Hoe lang komt jou Paard/Pony zijn stal uit per dag?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
flettie

Berichten: 8653
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Re: Hoe lang komt jou Paard/Pony zijn stal uit per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 12:12

AngelsDitch schreef:
Het ligt er natuurlijk ook aan hoeveel paarden en wat voor soort paarden. Bij mijn pensionstal staan er zo'n 25 paarden, waarvan 9 friezen en nog wat kwpn-ers. Ook wel een paar kleinere paarden en pony's. Maar die friezen vertrappen met hun zware hoeven met hoefijzers he meeste land. Vooral voorin, zodat je je paard niet meer op een normale manier uit het land kunt halen. Ik vind het dus helemaal niet gek dat de paarden op mijn pensionstal in de winter niet het land op gaan.
Ik heb zelf in de toekomst plannen om een New Forest Pony fokkerij te beginnen. Deze pn's vrtrappen met hun kleine hoefjes veel minder, dus die zal ik wel in de winter naar buiten doen.


Nagelbijten / Gniffelen Volgens mij vertrapt een KWPN-er net zoveel met zijn hoeven als een Fries doet. Om hier nu weer een onderscheid in te maken snap ik niet
Dat paarden meer/sneller de boel vertrappen dan pony's ben ik het wel met je eens.

Tessa8

Berichten: 68
Geregistreerd: 09-06-06

Re: Hoe lang komt jou Paard/Pony zijn stal uit per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 12:15

die van mij gaat nu rond 12 uur naar buiten en om 16.00 weer naar binnen, dan rijd ik hem ook nog 1,5 uur.. in de zomer is dat natuurlijk anders dan gaat hij langer, omdat hij nu geschoren is.

Dendie

Berichten: 541
Geregistreerd: 30-08-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Hoe lang komt jou Paard/Pony zijn stal uit per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 12:15

Bij ons staan ze er van 8.00 tot 17.00 op het land. Sommige worden daarnaast ook nog gereden. Ons land is in 2en verdeeld. Het ene deel staat nauwelijks meer gras op en mogen ze vertrappen, het andere deel is voor het voorjaar (ligt er nu mooi bij) en wordt niet gebruikt. Werkt prima. Wel modderig en weinig gras maar daar kunnen ze wel tegen Knipoog

ravellie

Berichten: 3075
Geregistreerd: 01-08-06

Re: Hoe lang komt jou Paard/Pony zijn stal uit per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 13:11

Nou dat valt wel mee. In de zomer hebben we toch gewoon gras op de wei. Op 2 weien komen op het moment geen paarden. Op 2 staan 7/24 een paard ( op elke wei 1) en op de andere twee weilanden staan om de beurt de andere paarden. Die gaan er nu zo'n 4-5 uur op per stuk)
Deze week heeft mijn vriend de weilanden gesleept en dan liggen ze er weer goed bij. Alleen bij de ingang is het een "modderpoel" maar de rest van de wei ligt er goed bij. In het voorjaar zetten we een deel van de weilanden af en worden die om de beurt bemest en even met rust gelaten. En zo wisselen we de weilanden even af zodat die weer even "op adem" kunnen komen en mooi kunnen bijgroeien. In het voorjaar/ zomer staat er ( mits we natuurlijk geen langdurige droogte krijgen) voldoende gras voor de paarden.
En hebben ze toch het hele jaar plezier van de wei.[/quote]


Het ligt er natuurlijk ook aan hoeveel paarden en wat voor soort paarden. Bij mijn pensionstal staan er zo'n 25 paarden, waarvan 9 friezen en nog wat kwpn-ers. Ook wel een paar kleinere paarden en pony's. Maar die friezen vertrappen met hun zware hoeven met hoefijzers he meeste land. Vooral voorin, zodat je je paard niet meer op een normale manier uit het land kunt halen. Ik vind het dus helemaal niet gek dat de paarden op mijn pensionstal in de winter niet het land op gaan.
Ik heb zelf in de toekomst plannen om een New Forest Pony fokkerij te beginnen. Deze pn's vrtrappen met hun kleine hoefjes veel minder, dus die zal ik wel in de winter naar buiten doen.[/quote]




Mijn reactie:
ik sta op een pensionstal met ong 30 paarden/ponys
Van haflinger tot fries en van fjord tot shetlander
Maar goed, nog een maandje geduld en dan mag mijn haffie weer op de wei gelukkig
Want meestal start het weideseizoen zo ong in April bij ons

901823
Berichten: 4889
Geregistreerd: 05-06-06

Re: Hoe lang komt jou Paard/Pony zijn stal uit per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 13:13

Mijne staat de hele dag buiten met schuilstal... Dag en nacht dus.

Stal_Fiore

Berichten: 9361
Geregistreerd: 29-08-03

Re: Hoe lang komt jou Paard/Pony zijn stal uit per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 13:33

flettie schreef:
AngelsDitch schreef:
Het ligt er natuurlijk ook aan hoeveel paarden en wat voor soort paarden. Bij mijn pensionstal staan er zo'n 25 paarden, waarvan 9 friezen en nog wat kwpn-ers. Ook wel een paar kleinere paarden en pony's. Maar die friezen vertrappen met hun zware hoeven met hoefijzers he meeste land. Vooral voorin, zodat je je paard niet meer op een normale manier uit het land kunt halen. Ik vind het dus helemaal niet gek dat de paarden op mijn pensionstal in de winter niet het land op gaan.
Ik heb zelf in de toekomst plannen om een New Forest Pony fokkerij te beginnen. Deze pn's vrtrappen met hun kleine hoefjes veel minder, dus die zal ik wel in de winter naar buiten doen.


Nagelbijten / Gniffelen Volgens mij vertrapt een KWPN-er net zoveel met zijn hoeven als een Fries doet. Om hier nu weer een onderscheid in te maken snap ik niet
Dat paarden meer/sneller de boel vertrappen dan pony's ben ik het wel met je eens.


De friezen dragen bij ons hoefijzers de kwpn-ers niet... Maar je hebt gelijk hoor dat de kwpn-ers ook vertrappen tuulijk. Ik wilde alleen het onderscheid tussen grote paarden en kleine pony's maken... dus friezen/kwpn-ers tegen over new forest bijvoorbeeld.

Stal_Fiore

Berichten: 9361
Geregistreerd: 29-08-03

Re: Hoe lang komt jou Paard/Pony zijn stal uit per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 13:34

ravellie schreef:
Nou dat valt wel mee. In de zomer hebben we toch gewoon gras op de wei. Op 2 weien komen op het moment geen paarden. Op 2 staan 7/24 een paard ( op elke wei 1) en op de andere twee weilanden staan om de beurt de andere paarden. Die gaan er nu zo'n 4-5 uur op per stuk)
Deze week heeft mijn vriend de weilanden gesleept en dan liggen ze er weer goed bij. Alleen bij de ingang is het een "modderpoel" maar de rest van de wei ligt er goed bij. In het voorjaar zetten we een deel van de weilanden af en worden die om de beurt bemest en even met rust gelaten. En zo wisselen we de weilanden even af zodat die weer even "op adem" kunnen komen en mooi kunnen bijgroeien. In het voorjaar/ zomer staat er ( mits we natuurlijk geen langdurige droogte krijgen) voldoende gras voor de paarden.
En hebben ze toch het hele jaar plezier van de wei.



Het ligt er natuurlijk ook aan hoeveel paarden en wat voor soort paarden. Bij mijn pensionstal staan er zo'n 25 paarden, waarvan 9 friezen en nog wat kwpn-ers. Ook wel een paar kleinere paarden en pony's. Maar die friezen vertrappen met hun zware hoeven met hoefijzers he meeste land. Vooral voorin, zodat je je paard niet meer op een normale manier uit het land kunt halen. Ik vind het dus helemaal niet gek dat de paarden op mijn pensionstal in de winter niet het land op gaan.
Ik heb zelf in de toekomst plannen om een New Forest Pony fokkerij te beginnen. Deze pn's vrtrappen met hun kleine hoefjes veel minder, dus die zal ik wel in de winter naar buiten doen.[/quote]




Mijn reactie:
ik sta op een pensionstal met ong 30 paarden/ponys
Van haflinger tot fries en van fjord tot shetlander
Maar goed, nog een maandje geduld en dan mag mijn haffie weer op de wei gelukkig
Want meestal start het weideseizoen zo ong in April bij ons[/quote]

Dat is bij ons ook zo. Begin mei meestal.

Omarlover85
Berichten: 463
Geregistreerd: 06-10-06

Re: Hoe lang komt jou Paard/Pony zijn stal uit per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 13:42

Ben zeer jaloers op de mensen die hun paard zoveel vrijheid uit zijn stal kunnen geven. Bij mij is het jammer genoeg totaal niet zo. Ik huur een weide vlak bij de manege zodat ik altijd wel binnen kan rijden als het slecht weer is. In de zomer geen probleem maar nu staat hij vanaf oktober binnen in zijn stal op de weide. De weide staat zo goed als vol water. In het begin had ik nog een klein stukje afgespannen zodat hij rgeelmatig buiten kon maar hij zakte er echt to zijn knieen in dat is ook niet goed voor zijn gezondheid dus nu staat hij op stal. Ja ik werk ook full time dus ma, woensd, dond, zaterdag en zondag komt hij ongeveer een dikke 2 uur buiten met poetsen en rijden in begrepen en op dinsdag een half uur tot 3 kwartiers even op de weide of hand stappen hangt van het weer af want dan is manege toe en maak ik zijn stal schoon en op vrijdag neemt de verzorgster hem mee naar de manege om helemaal te poetsen en ofwel te longeren of zonder zadel wat te rijden. Ik wou echt dat ik hem meer kon geven maar je hebt je eigen huishouden en job ook nog...

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Re: Hoe lang komt jou Paard/Pony zijn stal uit per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 13:51

mijn kwpner staat 24/7 buiten. hij staat al de hele winter in hetzelfde weitje om te voorkomen dat de rest van het land beschadigd. (hij rent heel veel, waardoor het gras vaak door de lucht vliegt Clown )

de wei waar hij nu in staat is ongeveer 2 rijbakken groot en ziet er eigenlijk nog heel goed uit. vooraan is hij modderig. maar de rest ziet er nog prima uit Ja

de pony's (newforest en arabier) hebben wel gewoon de gehele weide die ze ook in de zomer hebben. ook deze ziet er nog prima uit alleen bij de stal inloop is het echt heel modderig.

ik zou mijn paard echt nooit 23 uur op stal willen hebben... al snap ik wel dat het niet overal in het land even makkelijk te regelen is dat je paard naar buiten kan.

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Re: Hoe lang komt jou Paard/Pony zijn stal uit per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 14:02

ik was om 8.45 op stal vanmorgen ,toen stond de eigenaresse met haar 3 paarden in de losgooi bak
om 9.15 ong ging ze eruit
ik had de mijne toen gepoetst en toen is zij met 3 andere de bak in gegaan totdat er iemand een jong paard wilde rijden in de losgooibak
ze hebben dus ong 1 uurtje buiten gestaan

helaas is het niet anders!

we hebben nog wel een losgooiblubber weitje Clown maar zakken ze echt tot aan een knieen in de blub Boos! daar gaat mijn kreupele dus mooi niet in
daar kan je ze wel uren buiten laten staan omdat niemand daarin wil Knipoog wat heel begrijpelijk is.

ik ben druk op zoek naar een stal met s`winters ruimte om buiten te staan.
maar helaas er is 1 stal maar die zit vol Huilen

ik vind het wel naar dat mensen die wel alle ruimte hebben om hun paard uren buiten te zetten ,zo bot reageren om mensen die dat niet kunnen.
je bent gewoon afhankelijk van waar je woont en wat voor stalbaas je hebt.

bij mij in de buurt zijn veel stallen maar niemand laat z`n land kapot lopen in de winter.
of je moet heel veel land hebben,en dat hebben de stallen hier in de buurt ook niet.

wij doen ons uiterste best om ons paardje veel eruit te halen,meer kan ik niet doen.

Aman_

Berichten: 10623
Geregistreerd: 01-05-03

Re: Hoe lang komt jou Paard/Pony zijn stal uit per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 15:21

Ze gaan volgens mij rond 7 uur naar buiten en dan rond 6 uur weer naar binnen.
In de zomer staan ze 24/7 in het land. Lachen

Friesjee
Berichten: 46
Geregistreerd: 15-06-06
Woonplaats: Zwaagdijk

Re: Hoe lang komt jou Paard/Pony zijn stal uit per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 18:02

Mijn paardje, gaat smorgens om uur of 9 ook naar buiten..ik laat dr eerst even lopen, dan ga ik erop of longeren etc. dan gaat ze net voor het donker weer naar binnen en in de zomer staat ze gewoon 24/7 buiten

Zoraphier

Berichten: 468
Geregistreerd: 12-02-07
Woonplaats: Leiderdorp

Re: Hoe lang komt jou Paard/Pony zijn stal uit per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 20:12

Mijn verzorgshet/welsh staan 24/7 buiten, mijn verzorgpaard gaat 's morgens naar buiten, 's middags rijden en 's avonds weer de stal in.

Girlgamer
Berichten: 4971
Geregistreerd: 12-01-06

Re: Hoe lang komt jou Paard/Pony zijn stal uit per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 20:16

Link staat van 10 tot 4 op de wei. In de zomer is dat nog wel langer.

sjakyrolover

Berichten: 103
Geregistreerd: 22-02-07

Re: Hoe lang komt jou Paard/Pony zijn stal uit per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 20:34

mijn paard komt van 6 uur 's morgens tot 9 uur dan om 11 uur een 20 tot een 30 minuutjes in de stap molen dan in de zomer gaat hij 's middags nog van 1 tot 5 uur naar buiten en meestal in de winter als het goed weer is oook zo iets en dan kom ik uit school en dan rijd ik hem 6 keer in de week (soms als ik niet genoeg tijd heb 5 keer in de week)
nou en mijn paard vind dat heerlijk lekker buiten los 's middags en 's ochtens af en toe in de binnen bak dat is een 20x60 bak dus dat is lekker groot nou jou paard komt veeeeeeeeel te weinig buiten hoor want dat is niet goed een paard moet de helft van de dag dus 12 uur iets te doen hebben eten-naar buiten-rijden-longeren-knuffelen-poetsen-vertroetellen ongeveer de helft van de dag dus en met eten kom je al ver hoor nou xxxxxx sjakyrolover

darkadia

Berichten: 5249
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Hoe lang komt jou Paard/Pony zijn stal uit per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 20:38

Mijn oude verzorgpaard, at zand dus ze kon nooit in het paddock. De eigenaar heeft een apart stukje voor der afgezet op beton. Ze komt er smorgens van 09.00 uur tot 17.00 uur op te staan.

Ze gaat per 1 maart weg, naar een andere stal waar ze het land op kan Knipoog Dat is veel beter voor der, want ze kon hier niks. alleen maar de heledag staan, voor der uitkijken.

Quidou
Berichten: 6514
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Hoe lang komt jou Paard/Pony zijn stal uit per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 21:48

In de winter helaas maar 2 tot 5 uurtjes per dag..
Vanaf maart/april mogen ze weer het land op en dan staatie dus gwn overdags lekker buiten.. Lachen

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Re: Hoe lang komt jou Paard/Pony zijn stal uit per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 00:29

royena kan dat gelukkig tegenwoordig zelf bepalen
Lachen ze heeft beschikking tot een schuilstal.
Dus als het regend staat mevrouw binnen en als het droog is lekker buiten Haha!
heeeeeeeeeeeerlijk Haha!

edine_shets

Berichten: 126
Geregistreerd: 28-02-07

Re: Hoe lang komt jou Paard/Pony zijn stal uit per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 18:55

24/7

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: Hoe lang komt jou Paard/Pony zijn stal uit per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 21:26

In principe 2 uurtjes, maar als het weer meezit en het land droger is staan ze 8 uur buiten. (2 weekenden geleden hebben ze 4 volle dagen buiten gestaan). In de lente en zomer periode staan ze minstens 6 maanden 24/7 buiten.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 28-02-07 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

garny95
Berichten: 5277
Geregistreerd: 05-11-06

Re: Hoe lang komt jou Paard/Pony zijn stal uit per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 21:30

overdag buiten en 's nachts naar binnen, als het regent blijven ze langer binnen, maar zodra het beter is meteen naar buiten. Zomers 24 uur per dag buiten, of het land moet te nat zijn, dan gaan ze 's avonds weer naar binnen of in de droge bak.

frietjeee
Berichten: 6
Geregistreerd: 15-02-07
Woonplaats: jhaa.. :P

Re: Hoe lang komt jou Paard/Pony zijn stal uit per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 23:08

heej

1.5 uur vind ik niet zo heel lang,

mijn bijrijdpaard is ook niet zo heel lang uit stal :
- 1 uur rijden ( soms iets langer ) 60 min
- half uur in de gang voor het uitmesten 30 min
- stappen enzo soms wat extra als je bezig bent 15 min

dus ook niet zo lang, ik zou hem als dat kan op het land zetten, nog extra losgooien na het rijden, zoveel mogelijk dus. Bloos
veel succes groetjess frietjee

Elinee

Berichten: 1182
Geregistreerd: 11-11-06

Re: Hoe lang komt jou Paard/Pony zijn stal uit per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 23:11

nu ongeveer 3 uur, incl rijden.
het is ook zo'n k_u_t weer.

elske_

Berichten: 597
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Utrecht!

Re: Hoe lang komt jou Paard/Pony zijn stal uit per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 00:20

Bij ons nu gemiddeld 2 uur per dag. Veel te weinig, maar het is op dit moment niet anders. De weilanden zijn te nat en dus niet geschikt om op dit moment in te staan.

We zorgen er wel voor dat 'ie minstens 1-2 keer per week met andere paarden los staat in de bak, zodat hij wel lekker kan spelen en rennen.
Hopelijk wordt het gewoon weer snel weer mooier weer, dan kunnen ze weer de wei op Vork

Pasoagirl
Berichten: 38
Geregistreerd: 28-02-07

Re: Hoe lang komt jou Paard/Pony zijn stal uit per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 00:22

hallo, ik ben nieuw hier, dus ik weet niet of ik alles al kan zeggen, maar ik ben voor de uitloopstal (had mijn hafje ook)...