Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 34 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Ruin en hengstig merrie

 
Profiel   

Avanmoorsel schreef
Langs elkaar geprobeerd. Meneer maaide 1x met het voor been en ging door het draad met zijn been.


Dubbele draad met een paar meter ertussen en stroom erop.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-17 12:50 



 
Profiel   

ikkeniet schreef
Om eventuele blessures die niet hadden hoeven komen te voorkomen

Heb je niet altijd de kans op blessures wanneer je ( nieuwe) paarden bij elkaar zet?
En mogen paarden nog wel paard zijn, of moeten we ze aan alle kanten inpakken,
want stel je voor dat...............


Natuurlijk heb je die, maar waarom zou je expres een risico nemen waarvan je weet dat het waarschijnlijk fout gaat?

Monnikspeper is gewoon een zaad, niks chemisch of dergelijke.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-17 13:26 



 
Profiel   

Change3x schreef
ikkeniet schreef
Om eventuele blessures die niet hadden hoeven komen te voorkomen

Heb je niet altijd de kans op blessures wanneer je ( nieuwe) paarden bij elkaar zet?
En mogen paarden nog wel paard zijn, of moeten we ze aan alle kanten inpakken,
want stel je voor dat...............


Natuurlijk heb je die, maar waarom zou je expres een risico nemen waarvan je weet dat het waarschijnlijk fout gaat?

Monnikspeper is gewoon een zaad, niks chemisch of dergelijke.

Als je ze gewoon de tijd geeft om aan elkaar te wennen is de kans heel groot dat ze na enkele dagen al bij elkaar kunnen en bij twijfel; nou dan laat je ze wat langer apart staan. Is dat zoveel moeilijker dan?
Bovendien loop je bij supplementen nog eens het risico dat het niet of zelfs averechts werkt. Ben je twee keer bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-17 13:56 



 
Profiel   

Een ruin die reageert op hengstige merries en hengstige merries die zich aanbieden veranderen dat echt niet zomaar.

Overigens raad ik iets aan waar ik heel tevreden over ben: ik verplicht niemand iets.

Wat ik zeg is dat je niet zomaar een groot risico moet nemen door ze even bij elkaar te jagen als er voordat ze bij elkaar staan al heel heftig wordt gereageerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-17 13:59 



 
Profiel   

mijn ruin zit ook wel eens onze merrie. de ruin is al 26 jaar. het zijn paarden in de natuur gebeurt het ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-17 14:04 



 
Profiel   

OleJon schreef
mijn ruin zit ook wel eens onze merrie. de ruin is al 26 jaar. het zijn paarden in de natuur gebeurt het ook.


Dat maakt het niet minder slecht voor de rug van je merrie...

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-17 14:10 



 
Profiel   

Change3x schreef
Ik wil je Monnikspeper aanraden.

Heeft bij alle paarden die ik heb (gehad) gewerkt. Zelfs bij een van mijn pony's die echt dekhengst was geweest.

Hier ook goede ervaring mee.

Ik kocht het als puur hormoonbalans.

Heb eventueel nog 2/3 pot staan mocht je interese hebben :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-17 14:29 



 
Profiel   

We hebben de weiden beter verdeeld.we laten alles appart staan tot de merries niet meer hengstig zijn. Dit om blessures en alles te voorkomen. Hij is al een stuk rustiger nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-17 20:25 



 
Profiel   

Bij ons ook een kleine ruin bij Een merrie neergezet wij hebben ze in een wei vol gras gezet zodat ze aandacht hadden voor iets anders dit ging SUPER! Ze aten en vervolgens keken ze elkaar aan de ruin vond het ind ook heel erg intressand en rook aan haar ******* de merrie trapte een keer achteruit en het was duidelijk wie de baas was daarna meteen weer aandacht voor het eten na ongeveer een uurtje uit de volle wei gehaald en toen ze samen in de wei met kort gras stonden was er geen gevecht .. meteen samen lekker uitbuiken en sinds dien mogen ze elkaar heel graag <3 dit heeft natuurlijk niet zo veel te maken met het dek probleem maar wel een handig maniertje om ze bij elkaar te zetten. *\o/* :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-17 14:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 34 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen