Die eeuwige twijfel.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 18:10

Ik weet niet waar hij staat, maar ik ben erg te spreken over Paardenrusthuis Van der Kruis in Heeze. Mocht dat een optie voor je zijn. Mijn paard staat daar al jaren met plezier. En toch blij dat ik al dat werk aan huis niet meer heb.

Dreamboy

Berichten: 2451
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-23 18:23

Mazida schreef:
Ik weet niet waar hij staat, maar ik ben erg te spreken over Paardenrusthuis Van der Kruis in Heeze. Mocht dat een optie voor je zijn. Mijn paard staat daar al jaren met plezier. En toch blij dat ik al dat werk aan huis niet meer heb.



Waarom zou ik hem naar een ander rusthuis verhuizen? Het is niet dat hij niet goed verzorgt wordt daar. Bovendien staat hij nu nog geen 10 minuten bij mijn huis vandaan en Heeze is een heel stuk verder waardoor ik hem minder kan bezoeken.

Alja

Berichten: 25617
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Die eeuwige twijfel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 21:02

Puur omdat ik benieuwd ben, als je hem bezoekt kijk je dan alleen van een afstandje naar hem?
Want uit de kudde halen is toch eigenlijk niet de bedoeling?

Dreamboy

Berichten: 2451
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-23 21:15

Alja schreef:
Puur omdat ik benieuwd ben, als je hem bezoekt kijk je dan alleen van een afstandje naar hem?
Want uit de kudde halen is toch eigenlijk niet de bedoeling?



Nee hoor, ik mag wel gewoon het weiland in lopen en hem knuffelen, borstelen enz. Ik bekijk hem van top tot teen gewoon dichtbij. Zal wat wezen dat ik alleen maar op afstand naar mijn eigen paard mag kijken. Overigens mag je ze wel degelijk uit de kudde halen hoor. Als je liever in een box poetst of zo.

Alja

Berichten: 25617
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Die eeuwige twijfel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 21:18

Toen ik had gebeld werd er namelijk gezegd dat het niet de bedoeling was om ze vaak uit de kudde te halen.
Daarom mijn vraag.

Dreamboy

Berichten: 2451
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-23 21:28

Alja schreef:
Toen ik had gebeld werd er namelijk gezegd dat het niet de bedoeling was om ze vaak uit de kudde te halen.
Daarom mijn vraag.


Vaak is ook wat anders dan soms he. Het is geen pensionstal. Maar er komen eigenaren vanuit het hele land. Die gaan natuurlijk niet twee uur in de auto zitten om op afstand naar hun paard te kijken. Ik kom zo'n 3x per maand en ik mag gewoon naar hem toe. Hoef ook nooit te melden dat ik kom. Maar ik haal hem niet uit de kudde als daar geen reden toe is.

welmoedz

Berichten: 1579
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 21:31

Ik zou een simpel graasmasker overwegen en kijken hoe het dan gaat.

Zoiets:
Afbeelding

Onze haflinger kan er ook prima hooi mee eten. In de winter heeft hij het masker niet op.

Dreamboy

Berichten: 2451
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Re: Die eeuwige twijfel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-23 17:38

Ze hebben hem direct van het gras af gehaald. Het enige alternatief was dat hij in de grote groep kwam. Dat is dus niets voor hem, hij werd net als in het begin steeds opgejaagd. Hij is namelijk niet gewend om in een grote kudde te lopen. Daarom in goed overleg besloten hem toch maar naar huis te halen.

Koper

Berichten: 30280
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 18:26

Dreamboy schreef:
Ze hebben hem direct van het gras af gehaald. Het enige alternatief was dat hij in de grote groep kwam. Dat is dus niets voor hem, hij werd net als in het begin steeds opgejaagd. Hij is namelijk niet gewend om in een grote kudde te lopen. Daarom in goed overleg besloten hem toch maar naar huis te halen.

Jeetje. Dat is denk ik niet de oplossing die je gehoopt had. Fijn dat het in goed overleg is gegaan en dat ze met je meedenken en dat er opties zijn geprobeerd.

Jammer dat het niet werkte. Ik hoop dat je een goede oplossing vindt voor thuis.

Celebi
Berichten: 3711
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 18:56

Wat jammer dat het zo loopt! Maar wel fijn dat thuis nog een optie was en dat je nu niet helemaal in de knoop zit. Hopelijk heb je nog wat aan de tips uit dit topic om het voor jou ook op langere termijn haalbaar te houden om hem aan huis te hebben. Dan is ie gelijk weer fijn bij je. <3

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110733
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Die eeuwige twijfel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 19:00

Wat jammer dat het zo is gegaan! Was een graasmasker ook geen optie of heb ik daar overheen gelezen?
Hopelijk heb je straks een goede oplossing voor thuis :)

Dreamboy

Berichten: 2451
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-23 19:00

Celebi schreef:
Wat jammer dat het zo loopt! Maar wel fijn dat thuis nog een optie was en dat je nu niet helemaal in de knoop zit. Hopelijk heb je nog wat aan de tips uit dit topic om het voor jou ook op langere termijn haalbaar te houden om hem aan huis te hebben. Dan is ie gelijk weer fijn bij je. <3



Die tips zijn absoluut nuttig en ik ga sommige ervan ook zeker gebruiken.

Dreamboy

Berichten: 2451
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-23 19:01

Cayenne schreef:
Wat jammer dat het zo is gegaan! Was een graasmasker ook geen optie of heb ik daar overheen gelezen?
Hopelijk heb je straks een goede oplossing voor thuis :)


Ik ben persoonlijk niet zo'n voorstander van een graasmasker. Thuis kan ik het goed monitoren.