Paard legt oren plat als we haar wil nemen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Goedele111
Berichten: 27
Geregistreerd: 26-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 09:08

sneeuwpop schreef:
Geef je haar niks lekkers wanneer je haar gaat ophalen?





Dat heeft ik haar wel een snoepje als ik achter haar haal

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 09:17

In je profiel in wat duidelijkere taal staat dat ze ook bijt.

Citaat:
Mijn merrie legt haar oren plat in de paddock ze heeft me al gebeten
Wat moet ik doen als ik haar wil benaderen legt ze haar oren plat
Zelf als ik haar wil aaien ook en ook als ik haar halster wil aan doen
Maar als ze uit de paddock is mag ik er alles mee doen


Een merrie probleem is het niet, dat is echt onzin. Wel een dominantie probleem.
Ik zei eerder als ze verder niets doet dan zuur kijken zou ik het negeren of mijn stem verheffen.
Maar ze blijkt ook te bijten. Dat is iets wat ik nooit pik, dan krijgt ze direct een hele harde tik terug.

Snoepjes in de paddock zou ik pas geven als ze lief is, niet om te lokken. Want dan krijg je hoogstens voernijd en nog een zuurder paard.

Ik zou ook echt met je grondwerk instructeur hier op oefenen samen.
Er van uit gaande dat dit een gekwalificeerd persoon is.

Goedele111
Berichten: 27
Geregistreerd: 26-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 09:29

bruintje123 schreef:
In je profiel in wat duidelijkere taal staat dat ze ook bijt.

Citaat:
Mijn merrie legt haar oren plat in de paddock ze heeft me al gebeten
Wat moet ik doen als ik haar wil benaderen legt ze haar oren plat
Zelf als ik haar wil aaien ook en ook als ik haar halster wil aan doen
Maar als ze uit de paddock is mag ik er alles mee doen


Een merrie probleem is het niet, dat is echt onzin. Wel een dominantie probleem.
Ik zei eerder als ze verder niets doet dan zuur kijken zou ik het negeren of mijn stem verheffen.
Maar ze blijkt ook te bijten. Dat is iets wat ik nooit pik, dan krijgt ze direct een hele harde tik terug.

Snoepjes in de paddock zou ik pas geven als ze lief is, niet om te lokken. Want dan krijg je hoogstens voernijd en nog een zuurder paard.

Ik zou ook echt met je grondwerk instructeur hier op oefenen samen.
Er van uit gaande dat dit een gekwalificeerd persoon is.




Ja ze is gekwalificeerd persoon hoor

Goedele111
Berichten: 27
Geregistreerd: 26-07-17

Re: Paard legt oren plat als we haar wil nemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 09:31

Ze bijt niet echt hoor anders ging ik er niet meer zijn het was in me nek

Goedele111
Berichten: 27
Geregistreerd: 26-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 10:17

kwita schreef:
Heb je haar laten keuren voor je haar kocht?, misschien kan ze ergenst pijn aan hebben.

Dat het een merrie kwaaltje is kan ik niet zeggen, bij ons komen alle paarden 6 merries naar ons toe en is het dringen wie er mee mag....de rest blijft balend achter maar vermaakt zich dan prima!

Het kan ook iets simpels zijn een zadel wat niet goed past, een minder prettig bit.
Of gewoon het karakter dat ze gewoon het liefste in haar weide blijft en al eerder genoemd jullie band moet nog groeien.

let op de kleinste details, wanneer is het erger en wanneer valt het mee, let ook op jezelf ben je zenuwachtig of onzeker?



Me vorige merrie heeft twee jaar geduurd dat ze naar mijn kwam als ik haar naam roept in de paddock niet op de weide moest er zelf achter gaan maar wel zonder halster want ik stonde nog ergens anders voor alleen ik op de ranch staat en in die eerste jaar dat ik op de ranch staat kwam ze niet maar achter die eerste jaar was ze heel veel verandert

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 10:22

Maar wees eens wat duidelijker ts, want krijg je haar wel gewoon makkelijk te pakken en laat ze zich zo meenemen?
Want het in je nek bijten, of het nu echt is of een waarschuwing, vind ik toch wel beide ernstig genoeg klinken om serieus wat mee te doen hoor. Geef je haar dan wel een goeie uppercut of voetzoeker als ze bijt?

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 10:52

Ik begrijp er ondertussen niets meer van.
Ze bijt niet echt, maar wel in je nek?

Wil je aub ook op je zinnen letten, het is echt 5 keer lezen en dan gokken wat je bedoelt.
Ik maak zelf ook veel grammatica fouten dus eigenlijk ben ik iemand die niets mag zeggen, maar ik denk wel dat mensen me begrijpen.

Goedele111
Berichten: 27
Geregistreerd: 26-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 12:29

ze heeft mee gehad denkt naar de vliegen en ik stond naast haar om haar halster aan te doen zo is het gebeurt en ze heeft met haar bovenste tanden in me nek gezeten en dan heeft ze met haar hoofd naar beneden geweest en heb dan een schram gehad als ze gebeten hebt ging ik er niet meer op de wereld want het was juist op me slagader meer vindt wel raar dat ze iedere keer haar oren plat legt als ik mijn arm over haar gaat om haar halster aan te doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 12:43

Ik wel: ze vergoelijkt het gedrag vd merrie door te zeggen dat ze niet naar haar gericht hapte maar naar vliegen en haar daardoor per ongeluk raakte.

Of jullie klikken gewoon niet samen, of het is voor haar standaard gedrag, ken wel meer paarden die nooit vrolijk kijken dmv hun oren en toch hartstikke lief zijn, of ze mankeert iets en dan misschien wel bij het hoofd/hals gebeuren als ze het alleen doet als je het halster om wilt doen en anders nooit.

Goedele111
Berichten: 27
Geregistreerd: 26-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 13:03

A12345678910 schreef:
Sorry ik snap je niet :')



Als ik in de paddock komt met een halster legt ze haar oren plat en als ik zonder halster in de paddock als ik naast haar sta legt ze oren niet plat alleen als ik een halster in me hand hebt

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Paard legt oren plat als we haar wil nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 13:05

Kijk dat is duidelijk.
Heeft ze misschien pijn achter haar oren op het hoofd?
Wat doet ze als je daar met de hand drukt?

Of betekend een halster ook altijd werken?
Of ga je met een halster ook wel eens een stukje wandelen.

Goedele111
Berichten: 27
Geregistreerd: 26-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 13:20

bruintje123 schreef:
Kijk dat is duidelijk.
Heeft ze misschien pijn achter haar oren op het hoofd?
Wat doet ze als je daar met de hand drukt?

Of betekend een halster ook altijd werken?
Of ga je met een halster ook wel eens een stukje wandelen.



Ga daar wel eens mee wandelen doe hem zelf niet meer aan om te rijden in begin moest ik daar mee rijden om met de touw mee te rijden had haar ritme nog niet om alleen te rijden

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Paard legt oren plat als we haar wil nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 13:22

Wat gebeurt er wanneer je ipv een halster gewoon een touw rond har nek doet en haar zo uit de paddock haalt?

Goedele111
Berichten: 27
Geregistreerd: 26-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 13:27

Sclimpre schreef:
Wat gebeurt er wanneer je ipv een halster gewoon een touw rond har nek doet en haar zo uit de paddock haalt?




Het zelfde ze legt ook haar oren plat

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Paard legt oren plat als we haar wil nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 13:32

Naast dat ik t paard begrijp :D
Lijkt mij dit toch een medisch probleem!! Eerst uitsluiten!!

trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: Paard legt oren plat als we haar wil nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 14:24

Misschien heeft ze wel last van d'r atlas achter dr oor dat ze daarom zo boos doet als je met een halster aan komt zetten

Goedele111
Berichten: 27
Geregistreerd: 26-07-17

Re: Paard legt oren plat als we haar wil nemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 15:20

Zelf als ik het aan haar nek laat legt ze haar oren ook plat

trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: Paard legt oren plat als we haar wil nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 16:30

Dan heeft ze gewoon ergens last van in haar hoofd/nek zou een dierenarts laten komen en die advies vragen

Willemiens

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-16
Woonplaats: Julemanden

Re: Paard legt oren plat als we haar wil nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 16:38

Misschien lees ik er overheen hoor maar staat je paard alleen of met andere paarden in de weide?
Mijn verzorgpony staat met een flink groepje in de weide waar zij echt de baas is.
Als ik haar van land haal komt ze me altijd tegemoet lopen maar zodra ik haar het halster om heb legt ze haar oren ook plat bij het passeren van andere paarden (al staan ze op ruime afstand dan doet ze dit nog).
Ik praat altijd vrolijk tegen haar van; Och och wat ben je weer lekker vrolijk he vriendin!! En dan komen de oortjes altijd weer richting mij. Zodra we het draadje gepasseerd zijn doet ze dit niet meer en loopt ze vrolijk naast me.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 16:47

Best zelf eens oplijsten wanneer je paard wel en niet haar oren plat legt. Proberen de logica erachter te vinden. Bv. doet ze het wel/niet als je een halster aandoet na het rijden? Hoe doet ze wanneer je een hoofdstel aandoet? Zadel oplegt? Proberen uit te zoeken of het samenhangt met de plaats, met wat je doet, met wanneer je het doet. Misschien heeft ze pijn of ongemak, misschien is het een gewoonte waarvan de oorzaak allang verdwenen is. Succes met het zoeken.

Goedele111
Berichten: 27
Geregistreerd: 26-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 16:54

Willemiens schreef:
Misschien lees ik er overheen hoor maar staat je paard alleen of met andere paarden in de weide?
Mijn verzorgpony staat met een flink groepje in de weide waar zij echt de baas is.
Als ik haar van land haal komt ze me altijd tegemoet lopen maar zodra ik haar het halster om heb legt ze haar oren ook plat bij het passeren van andere paarden (al staan ze op ruime afstand dan doet ze dit nog).
Ik praat altijd vrolijk tegen haar van; Och och wat ben je weer lekker vrolijk he vriendin!! En dan komen de oortjes altijd weer richting mij. Zodra we het draadje gepasseerd zijn doet ze dit niet meer en loopt ze vrolijk naast me.


Zoals bij mijn het geval ze staat ook met paarden

Goedele111
Berichten: 27
Geregistreerd: 26-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 18:46

kwita schreef:
Heb je haar laten keuren voor je haar kocht?, misschien kan ze ergenst pijn aan hebben.

Dat het een merrie kwaaltje is kan ik niet zeggen, bij ons komen alle paarden 6 merries naar ons toe en is het dringen wie er mee mag....de rest blijft balend achter maar vermaakt zich dan prima!

Het kan ook iets simpels zijn een zadel wat niet goed past, een minder prettig bit.
Of gewoon het karakter dat ze gewoon het liefste in haar weide blijft en al eerder genoemd jullie band moet nog groeien.

let op de kleinste details, wanneer is het

erger en wanneer valt het mee, let ook op
jezelf ben je zenuwachtig of onzeker?




Ze was gekeurd maar als ze alleen staat doet ze het niet en ook niet in haar stal maar alleen maar alleen dat vind de uitbaters niet leuk dat een paard in stal staan of alleen op een paddock staat en nu staat ze 7 manden in een kudde

Anoniem

Re: Paard legt oren plat als we haar wil nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 19:42

Goed juist vd uitbaters dat ze geen paard alleen willen hebben, want zoals jij het nu omschrijft komt het een beetje over alsof jij daar wel voor gekozen zou hebben om die oren maar niet naar achteren te zien gaan.

Goedele111
Berichten: 27
Geregistreerd: 26-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 19:55

MiniMeLona schreef:
Goed juist vd uitbaters dat ze geen paard alleen willen hebben, want zoals jij het nu omschrijft komt het een beetje over alsof jij daar wel voor gekozen zou hebben om die oren maar niet naar achteren te zien gaan.



Ze heeft me al vast genomen met haar tanden in me nek maar het was niet bedoelt voor mijn maar voor de vliegen

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 20:02

Goedele111 schreef:
MiniMeLona schreef:
Goed juist vd uitbaters dat ze geen paard alleen willen hebben, want zoals jij het nu omschrijft komt het een beetje over alsof jij daar wel voor gekozen zou hebben om die oren maar niet naar achteren te zien gaan.



Ze heeft me al vast genomen met haar tanden in me nek maar het was niet bedoelt voor mijn maar voor de vliegen

Ach wat zielig, een paard dat niet doorheeft waar het zijn tanden in zet. Hoe moet het arme beestje dan eten?

TS, ben je
a) heel jong, of
b) kinderlijk naïef, of
c) is er iets anders aan de hand wat je nogal apart geschreven posts kan verklaren?