Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

jaarlijkse en halfjaarlijkse inenting

 
Profiel   

Hallo,

Mijn verzorgpaard kreeg 2 dagen geleden zijn jaarlijkse en halfjaarlijkse inenting. Nu wou ik hem gisteren even longeren, wat hij de laatste tijd echt heel erg flink doet. Paar minuutjes ingestapt aan de longe, ik vroeg hem om aan te draven en ook dat ging flink. Maar dan opeens na een paar minuten draven snokt ie echt énorm hard aan het touw en ging ik net niet op m'n bek, begint ie te bokken, te springen en opeens staat ie til, hoofd omhoog, oren naar achter. Ik vraag hem om naar me toe te komen en komt flink zoals gewoonlijk, natuurlijk helemaal buiten adem. Dus dacht ik: het zal wel aan mij liggen, alhoewel ik niets opeens 'anders' had gedaan als daarvoor ofzo. Ik vraag hem opnieuw in stap aan de longe, begint ie te dreigen en hapt naar m'n arm (waarvoor ik hem weldegelijk gestraft hebt). Vraag ik hem opnieuw, weer van hetzelfde. Daarna dacht ik; misschien ligt het aan de zweep (hoewel dat raar zou zijn). Ook zonder zweep weer hetzelfde. Dus dacht ik laten we gewoon wat grondwerk doen, zweep opzij, leadrope eraan. Na een beetje grondwerk vraag ik hem om samen met mij in draf wat rond te lopen, twee voeten zet ie goed en dan kreeg ik hetzelfde scenario als hetgeen aan de longe gebeurd is. Dit is hierna nog 2x gebeurd. Hierna heb ik hem los gedaan en oefeningen los met hem gedaan (volgen, teruggaan, blijven en komen waarvan zn oortjes eindelijk terug weer lief stonden, draaien, voorhand verzetten etc). Hierna terug touwtje eraan en weer een drafje geprobeerd. Weer braaf en lief zoals ie normaal gezien doet.

Achteraf ging ik even gedag zeggen tegen z'n weidemaatje die ook op dezelfde dag dezelfde inentingen heeft gehad, ene moment poeslief en daarna begint ook hij te dreigen en te happen (en meer dan een paar keer!).

Hierna heb ik het er ook nog met de eigenaresse over gehad en kwamen we tot het besluit dat dit met de inentingen te maken had (waarschijnlijk).

Herkent iemand dit en is het normaal? Wanneer zijn ze terug 'de oude'?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-14 22:19 



 
Profiel   

Nooit ook maar enige verandering gezien bij mijn paarden. Vind het geen normaal gedrag eigenlijk en klinkt ook niet alsof het door de enting komt. Of heeft hij koorts?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-14 22:24 



 
Profiel   

PBA_ schreef
Nooit ook maar enige verandering gezien bij mijn paarden. Vind het geen normaal gedrag eigenlijk en klinkt ook niet alsof het door de enting komt. Of heeft hij koorts?

Nee, heeft geen koorts. Maar dachten, omdat het andere paard ook zo vreemd deed, dat het door de entingen kwam.
Toen DA kwam om enting te zetten vroeg ie blijkbaar wel aan de eigenaresse of we er mee gingen rijden die dag of evt. de dagen erna. Toen zij nee zei heeft ie verder geen uitleg gegeven.

edit: ik ga normaal morgen na school nog even naar hem toe en ben weer van plan grondwerk te doen en te longeren, hoop dat ie dan terug normaal doet want de laatste keer dat ik hem zo heb gezien was 2j geleden..

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-14 22:30 



 
Profiel   

Van de inenting kunnen ze best zich niet lekker voelen of last hebben van de spier waar het in gespoten is. Waar is er trouwens geënt? Hals of borst?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-14 01:20 



 
Profiel   

tamary schreef
Van de inenting kunnen ze best zich niet lekker voelen of last hebben van de spier waar het in gespoten is. Waar is er trouwens geënt? Hals of borst?

Daar heb ik eerlijk gezegd geen idee van, ik was er zelf nl. niet bij.
Zal het morgen eens vragen aan de eigenaresse.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-14 22:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen