Pony valt vriendje met deken op aan, wat te doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IjsShet

Berichten: 51
Geregistreerd: 20-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-23 20:39

Marigold schreef:
Paarden kunnen soms zo raar zijn..
mijn pony (jaren geleden) is bij introductie in de groep toendertijd helemaal de hoek in geschopt door de sulligste ruin van die hele groep. Waarmee ze later juist altijd samen was.

Onze theorie was toen, dat die ruin eindelijk de kans zag dominant te doen aangezien hij altijd de laagste in rang was.
Bij dit deken verhaal denk ik ook zoiets, icm een deken die misschien in de ‘ogen van’ de aanvaller nadelig was voor de veiligheid van de kudde ofzo?
En dat hij dan (beetje overdreven) een statement wou maken terwijl het de rest van de kudde niks uitmaakt verder.
Maar dus meer vanuit het ‘idee’ dat hij ‘er toe doet’ in de kudde ofzo.
In elk geval fijn dat het nu weer rustig is en hij weer normaal doet.



Ja ik denk dat wat jij zegt het hier ook redelijk goed omschrijft. Jagende pony staat beetje in het midden van de kudde (boven de twee andere shetjes en onder de drie grotere) en is in het verleden erg dominant geweest (ook heel erg naar mensen). Ik denk dat hij het als bedreiging zag voor 'zijn' kudde en een overdreven statement wilde maken om er toe doen. Ook heeft hij in het veleden hele instabiele kuddes gehad, daar ging hij ook niet goed op.

Anoniem

Re: Pony valt vriendje met deken op aan, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 21:03

Mijn pony had nog nooit een paard met een deken gezien, dus toen zijn maatje voor t eerst in zijn bijzin een deken op kreeg, begon hij ook als een malle te jagen, echte hengst werd t :roll: . Gelukkig maar bij 1 keer gebleven.
Daarna altijd eerst even laten ruiken en ook over hem heenkijken. Is nu niet meer nodig.
Paarden zijn raar :+ .