Paard staakt en wil niet werken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
__m

Berichten: 10
Geregistreerd: 03-05-10

Re: Paard staakt en wil niet werken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 08:33

heel erg bedankt voor jullie tips.
ik wacht morgen even de fysio af.. maar een groot aantal tips zal ik zeker kunnen gebruiken ;)

Chanou5

Berichten: 57
Geregistreerd: 29-01-10
Woonplaats: Urmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 20:57

het is een moeilijk kwestie ..ik zou het ook niet weten..ik heb een tinker gehad die ik zelf ingereden hebt maar dat was ook geen begin aan..wilde ook niet echt lopen..zweep en sporen reageerde ze niet op..begin half jaar ging het redelijk goed maar daarna begon ze van al uit te spoken dan liep ze wel hard door dan hoorde ze ander paarden en stond ze weer stil en ging gewoon achterwaarts terwijl ander paard bij me wel voorruit ging en daar ging ze niet achteraan?? en reageerde erg heftig op ander paarden daar was ook geen beginnen aan...steigeren aan de hand...ik had ook vanal uit de kast getrokken maar niets geholpen en toen had ik besloten om haar te verkopen..er was gewoon geen klik tussen mij en dat paard en nu staat ze op een goed adres waar het goed gaat.

het blijft moeilijk...veel sterkte ermee.

Suzanne F.

Berichten: 49287
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 21:00

Moeilijk. Altijd eerst medische oorzaak uitsluiten. Helaas zijn er gewoon paarden die niet meewerkend zijn. Die geen plezier beleven in het werk en gaan staken.
Heel vervelend, een goed karakter is echt goud waard.

Soms is er wel een klik met een andere ruiter. Ik kan daar zo geen inschatting van maken.

Esther43
Berichten: 3306
Geregistreerd: 21-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 21:42

Mischien vind hij het gewoon helemaal niets?
weet je zeker dat het een dresuur paard is?
Mischien keertje springen tussendoor? dat hij dat wel leuk vind? :D
Maar je zecht dus dat hij verder wel helemaal goed is?
De fokkers ook al gebeld om te vragen of hun iets weten?

Esther43
Berichten: 3306
Geregistreerd: 21-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 21:46

hij kan ook kissing spines hebben :(:)
Dat heeft paard van een vriendin van mij ook.
Was in het begin een super leuk paard.
Toen ontplofte hij in een keer, en kon ze er niet meer op
zonder dat ze er binnen een kwatier weer naast lag.
Toen ging het even beter, en daarna heeft hij weer een enorme
trug slag gehat (net als die van jou). Begon bij het paard op zijn 4e en hij
is nu 7 en sinds dien heeft ze niet meer gereden. ;(

bokita35
Berichten: 1
Geregistreerd: 03-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 10:00

heel herkenbaar. mijn vorig paard had ook niet altijd zin om ook maar iets te doen, maakte niet uit wat. dressuur, springen of een bosrit. als hij geen zin had was het linke soep met hem. in de omgang was het een schat. paarden met karakter denk ik *D

RFxxlovertje
Berichten: 3
Geregistreerd: 18-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 12:49

mijn paard staakt niet maar het er ook geen zin in hij is erg sloom, maar dat is alleen in de bak buiten is hij heel erg voorwaarts maar in de bak helpt niks zweep niet veel been geven niet en veel energie voer ook niet
HELP PLEASSSS!!!!!!!
:?

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 12:52

RFxxlovertje schreef:
mijn paard staakt niet maar het er ook geen zin in hij is erg sloom, maar dat is alleen in de bak buiten is hij heel erg voorwaarts maar in de bak helpt niks zweep niet veel been geven niet en veel energie voer ook niet
HELP PLEASSSS!!!!!!!
:?


Bloedonderzoek laten doen? Kan goed zijn dat je paard iets te kort komt en daarom weinig energie heeft.

RFxxlovertje
Berichten: 3
Geregistreerd: 18-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:08

ik heb ook een keer gelezen en gezien dat als een paard zich verveelt gaat hij staken zorg dus dat je nooit hetzelfde doet maar wissel altijd af :+
{:}

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:14

Van de helft van een etmaal lekker buiten kunnen lopen, naar ineens 23 uur per dag in een hok staan is een ENORME achteruitgang voor het dier.
Weinig beweging, weinig sociaal contact, en ook nog eens slechts 2x per dag hooi.
Als ik mijn paarden zoveel binnen zou hebben zou ik ook verongelukken denk ik. Teveel energie, frustratie... het komt er allemaal uit.

Bovendien kun je een paard laten masseren en kraken wat je wil, maar als ze zoveel stilstaan worden ze toch stijf.
Ik zou zoeken naar betere leefomstandigheden, en van daaruit verder.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:16

RFxxlovertje schreef:
mijn paard staakt niet maar het er ook geen zin in hij is erg sloom, maar dat is alleen in de bak buiten is hij heel erg voorwaarts maar in de bak helpt niks zweep niet veel been geven niet en veel energie voer ook niet
HELP PLEASSSS!!!!!!!
:?


Hoeveel komt je paard buiten? Hoe ziet zijn dag eruit?

__m

Berichten: 10
Geregistreerd: 03-05-10

Re: Paard staakt en wil niet werken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-14 13:21

deze topic is al 3 jaar oud ..

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:23

DIT topic...

Hoe gaat het nu? Dat is dan wel leuk om te weten natuurlijk :-)

__m

Berichten: 10
Geregistreerd: 03-05-10

Re: Paard staakt en wil niet werken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-14 13:26

zitten we hier om elkaar te verbeteren? -_-
Mijn paard is 2 jaar geleden ingeslapen. Hij bleek beginnende artrose en vergroeide wervels te hebben. Vandaar het gestaak.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Paard staakt en wil niet werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 14:13

Wat sneu!
Het was dus toch pijn. Goed dat je er achter bent gekomen, wel heel vervelend dat dat het einde voor je paard betekende.

Suzanne F.

Berichten: 49287
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 14:17

__m schreef:
zitten we hier om elkaar te verbeteren? -_-
Mijn paard is 2 jaar geleden ingeslapen. Hij bleek beginnende artrose en vergroeide wervels te hebben. Vandaar het gestaak.


In 9 van de 10 gevallen staken paarden uit pijn/last. Er zijn altijd stoute gevallen maar meestal is er een onderliggende oorzaak.
Goed dat je het hebt laten onderzoeken.

Jet

Berichten: 12029
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 01:03

Ik las het begin en had niet door dat het al een ouder topic was. Het eerste wat ik dacht: paard heeft pijn, mogelijk kissing spines, artrose in de halswervels o.i.d.

Vervolgens zie ik dat het een ouder topic is. Ik lees toch verder om te zien waarom het heropend is. Zie dan ineeens het bericht van TS... Rot dat je paard is ingeslapen, maar wel heel goed dat je er achter bent gekomen dat het geen onwil was. TS, sterkte nog met het verlies van je paard en het nu weer oprakelen daarvan.

Ik heb momenteel hetzelfde eigenlijk. Ik heb vorig jaar een bijna vier-jarig merrietje gekocht. Wat lastig met rijden, maar niet onoverkomelijk. Ik ben 1.55 m. en ze is 1.52. Het ging van kwaad tot erger, niet dat ik ernaast moest, maar ze bokte wel, was lastig met zadelen en opstappen. Laten nakijken: twee wervels onder het zadel die elkaar regelamtig raken. Longeren, lang-laag etc. Nu zo'n 6 weken verder na de diagnose, morgen komt de zadelmaakster om het zadel goed aan te passen, maar i kheb mijn twijfels over rijden. Longeren gaat nu een heel stuk beter, bij de kliniek werden nu geen belemmeringen meer gevonden om erop te stappen, maar toch...

RFxxlovertje, laat je paard hoe dan ook door een hele goiede kliniek binnenste buiten keren, dan pas weet je waarschijnlijk wat er mis is, een paard is niet voor neits sloom, ook al is het alleen maar in de bak en buiten niet.

Ashley5760
Berichten: 5823
Geregistreerd: 06-01-06

Re: Paard staakt en wil niet werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 03:04

Volledig goedgekeurd is hij nooit (of heb je heel z'n rug en nek ook op de foto ;)).
Wacht inderdaad fysio eens af, misschien heeft hij daar een probleem.

Krack's staan bij mij bekend met vaak problemen in wervelkolom (als ze hoger in het werk komen), maargoed dat hoeft totaal niet zo te zijn en als het wel zo is zal je fysio merken dat hij niet of veel te weinig verbeterd.

Daphne__
Berichten: 12474
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 04:25

Ashley5760 schreef:
Volledig goedgekeurd is hij nooit (of heb je heel z'n rug en nek ook op de foto ;)).
Wacht inderdaad fysio eens af, misschien heeft hij daar een probleem.

Krack's staan bij mij bekend met vaak problemen in wervelkolom (als ze hoger in het werk komen), maargoed dat hoeft totaal niet zo te zijn en als het wel zo is zal je fysio merken dat hij niet of veel te weinig verbeterd.


Paard leeft ondertussen al niet meer :)

Ashley5760
Berichten: 5823
Geregistreerd: 06-01-06

Re: Paard staakt en wil niet werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 09:03

Oeps ik zie het en indd wervels.

Mardiah_0174
Berichten: 2
Geregistreerd: 13-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 23:15

Ik zou idd aan grondwerk denken,en sowieso hem laten checken door de osteopaat.
Want je weet he maar nooit!

speurneusc

Berichten: 5394
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 23:21

Mardiah_0174 schreef:
Ik zou idd aan grondwerk denken,en sowieso hem laten checken door de osteopaat.
Want je weet he maar nooit!


ehhh dit is een topic uit 2014, miss is je antwoord niet echt meer van toepassing

cariena1
Berichten: 947
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 23:22

Mardiah_0174 schreef:
Ik zou idd aan grondwerk denken,en sowieso hem laten checken door de osteopaat.
Want je weet he maar nooit!

Las het net is een heelmoud topic en paard leeft niet meer

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30654
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: Paard staakt en wil niet werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 18:20

Hier een slotje lijkt me het meest gepast.