Die eeuwige twijfel.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dreamboy

Berichten: 2451
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Die eeuwige twijfel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-23 15:21

Begin dit jaar heb ik mijn paard verhuisd naar een rusthuis. Hij is pas 15 jaar maar heeft wel wat mankementen (atrose en lichte ataxie). Dit in combinatie met mijn eigen lichamelijke beperkingen heeft mij doen besluiten hem daar heen te verplaatsen. Tot die tijd had ik hem bij huis. In de mooi weer maanden is het allemaal niet zo'n probleem,dan kan hij lekker de wei op, maar in de slechte maanden heb ik alleen een paddock ter grootte van een rijbak en eventueel een kleine weide bij droog weer. Doordat ik hem zijn beweging niet meer kon geven vond ik dat hij te weinig ruimte had. In het rusthuis heeft hij meer ruimte en paarden van zijn eigen formaat, ipv mijn shetlander. Hij heeft echt moeite gehad met wennen maar inmiddels gaat het goed, eigenlijk te goed. Hij staat daar 24/7 op het gras en ze gaan alleen in de winter voor de nachten op stal, iets wat hij bij mij niet gewend was. Bij zijn vorige eigenaar ging hij wel 's-nachts op stal. Ik bezoek hem regelmatig. Vandaag was ik er weer en ik schrok best van hoe dik hij wordt momenteel. Ook vond ik zijn manekam best wat hard. Ik ben echt bang dat hij straks hoefbevangen raakt als het zo door gaat. Vooral ook omdat het gras aardig kort is inmiddeld en de nachten kouder worden. Ook vind ik het nog steeds erg moeilijk om hem steeds weer achter te moeten laten. Het liefst zou ik hem gewoon weer lekker naar huis halen. Maar doe ik hem daar een plezier mee? Ik weet zeker dat mijn shetlander dolblij zal zijn, ondanks dat hij inmiddels een soortgenootje heeft. Ook mijn paard was best wel gehecht aan dat kleine opdondertje. Ik zie genoeg paarden die met 3 of meer in een kleine paddock lopen of die hooguit een paar uurtjes buiten komen. Is mijn paddock dan echt te klein voor een paard en twee mini's? Ideaal is het natuurlijk niet maar bij droog weer kan ik ze ook nog op het kleine weitje zetten. Zowel mijn kleine wei als de grote wei zijn ingezaaid met speciaal gras voor paarden en dus niet het gras waar hij nu op staat. Hij heeft dan misschien wel minder ruimte maar ik kan hem wel beter in de gaten houden en zorgen dat hij afvalt door te wandelen. Hoe het met mij zal gaan als er weer meer werk van komt, kan ik nog niet zeggen. Momenteel gaat het beter en anders zal ik daar een oplossing voor moeten zoeken. Maar ik twijfel dus of ik er wel goed aan doe. Ik had niet gedacht dat ik er na 3/4 jaar nog zoveel moeite mee zou hebben dat hij niet meer thuis staat. Op zich is hij gelukkig en er wordt echt wel goed voor hem gezorgd maar toch, de twijfel blijft en het gemis wordt alleen maar groter. Excuses voor het lange verhaal en respect als je alles hebt gelezen.

Sanet

Berichten: 7971
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Die eeuwige twijfel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 15:27

Met een paddock ter grootte van een bak bedoel je 20mx40m? Opzich is dat groot genoeg om te bewegen toch? De vraag is alleen: hoe zorg je dat hij lekker ook in beweging blijft dan? Heb je meerdere voer plekken, water niet te dicht bij voer plek. Misschien andere mogelijkheden om te zorgen dat hij meer blijft bewegen?
En wat heb je gedaan qua supplementen etc?
En wat kun jij zelf nog wel of niet? Lukt rijden wel, vind hij buitenritten fijn en leuk om te doen, ook als hij alleen mag stappen op een “slechte” dag? Kun je wel met hem aan de hand lopen en is hij dan braaf? Dan kun je dat misschien gaan doen?

Dreamboy

Berichten: 2451
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-23 15:32

Sanet schreef:
Met een paddock ter grootte van een bak bedoel je 20mx40m? Opzich is dat groot genoeg om te bewegen toch? De vraag is alleen: hoe zorg je dat hij lekker ook in beweging blijft dan? Heb je meerdere voer plekken, water niet te dicht bij voer plek. Misschien andere mogelijkheden om te zorgen dat hij meer blijft bewegen?
En wat heb je gedaan qua supplementen etc?
En wat kun jij zelf nog wel of niet? Lukt rijden wel, vind hij buitenritten fijn en leuk om te doen, ook als hij alleen mag stappen op een “slechte” dag? Kun je wel met hem aan de hand lopen en is hij dan braaf? Dan kun je dat misschien gaan doen?


De paddock is zo ingericht dat hij daar wel beweging uit kan halen. Rijden doe ik zelf niet meer. Zo onbelast loopt hij redelijk normaal maar zodra je er een zadel of longeersingel op legt loopt hij onzuiver. Bovendien struikelt hij vaak door de ataxie. Rijden is me dan ook afgeraden. Als dat wel mogelijk was dan had ik hem ook nooit naar het rusthuis gedaan maar een bijrijder gezocht. Wandelen aan de hand kan wel. Inmiddels ben ik zelf ook weer zover dat ik dat wel weer aan kan.

DuoPenotti

Berichten: 29735
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 15:44

20x40 is voor in de winter naar mijn idee wel acceptabel.
De 10x10 of 15 paddocks zijn een buiten stal naar mijn mening :o

Als jij aangeeft nu ook weer wat beterder te zijn. Wandelen ook weer wat kan.
Dan lekker naar huis halen :j
Want die harde manenkam zou ik ook niet gelukkig van worden.

ChantalAM

Berichten: 330
Geregistreerd: 14-04-23
Woonplaats: Lage Vogezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 15:48

Ik zou hem gisteren naar huis halen... Daar hoef ik niet over na te denken.
Kwa bewegen... och ik vind dat velen daar zou moeilijk over doen.. Heel de dag kunnen eten, water en spelen met vriendjes... wat wil een paard nog meer.
Je kan eventueel de paddock opdelen zodat ze meer moeten lopen om van a tot b te komen.
Afbeelding

Dreamboy

Berichten: 2451
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-23 15:50

ChantalAM schreef:
Ik zou hem gisteren naar huis halen... Daar hoef ik niet over na te denken.
Kwa bewegen... och ik vind dat velen daar zou moeilijk over doen.. Heel de dag kunnen eten, water en spelen met vriendjes... wat wil een paard nog meer.
Je kan eventueel de paddock opdelen zodat ze meer moeten lopen om van a tot b te komen.
[ [url=m/NTePIK.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat laatste heb ik inderdaad al.

anjali
Berichten: 15134
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 15:55

Ik zou hem gewoon naar huis halen. Als ik grond aan huis had zou ik er niet eens over piekeren om een paard elders te plaatsen! Thuis is thuis en dat is voor dieren ook zo. Ook als het wat klein of anderszins niet ideaal is. Jammer van je geld trouwens ook nog maar misschien is dat voor jou geen issue.

Dreamboy

Berichten: 2451
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-23 16:02

anjali schreef:
Ik zou hem gewoon naar huis halen. Als ik grond aan huis had zou ik er niet eens over piekeren om een paard elders te plaatsen! Thuis is thuis en dat is voor dieren ook zo. Ook als het wat klein of anderszins niet ideaal is. Jammer van je geld trouwens ook nog maar misschien is dat voor jou geen issue.


Lekker kort door de bocht weer zoals gewoonlijk bij jouw reacties. Denk je nu werkelijk dat ik zomaar daar neer gezet heb? Mijn gezondheid is toch echt net iets belangrijker. Als ik straks in een rolstoel beland, kan ik alles opdoeken. Daar is hij helemaal niet mee geholpen. En ja, het kost geld, misschien nog wel 15 jaar want hij is pas 15 jaar. Maar als ik hem daardoor kan houden heb ik dat er graag voor over. Als hij nog te berijden was en in pension had gestaan had hij me ook iedere maand geld gekost. En voor het geval je het nog niet wist, paarden aan huis kosten ook heel veel geld en vooral heel veel werk.

anjali
Berichten: 15134
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 17:03

Dreamboy schreef:
anjali schreef:
Ik zou hem gewoon naar huis halen. Als ik grond aan huis had zou ik er niet eens over piekeren om een paard elders te plaatsen! Thuis is thuis en dat is voor dieren ook zo. Ook als het wat klein of anderszins niet ideaal is. Jammer van je geld trouwens ook nog maar misschien is dat voor jou geen issue.


Lekker kort door de bocht weer zoals gewoonlijk bij jouw reacties. Denk je nu werkelijk dat ik zomaar daar neer gezet heb? Mijn gezondheid is toch echt net iets belangrijker. Als ik straks in een rolstoel beland, kan ik alles opdoeken. Daar is hij helemaal niet mee geholpen. En ja, het kost geld, misschien nog wel 15 jaar want hij is pas 15 jaar. Maar als ik hem daardoor kan houden heb ik dat er graag voor over. Als hij nog te berijden was en in pension had gestaan had hij me ook iedere maand geld gekost. En voor het geval je het nog niet wist, paarden aan huis kosten ook heel veel geld en vooral heel veel werk.

Waarom zo kattig zeg! Ik bedoelde het goed hoor. En van jouw persoonlijke situatie weet ik uiteraard niets af. Je vroeg meningen en dit was de mijne.

Dreamboy

Berichten: 2451
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-23 17:20

Dreamboy schreef:
anjali schreef:
Ik zou hem gewoon naar huis halen. Als ik grond aan huis had zou ik er niet eens over piekeren om een paard elders te plaatsen! Thuis is thuis en dat is voor dieren ook zo. Ook als het wat klein of anderszins niet ideaal is. Jammer van je geld trouwens ook nog maar misschien is dat voor jou geen issue.


Lekker kort door de bocht weer zoals gewoonlijk bij jouw reacties. Denk je nu werkelijk dat ik zomaar daar neer gezet heb? Mijn gezondheid is toch echt net iets belangrijker. Als ik straks in een rolstoel beland, kan ik alles opdoeken. Daar is hij helemaal niet mee geholpen. En ja, het kost geld, misschien nog wel 15 jaar want hij is pas 15 jaar. Maar als ik hem daardoor kan houden heb ik dat er graag voor over. Als hij nog te berijden was en in pension had gestaan had hij me ook iedere maand geld gekost. En voor het geval je het nog niet wist, paarden aan huis kosten ook heel veel geld en vooral heel veel werk.

Waarom zo kattig zeg! Ik bedoelde het goed hoor. En van jouw persoonlijke situatie weet ik uiteraard niets af. Je vroeg meningen en dit was de mijne.[/quote]

Sorry als ik het verkeerd heb opgevat maar jouw reactie kwam bij mij over als een verwijt.

Wintu

Berichten: 3013
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 17:23

Als ik het goed begrijp , is het voor je paard beter dat het naar huis komt, maar voor je eigen gezondheid niet. Dat stukje veranderd natuurlijk niet. Zoals je zelf al zegt, hij is er niet bij gebaat als je de boel straks moet opdoeken, is hij al helemaal niet geholpen. Is er een mogelijkheid om hen nabij huis volpension te stallen, zonder alle luxe, maar wel bij iemand die hem mee neemt in de dagelijkse verzorging, iemand die er baat bij heeft dat hij er staat? Een privepersoon?

Dreamboy

Berichten: 2451
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-23 17:33

Wintu schreef:
Als ik het goed begrijp , is het voor je paard beter dat het naar huis komt, maar voor je eigen gezondheid niet. Dat stukje veranderd natuurlijk niet. Zoals je zelf al zegt, hij is er niet bij gebaat als je de boel straks moet opdoeken, is hij al helemaal niet geholpen. Is er een mogelijkheid om hen nabij huis volpension te stallen, zonder alle luxe, maar wel bij iemand die hem mee neemt in de dagelijkse verzorging, iemand die er baat bij heeft dat hij er staat? Een privepersoon?


Daar ben ik heel lang naar op zoek geweest voordat ik deze beslissing nam. Er is bijna niets te vinden of voor prijzen die veel hoger liggen dan wat ik nu betaal. Je betaald gewoon voor de faciliteiten, ookal maak je er geen gebruik van. Eigenlijk wil ik ook niet teveel met hem leuren aangezien hij daar echt lang door van slag is. Het is dus of daar laten staan, of naar huis halen waar hij vertrouwd is. Als ik het zelf niet red kan ik hulp zoeken maar die staan ook niet in de rij omdat er niet gereden kan worden.

Ibbel

Berichten: 49199
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 17:38

Ik weet niet waar je paard nu z'n pensioenplek heeft, maar er zijn zeker ook pensioenstallen die prima in de gaten houden of paarden te dik of te dun zijn, of er risico op HB is etc, en die zouden het voerregime van jouw paard gewoon (in overleg) aanpassen.
Heb je je zorgen uberhaupt met de pensioenstalling besproken en kunnen zij iets aanpassen qua weidegang?

Er worden ook chronisch bevangen paarden op pensioen gezet. Niet meer bruikbaar maar wel nog goed genoeg om een pensioen te geven, waarbij dan uiteraard goed moet worden gemanaged hoe de HB ervoor staat. Er zijn echt stallen die dat doen. Dus ik zou in jouw geval denk ik naar zo'n stal uitkijken ipv je paard naar huis halen waar alles op jou neerkomt en de mogelijkheden misschien juist wel te beperkt zijn.

Dreamboy

Berichten: 2451
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-23 17:44

Ibbel schreef:
Ik weet niet waar je paard nu z'n pensioenplek heeft, maar er zijn zeker ook pensioenstallen die prima in de gaten houden of paarden te dik of te dun zijn, of er risico op HB is etc, en die zouden het voerregime van jouw paard gewoon (in overleg) aanpassen.
Heb je je zorgen uberhaupt met de pensioenstalling besproken en kunnen zij iets aanpassen qua weidegang?

Er worden ook chronisch bevangen paarden op pensioen gezet. Niet meer bruikbaar maar wel nog goed genoeg om een pensioen te geven, waarbij dan uiteraard goed moet worden gemanaged hoe de HB ervoor staat. Er zijn echt stallen die dat doen. Dus ik zou in jouw geval denk ik naar zo'n stal uitkijken ipv je paard naar huis halen waar alles op jou neerkomt en de mogelijkheden misschien juist wel te beperkt zijn.


Ik heb ze nog niet gesproken want er was op dat moment niemand aanwezig. Ik heb wel een app gestuurd en mijn zorgen uit gesproken. Naar een andere stal ga ik niet doen. Buiten het feit dat hij super slecht reageert op nieuwe situaties zijn andere pensioenplekken te ver uit de buurt. Een andere optie zal dan zijn dat hij in een andere groep geplaatst wordt bij paarden die beperkt / niet op het gras gaan maar ook dat zal hem weer veel stress gaan geven.

Wintu

Berichten: 3013
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 17:53

Dreamboy schreef:
Wintu schreef:
Als ik het goed begrijp , is het voor je paard beter dat het naar huis komt, maar voor je eigen gezondheid niet. Dat stukje veranderd natuurlijk niet. Zoals je zelf al zegt, hij is er niet bij gebaat als je de boel straks moet opdoeken, is hij al helemaal niet geholpen. Is er een mogelijkheid om hen nabij huis volpension te stallen, zonder alle luxe, maar wel bij iemand die hem mee neemt in de dagelijkse verzorging, iemand die er baat bij heeft dat hij er staat? Een privepersoon?


Daar ben ik heel lang naar op zoek geweest voordat ik deze beslissing nam. Er is bijna niets te vinden of voor prijzen die veel hoger liggen dan wat ik nu betaal. Je betaald gewoon voor de faciliteiten, ookal maak je er geen gebruik van. Eigenlijk wil ik ook niet teveel met hem leuren aangezien hij daar echt lang door van slag is. Het is dus of daar laten staan, of naar huis halen waar hij vertrouwd is. Als ik het zelf niet red kan ik hulp zoeken maar die staan ook niet in de rij omdat er niet gereden kan worden.

Snap ik. Heb je al met de pensioenstal hier over gesproken, dat je je wat zorgen maakt?

Dreamboy

Berichten: 2451
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-23 17:56

Dreamboy schreef:
Wintu schreef:
Als ik het goed begrijp , is het voor je paard beter dat het naar huis komt, maar voor je eigen gezondheid niet. Dat stukje veranderd natuurlijk niet. Zoals je zelf al zegt, hij is er niet bij gebaat als je de boel straks moet opdoeken, is hij al helemaal niet geholpen. Is er een mogelijkheid om hen nabij huis volpension te stallen, zonder alle luxe, maar wel bij iemand die hem mee neemt in de dagelijkse verzorging, iemand die er baat bij heeft dat hij er staat? Een privepersoon?


Daar ben ik heel lang naar op zoek geweest voordat ik deze beslissing nam. Er is bijna niets te vinden of voor prijzen die veel hoger liggen dan wat ik nu betaal. Je betaald gewoon voor de faciliteiten, ookal maak je er geen gebruik van. Eigenlijk wil ik ook niet teveel met hem leuren aangezien hij daar echt lang door van slag is. Het is dus of daar laten staan, of naar huis halen waar hij vertrouwd is. Als ik het zelf niet red kan ik hulp zoeken maar die staan ook niet in de rij omdat er niet gereden kan worden.

Snap ik. Heb je al met de pensioenstal hier over gesproken, dat je je wat zorgen maakt?[/quote]

Zie mijn reactie aan Ibbel hierboven.

VogeltjeM

Berichten: 3754
Geregistreerd: 31-12-07

Re: Die eeuwige twijfel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 18:22

Ik denk dat de rust van thuis staan in combinatie met dat je het voerbeleid op hem kan aanpassen, voor mij zwaarder zou wegen dan de beperkte ruimte. Het is ook alleen maar in de winter, in de zomer is de ruimte geen issue begrijp ik?

Hoe dat gaat zijn voor jouw gezondheid, kan ik natuurlijk niet inschatten. Maar voor het paard denk ik dat hij prima af is thuis bij jou.

Dreamboy

Berichten: 2451
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-23 18:32

VogeltjeM schreef:
Ik denk dat de rust van thuis staan in combinatie met dat je het voerbeleid op hem kan aanpassen, voor mij zwaarder zou wegen dan de beperkte ruimte. Het is ook alleen maar in de winter, in de zomer is de ruimte geen issue begrijp ik?

Hoe dat gaat zijn voor jouw gezondheid, kan ik natuurlijk niet inschatten. Maar voor het paard denk ik dat hij prima af is thuis bij jou.


Ja klopt. Hij heeft andere winters natuurlijk ook op de beperkte ruimte gestaan en dat ging prima. Alleen kon ik hem toen zelf nog wat meer trainen. Dat zal nu alleen nog wandelen worden.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37275
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Die eeuwige twijfel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 18:47

Wat misschien een optie is. Naar huis halen en desnoods tegen de pensionkosten van daar kijken of je iemand kan inhuren voor dat geld die de zwaardere klussen voor je kan doen indien nodig. Dan heb je wel eigen beheer maar niet de te zware werkjes die je er dan bijkrijgt

Dreamboy

Berichten: 2451
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-23 18:55

karuna schreef:
Wat misschien een optie is. Naar huis halen en desnoods tegen de pensionkosten van daar kijken of je iemand kan inhuren voor dat geld die de zwaardere klussen voor je kan doen indien nodig. Dan heb je wel eigen beheer maar niet de te zware werkjes die je er dan bijkrijgt


Tegen pensionprijs alle dagen een kruiwagen drollen weg scheppen en een paar hooinetten vullen? Dat is wel een heel duur betaalde kracht. . Ik heb ze 24/7 buiten lopen dus het is geen nat stro of zo. Het is vooral de kruiwagen rijden wat mij opbreekt waardoor ik dus geen dingen kon ondernemen daarna. Bovendien lopen hier de kosten dan ook weer op want mijn paard eet heel wat meer hooi en brokjes dan mijn twee mini's bij elkaar. Inmiddels heb ik al een poos therapie en is de pijn aardig onder controle. Wandelen lukt inmiddels weer. Hoe dat gaat als ik ook weer meer drollen moet scheppen weet ik natuurlijk niet. Het idee is goed en ik wil er gerust iets voor betalen maar de pensionprijs vind ik wel erg uit verhouding met het werk wat gedaan moet worden. Bovendien kon ik hier al geen gratis bijrijder vinden, laat staan iemand die een paar dagen wil komen om drollen te scheppen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37275
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 19:08

Ik heb uiteindelijk iemand ingehuurd toen. Fysiek ook prut zelfzorg 20 km verderop en ook continue buiten, ik betaalde per uur. In mijn geval twee dagen per week 2 uur maar ik kan me voorstellen als je iemand minimum loon betaald voor bv 1 uur per dag. Desnoods om de dag drollen scheppen dat je daarmee net voor jezelf de druk van het moeten eraf haalt.

Dan doe jewat kan in de wetenschap dat wat je niet kunt toch weggehaald gaat worden

Dreamboy

Berichten: 2451
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-23 19:11

karuna schreef:
Ik heb uiteindelijk iemand ingehuurd toen. Fysiek ook prut zelfzorg 20 km verderop en ook continue buiten, ik betaalde per uur. In mijn geval twee dagen per week 2 uur maar ik kan me voorstellen als je iemand minimum loon betaald voor bv 1 uur per dag. Desnoods om de dag drollen scheppen dat je daarmee net voor jezelf de druk van het moeten eraf haalt.

Dan doe jewat kan in de wetenschap dat wat je niet kunt toch weggehaald gaat worden



Dat ga ik zeker in overweging nemen maar het zal niet meevallen iemand te vinden.

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Die eeuwige twijfel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 19:43

Zeker interessant. Ik had 2 meiden die als bijbaantje 1x per week poep kwamen scheppen en voerden. Een uurtje werk. Die meiden vonden het heerlijk om tussen de paarden te lopen en op die manier een zakcentje te verdienen. Zoals ze zelf zeiden: beter dan vakken vullen bij de appie :j

Dreamboy

Berichten: 2451
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-23 19:48

Daihyo schreef:
Zeker interessant. Ik had 2 meiden die als bijbaantje 1x per week poep kwamen scheppen en voerden. Een uurtje werk. Die meiden vonden het heerlijk om tussen de paarden te lopen en op die manier een zakcentje te verdienen. Zoals ze zelf zeiden: beter dan vakken vullen bij de appie :j



Ik loop nu 2x per dag door de paddock. Ik heb er een hekel aan als er teveel poep ligt en zo is het voor mij goed te doen om het zelf bij te houden. 1x per week gaat het dus niet worden. Dat zou dan toch echt 1x per dag moeten worden.

AnnemiekvM

Berichten: 8252
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Die eeuwige twijfel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 19:58

Misschien kun je een elektrische kruiwagen aanschaffen om het werk ligter te maken?
Of iemand die tegen een vergoedng het werk twee dagen kan overnemen. Scheelt ook weer een beetje.
Ik zou hem denk ik ook naar huis halen. Al klinkt het wel als een fijne plek waar hij nu staat.