Heb je ook met een bepaalde pony/paard een speciale band?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
waterval123
Berichten: 3010
Geregistreerd: 31-07-06

Re: Heb je ook met een bepaalde pony/paard een speciale band

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 19:12

waarom is hij weg dan Ach gut

Miss_PukJe
Berichten: 6
Geregistreerd: 02-10-06

Re: Heb je ook met een bepaalde pony/paard een speciale band

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 21:33

ik heb ook zo'n band, met me schat(L)
een paar van de eerste keren dat ik op haar reed kan ik me nog zo goed herinneren! Ze was super vervelend:P
ze was me echt aan t uitproberen, ik was toen nog een beginner dus ik racede door de bak op dr rug:P
ik weet het nog precies! en elke keer dat ik op dr reed was mijn instucteur "boos" op me!
ik deed dit fout en dat deed ik niet goed, bla bla . Maar ik bleef volhouden .. op een of andere manier voelde ik me gewoon aangetrokken tot haar:D! zo slecht als het toen ging, zo goed als het nu gaat, ze loopt nu sinds (ik denk ongeveer) 1 jaartje heel netjes! springen is wel wat lastiger:P maar ik merkte op ponykamp, dat ze me egt het vertrouwen gaf, ze springt eigenlijk nooit, en op kam zat ik op dr met halster& touw, zonder zadel en alles, en ik sprong zo een best hoge hindernis.. sinds toen ben ik haar ook egt blind gaan vertrouwen!
en vooral de laatste tijd besef ik dat wat ik met haar heb heel speciaal is.. omdat ik er maar 1 x in de week mag zijn van mn ouders..Boos! & ze tog achter me aanloopt en dat als ik er roep dat ze kijkt en hinnekies doet(L) & het is echt geen pony die lief doet tegen alles en iedereen zolang die maar ze voer krijgt.. soms als ikover dr praat (wat ik nogal veel doe:P) moet ik gwwn huilen van geluk dat ik haar ken...*zucht*& ze hoort gewoon bij me.. Ooit word ze van mij.. Haha! wacht maar pappie en mammiee! Clown

Wat ik als 1e las, dat verhaal van die manegepony & die band.. had ik wel n brok in mn keel,,
ik denk er wel eens overna wat als ze weg zou moeten? nou ik wil er eigennlijk maar niet te veel over denken..
maar nog 1 offtopic dingetje,,
ik heb vandaag een halster bestald, heel mooi! van leer maat cob gewwoon.. ga ik m nog een keer bewonderen op internet, zie ik ineens dat het een veulen halster is! Verdrietig maar op t plaatje zag ie er helemaal niet zo uit!
wat is precies het verschil..? zou ie te klein zijn? Huilen
sorry als jullie dit een domme vraag vinden!? maar heb nooit te maken eigelijk met veulens dus ik zou t niet weten!!

NeverForgetS
Berichten: 117
Geregistreerd: 21-11-06

Re: Heb je ook met een bepaalde pony/paard een speciale band

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 23:23

Jessbub schreef:
waarom is hij weg dan Ach gut


Ik neem aan dat dat op mijn verhaal was. Het werd teveel, mijn pony hield van bewegen, springen
buitenritten en vooral aandacht. Omdat ik te groot voor dr werd en dus een grotere pony kreeg zou
zei minder lopen en minder aandacht krijgen omdat ik het ook drukker kreeg, dat wou ik haar niet
aandoen. We hadden op dat moment ook al 5 paarden en dat werd ook teveel financieel, en met de
aandacht die ze nodig hadden.
Ik wou er natuurlijk wel zekr van zijn dat ze naar goede mensen ging en dat is ze volgensmij ook
gegaan. Op 2 mei kwamen er mensen uit zeeland kijken, en hebben haar een paar uur later meteen
mee genomen omdat op en neer reizen te ver was. Hierdoor ben ik vergeten adres of telefoonnummer
te vragen omdat het me zo overviel. Ze stond maanden lang te koop niemand wou haar vanwege
haar leeftijd, en ineens was ze weg. Daarom ben ik nog steeds na dr opzoek, en zal ook altijd blijven
zoeken. Ooit zie ik haar weer, en komt ze weer naa huis.
Achteraf, als ik wist hoe moeilijk ik het jaar zou krijgen en hoe moeilijk ik het ermee had, had ik haar
nooit verkocht..!

XXXX2015
Berichten: 1790
Geregistreerd: 26-01-01
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Heb je ook met een bepaalde pony/paard een speciale band

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 16:09

ik heb nog niet zo heel lang een malle kruising fjord x arabier en ik heb veel meer lieve pony's maar met deze..
ik zag hem voor het eerst en toen zag hij er niet zo tof uit maar ergens in die oogjes zag ik iets.
en ik ben hem aan het inrijden en het lijkt met alles zowat mijn gedachten te kunnen lezen. en andersom ook. Dit heb ik echt nog nooit eerder zo ervaren!

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Heb je ook met een bepaalde pony/paard een speciale band

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 16:23

Ik heb met Thunder een heel speciale band. Er worden hier al 45 jaar lang shetlandpony's gefokt en vanaf mijn 9e ben ik begonnen met het echt opvoeden van de veulentjes. De veulens worden allemaal verkocht, dus ik hield ze wat gevoel betreft altijd op afstand.

Toen werd het 30 april 2003 en werd er in de ochtend een zwart veulentje geboren. Binnen een uur had hij het voor elkaar om tot 3x toe onder de draad door te gaan. Ik draaide me om en hij lag alweer aan de andere kant.

We hebben hem opgepakt en naar een andere wei gebracht in de hoop dat het daar beter zou gaan. Dat lukte. Hij is heel vrijgevochten, helemaal niet bang en regelmatig lagen wij samen in de wei te slapen. Soms lag hij op schoot, soms ook zo dicht mogelijk tegen me aan.

Na een maand of 5 werd hij te koop gezet. Diezelfde middag belde er iemand. Veel geld kon ze er niet voor geven, wel een goed tehuis en bovendien in dezelfde plaats. Daar was ik natuurlijk ontzettend blij mee. Diezelfde middag is hij nog naar zijn nieuwe stekkie gegaan.

Hij kwam bij een geit in de wei terecht. Dat dier wist niet waar hij het zoeken moest.

3 jaar lang ben ik hem af en toe blijven bezoeken. Iedere keer was hij volkomen van slag. Hij hoorde mijn stem en kwam met veel lawaai en een enorme snelheid zo dicht mogelijk naar de draad. Van de eigenaar hoorde ik dat hij na mijn bezoekjes vaak een uur of 2, 3 door bleef roepen en rennen.

Inmiddels was de geit gestorven en stond hij dus alleen. Afgelopen zomer hebben we geprobeerd of hij naar ons toe kon en samen met 2 andere in de wei. Een drachtige merrie en zijn vader. Thunder was al een tijd ruin. De hengst zag er toch een concurrent in en na 3 dagen hebben we hem vol schrammen maar weer terug gebracht.

29 december kwam ik er weer. Toen werd mij verteld dat hij verkocht ging worden. De mensen hadden te weinig tijd en hij stond volkomen alleen. Dat vonden ze niet eerlijk. Of ik nog mensen wist? Op dat moment niet.

Ik heb er echt wakker van gelegen en vandaag heb ik thuis verteld waar ik mee zat. Omdat we juist met minder shetjes verder willen dacht ik dat ik hem nooit hier thuis kon krijgen. Mijn vader was echter heel gemakkelijk. Als hij verkocht moet worden komt hij weer hier en dan blijft hij gewoon bij de hengst uit het land.

Ik heb dus gelijk de mensen gebeld en nu horen we vanavond weer of hij daadwerkelijk weer echt thuiskomt.

XXXX2015
Berichten: 1790
Geregistreerd: 26-01-01
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Heb je ook met een bepaalde pony/paard een speciale band

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 16:25

fjordnina wat gaaf.. dat zou wel echt tof zijn als ie echt terugkomt. wat onwijs lief van je vader ook zeg

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Heb je ook met een bepaalde pony/paard een speciale band

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 16:36

Ja ik hoop het ook ontzettend. Als het aan de vrouw zelf ligt zou hij a la minute hier staan, maar ook haar man en dochter hebben er nog wat over te zeggen Haha! Die zullen bij thuiskomt namelijk niet echt vrolijk worden als de wei ineens leeg is. Even van te voren bespreken mag dan wel Haha!