Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DanielleVos

Berichten: 221
Geregistreerd: 12-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 14:17

Sorriso schreef:
Dat zijn denk ik Giotto's. Te zien aan de belijning aan de hak. Het leer lijkt een beetje gevlamd, mooi :j. Dat randje bovenaan is een extra optie en de laatste keer dat ik de prijslijst zag kostte dat €60. Ik ben bij Drunens Ruiterhuis geweest.


Worden die Giotto's nog verkocht? Ze staan niet tussen de modellen op de site van DeNiro zelf! Wat is het verschil met de Dressagio's?

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 14:19

Die belijning in de hak heb ik ook bij mijn Ottoviano's!
Overigens heb ik die zonder veter en in cognac. Ergens eerder in mijn berichten heb ik wel eens foto's gepost. Maar die lijken inderdaad lichter dan deze.
Al moet ik zeggen dat ze nu wat donkerder zijn dan in het begin door het poetsen met de cognac schoenpoets die ik van DeNiro bij mijn laarzen kreeg.

DanielleVos

Berichten: 221
Geregistreerd: 12-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 14:56

AnneJ1995 schreef:
Die belijning in de hak heb ik ook bij mijn Ottoviano's!
Overigens heb ik die zonder veter en in cognac. Ergens eerder in mijn berichten heb ik wel eens foto's gepost. Maar die lijken inderdaad lichter dan deze.
Al moet ik zeggen dat ze nu wat donkerder zijn dan in het begin door het poetsen met de cognac schoenpoets die ik van DeNiro bij mijn laarzen kreeg.



Ik heb hem net gevonden op de site van Drunens ruiterhuis, de kleur is niet cognac maar Brandy!

ImLucky

Berichten: 714
Geregistreerd: 26-09-13
Woonplaats: Zuid-Holland zuid

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 23:30

dit is idd niet de cognac kleur van deniro, zie mijn berichten daarvoor.
en ik denk een dressagio, maar ik heb zelf ivm met smalle enkel een omgebouwde ovattio.
ik vind overigens de kwaliteit van petri en deniro heel verschillend. ben zelf geen petrie fan, maar als je dat wel bent zou ik naar Drunen gaan, als het je niet bevalt kunnen ze je daar ook petries aan laten meten

DanielleVos

Berichten: 221
Geregistreerd: 12-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 00:37

bettyvn schreef:
dit is idd niet de cognac kleur van deniro, zie mijn berichten daarvoor.
en ik denk een dressagio, maar ik heb zelf ivm met smalle enkel een omgebouwde ovattio.
ik vind overigens de kwaliteit van petri en deniro heel verschillend. ben zelf geen petrie fan, maar als je dat wel bent zou ik naar Drunen gaan, als het je niet bevalt kunnen ze je daar ook petries aan laten meten



Goede tip! Dankjewel daarvoor! Zou je kunnen vertellen waarom jij juist zo fan bent van DeNirp en wat volgens jou het verschil is in kwaliteit?

Maudfaldo
Berichten: 42
Geregistreerd: 28-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 20:36

Ik heb ze ook! Super fijne rijlaarzen

ImLucky

Berichten: 714
Geregistreerd: 26-09-13
Woonplaats: Zuid-Holland zuid

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 01:29

vind petries dikker leer, en ook niet mooi zakken, vaak een grote vouw. voor mijn gevoel is deniro echt veel zachter en worden dat echt slofjes. voor mijn gevoel blijven petries veel harder.
ik durf niet te zeggen welke van 'beter' is, maar ze zijn zeker wel heel anders

rink

Berichten: 1846
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Buinen

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 11:46

Whaa! Ik heb gister nieuwe deniro's besteld.. het model Dressagio in volledig zwart lak met een naturel zool.. nu 8 weken wachten!

Tomorrow

Berichten: 956
Geregistreerd: 12-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 12:59

Ik heb mijn laarzen op 14 april besteld. Zijn er nog meer mensen die rond die datum besteld hebben? Hebben jullie je laarzen al?
Mijne hebben vertraging, was even benieuwd of ik de enigste ben O:)

SteffiiY

Berichten: 22543
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 13:17

Tomorrow schreef:
Ik heb mijn laarzen op 14 april besteld. Zijn er nog meer mensen die rond die datum besteld hebben? Hebben jullie je laarzen al?
Mijne hebben vertraging, was even benieuwd of ik de enigste ben O:)

Mijne op 21 april dus zit in de buurt!

lianne__

Berichten: 830
Geregistreerd: 17-06-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 18:37

SteffiiY schreef:
Tomorrow schreef:
Ik heb mijn laarzen op 14 april besteld. Zijn er nog meer mensen die rond die datum besteld hebben? Hebben jullie je laarzen al?
Mijne hebben vertraging, was even benieuwd of ik de enigste ben O:)

Mijne op 21 april dus zit in de buurt!


Mijne zijn begin april besteld, ze zijn onderweg naar diegene waar ik ze besteld heb.
Morgen komen ze daar binnen, ik haal ze deze week op.

Lappie_Lap

Berichten: 3232
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 20:29

Ik heb op 2e paasdag (17 april) bestelt, nu 8,5 week geleden. Dus ook vertraging. Bij navraag gaf de winkel eergister aan dat ze er met 1 tot 2 weken zouden moeten zijn.

Laura_
Berichten: 5387
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 20:48

Ik heb de laatste tijd iedere keer witte kringen op de binnenkant van mijn laars (ter hoogte van mn kuit zegmaar) dit is van het zweet. Probeer het zo goed mogelijk schoon te houden, want zweet is niet zo goed voor leer heb ik mij laten vertellen. Maar iemand die dit ook heeft? Het leer op die plek voelt ook nogal ruw aan. Dus zou het zonde vinden als dit mn laars verpest.

minouesmee

Berichten: 7427
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 20:52

Laura_ schreef:
Ik heb de laatste tijd iedere keer witte kringen op de binnenkant van mijn laars (ter hoogte van mn kuit zegmaar) dit is van het zweet. Probeer het zo goed mogelijk schoon te houden, want zweet is niet zo goed voor leer heb ik mij laten vertellen. Maar iemand die dit ook heeft? Het leer op die plek voelt ook nogal ruw aan. Dus zou het zonde vinden als dit mn laars verpest.

Ik heb dit ook.. leer is erg ruw en week daar.

Sorriso

Berichten: 4891
Geregistreerd: 07-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 20:52

Laura, het beste is om ze na het rijden met een licht vochtige doek af te nemen met dit zweterige weer. Daarna ook weer met droog afdoen. Ik heb voor mijn stal altijd een oude handdoek hangen, daar maak ik een randje nat van, wring het uit en verdeel het vocht over de handdoek. De andere kant van de handdoek gebruik ik erna voor het 'afdrogen'. Als je het zweet laat zitten en het trekt er te erg in kan het het leer aantasten, hierdoor kan het inderdaad ruwer worden. Maar het zweet kan op zichzelf ook al ruw voelen hoor. Wat vaker poetsen is geen overbodige luxe met dit weer. Gebruik de cleaner van de DeNiro poetsset of de Petrie poetsset. Daarna in de cream zetten en oppoetsen na de cream zodat je alle poriën weer gladstrijkt en afsluit voor zweet.

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 22:09

Ja heb ik ook! Ik doe altijd na het rijden een babydoekje er over, droog met een handdoek en poets ze eens in de week helemaal met de petrie poetsset. De kringen gaan dan even weg, maar ook als ik ze dan de volgende dag pak vóór ik ga rijden (ook na helemaal poetsen) zitten de kringen er weer. Snap er dus ook niks van.

Laura_
Berichten: 5387
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 22:28

Ben dus niet de enige.. rij niet super vaak, maak ze regelmatig schoon. Maar toch steeds die kringen inderdaad..had dat bij mn petties nooit en die kregen 1x in de 3 maanden eens een poetsbeurt (als ik dat redde). Maak mijn de niros echt veel beter schoon.

Tsplendid

Berichten: 1758
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Hengelo

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 12:52

Ik maak ze bijna dagelijks schoon en verzorg ze met Rapide ledergel. Heb geen last van kringen oid!

lucifertje

Berichten: 5612
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 21:02

Ik poets ze zelden :+ ben ik veel te lui voor maar als ik ze daarna poets zijn ze weer schitterend.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 13:09

vibabu is ook slecht in laarzen poetsen :')

Ik ben benieuwd wanneer mijn laarzen aangepast zijn en terugkomen.

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 19:00

Ik heb vandaag mijn nieuwe laarzen op kunnen halen, DeNiro Tiziano in brushed blue, met verhoogde en rondine kap;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ben er super super blij mee!! Nette sporenbandjes erbij ook, helemaal af :j

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 19:14

Heel mooi!

Hier begint helaas ook het probleem te krijgen dat een tijdje terug hier is besproken.
De binnenkant van mijn laarzen begint het leer al dunner te worden en te slijten op bepaalde plaatsen. Ik heb er nog geen 20 keer mee gereden en ook telkens maar een half uur tot een uur..
Jammer, het zijn misschien de goedkope modellen maar dit verwacht ik toch niet zo snel.

Spenk
Berichten: 21829
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 19:20

Mooi! Is dat niet gewoon de Dressagio?

Ik heb daar gelukkig helemaal geen last van mexx lady. Ik heb voor trainen de tricolore inmiddels al 2 jaar rij er 5x per week mee vaak 2 paarden. Nog maar weinig slijtage. Voor wedstrijden heb ik de italiaans geknepen dressagio lak. Die zien er nog uit als nieuw.

_mexx_lady_

Berichten: 8737
Geregistreerd: 10-12-07

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 19:30

Vind het een beetje jammer, misschien verzorg ik ze ook gewoon niet goed genoeg.
Wat gebruik jij om de jouwe de verzorgen?

Spenk
Berichten: 21829
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 19:32

Rapide ledergel gebruik ik :j