Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 19:52

Ik heb ook bewust 's avonds gepast :j

Oprekken heeft maar heel tijdelijk resultaat he? Mijn laarzen zaten een wwek super, daarna was het weer krap.

Laura_
Berichten: 5388
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 00:01

1.5 mnd geleden was mijn rits in t midden open geklapt. Geen beweging in gekregen. Uiteindelijk uit gekregen mn laars (rits zat boven nog vast) en toen deed die t weer. Dacht he gelukkig. Misschien eenmalig. Maar vandaag wil ik opstappem en klapt die weer open. Laarzen heb ik sinds november ofzo. Dus ga ermee terug. Mag toch hopen dat de ritsen iets steviger zijn dan dit. Het rare is dat de rits het daarna wel weer "doet"

Iemand ervaring met half jou oude de niros en een zwakke rits?

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 07:33

Nee behalve toen ik aangekomen was in gewicht en ze niet meer helemaal dicht kreeg tot boven. Toen gleed de rits steeds open zodra ik ging rijden. Toen heb ik ze maar weg gedaan.

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 13:14

Nee geen ervaring mee. Vervelend!

c_alsemgeest

Berichten: 20729
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 13:17

MissJ schreef:
Ik heb ook bewust 's avonds gepast :j

Oprekken heeft maar heel tijdelijk resultaat he? Mijn laarzen zaten een wwek super, daarna was het weer krap.

die ervaring heb ik er niet mee eigenlijk? Hoe zou dat kunnen dan, leer wat goed opgerekt is met de goede materialen kan toch niet meer zo veel krimpen?

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 13:19

c_alsemgeest schreef:
die ervaring heb ik er niet mee eigenlijk? Hoe zou dat kunnen dan, leer wat goed opgerekt is met de goede materialen kan toch niet meer zo veel krimpen?


Ik heb mij door een oude schoenmaker laten vertellen dat leer weer teruggaat in de oude staat/oude model. Dus dat dit soort methoden vaak maar tijdelijk resultaat hebben. De pest bij mij was ook nog dat mijn paard geblesseerd is geweest na het rekken. Wellicht blijft het resultaat beter als je ze dagelijks blijft dragen na het rekken.

Needje

Berichten: 19215
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 13:56

Als je je laarzen niet veel draagt zullen ze idd langzaam weer terug naar hun oude maat gaan. :j

Laura_
Berichten: 5388
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 17:46

Geen garantie meer op de rits.. Ergens wel te verwachten, maar vind het voor zulke laarzen toch slechte zaak dat ze na 7 maanden ''kapot'' zijn.
Wacht nu nog even af of ze binnenkort weer open schieten, omdat het dus twee maanden wel goed is gegaan.

Kosten zijn gelukkig maar 25 euro, dus dat valt nog mee.

c_alsemgeest

Berichten: 20729
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 23:01

Needje schreef:
Als je je laarzen niet veel draagt zullen ze idd langzaam weer terug naar hun oude maat gaan. :j

Joh? Nooit geweten :+

Len_ny
Berichten: 35
Geregistreerd: 30-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 23:34

Ik heb een tijdje terug ook het probleem van openknappende ritsen gehad. Ook geen garantie meer op natuurlijk. Ben naar de schoenmaker en die heeft er een nieuwe glijder (noem je dat zo?) opgezet voor nog geen 5 euro en sindsdien doet die het weer perfect.

Tsplendid

Berichten: 1758
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 12:43

lianne__ schreef:
Tsplendid schreef:
Ik heb vandaag wedstrijdlaarzen besteld *\o/* mijn Ottaviano's voor training bevallen erg goed! Het wordt wederom het model Ottaviano in brushed black met een subtiele top met stardust en een swarovski rand.

Dus deze laars:
[ [url=m/cohHAK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Met deze top:
[ [url=m/wIn3gB.jpg]Afbeelding[/url] ]

En nu weer wachten!

Jij had die hele lichte kleur laars toch voor het trainen? met veters tot bovenaan?


Ja klopt :)

Nicolesz

Berichten: 38
Geregistreerd: 26-05-10
Woonplaats: West-Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 20:09

MissJ schreef:
c_alsemgeest schreef:
die ervaring heb ik er niet mee eigenlijk? Hoe zou dat kunnen dan, leer wat goed opgerekt is met de goede materialen kan toch niet meer zo veel krimpen?


Ik heb mij door een oude schoenmaker laten vertellen dat leer weer teruggaat in de oude staat/oude model. Dus dat dit soort methoden vaak maar tijdelijk resultaat hebben. De pest bij mij was ook nog dat mijn paard geblesseerd is geweest na het rekken. Wellicht blijft het resultaat beter als je ze dagelijks blijft dragen na het rekken.


Ik heb helaas hetzelfde probleem... in november mn Ottaviano's gehaald, kreeg ze toen met moeite dicht en dan een hele dag kloppende kuiten...
Sinds januari niet meer gereden ivm blessure van de eigenaresse van de pony die me hielp zadelmak te maken en laatst kreeg ik ze voor geen mogelijkheid meer dicht. Terug naar de winkel, opnieuw oplaten rekken, ging als een soepele rits heerlijk omhoog. Volgende dag in de middag aantrekken, voor geen mogelijkheid ze aan krijgen :(
Mijn kuiten zetten heel erg uit en nu in de zomer nog meer...
Ben al naar meerdere schoenmakers geweest om er een stukje elastiek tussen te laten zetten maar tot nu toe zeggen ze allemaal nee....
Iemand daarvoor suggesties?

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 20:11

Wat bij mij hielp was overdag steunkousen/compressiekousen aan doen.

Na een tijdje weer meer rijden ging het beter.

Laura_
Berichten: 5388
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 20:18

MissJ schreef:
c_alsemgeest schreef:
die ervaring heb ik er niet mee eigenlijk? Hoe zou dat kunnen dan, leer wat goed opgerekt is met de goede materialen kan toch niet meer zo veel krimpen?


Ik heb mij door een oude schoenmaker laten vertellen dat leer weer teruggaat in de oude staat/oude model. Dus dat dit soort methoden vaak maar tijdelijk resultaat hebben. De pest bij mij was ook nog dat mijn paard geblesseerd is geweest na het rekken. Wellicht blijft het resultaat beter als je ze dagelijks blijft dragen na het rekken.


Ik heb helaas hetzelfde probleem... in november mn Ottaviano's gehaald, kreeg ze toen met moeite dicht en dan een hele dag kloppende kuiten...
Sinds januari niet meer gereden ivm blessure van de eigenaresse van de pony die me hielp zadelmak te maken en laatst kreeg ik ze voor geen mogelijkheid meer dicht. Terug naar de winkel, opnieuw oplaten rekken, ging als een soepele rits heerlijk omhoog. Volgende dag in de middag aantrekken, voor geen mogelijkheid ze aan krijgen :(
Mijn kuiten zetten heel erg uit en nu in de zomer nog meer...
Ben al naar meerdere schoenmakers geweest om er een stukje elastiek tussen te laten zetten maar tot nu toe zeggen ze allemaal nee....
Iemand daarvoor suggesties?[/quote]
Een zadelmakerij? Zij hebben vaak betere materialen voor het dikke leer van een laars. Schoenmakers durven het vaak niet aan. Denk dat Drunens/van rijs of een winkel in die richting je wel kunt helpen.

c_alsemgeest

Berichten: 20729
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 20:43

Ik heb mijn wedstrijd laarzen even niet aan gehad sinds het rekken en eergister weer wel, deze waren gelukkig nog goed :+ maar na jullie verhalen doe ik ze toch ook naar wat vaker tussendoor aan :)
Bij mij gaan steunkousen of afvallen helaas niet helpen. Het komt door meerdere breuken waar ook wat littekenweefsel op zit bij het bindweefsel. Het is al heel erg geslonken, maar blijft nu ook na ruim anderhalf jaar een gevoelige plek ook als het nog iets dunner zou worden.

Sannnn
Berichten: 4815
Geregistreerd: 23-10-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 20:45

Mijn laarzen zijn ook opgerekt, aardig wat ook. Ik kreeg ze echt helemaal niet dicht. Ze hebben 2 weken bij de winkel gestaan om ze op te laten rekken. Daarna heb ik ze elke dag aan gehad, wel veel pijn en kloppende kuiten alsnog, en nu zitten ze redelijk. Heeft wel een maand geduurd... Ik hoop dat ze nog wat zakken en iets wijder komen te zitten zodat ik ze met mijn crossen ook aan kan.

Kan je niet naar de winkel terug gaan waar je ze gekocht hebt Nicolesz?

Nicolesz

Berichten: 38
Geregistreerd: 26-05-10
Woonplaats: West-Friesland

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 20:49

Thanks voor je reactie, ik ben nu al 3 terug geweest voor op laten rekken en heb zelf het idee dat ze me niet verder kunnen helpen, en ik laat liever dan een stukje elastiek ernaast zetten dan dat ik over 2 maanden nog met pijnlijke kuiten loop en dat ze alsnog kapot gaan..

Sannnn
Berichten: 4815
Geregistreerd: 23-10-07
Woonplaats: Gelderland

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 20:52

Oh dat is erg vervelend zeg. Zulke dure mooie laarzen en dan dit. :( Hopelijk kan een schoenmaker je dan helpen... Je garantie, voor zover je die hebt, vervalt alleen wel als je er elastiek in laat zetten is mij verteld.

c_alsemgeest

Berichten: 20729
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 20:53

Maar als het nog steeds niet past, moeten ze je dan niet gewoon nieuwe laarzen aanmeten? Of lees ik er over heen dat ze eerst wel gepast hebben?

Nicolesz

Berichten: 38
Geregistreerd: 26-05-10
Woonplaats: West-Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 21:01

c_alsemgeest schreef:
Maar als het nog steeds niet past, moeten ze je dan niet gewoon nieuwe laarzen aanmeten? Of lees ik er over heen dat ze eerst wel gepast hebben?

Toen ik ze kocht toen heb ik samen met de medewerkster ervoor gekozen om de MA M te nemen ipv de MA L (de L variant zat onder mijn knie veel te ruim en voor het mooie ook om mijn kuit te wijd.
Ze gingen toen allebei wel dicht de MA M. Heb ze toen direct laten oprekken en toen paste ze beter, nog met moeite maar ze gingen dicht. Toen heb ik vanaf januari tot en met half mei niet gereden ivm blessure. Nu heb ik ze laatst weer op laten rekken en zaten ze die dag gegoten (het was wel ochtend) toen wilde ik ze de volgende dag aandoen, het was toen heel warm en broeierig en kreeg ze toen voor geen mogelijkheid over mijn kuit heen...
Dus ik heb ze meerdere malen gepast, iedere keer na het oprekken en toen paste ze, alleen de dag erna niet meer of nauwlijks

Sannnn
Berichten: 4815
Geregistreerd: 23-10-07
Woonplaats: Gelderland

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 21:04

Hebben ze bij de winkel ze dan een paar dagen achter elkaar op die 'rekmachine' gezet? Mij is verteld dat het juist belangrijk is dat het een paar dagen achter elkaar gebeurd zodat ze minder snel terug schieten..
Ik heb hetzelfde als jou, de MA L zat wel mooi maar als het ging uitzetten waren ze in de winkel bang dat het te wijd werd. Vandaar de MA M. Die kreeg ik dus helemaal niet dicht, maar nu uiteindelijk wel. (Nog niet met hoge sokken, maar dat komt vast nog wel. )

Nicolesz

Berichten: 38
Geregistreerd: 26-05-10
Woonplaats: West-Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 21:10

Sannnn schreef:
Hebben ze bij de winkel ze dan een paar dagen achter elkaar op die 'rekmachine' gezet? Mij is verteld dat het juist belangrijk is dat het een paar dagen achter elkaar gebeurd zodat ze minder snel terug schieten..
Ik heb hetzelfde als jou, de MA L zat wel mooi maar als het ging uitzetten waren ze in de winkel bang dat het te wijd werd. Vandaar de MA M. Die kreeg ik dus helemaal niet dicht, maar nu uiteindelijk wel. (Nog niet met hoge sokken, maar dat komt vast nog wel. )

Ja dat is mij ook verteld, heb ik ook keurig gedaan ondanks dat ze na die warme dag niet paste. Maar het blijft me geen lekker gevoel geven dat ik ze dus alleen in de ochtend aan kan hebben....En na de 3e keer oprekken zeiden ze juist ook dat ik hoge rijsokken aan moest trekken omdat van die gewone sokken precies op het dikste punt van mijn kuit komen.

Laura_
Berichten: 5388
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 21:33

Wat ze bij mijn laarzen nu gaan doen is een nieuwe rits er in zetten en die zetten ze een 0.5 cm losser in.
Krijg ze ip.dicht en ook geen kloppende kuiten. Maar ik merk met warme dagen de rits wel moeilijker vast ging..dat is misschien ook een optie..maar dan moet je er een nieuwe rits in zetten. Bij mij was de rits kapot, dus misschien een soort win win situatie

Nicolesz

Berichten: 38
Geregistreerd: 26-05-10
Woonplaats: West-Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 22:07

Laura_ schreef:
Wat ze bij mijn laarzen nu gaan doen is een nieuwe rits er in zetten en die zetten ze een 0.5 cm losser in.
Krijg ze ip.dicht en ook geen kloppende kuiten. Maar ik merk met warme dagen de rits wel moeilijker vast ging..dat is misschien ook een optie..maar dan moet je er een nieuwe rits in zetten. Bij mij was de rits kapot, dus misschien een soort win win situatie


Vind ik op dit moment een beetje zonde om te doen, heb Hidez een mailtje gestuurd. Hopen dat hun een oplossing weten en of hun product echt werkt!

Laura_
Berichten: 5388
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 22:19

Nicolesz schreef:
Laura_ schreef:
Wat ze bij mijn laarzen nu gaan doen is een nieuwe rits er in zetten en die zetten ze een 0.5 cm losser in.
Krijg ze ip.dicht en ook geen kloppende kuiten. Maar ik merk met warme dagen de rits wel moeilijker vast ging..dat is misschien ook een optie..maar dan moet je er een nieuwe rits in zetten. Bij mij was de rits kapot, dus misschien een soort win win situatie


Vind ik op dit moment een beetje zonde om te doen, heb Hidez een mailtje gestuurd. Hopen dat hun een oplossing weten en of hun product echt werkt!

Snap ik hoor!