Hengsten in omgang.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Re: Hengsten in omgang.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 23:21

je vroeg net wat een mieppie was... hier heb je er waarschijnlijk 1 Bloos

Henk02
Berichten: 1
Geregistreerd: 22-01-07

Re: Hengsten in omgang.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 00:29

Ik heb vanwege mijn beroep vaak te maken met hengsten, maar om heel eerlijk te zijn heb ik liever met een hengst te maken dan met een merrie, een hengst laat gelijk merken waar je staat en hoe hij over je denkt, kortom je weet gelijk wat je aan hem hebt. Dit kun je niet van een merrie zeggen. Als je maar duidelijk ben naar een hengst, en ook echt laat merken dat jij de baas bent is er niets aan de hand. Maar ik ben het wel eens met het bovenstaande bericht dat je ze altijd in de gaten moet houden. maar dat heb je met elk paard vooral met paarden die juist rustig zijn. Als een paard rustig is ben je er niet op voorbereid als hij/zij een keer gek doet dus dan gaat het vaak fout. Als je met een draakje loopt let je veel meer op dus ben je er altijd op voorbereid dat er wat kan gaan gebeuren. Maar een wel opgevoede Hengst is net zo braaf als een ruin hoor.

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re: Hengsten in omgang.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 12:38

inderdaad, toen ik met mijn merrie (OK geen hengst, maar even voor het voorbeeld) bij een trainer ging beleren in het tuig, zei hij ook: ze is zó mak, dat zijn meestal de ergste, juist omdat je je er niet op vorbereidt, dus hou het in de gaten. hij is een man met veel ervaring, heeft zelf alleen maar hengsten en één ruintje, en hij kreeg gelijk, hihi!