Help instructrice zegt dat ik hem moet verkopen of..........

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
C_Star
Berichten: 2656
Geregistreerd: 27-01-06

Re: Help instructrice zegt dat ik hem moet verkopen of......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 16:38

Hoi,

Zelf denk niet dat we het redden om nog een paard er bij te kopen dan kijk ik nu naar het geld en tijd. Verder wat mijn instructrice zei als je een paard nu wil kopen moet je een dressuur/leerpaard zoeken en eentje die toch jaar 6 t/m 12 jaar ong is niet jonger want als ze eenmaal door hebben wat mijn slechtste kant is gaat het weer helemaal mis en als je echt goed paard wil dan zit je vanaf de €10.000 euro.

Hiervoor heeft ook al een ervaren ruiter erop gereden en die zei ook dat het een draak was en dat hij behoorlijk onder het werk probeerd uit te komen hij probeerd alles en zei rijdt al een hele tijd en zelf heeft zei ook een Haflinger dus... Die weet er veel vanaf.

manon72
Berichten: 17
Geregistreerd: 15-01-07

Re: Help instructrice zegt dat ik hem moet verkopen of......

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 18:13

Ik heb zelf als ik linksom rijd erg de neiging om mijn buitenhand (rechterarm) erg vast te houden en niet mee te geven.
Daardoor heb ik wel eens last van die arm.
En het is natuurlijk ook niet fijn voor je paard, want die kan dan gewoon de bocht niet nemen.
Het helpt als je om de paar minuten even de teugel loslaat en je arm los te draaien (in de lucht).

Manon

Iris_B
Berichten: 2086
Geregistreerd: 23-04-06
Woonplaats: Dronten

Re: Help instructrice zegt dat ik hem moet verkopen of......

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 18:20

_Cynthia_ schreef:
Ja wegdoen uhm ik heb nu totaal los van deze instructrice al van 3 andere mensen les gehad en niemand daarvan kon me verder helpen ik bleef elke x op dat probleem hangen.
Ik zeg daarbij ook dat ik graag wedstrijden wil gaan rijden en hoger komen en dat dat van mij erg dom super dom is geweest dat dat gewoon niet gaat lukken met hem.
Ik zal me denk ook nooit echt goed kunnen ontspannen want elke x gaat hij er van door en ben toch wel soort van bang om er weer van af te vallen en uiteindelijk weer in het ziekenhuis te belanden.


ik ken een hele goeie.. die heb ik die rijd grand prix en kan echt super les geven, ze let op je rijden de ontspanning van je paard (dus niet mooi maar ontspannen lopen) en op je schouders en alles.. alleen ik denk dat het te ver weg is voor haar.. zij woont in doorn.. ik weet niet hoelang dat rijden is voor haar Tong uitsteken

Lessie

Berichten: 1396
Geregistreerd: 02-12-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Help instructrice zegt dat ik hem moet verkopen of......

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 18:46

lessie schreef:
Nou, als ik jou was zou ik je haflinger verkopen en eentje van 5 kopen ofzo! want het heeft geen zin dat je meer last krijgt van je schouder! Maar aan de andere kant waarom zou je je paard verkopen waar je zoveel van houdt omdat die eigenwijs is! Dat heeft je paard dan al van begins af aan! Ik kan je dus niet echt helpen! Maar toch gaat mij mening meer om je haf te verkopen!

En heb jij veel vertrouwen en een sterke band in je paard??Dan zou ik hem houden!

C_Star
Berichten: 2656
Geregistreerd: 27-01-06

Re: Help instructrice zegt dat ik hem moet verkopen of......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 18:55

Nou of ik echt een band heb met mijn paard uhm om eerlijk te zijn niet echt. Ik weet nog wel die zomers dat ze in het land stonden pfff echt een nachtmerrie elke keer kreeg ik hem niet te pakken zelfs als ik met appels weet ik veel aan kwam en dan kwam er iemand anders een andere stalgenoot hem vangen ja hoor in 1x kon wel huilen weet je dat en dat was niet 1x maar elke keer.

Nu hoor ik weer van iemand anders de als tip gaf dat ik haar moest vragen om les te geven waar dit hele verhaal ong om draait en zij had dinsdag les van haar en ze vroeg hoe het ging en toen zij ze we zijn gestopt met de lessen en waarom zei ze dat ik niet enthousiast wast en niet luisterde pardon zei draait het hier allemaal om.... Ik heb hier zelf nog bericht geplaatst van de 1ste keer dat het weer langzaam vooruit ging en dat ik het weer zag zitten. Ik niet enthousiast nou echt wel.... Ze zat gewoon ff het hele verhaal om te draaien. Weet je hier wordt ik nou zo boos om, maar ja eigenlijk zonde van me energie.... Huilen

Valina

Berichten: 2195
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Etten-Leur

Re: Help instructrice zegt dat ik hem moet verkopen of......

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 19:38

_Cynthia_ schreef:
Nou of ik echt een band heb met mijn paard uhm om eerlijk te zijn niet echt. Ik weet nog wel die zomers dat ze in het land stonden pfff echt een nachtmerrie elke keer kreeg ik hem niet te pakken zelfs als ik met appels weet ik veel aan kwam en dan kwam er iemand anders een andere stalgenoot hem vangen ja hoor in 1x kon wel huilen weet je dat en dat was niet 1x maar elke keer.

Nu hoor ik weer van iemand anders de als tip gaf dat ik haar moest vragen om les te geven waar dit hele verhaal ong om draait en zij had dinsdag les van haar en ze vroeg hoe het ging en toen zij ze we zijn gestopt met de lessen en waarom zei ze dat ik niet enthousiast wast en niet luisterde pardon zei draait het hier allemaal om.... Ik heb hier zelf nog bericht geplaatst van de 1ste keer dat het weer langzaam vooruit ging en dat ik het weer zag zitten. Ik niet enthousiast nou echt wel.... Ze zat gewoon ff het hele verhaal om te draaien. Weet je hier wordt ik nou zo boos om, maar ja eigenlijk zonde van me energie.... Huilen


Om eerlijk te zijn heb ik dit stukje wel 3x door moeten lezen om te proberen te begrijpen wat er staat.
Bedoel je nu, dat de instructrice (diegene met al die papieren enzo) nu met jou in discussie is gegaan?
Of met jouw vriendin?
En gestopt met de lessen? Je was dus al gestopt met deze instructrice?

Valina

Berichten: 2195
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Etten-Leur

Re: Help instructrice zegt dat ik hem moet verkopen of......

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 19:41

Als ik even eerlijk mag zijn, heb ik het gevoel dat je het zelf toch eigenlijk al wel opgegeven hebt. Je schrijft wel "we gaan langzaamaan weer vooruit en ik zie het zitten", maar eigenlijk denk ik dat je het anders voelt.
Ik kan me heel goed voorstellen dat het erg frustrerend voor je is. Maar ik ben een beetje verbaasd als je schrijft dat je geen echte band met deze Haflinger hebt?! Hij was toch eerst je verzorgpony?
En je schrijft ook dat je bang bent. Ben je bang voor je pony of bang voor rijden/vallen in het algemeen?

Doppers
Berichten: 470
Geregistreerd: 15-01-07

Re: Help instructrice zegt dat ik hem moet verkopen of......

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 19:57

Als je geen echte band hebt met je paard en er niet aan wilt werken (want ook met een eigenwijze haf van 16 kun je ver komen, maar het kost wel moeite)... tja dan houdt het misschien wel op. Je moet er wel aan WILLEN werken natuurlijk. De vraag is of je dit met het kopen van een ander paard oplost.

C_Star
Berichten: 2656
Geregistreerd: 27-01-06

Re: Help instructrice zegt dat ik hem moet verkopen of......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 20:15

Tuurlijk wil ik werken en uhm ik weet niet precies hoe ik dat kan omschrijven (Maar ben niet bang voor het paardenrijden in het algemeen). Maar tijdens longeren bijv draait hij zich om hij is al 3x uit de bak gesprongen en ik durf hem zo gewoon bijna niet meer te longeren want als het mis gaat hij blijft haken dan is het ook gelijk goed mis.

En het verhaal van mij instructrice zal ik ff opnieuw uitleggen ik ben met haar in contact gekomen via iemand die ik ken die heeft ook les van haar. Zij had dinsdag les van haar en ze vroeg hoe het ging met mij en Matthias de lessen dus en de instructrice gaf als antwoord van we zijn gestopt met lessen.
en waarom: ze vond dat ik niet enthousiast was en niet naar haar luisterden dat gaf zei als antwoord de instructrice " pardon zei draait het hier allemaal om.... Ik heb hier zelf nog bericht geplaatst van de 1ste keer les dat ik van haar kreeg dat ik het weer zag zitten. Ik niet enthousiast nou echt wel.... Zij (de Instructrice) zat gewoon ff het hele verhaal om te draaien.

Weet je hier wordt ik nou zo boos om, maar ja eigenlijk zonde van me energie.


Owhja en nog wat ik ben al druk aan het zoeken naar een andere instructrice dus nu kunnen sommige wel zeggen van willen werken en of ik er vertrouwen in heb.
Als ik niet wil werken zou ik ook niet zoeken naar een andere instructrice!

Joltsje

Berichten: 9054
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Help instructrice zegt dat ik hem moet verkopen of......

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 20:23

het blijft lastig allemaal

bij dezen geef ik als tip.. koop nooit je verzorgpaard. klinkt heeeel erg hard. maar een verzorgpaard die kom je tegen. daar kun je niks aan uitkiezen. hoe lief je hem ook vind er zijn vaak paarden die beter bij je passen.

nu weer even on-topic.

als je geen heele goede band met je paard hebt, en je ziet het niet helemaal zitten, dan zou ik je haflinger weg doen.

ik heb op mijn 14 een pony gekocht/gekregen en daar van had ik al gezegd als ik 18 wordt koop ik een paard want ik wil in de wedstrijden blijven. en zo is het gegaan. nog geen dag spijt gehad. (pony heeft een perfect plekje op het eiland)

dus schaam je niet als je je pony weg doet.. dat gebeurd zo vaak. maar denk er goed over na. dat je geen spijt krijgt.

geen enkel paard is perfect.. en nog een tip voor in het land.. vang hem als je niets van hem hoeftl (als je allleen maar naar hem toe gaat als je wilt rijden heeft je paard dat snel in de gaten)

Joltsje

Berichten: 9054
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Help instructrice zegt dat ik hem moet verkopen of......

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 20:24

trouwens.. check je eigen onderschrift. dan weetje genoeg Tong uitsteken:P

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Re: Help instructrice zegt dat ik hem moet verkopen of......

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 20:27

Misschoen probeert je nieuwe instructrice subtiel te zeggen dat ze er niet zo veel zin in heeft,

Ik zou dus wat doen met deze hint en haar dus dumpen. Het is jouw paard, jouw maatje en die kan je niet zomaar wegdoen omdat hij misschien niks meer bij kan leren. Ieder paard is in staat om op die leeftijd nog genoeg bij te leren, dus waarom jouw haf niet?

krummel

Berichten: 1150
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Op stal

Re: Help instructrice zegt dat ik hem moet verkopen of......

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 20:32

Ik zou zeggen doe wat je hart je zegt. Is dit de liefde van je leven dan doe je hem toch nooit weg! ook al is het een draakje met rijden. Dat maakt dan niks uit. Vind je jou haf niet helemaal geweldig en wil je echt 'serieus' aan de slag dan zou je voor het andere kunnen kiezen. Zelf vind ik dat jou intructiese dit helemaal niet kan zeggen na 2 keer les! Doe wat je zelf wilt en laat je niet beinvloeden door anderen.

Ik heb zelf ook een haf en had ongeveer hetzelfde probleem. Ik liet niet los, zij ging hangen en rennen. Had ook altijd erg last van me eigen rug. Maar als ik niet reed wat het mijn maatje mijn vriend, kan haar ook nooit weg doen. Bij mijn oude intructiese kwam ik niet verder haar manier werkte niet voor mij en krum. Ik ben naar iemand anders gegaan en het gaat nu al een stuk beter. Ik ben opnieuw begonnen met rijden echt helemaal aan het begin. Dit heeft ons goed gedaan, nu hangt ze niet meer en kan ik gewoon ontspannen zitten.

Verwacht ook niet te veel in een keer van je haf, het is tenslotte geen kwpn paard. Begin rustig aan en bouw het op, rustig niets overhaasten, dan komen jullie er wel!

Valina

Berichten: 2195
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Etten-Leur

Re: Help instructrice zegt dat ik hem moet verkopen of......

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:26

jolentinus schreef:
het blijft lastig allemaal

bij dezen geef ik als tip.. koop nooit je verzorgpaard. klinkt heeeel erg hard. maar een verzorgpaard die kom je tegen. daar kun je niks aan uitkiezen. hoe lief je hem ook vind er zijn vaak paarden die beter bij je passen.



???? Hier ben ik het totaal niet mee eens!
Valina was ook eerst mijn verzorgpony.
Ik heb dus mooi de tijd en kans gehad om haar goed te leren kennen en om te kijken of het ras bij me past. Daarna heb ik haar kunnen kopen. Ik zie het dus als een soort van proeftijd.
Ik denk dat er (bijna) geen idealere manier is om je paard uit te zoeken.

Voor TS: ik heb met Valina ook al het nodige afgezien en ben er zeker nog niet.
Laatst heb ik een lelijke smak gemaakt met haar (gestruikeld tijdens galop) en ben daardoor angstig geworden. Ze voelt dat heel goed aan en maakt dankbaar van de situatie misbruik om te gaan lopen klieren. Ik heb een superband met haar, maar het is en blijft een haflinger, dus als ze eigenwijs kan doen zal ze het niet laten.
Er zijn echt momenten dat ik denk "laat ik er maar mee stoppen, ik doe ze weg, het lukt toch nooit, etc etc", maar ik heb een goede instructeur gezocht en ga weer intensief lessen en rijden.
Gewoon weer een stapje terug naar de basis en van daaruit opbouwen.

Ik hoop dat het jou ook lukt!

eveline_B

Berichten: 2833
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Re: Help instructrice zegt dat ik hem moet verkopen of......

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:41

Als ik het zo hoor is het misschien een beter idee om je pony een paar weken door een proffesioneel iemand door te laten rijden, zodat hij betrouwbaarder wordt voor jouzelf met rijden. Diegene kan jou dan ook weer vooruit helpen met je pony, zodat je hem zelf ook beter onder controle hebt.

Matsjo

Berichten: 654
Geregistreerd: 01-10-06

Re: Help instructrice zegt dat ik hem moet verkopen of......

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 14:16

Nouja, het komt op mij een beetje over dat je hem juist wel graag wel verkopen maar nu een beetje argumenten aan het zoeken bent.

GEEN AANVAL ABSOLUUT NIET, dus allemaal niet boos worden, ik krijg gewoon dat idee.

Dus misschien je je paard toch beter verkopen en voor een KWPN gaan ofso. Als je verder wilt komen in de sport en dat lukt niet met je huidige paardje dan moet je wel heel veel van deze houden, wil je je droom opgeven. Tis maar net wat voor een band je met je paard hebt lijkt me.

Ik hoop dat je ondertussen al een besluit hebt gemaakt!

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Re: Help instructrice zegt dat ik hem moet verkopen of......

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 14:31

Ik krijg hier ook een raar gevoel van...

Beetje "afgeven" op de instuctrice.

Het is toch logisch dat je eerst zelf moet weten wat je wilt.

Dat is volgens mij wat jou intructrise heeft gezegd.
- wil je verder met dressuur, dan is deze pony niet erg geschikt (zeker niet als combinatie met jou)
- je kan natuurlijk wel recreatie blijven rijden met deze pony

Dat ze het woord "verkopen" heeft gebruikt is volgens vele héél erg, terwijl dat wel een keuze is, wanneer zij verder wil met dressuur.

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Help instructrice zegt dat ik hem moet verkopen of......

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 15:07

volg je hart........en denk na.
Iemand die jouw 2x heeft les gegeven kan die al zo snel je paard beoordelen?

Elk paard moet de basis leren ook voor het buitenrijden, en waar staat het dat een 16jarige niet meer wil leren.
Hij kan wel niet zo leuk vinden en daarom dingen niet snel oppakken maar dat is geen excuus.

Ik vind jouw instructrice behoorlijk kort door de bocht

Onyx88

Berichten: 739
Geregistreerd: 22-01-06
Woonplaats: Woerden

Re: Help instructrice zegt dat ik hem moet verkopen of......

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 15:46

Ik keek in je profiel en zag toevallig de bak van de Morgenstond, haha, ik rijd daar ook. Ik begrijp dat je tegen je eigen lichamelijke mankementen zit op te hikken met rijden. Kun je niet meer aan beweging doen naast het rijden? Dat je met je armen en schouders oefeningen gaat doen om de spieren sterker en soepeler te krijgen?

Over het longeren, als hij de kans krijgt om uit de longeerbak te springen als je hem longeert doe je wat fout. Longeren gaat vaak om reactievermogen. Als hij zich misdraagd roep je hard iets lelijks naar hem (dat geeft vaak een schrik effect waardoor ze er weer bij zijn) en als hij zich wegdraait trek je zijn hoofd naar binnen door de lijn.

Als je zelf de hoop opgegeven hebt dan zou ik hem meteen verkopen en wat anders zoeken. Heb je wel hoop kan je investeren in een goede instructrice.

C_Star
Berichten: 2656
Geregistreerd: 27-01-06

Re: Help instructrice zegt dat ik hem moet verkopen of......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 17:49

Ik heb er goed over na gedacht en ook echt goed!
Ik ga morgen een afspraak maken met een andere instructrice voor een les dan kijk ik na een maand zo ong hoe het dan gaat oke gaat het dan echt niet dan zegt dat genoeg.

Aan de ene kant ik kan mijn paard nu wel verkopen, maar daar zal ik zelf minder van leren.
Als ik nu verder ga met een andere instructrice met veel les en het zal echt hard werken zijn dat weet ik en het is niet na een maand over, maar als het toch na een tijd lukt dan leer je daar veel meer van.

Lijkt mij toch?

cissy

Berichten: 19862
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Help instructrice zegt dat ik hem moet verkopen of......

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 17:52

ten eerste, wij kunnen je wel adviezen geven maar jij bent uiteindelijk degene die beslist.

Mocht je beslissen m toch te houden en te proberen vooruit te komen dan inderdaad :
Citaat:
Als ik het zo hoor is het misschien een beter idee om je pony een paar weken door een professioneel iemand door te laten rijden, zodat hij betrouwbaarder wordt voor jouzelf met rijden. Diegene kan jou dan ook weer vooruit helpen met je pony, zodat je hem zelf ook beter onder controle hebt.

Zoek daarnaast oefeningen om je pijnlijke schouder te helpen genezen, neem een andere (misschien centered riding) instructeur en ga ervoor! Je leert er zoveel van dat je in de verdere 'paardenleven' kunt gebruiken.

aerdenhout1

Berichten: 15891
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Velsen noord

Re: Help instructrice zegt dat ik hem moet verkopen of......

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 18:14

Dit moet me toch nog even van het hart. Een ORUN instructrice of teur geeft over het algemeen les aan verder gevorderde ruiters. Een probleem zoals die jij hebt met je pony, komen ze op de curses niet tegen.Mijn advies is...zoek iemand die ervaring heeft met paarden die "verreden "zijn, en daar, al zijn of haar sporen in heeft verdiend! Diploma's zeggen mij persoonlijk niet zoveel! Iemand die goed les geeft, is in mijn ogen iemand die de combinatie helpt! Dus zowel ruiter als paard!

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Re: Help instructrice zegt dat ik hem moet verkopen of......

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 19:51

_Cynthia_ schreef:
Ik heb er goed over na gedacht en ook echt goed!
Ik ga morgen een afspraak maken met een andere instructrice voor een les dan kijk ik na een maand zo ong hoe het dan gaat oke gaat het dan echt niet dan zegt dat genoeg.

Aan de ene kant ik kan mijn paard nu wel verkopen, maar daar zal ik zelf minder van leren.
Als ik nu verder ga met een andere instructrice met veel les en het zal echt hard werken zijn dat weet ik en het is niet na een maand over, maar als het toch na een tijd lukt dan leer je daar veel meer van.

Lijkt mij toch?


Geeft ze niet goed les dan?
Waarom zou je minder leren van een ander paard.

Als het niet klikt met deze instructrice moet je idd een ander nemen. Echter vraag ik mij af of dat zo is.
Zij heeft gezegd dat het niet makkelijk is met dit paard.
Heeft ze gezegd dat het onmogelijk is?


Niet dat ik de instructrice kén ofzo, maar ik vind de ts nou ook niet echt verstand van rijden tonen.
Bij mij komt dit zo over als een 1zijdig verhaal en denk dat er meer achter zit .

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Help instructrice zegt dat ik hem moet verkopen of......

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 19:55

ja volg je gevoel, ik zag niet zomaar me paard verkopen en zeker niet omdat een instructrice die mij een paar keer les heb gegeven dat zegt... wie denkt ze wel dat is?

Joltsje

Berichten: 9054
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Help instructrice zegt dat ik hem moet verkopen of......

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 21:05

Valina schreef:
jolentinus schreef:
het blijft lastig allemaal

bij dezen geef ik als tip.. koop nooit je verzorgpaard. klinkt heeeel erg hard. maar een verzorgpaard die kom je tegen. daar kun je niks aan uitkiezen. hoe lief je hem ook vind er zijn vaak paarden die beter bij je passen.



???? Hier ben ik het totaal niet mee eens!
Valina was ook eerst mijn verzorgpony.
Ik heb dus mooi de tijd en kans gehad om haar goed te leren kennen en om te kijken of het ras bij me past. Daarna heb ik haar kunnen kopen. Ik zie het dus als een soort van proeftijd.
Ik denk dat er (bijna) geen idealere manier is om je paard uit te zoeken.



daar heb je ook gelijk in.. maar ik ben al meerdere malen tegengekomen dat mensen hun verzorgpaard kopen omdat deze anders weggaat. en hem dan kopen zonder er over na te denken of het paard wel bij hem of haar past.
mijn eigen paard heb ik eerst ook 4 maand gereden en toen gekocht,.(dus eigenlijk ook geen recht van spreken bedenk ik me nu Bloos )
als je een paard mag. denk dat goed na wat bij je past en niet alleen maar of je hem lief vindt.
ik ben vrij druk met rijden.. dus ik hoef geen druk paard. ik moet een paard die wel over een stootje kan etc. bij een verzorgpony heb je die keuze eerst niet.

ff on-topic.. goed dat je nog eens les neemt. sommige mensen kunnen perfect uitleggen wat het probleem is en hoe je het moet oplossen. succes groetjes joline