Help instructrice zegt dat ik hem moet verkopen of..........

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
C_Star
Berichten: 2656
Geregistreerd: 27-01-06

Help instructrice zegt dat ik hem moet verkopen of..........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 17:25

Hoi,

Momenteel heb ik een groot probleem. Zal het even uitleggen. Ik heb 2x les gehad van een instructrice (Zij was in bezit van een hoop diploma's). Maar vorige week zaterdag kreeg ik te horen dat ik goed moest na denken of ik het wel verstandig was dat ik verder ging met mijn Haflinger aangezien die bijna 16 jaar is.
En waarom dat zal ik nu uitleggen:
Ik heb de laatste 2 weken na het rijden en ook tijdens het rijden echt onwijs last van mijn rechter schouder, zei zegt dat ik dus te veel vast houdt en dat ik mijn binnenhand niet kan ontspannen en te weinig met mijn benen werk (En mijn Haflinger reageerd dus bijna of eigenlijk niet op mijn benen bijv als we op de volte gaan en die moet steeds kleiner nou hij reageerd dan niet op mijn benen!) Hij heeft dat ook nooit geleerd, dus aangezien die al bijna 16 is zegt mijn instructrice dat het de vraag is of hij dat wel kan leren. Want hij is al niet zo leergierig hij probeerd overal onder uit te komen door er vandoor te gaan. En hij maakt er nu ook nog is extra misbruik van omdat dat mijn slechte kant weer is( Als hij niet luisterd naar mijn kuiten dan ga ik weer extra hard trekken wat ik automatisch doe en nooit heeft iemand dat tegen mij gezegt ik heb hiervoor ook paar maanden prive les gehad van iemand nou dat is nog nooit tegen me gezegt).
En heb ook nog probleem dat als ik in de bak niet goed aan het werk ga dat hij overal van loop te schrikken en nog is extra gaat klieren.

Maar nu zit ik met probleem van wat moet ik doen. Hem verkopen en een goed leerpaard kopen of hem houden en gewoon af toe ritjes maken en gewoon tja wat rijden in de bak. Teminste dat zij mijn instructrice.

De ene zegt dat ik een andere instructrice moet zoeken en de andere weer verkopen.

Het ging eerst langzaam een beetje beter, maar nu pfff ik weet het echt niet meer.

Ik krijg nu ook de indruk dat het allemaal fout is geweest en dat het aan mij ligt!

Kunnen jullie me nog helpen of tips? Graag!

Liessjee
Berichten: 106
Geregistreerd: 26-12-06

Re: Help instructrice zegt dat ik hem moet verkopen of......

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 17:30

nouja ik vind niet dat jou instructrice daar na twee keer les te hebben gehad over kan oordelen, ik zou doen wat je zelf het best denkt, je laat je toch niet zeggen dat je je paard moet verkopen, dat moet jij zelf willen, en wat een gelul dat een paard van 16 niks meer kan leren, het zal inderdaad wat langer duren dan met een jonger paard, ik zou hier als ik jou was goed over nadenken,voordat je een overhaaste beslissing neemt..!!

succes ermee..

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Help instructrice zegt dat ik hem moet verkopen of......

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 17:46

Ik zou me niet druk maken om de opmerking van de instructie, ze heeft helemaal het recht niet om dat na 2 lessen te roepen. Ik zou eerst aan je probleem gaan werken, dat is namelijk rijtechnisch en ligt aan jou, niet aan je pony. Kans is groot dat, als je op een ander paard over stapt, je tegen hetzelfde probleem aanloopt. En waarom gaat iedereen er meteen van uit dat je de wedstrijden in wilt?

Doppers
Berichten: 470
Geregistreerd: 15-01-07

Re: Help instructrice zegt dat ik hem moet verkopen of......

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 18:11

Die pijn in de schouder komt mij bekend voor. Steeds na het rijden had ik er laatste tijd last van. Ik heb mijn moeder (= fysiotherapeute) gevraagd hoe dit kwam. Het is een soort pijn die komt als je te gespannen zit. Je moet proberen niet teveel te trekken en meerder malen tijdens het rijden even te denken dat je goed recht gaat zitten, je schouders naar achter doet en je schouders ontspant. De laatste tijd heb ik er geen last meer van, omdat ik minder 'trek' en ontspannen zit, ook prettiger voor het paard. Over die instructrice, ik zou me er niet te veel van aantrekken. Ik zou samen met haar kijken of met een andere instructeur/instructice of je kunt werken aan het probleem dat je met je paard hebt. Ook met zestien jaar kunnen paarden nog wat leren, het zal dan alleen een stuk langer duren. Succes!

8nnemiek

Berichten: 43487
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Help instructrice zegt dat ik hem moet verkopen of......

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 18:35

Ik heb een paar maanden geleden met een paard gewerkt van rond de 18 jaar. De eigenaresse had het paard nog niet zo lang, en die begon steeds meer uit te proberen. Van bijten tot er vandoor gaan en steigeren. Maar het was echt ongelofelijk hoe snel dat paard leerde, binnen een paar weken was er echt heel veel verbetering te zien.
Die vrouw kreeg het paard niet in galop. Altijd erg veel drijven. En ik ging erop, eerste keer even goed extra veel hulpen gegeven, paard ging in galop, toen uitbindig beloond. En de tweede keer ging het paard op een kleine hulp in galop. Dus ik denk dat het zeker rijtechnisch heel goed op te lossen is. Desnoods met een nieuwe instructrise.

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Re: Help instructrice zegt dat ik hem moet verkopen of......

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 18:37

Je instructrice verkopen in plaats van je paard!!!
Dus ik zou zeggen: zoek een leuke instructrice die gemotiveerd is om jou en je paard iets te leren!

Charaz

Berichten: 24356
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Help instructrice zegt dat ik hem moet verkopen of......

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 18:48

De instructrice die zegt dat ik mijn pony beter kan verkopen kan beter een ander zoeken om les te geven.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Help instructrice zegt dat ik hem moet verkopen of......

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 18:49

Ik heb overigens ook RSI en pijn in mijn schouder. Heb veel baat bij acupunctuur en chiropractie. Ook ik verkramp bij het rijden, en heb een paard dat best wel veel gewicht in handen legt, maar geen haar op mijn hoofd denkt erover om haar te verkopen...maakt niet uit wie het zegt.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Help instructrice zegt dat ik hem moet verkopen of......

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 19:12

ik zou een andere instructie gaan zoeken
ook paarden van 16 of zelfs nog ouder kunnen dit prima leren
als de intstructie na twee lessen al zo begint, zou ik gaan twijfelen aan haar bekwaamheid

aerdenhout1

Berichten: 15891
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Velsen noord

Re: Help instructrice zegt dat ik hem moet verkopen of......

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 19:18

Rare instructrice!!! Heeft ze zelf soms heel toevallig een paard te koop staan?? En vraag eens of je de papieren mag zien!
Iemand die na twee lessen al weet dat het niets gaat worden tussen jou en je paard geeft dan wel heel snel op!
Ik hoop dat je het advies van de bokkers aan neemt en op zoek gaat naar een ander!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: Help instructrice zegt dat ik hem moet verkopen of......

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 19:19

idd ik ga mee met de rest.
en ook, een goede instructrice kan ook zelf er een aantal keer opspringen, om het jou pony wat beter aan te leren en het jou op die manier te laten leren overpakken Knipoog

CeesRinko

Berichten: 1540
Geregistreerd: 10-04-05
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: Help instructrice zegt dat ik hem moet verkopen of......

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 19:23

helemaal met de anderen eens.. ik zou hem/haar helemaal niet weg doen om de leeftijd! en de rest wat je intructrice zegt is ook onzin.. misschien weet ze er zelf niet goed mee om te gaan? ik zou idd een andere instuctrice zoeken!

viperlover

Berichten: 183
Geregistreerd: 08-02-06
Woonplaats: Utrecht..provincie

Re: Help instructrice zegt dat ik hem moet verkopen of......

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 19:23

heejj je moet niet luisteren naar je intructrice wat weet zij er nou van jullie hebben we een onwijs goede band met elkaar en zij weet daar niks van na 2 keer les geven zou hem dus gewoon houden en tegen je intructrice zegge kan hem niej wegdoen heb een te goede band met hem/haar mijn instructrice zij oook ja je moet hem wegdoen dit gaat zo niej langer omdat mijn pony ook heel sterk is maar ik heb doorgezet en nu gaat het super dus niet luisteren als ik jou was

domiekje
Berichten: 189
Geregistreerd: 05-12-06
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Help instructrice zegt dat ik hem moet verkopen of......

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 19:24

Soof89 schreef:
Die pijn in de schouder komt mij bekend voor. Steeds na het rijden had ik er laatste tijd last van. Ik heb mijn moeder (= fysiotherapeute) gevraagd hoe dit kwam. Het is een soort pijn die komt als je te gespannen zit. Je moet proberen niet teveel te trekken en meerder malen tijdens het rijden even te denken dat je goed recht gaat zitten, je schouders naar achter doet en je schouders ontspant. De laatste tijd heb ik er geen last meer van, omdat ik minder 'trek' en ontspannen zit, ook prettiger voor het paard. Over die instructrice, ik zou me er niet te veel van aantrekken. Ik zou samen met haar kijken of met een andere instructeur/instructice of je kunt werken aan het probleem dat je met je paard hebt. Ook met zestien jaar kunnen paarden nog wat leren, het zal dan alleen een stuk langer duren. Succes!



voor je schouder kun je ook om de zoveel tijd even losmaken er rustig mee zwaaien en even ontspannen dat wil ook wel eens werken

Kimberley84

Berichten: 1484
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: In het wonderschone Drenthe!

Re: Help instructrice zegt dat ik hem moet verkopen of......

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 19:27

op mijn werk rijd ik een paard van 18 en die is superfit! het verschilt natuurlijk heel erg per paard, maar als je verder wilt komen dan waar je nu bent zou ik inderdaad kijken naar een ander paard, wil je recreatief rijden zou ik hem houden

Doppers
Berichten: 470
Geregistreerd: 15-01-07

Re: Help instructrice zegt dat ik hem moet verkopen of......

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 19:41

domiekje schreef:
voor je schouder kun je ook om de zoveel tijd even losmaken er rustig mee zwaaien en even ontspannen dat wil ook wel eens werken


Ja, dit deed ik eerst ook tussen het rijden door, maar werkte maar een beetje. Ik zat gewoon te gespannen met mijn schouders. Mijn moeder zei dat die soort pijn heel vaak voor kwam.. (dat veel mensen te gespannen zitten) Gelukkig heb ik er sinds een paar weken geen last meer van.

Fleurr_
Berichten: 462
Geregistreerd: 31-07-06

Re: Help instructrice zegt dat ik hem moet verkopen of......

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 19:45

Wat een onzin zeg, ik zou meteen een andere instructrice zoeken. Je kan dit echt wel oplossen hoor, een paard van 16 kan je echt nog genoeg dingen leren. Je zegt zelf al dat je aan één kant vasthoudt, dan zou je dit probleem ook bij andere paarden tegen kunnen komen, wat dus weer op hetzelfde neerkomt. Persoonlijk zou ik het echt niet leuk vinden om een instructrice te hebben die na 2 lessen al zegt dat je je paard beter kunt verkopen, lekker makkelijk is dat! Ik zou dus zoals ik al zei een andere instructrice zoeken die je wél wil helpen dit probleem op te lossen!

joyce83

Berichten: 5242
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: Help instructrice zegt dat ik hem moet verkopen of......

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 19:49

Misschien dat het ook beter is om na te gaan wat je instructrise wilt. Sommigen willen juist het liefst leerlingen die ook echt vooruit gaan dus meer het wedstrijd niveau en sommigen vinden het niet erg om les te geven aan mensen die het liefst voor hun plezier rijden, dus niet perse de moeilijkste oefeningen willen doen. Mijn instructrice wilde namelijk het liefst mensen die dus vooral vooruitgang boekten, nou ja dat deden we wel maar ik had de pony voor recreatie gekocht en deed eigenlijk de lessen om de fouten eruit te halen en om mijn paard ook goed te rijden. Helaas wil niet iedere instructrice dit en zullen ze dus misschien minder graag les geven. Dus ga eerst na of jullie beiden dezelfde richting opkijken en kijk dan of je paard dit ook kan. Ik vind het wel raar dat ze dit al kan zeggen na twee lessen, dus vooral niet verkopen als je dit zelf niet wilt. Dan liever een andere instructrice

Kafue

Berichten: 3437
Geregistreerd: 04-10-04

Re: Help instructrice zegt dat ik hem moet verkopen of......

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 19:55

Het is de taak van je instructrice om jou en je paard voldoende te motiveren en te begeleiden zodat jullie beiden wat leren.
Uiteindelijk ben jij de gene die haar betaald dus ook jij bepaald hoe of wat.
En na twee lessen kun je je geen duidelijk oordeel stellen. En allicht mischien is de pony moeilijk of werk jij niet mee of wat dan ook dan nog geen reden om de pony te verkopen.

ikke20
Berichten: 7441
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: t beste durp

Re: Help instructrice zegt dat ik hem moet verkopen of......

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 19:57

mijn pony is 29 en leert nog steeds dingen bij en is totaal neit leergierig maar leert het wel. als jij met je halflinger verder wil gewoon lekker doen. je instructriece heeft niks over te zeggen en dat ze veel diploma's hebben wil helemaal niks zeggen.

DeniseM
Berichten: 1352
Geregistreerd: 30-11-05
Woonplaats: Maassluis

Re: Help instructrice zegt dat ik hem moet verkopen of......

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 20:11

Heb in je profiel gekeken, en ik vind dat je een hele mooie pony hebt.

rohmagic

Berichten: 12
Geregistreerd: 10-01-07

Re: Help instructrice zegt dat ik hem moet verkopen of......

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 20:16

Ik ben het ook eens met de rest. Je paardje kan best nog wel dingen leren hoor! Duurt misschien wat langer, maar hoeft toch ook niet morgen al opgelost te zijn!? Succes!

Ollie1

Berichten: 1727
Geregistreerd: 28-10-05
Woonplaats: ergens op VP

Re: Help instructrice zegt dat ik hem moet verkopen of......

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 20:18

Ik zou ook je paard niet verkopen ik zou een andere instructrice zoeken die serieus met jou probleem (recht richten) van je paard aan de gang gaat. Waarschijnlijk heb jij pijn aan de kant waar je paard 'bol' is . Wat je dan moet doen is aan de 'holle' kant meer druk nemen op je teugel. Een goede instructrice ziet dat het een rijtechnisch probleem is en dat los je niet op om je paard te verkopen. Boos!

Joltsje

Berichten: 9054
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Help instructrice zegt dat ik hem moet verkopen of......

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 20:20

het beste advies wat ik kan geven is: volg je gevoel.

en verder, een paard van 16 is niet heel oud vind ik persoonlijk. wat is het doel met het paard (pony in dit geval :p ) wil jij leuk rijden en zo nu en dan wedstrijd rijden dan moet je hem gewoon houden. wil je binnen een jaar in het Z, dan wordt het lastig.

ik neem aan dat je dit als hoby doet, dat je blij bent met je paard. natuurlijk duurt het wat langer, maar als jij het goed gaat doen en consecuent gaat rijden. dan is het zo opgelost.

haflingers zijn erg handig in het ontwijken van werk. dat is erg lastig, maar met goede begeleiding is dat zeker goed te doen.

als ik jouw was zou ik naar een andere instructrice gaan, niet omdat deze slecht is, er zit wat in in wat ze zecht. maar als ze jullie combinatie niet ziet zitten, dan zal ze nooit super gemotiveerd lesgeven denk ik..

succes met je beslissing

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Help instructrice zegt dat ik hem moet verkopen of......

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 21:36

ik rij nu een paardje dat ook niet de jongste is (14 geloof ik) en die hoogstwaarschijnlijk nooit super gaat lopen, maar volgens alle instructrices op stal gaat het echt straks wel beter, zal ze ooit ophouden met bokken, als ik maar consequent ben en het niet accepteer. daarnaast schudt ze heel erg met haar hoofd, dat doet ze minder als je naar echt naar voren rijdt, dus dan is ook wel deels op te lossen... dus ik zou zeggen, zoek andere instructie, diploma's zeggen niets, gevoel voor paarden des te meer... heb zelf genoeg les gehad van ongediplomeerde mensen die het beter konden uitleggen dan gediplomeerde (andersom ook natuurlijk)... dus staar je niet blind op papieren, maar zoek iemand die jou en je paard wil helpen, ipv iemand die makkelijk les wil geven en die problemen uit de weg wil gaan...