schreef:
Een vriendin van mij heeft zo'n beetje het zelfde probleem als jou, zij heeft een casco youngster gekocht ( verstel knop aan de achterkant) en kussentjes met klitterband ( voor fietshelm) bij haar oren, Tis niet perfect, maar het zit wel velen malen beter als ik haar mag geloven

Dat ind ik jnuist flut capjes.. Vork
Het enigste wat je ondersteund is dat plastic rondje achter in je hoofd! Duivel
Heb hem zelf ook gepast van binnen alleeen met piepschuim gevuld? Sigaar
En héél dun materiaal.
Sommige mensen vinden dit fijn Sigaar Vork
Zelf al eerder gezegt ga ik voor 100% voor de HH Pro Plus Het steunt je gewelig dik gevoerd ventilatie en achter ik je nek erg véél steun.
Ook de GPA : http://www.ruiterhuishelden.nl/shop/cap ... d_air.html
Is éreg fijn aleen zit je wel aan een hoge prijs klasse! Sigaar Ach gut Vingers aflikken Koe Vork

lejo

Berichten: 1806
Geregistreerd: 31-05-06

Re: HELP! Caps passen nooit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 13:30

ik ben ook zoekende en houd dus alle topics een beetje in de gaten. Maar die is wel heel erg duur!! Tong uitsteken

germie

Berichten: 26064
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: HELP! Caps passen nooit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 13:53

Ik vind juist die verstelbare caps fijn. Heb nu een Airstream van Horka en eentje van de Lidl.
Alleen, ik zit er aan te denken om de klep van m'n cap af te zagen. WAarom? HEb me 2 weken geleden enorm hard hieraan gestoten tijdens bokkesprongen waarbij het paard ook omhoog kwam. Van mij mogen ze dus zonder klep gemaakt worden, veel veiliger.
Volgens mij heeft iedereen zo wel wat met caps. Ik koop nooit dure caps. De pasvorm is zeker niet beter (is heel persoonlijk ) en als je valt kun je ze toch wegdonderen. HEb voor op stal zo een Lidlcap liggen, zit heerlijk, is niet eens lelijk en gebeurt er wat mee, dan is het jammer.
Denk dus dat het gewoon een kwestie van passen is. Mijn advies: ga tot 50 euro passen, dan heb je wel de keus uit 20 modellen en merken. Die duurdere zijn weggeggooid geld. Zeker die domme dure krengen van GPA, je gaat toch niet het geld van een compleet A-merk zadel uitgeven voor 1 cap? 1 keer vallen het geld (de cap) kan de container in.
Wil je nog wat moois, dan kun je tot een 80 euro gaan. KWaliteit is gelijk aan de duurdere en die goedkope zijn nog mooi ook en volgens mij keus genoeg om wat passends te vinden. Ik wil alleen nog maar verstelbare caps. Die zitten mij altijd goed, ongeacht merk en prijs. Heb diverse gepast en het is 1 pot nat. Past altijd.

Zatilda
Berichten: 167
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: almere

Re: HELP! Caps passen nooit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 17:41

de HH proplus is echt een geweldige cap. hij is niet zwaar op je hoofd. niet te smal niet te breed!
gewoon perfect:P

Urielle

Berichten: 50076
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: HELP! Caps passen nooit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 18:01

De enige cap die ik enigszins paste was een Kavalkade. Zit nog niet optimaal maar de rest paste echt helemaal niet.
HH kreeg ik gelijk knallende koppijn van.
Een verstelbare van de Lidl heb ik ooit gekocht omdat die zo goedkoop waren en dat ding kan ik van oor tot oor heen en weer bewegen Clown
en verder heb ik in de ruitershop echt een stuk of 20, 25 modellen op gehad tot 120 Euro.
Ik denk echt dat het een kwestie is van blijven passen en blijven verder zoeken.

Image_

Berichten: 86
Geregistreerd: 16-12-06

Re: HELP! Caps passen nooit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 18:02

ik pas ook bijna geen een cap. heb een smal hoofd. ik heb nu een GPA cap, die past echt super goed!

Achterom
Berichten: 23056
Geregistreerd: 28-09-04

Re: HELP! Caps passen nooit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 18:05

Ik heb op ebay een troxel spirit gekocht. Ook helemaal verstelbaar, nog meer dan zo'n harry's horse ding. De klep zit alleen maar vast met klitteband en kun je er dus zo af halen.

Verder hoort een cap helemaal geen 'steun in de nek' te geven. Lijkt mij persoonlijk zelfs erg gevaarlijk...

Winniiee

Berichten: 1871
Geregistreerd: 17-01-07

Re: HELP! Caps passen nooit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 18:53

Wendy schreef:
Ik heb op ebay een troxel spirit gekocht. Ook helemaal verstelbaar, nog meer dan zo'n harry's horse ding. De klep zit alleen maar vast met klitteband en kun je er dus zo af halen.

Verder hoort een cap helemaal geen 'steun in de nek' te geven. Lijkt mij persoonlijk zelfs erg gevaarlijk...

http://www.dierenshop.nl/imagemagic.php ... =100&page=
Hiermee word bedoeld dat hij meer doorloopt als een andere 3punt cap Vork

Winniiee

Berichten: 1871
Geregistreerd: 17-01-07

Re: HELP! Caps passen nooit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 18:53

Enne heb je mischien een foto van je cap? Tong uitsteken
Vindh me wel héél apart met klitteband je klep eraf halen.. Koe

Achterom
Berichten: 23056
Geregistreerd: 28-09-04

Re: HELP! Caps passen nooit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 18:55

Net wat ik zeg, lijkt me erg gevaarlijk. Wat nou als je valt en je cap schuift iets naar achteren? Lijkt me dat je daarmee je nek kunt breken...

Foto van mijn cap...
Afbeelding

En voor de mensen die niet zo van blauw houden, hij is er ook gewoon in het zwart Tong uitsteken

Afbeelding

germie

Berichten: 26064
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: HELP! Caps passen nooit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 19:35

Verwijderbare klep? Dat lijkt mij ideaal.

marieke1
Berichten: 35
Geregistreerd: 06-02-06

Re: HELP! Caps passen nooit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-07 13:14

Bedankt voor alle reacties! Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met dit probleem Haha! . Ik denk dat ik eens ga kijken voor de HH pro plus of de troxel spirit, de ervaringen daarmee klonken positief. Ik heb weer hoop, dank jullie wel!

appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Re: HELP! Caps passen nooit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 13:16

Ik heb een cap met een draiiknop aan de achterkant deze wiebelt nooit. Als ik hem naar links draai gaat hij strakker en naar rechts losser. Zo zit hij altijd goed!Ik kan hem verstellen terwijl ik hem op mn hoofd heb

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: HELP! Caps passen nooit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 12:17

Ikzelf heb hetzelfde probleem, ben zelf op zoek naar een nieuwe cap. Ik wilde graag de casco new master, maar deze is aan de zijkanten veels te breed. Vervolgens nog een aantal caps opgehad, maar helaas zonder succes. Ik weet wel dat de casco youngster mij goed zit. Daarom heb ik nu de youngster dynamite besteld (vind ik qua uiterlijk mooier), dus hopelijk valt die net zoals de youngster, dus zonder veel ruimte aan de zijkanten.

Shadow0

Berichten: 43535
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: HELP! Caps passen nooit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 12:45

Ook van mij nog even: een vergelijkbaar probleem hier, en de verstelbare casco's of horka's passen echt niet, hoe strak ze ook gedraaid worden.

Ik heb nu een Lidl-cap (oud model) en die past prima, troxels zitten ook goed. Ik vind het dan ook elke keer weer verbazend dat deze helmen niet wat vaker verkocht worden in Nederland (prima caps, niet uitzonderlijk duur, en ik vind ze mooi.)

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: HELP! Caps passen nooit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 14:20

Shadow0 schreef:
troxels zitten ook goed. Ik vind het dan ook elke keer weer verbazend dat deze helmen niet wat vaker verkocht worden in Nederland (prima caps, niet uitzonderlijk duur, en ik vind ze mooi.)


Ik denk dat dat komt doordat die caps pas kortgeleden zijn goedgekeurd in nederland, waardoor toen pas de verkoop op gang is gekomen... Het zijn zeker mooie caps, voor een fatsoenlijke prijs.