Ruiterspierpijn

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Harlekijntje

Berichten: 74
Geregistreerd: 19-11-06
Woonplaats: Parel tussen de heuvels!

Ruiterspierpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 22:29

Even een vraagje. Ik rijd zelf een aantal paarden per dag, maar de laatste tijd heb ik zelf mega spierpijn. Mijn paarden zijn super los en lopen lekker. Heb er weleens een van een klant die wat losser gemaakt moet worden, maar niet al te vaak.

Alleen barts ik elke dag van de super spierpijn in mijn benen. Heeft iemand anders dat ook?? Zijn er ook supplementen voor de spieren van de ruiter ipv het paard Tong uitsteken

De warming ups en cooling downs zijn niet alleen voor mijn paard maar ook voor mij Bloos

MRIIIS

Berichten: 5364
Geregistreerd: 19-11-05

Re: Ruiterspierpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 16:55

Sinds kort (idee van 'n vriendin) 'gymnastieken' wij elke keer voor 't rijden. Het helpt best goed, misschien een idee voor jou? Lachen En dan na 't rijden ook nog even strekken .. Succes!

Harlekijntje

Berichten: 74
Geregistreerd: 19-11-06
Woonplaats: Parel tussen de heuvels!

Re: Ruiterspierpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 17:36

Bedankt voor de tip... Pling

Alleen strooi ik 's ochtends al 40 boxen op, dacht dat al genoeg warming up was voor het rijden...

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Re: Ruiterspierpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 04:38

Ik denk dat je beter af bent met een warming up waarbij je je richt op de spieren die je gebruikt tijdens het rijden. Ik doe altijd in ieder geval mijn rug, mijn kuiten en mijn dijen (voor-, achter- en binnenkant) en soms nog meer. Helpt best goed en zo blijven je spieren langer en soepeler zodat je (lees: ik) er niet als een body builder uitziet. Tong uitsteken

missK
Berichten: 813
Geregistreerd: 10-06-06

Re: Ruiterspierpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 13:18

het wil soms ook nog wel eens helpen om de volgorde van de paarden aan te passen... Bijvoorbeeld te beginnen met het smalste type en dat dan op te voeren, zodat de breedste als laatste hebt (kunnen je beenspieren langzaam wennen). En idd de rekoefeningen op de grond!

louanagirl
Berichten: 497
Geregistreerd: 23-10-06
Woonplaats: friesland

Re: Ruiterspierpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 13:33

ik heb er nog geen last van... ben nog lekker jong...
soms wel last van m'n benen maar alleen als het heel inspannend was... verder is rekken en strekken idd een goeie oplossing!

Smallheal
Berichten: 3142
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Zwanenburg

Re: Ruiterspierpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 14:20

ZIjn je beugels dan niet te kort? Ik heb ook last van als ik gesprongen heb omdat ik me beugels dan 1 รก 2 gaatjes strakker doe..