Wat moet ik doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Britt199
Berichten: 26
Geregistreerd: 29-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 18:16

Britt199 schreef:
Delphi schreef:
Nogmaals waar is de eigenaar? Als dit een probleem is waarom neemt de eigenaar dan niet haar verantwoording en gaat zij met haar eigen paard aan de slag of zoekt zij zelf geen hulp?
Ik had mijn paard daar al lang weggehaald na zoveel incidenten.
Als ik nu lees dat andere meiden die daar rondlopen zich ook allemaal met dat paard bemoeien ....
Zij hoeven heel het paard toch niet te aaien en er mee te lopen o.i.d.?

Heeft de eigenaar zelf ook dit probleem niet dan? Komt zij amper bij haar paard of doet ze er niets mee? Want anders pik je dit als eigenaar toch niet?
Ik vind het erg lief dat jij probeert te helpen, maar eigenlijk hoort het probleem niet in jouw handen gelegd te worden.
De eigenaar moet eens even een goed praatje met de staleigenaar maken en afspraken maken dat alleen hij het paard rustig in en uit de wie zet en voert en dat verder alleen jij en de eigenaar erbij mogen. En anders gewoon een ander plekje zoeken en vertrekken.
Ik was al lang vertrokken naar een ander plekje.

Ik zou dus met de eigenaar gaan overleggen. Zij moet immers de beslissingen maken over haar paard.

Klopt de eigenaar weet hoe het paard zich gedraagt maar er word niks aan gedaan..

De meiden waar ik het over had helpen de boer met zijn bedrijf. Zij gebruiken het paard soms met kinderen , maar ook daar zijn ze een lange tijd terug mee gestopt...

Als ik hier niks aan kan veranderen moet ze weg.. En dat wil ik voorkomen ik weet alleen niet meer hoe..

Alles wat die meiden zeggen maakt het gedrag van mijn verzorg paard erger als ik dat ga proberen...

Ik denk dat ze niet lang meer heeft en ze is pas 4... Ja oké ze staat op een zorg boerderij en er moeten ooit kinderen mee om kunnen gaan.. Maar er moet toch een oplossing zijn...

anjali
Berichten: 15078
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 18:41

Ik denk dat er niet zozeer een gedragstherapeut bij dat arme paard moet komen als wel bij die pestende meiden. Dit paard wordt op deze manier helemaal verknoeid. Dit moet doorgegeven worden aan de eigenaar.

lissie_zigor

Berichten: 865
Geregistreerd: 12-07-12

Re: Wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 19:32

Wat erg zeg!

Ik heb ooit mijn paardje meegenomen op vakantie en daar bij een stal gezet. Hij stond in het land. Ik deed toen NH met hem dus alles hing af van onze vertrouwen. Op een dag kwam ik bij het weiland en was hij ineens heel angstig ik kon hem niet eens aaien.
Ik vroeg die andere vrouw waarvan haar paard bij die van mij stond of zij iets wist. Zij wist van niks maar had wel een verhaal dat mijn paard gemeen was tegen die van haar en ik had haar al eerder haar eigen paarden zien meppen.. Er lag een riek in het weiland waar hij sinds dien een ongelofelijke angst voor had.
Ik weet niet eens of die vrouw wat had gedaan en wat ze had gedaan ik had geen getuigen, geen camera's en gaar ook niet op heterdaad betrapt maar het feit dat mijn paard zo angstig was was voor mij genoeg. Ik heb hem toen gelijk verhuist per direct. Heb stalling verder betaald en ben gelijk weggegaan. Ik zou mijn paard nooit op een onveilige plek willen zetten.

Wat vreselijk dat je eerst 'bewijs' nodig hebt voordat er iets kan gebeuren... was het maar jou eigen paard geweest in plaats van verzorgpaard dan had je vast al acties kunnen ondernemen

lissie_zigor

Berichten: 865
Geregistreerd: 12-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 19:33

anjali schreef:
Ik denk dat er niet zozeer een gedragstherapeut bij dat arme paard moet komen als wel bij die pestende meiden. Dit paard wordt op deze manier helemaal verknoeid. Dit moet doorgegeven worden aan de eigenaar.


Eens

Britt199
Berichten: 26
Geregistreerd: 29-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 13:21

lissie_zigor schreef:
Wat erg zeg!

Ik heb ooit mijn paardje meegenomen op vakantie en daar bij een stal gezet. Hij stond in het land. Ik deed toen NH met hem dus alles hing af van onze vertrouwen. Op een dag kwam ik bij het weiland en was hij ineens heel angstig ik kon hem niet eens aaien.
Ik vroeg die andere vrouw waarvan haar paard bij die van mij stond of zij iets wist. Zij wist van niks maar had wel een verhaal dat mijn paard gemeen was tegen die van haar en ik had haar al eerder haar eigen paarden zien meppen.. Er lag een riek in het weiland waar hij sinds dien een ongelofelijke angst voor had.
Ik weet niet eens of die vrouw wat had gedaan en wat ze had gedaan ik had geen getuigen, geen camera's en gaar ook niet op heterdaad betrapt maar het feit dat mijn paard zo angstig was was voor mij genoeg. Ik heb hem toen gelijk verhuist per direct. Heb stalling verder betaald en ben gelijk weggegaan. Ik zou mijn paard nooit op een onveilige plek willen zetten.

Wat vreselijk dat je eerst 'bewijs' nodig hebt voordat er iets kan gebeuren... was het maar jou eigen paard geweest in plaats van verzorgpaard dan had je vast al acties kunnen ondernemen


Ahhw wat vreselijk... Zo erg dat dat paarden moet overkomen... En dat dat ook echt gebeurt...

Ik kan haar zelf ook niet betalen anders had ik haar daar al weg gehaald want dat meisje stop ook niet , en het blijven oefenen werkt ook niet maar het is ook zo jammer dat de meiden opstal ook dat idee hebben van ja geen enkel paard mag onderscheid maken en dat mag mijn paard ook niet maar zo zijn paarden zij hebben helaas een hele andere manier van omgaan..

Britt199
Berichten: 26
Geregistreerd: 29-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 13:23

lissie_zigor schreef:
anjali schreef:
Ik denk dat er niet zozeer een gedragstherapeut bij dat arme paard moet komen als wel bij die pestende meiden. Dit paard wordt op deze manier helemaal verknoeid. Dit moet doorgegeven worden aan de eigenaar.


Eens


Ik ga vandaag een gesprek aan met de boer.. Want die andere meiden hebben al soort van besloten dat ze weggaat want haar gedrag word niet beter

Britt199
Berichten: 26
Geregistreerd: 29-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-17 11:11

lissie_zigor schreef:
Wat erg zeg!

Ik heb ooit mijn paardje meegenomen op vakantie en daar bij een stal gezet. Hij stond in het land. Ik deed toen NH met hem dus alles hing af van onze vertrouwen. Op een dag kwam ik bij het weiland en was hij ineens heel angstig ik kon hem niet eens aaien.
Ik vroeg die andere vrouw waarvan haar paard bij die van mij stond of zij iets wist. Zij wist van niks maar had wel een verhaal dat mijn paard gemeen was tegen die van haar en ik had haar al eerder haar eigen paarden zien meppen.. Er lag een riek in het weiland waar hij sinds dien een ongelofelijke angst voor had.
Ik weet niet eens of die vrouw wat had gedaan en wat ze had gedaan ik had geen getuigen, geen camera's en gaar ook niet op heterdaad betrapt maar het feit dat mijn paard zo angstig was was voor mij genoeg. Ik heb hem toen gelijk verhuist per direct. Heb stalling verder betaald en ben gelijk weggegaan. Ik zou mijn paard nooit op een onveilige plek willen zetten.

Wat vreselijk dat je eerst 'bewijs' nodig hebt voordat er iets kan gebeuren... was het maar jou eigen paard geweest in plaats van verzorgpaard dan had je vast al acties kunnen ondernemen


Ik heb haar sinds 3 weken geleden gekocht en het gaat steeds beter met haar! Ze is een poosje nog meer achteruit gegaan maar nu gaat het veel beter

xsophieetje
Berichten: 1
Geregistreerd: 15-08-17

Re: Wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 12:38

hoe kan je zo'n advertentie plaatsen?