Penny droom of nachtmerrie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sisco4life

Berichten: 6435
Geregistreerd: 04-03-06

Penny droom of nachtmerrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 18:23

Als ik in die topic's kijk van wat is nou het ideale penny paard, dan is het antwoord al snel :
''een mooi wild paard die zich alleen door de penny laat temmen enz''

Nou, Jippie, ik heb er zo een staan!
- voor mij een topper, voor andere een regelrechte ramp.
- met rijden braaf, wel kijkerig soms, bij anderen een bokmonster die het bit tussen de tanden neemt en er vandoor gaat.
- voor mij een '' beginnerspaard '' voor anderen een gevaarlijk beest dat te link is.

Om zo maar een paar voorbeelden te noemen Ach gut
Waaruit blijkt dit?
- Hij is op 2.5 jr licht ingereden, verkocht aan mijn nicht maar die kon er niks mee ( had daarvoor een Z2 paard) Paard 3 jr. in de wei weg laten rotten. ( ja echt!)
- Van de zomervakantie stond hij bij Z1 kampoen van ned ( 3x op rij geloof ik ) Nou, die kan er dacht ik wel wat uitkrijgen! Nou, ze heeft het geprobeerd en stond er na 2 min alweer naast. Bokken enz, het werd echt super gevaarlijk. Daar heeft hij toen 4 weken stil gestaan, waarna ik er zo zonder zadel op weg draafde.
- Week geleden, door de storm moesten de paarden evacueren. Hij heeft 3 dagen in de stal gestaan,
omdat de mensen van die stal er niks mee konden, hebben 3 andere mensen laten komen maar hij draaid gewoon om en bokt je eruit. Ik kom, doe zijn halster zo aan vanuit buiten de stal, en laat um zo naast me lopen enz. Hij doet niks.


Nu ben ik er toch wel heel erg achter dat dit paard dus alleen dingen doet voor mij, anderen moet hij niks van hebben. Hoe kan dat toch ? Eenkennig OK, maar dit slaat echt door!
Miss licht het aan zijn verleden ? ( even snel erdoorheen )
- 2 jr aangereden ( nee, niet door een auto )
- 2.5 jr gekocht, kon er niks mee ( te gevaarlijk enz ) en heeft ze hem in de wei gezet
- 3 jr lang alleen in de wei gestaan, niks om hem heen, 1x per dag iemand die een plak hooi naar binnen gooit en dan weer weg is.
- verwaarloosd geweest dus...
- 5.5 jr weer zadelmak gemaakt en ingereden ditkeer door mij. Ging super allemaal

Wat kan dit zijn ?
Wie heeft er ook zo'n ''lieverd'' op stal staan ?

Ben heel benieuwd!
Noraly

Marl1tje

Berichten: 476
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: Castricum

Re: Penny droom of nachtmerrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:26

Dit klinkt me in de oren als: jouw-eigen-penny-verhaal Knipoog (het kan zo uit de penny zijn gegapt, maar jou is het blijkbaar overkomen, al vraag ik me af of het echt allemaal waar is)
Laatst bijgewerkt door Marl1tje op 26-01-07 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

JorisDy

Berichten: 8418
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Penny droom of nachtmerrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:27

Misschien is die gewoon eenkennig . MAar misschien heeft die bij haar slechte ervaringen gehad met het opzadele, en heb jij hem laten zien dat het ook anders kan. dat die dus alleen op jou vertrouwt.

liefiej
Berichten: 1267
Geregistreerd: 07-01-07

Re: Penny droom of nachtmerrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:27

klinkt wel spannend Knipoog krijg opeens zin om langs te komen Tong uitsteken
tja geen idee, je hebt van die paarden die zo eenkennig zijn, of jouw hand gewoon nodig hebben!

Shattered

Berichten: 2073
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: In een doos

Re: Penny droom of nachtmerrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:31

Wat ik vaak zie is; ben je bang gaat hij boven jou staan. Ben je nergens bang voor dan is het je beste vriend Tong uitsteken

Sisco4life

Berichten: 6435
Geregistreerd: 04-03-06

Re: Penny droom of nachtmerrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 18:34

@Marl1tje: Ja, het is echt waar..over zijn verleden ben ik helemaal niet blij en het is echt niet handig om hem ''even'' ergens anders te stallen.

@JorisDy: Ik heb werkelijk geen idee, maar kenners zeggen dat hij het echt alleen voor mij doet, en voor niemand anders.

@liefied: Ik breng hem zo een weekje naar je toe als je lief voor um bent...wedden dat er niks mee gedaan kan worden ?

@3hearts: Helemaal mee eens! Is idd iets dat ik heel erg merk! Maargoed, als een vreemd paard voor jou voor je recht omhoog gaat dan doe jij ook wel een stapje terug...snap die mensen wel, maar het is zo raar,...hij doet bij mij gewoon niks!

liefiej
Berichten: 1267
Geregistreerd: 07-01-07

Re: Penny droom of nachtmerrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:36

Sisco4life schreef:
@Marl1tje: Ja, het is echt waar..over zijn verleden ben ik helemaal niet blij en het is echt niet handig om hem ''even'' ergens anders te stallen.

@JorisDy: Ik heb werkelijk geen idee, maar kenners zeggen dat hij het echt alleen voor mij doet, en voor niemand anders.

@liefied: Ik breng hem zo een weekje naar je toe als je lief voor um bent...wedden dat er niks mee gedaan kan worden ?

@3hearts: Helemaal mee eens! Is idd iets dat ik heel erg merk! Maargoed, als een vreemd paard voor jou voor je recht omhoog gaat dan doe jij ook wel een stapje terug...snap die mensen wel, maar het is zo raar,...hij doet bij mij gewoon niks!


is goed ,,kom maar brengen Haha!
als jij de stalling betaald..
wil ik best eventjes kijken Haha!

(niet dat ik zo goed ben...maar ben wel benieuwd Haha!)

sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Re: Penny droom of nachtmerrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:43

klinkt inderdaad erg pennie,maar of daar nu blij mee zou moeten zijn..daar zet ik mijn vraagtekens bij! Stel nu dat jij nu helemaal uit beeld verdwijnt wat zal er dan van dit paard terecht komen!

liefiej
Berichten: 1267
Geregistreerd: 07-01-07

Re: Penny droom of nachtmerrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:44

sherif schreef:
klinkt inderdaad erg pennie,maar of daar nu blij mee zou moeten zijn..daar zet ik mijn vraagtekens bij! Stel nu dat jij nu helemaal uit beeld verdwijnt wat zal er dan van dit paard terecht komen!


de slacht Verdrietig

Sisco4life

Berichten: 6435
Geregistreerd: 04-03-06

Re: Penny droom of nachtmerrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 18:48

T is echt geen penny, maar goed, je kan denken wat je wilt natuurlijk Lachen

Idd, wat liefiej zegt, dan komt ie bij de slacht ...

liefiej
Berichten: 1267
Geregistreerd: 07-01-07

Re: Penny droom of nachtmerrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:50

Sisco4life schreef:
T is echt geen penny, maar goed, je kan denken wat je wilt natuurlijk Lachen

Idd, wat liefiej zegt, dan komt ie bij de slacht ...


dan mag je hem bij mij komen brengen, hoe ondhandelbaar hij ook is...liever een onhandelbaar paard, dan geen paard of met een schuldgevoel komen te zitten dat ik dat aan m'n neus voorbij heb laten gaan Verdrietig

Marl1tje

Berichten: 476
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: Castricum

Re: Penny droom of nachtmerrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:50

Sisco4life schreef:
@Marl1tje: Ja, het is echt waar..over zijn verleden ben ik helemaal niet blij en het is echt niet handig om hem ''even'' ergens anders te stallen.

@JorisDy: Ik heb werkelijk geen idee, maar kenners zeggen dat hij het echt alleen voor mij doet, en voor niemand anders.

@liefied: Ik breng hem zo een weekje naar je toe als je lief voor um bent...wedden dat er niks mee gedaan kan worden ?

@3hearts: Helemaal mee eens! Is idd iets dat ik heel erg merk! Maargoed, als een vreemd paard voor jou voor je recht omhoog gaat dan doe jij ook wel een stapje terug...snap die mensen wel, maar het is zo raar,...hij doet bij mij gewoon niks!


Okee, dat zal dan wel! Haha! Maar pas wel op heh, jij zegt dat ie jou niks doet... Hopelijk blijft dat zo, maar vergeet niet, het blijft een paard en soms kunnen die onverwachte dingen doen... (hahahaah, nou klink ik net mijn moeder, die zei dat vroeger ook altijd als ik weer eens met in haar ogen 'moeilijke' paarden aan de gang ging)

Sisco4life

Berichten: 6435
Geregistreerd: 04-03-06

Re: Penny droom of nachtmerrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 18:55

Haha..jaa..ik ken het. Volgens mijn pa is het net een vleesetend monster ofzo, hij hoeft maar te briesen en mijn pa staat ver weg Nagelbijten / Gniffelen

Marigold

Berichten: 12611
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: Penny droom of nachtmerrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 19:00

lastig hoor.
maar heb je andere mensen wel de kans en de ruimte gelaten om ook een band met het paard op te bouwen?
penny verhaal ja haha op zich wel, maar ik ken nog wel meer voorbeelden van waar gebeurde penny verhalen dus het maakt me niet zoveel uit, of iets nou in de penny kon staan of niet.

mijnfjord
Berichten: 587
Geregistreerd: 07-08-06

Re: Penny droom of nachtmerrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 19:05

Wie waren zijn vorige baasjes dan? Kan zijn dat hij een hekel heeft aan mannen (dat hebben sommige paarden). En ik denk anders dat jij hem misschien doet denken aan een vriendelijk persoon van vroeger ofzo. En toen je hem voor het eerst zag heb jij hem meteen uit de stal gepakt of heb je eerst gepraat en gefriemeld? Kan zijn dat hij zulke aandacht nooit gewent was en dit van jouw er waardeerde.

mijnfjord
Berichten: 587
Geregistreerd: 07-08-06

Re: Penny droom of nachtmerrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 19:08

p.s. is dat de pony die op je avater? Enne hoe doe je het als je een keer ziek bent?

_CS_

Berichten: 4697
Geregistreerd: 02-07-05

Re: Penny droom of nachtmerrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 19:10

ik herken dit.

heb dit zelf ooit met een paard van me vriendin gehad. deze hadden meerdere paarden alleen dat ene paard was terughoudend en niemand kon er wat mee beginnen. Ik kwam en vond het gelijk al een lieverd. al met al is er toen besloten dat ik hem maar moest inrijden. Toen een stagiaire toen hem wou longeren kwamen ze de stal uit en hij steigerde net zolang door. Ik kom met hem de stal uit en sjokt achter me aan. Nu ik geen contact meer me tmijn vriendin heb weet ik dat hij er niet meer is. Ben er wel benieuwd naar. Verder heb ik het met mijn huidige pony ook. Anderen kunnen er alleen wat mee zolang ik in zicht ben.

Zou denken wat is dat penny, maar ja sommige dieren hebben heel erg voorkeur. Ook mijn hondje heeft dit. Dus ik vind het niet penny. Ik noem het altijd handig, zo weet je zeker dat er niemand me tjou paard ervandoor kan gaan. Zie er de voordelen van in

groetjes

Saar4
Berichten: 2354
Geregistreerd: 26-11-02

Re: Penny droom of nachtmerrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 20:20

Ik zit met een soortgelijk probleem.

Mijn pony is ontzettend eenkennig. Met inrijden was ze vreselijk moeilijk, liet zich tegen de bakwand aan vallen op de ruiter enz. Toen heb ik haar gekocht. Met veel tijd en geduld (en veel vallen) is het allemaal goed gekomen en ik heb er nu een super rijpony aan. Alleen ben ik de enige die haar aan het werk kan zetten.

Bij mijn moeder is ze ook braaf, die kan niet zo best rijden en vraagt niks van haar. Samen hobbelen ze heel relaxt hun rondjes. Andere beginnende ruiters gaat op zich ook nog wel. Ze is braaf, maar zij rijdt met de ruiter, niet andersom. Ze maakt zelf figuren en bepaalt het tempo.

Zet ik er echter iemand op die wat van haar vraagt dan zijn de rapen gaar. Ze is dan compleet onuitstaanbaar. Schrikken, bokken, wegspuiten in galop. Je kan mijn pony op de een of andere manier alleen aan het werk zetten als je er een band mee hebt. Ik heb er volwassen M en Z ruiters op laten rijden maar allemaal zonder succes. De laatste had een compromis gesloten en reed lekker rondjes omdat ze er gewoon niet doorheen kwam.

In de penny-verhalen is het heel leuk en aardig maar in het echt een stuk minder. Ik heb de komende 6 maanden i.v.m. werk weinig tijd voor mijn pony en ik wil eigenlijk dat ze wel lekker wordt doorgereden. Dat gaat dus gewoon niet. Nu gaat mijn moeder er een paar dagen in de week lekker mee hobbelen op de dagen dat ik niet kan. Heel fijn, maar echt ideaal is het ook niet.

Kinee_

Berichten: 1427
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: Manege Groenesteyn - Utrecht

Re: Penny droom of nachtmerrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 21:43

Hmmm. Ik geloof je verhaal, het klinkt aan de ene kant wel heel erg lief dat dat Paard alleen jou erkent.
Maarja het blijft een lastig parket, ik had ook zoiets soortgelijks met mijn liefste pony'tje (welliswaar een manegepony maargoed). In de winter 2005 kon hij alléén maar bokken, steigeren en mensen eraf werpen. En omdat het zo'n scriel welshje was bleef niemand zitten. Aangezien ik een ontzéttend goede band met hem had, en hij al 4 jaar lang echt míjn lieverdje was moest ik erop. En hij deed níks, geen bok of iets. NIKS! En maandag tot vrijdag gooide hij iedereen er af, zaterdag (wanneer ik reed) nooit! Ik was toen dus de enige die hem reed. En ik zeg hier níet mee dat ik zo goed reed ofzo, dat was het gekke. Ik denk dat het voornamelijk de band tussen jou en het Paard uitmaakt.
Maargoed, succes ermee! Lachen

stermerrie
Berichten: 52
Geregistreerd: 23-10-06

Re: Penny droom of nachtmerrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 13:46

Heb ooit eens een paard van mijn vriendin gereden die was ook zo .Was ook wel gelijk de laatste keer ,ik was nl niet levensmoe, hij was echt helemaal gek terwijl die me toch wel kende .

Het zal inderdaad wel lastig zijn als je ziek bent of op vakantie , kan niemand anders hem doen dan ,of staat die maar op stal of kan die wel naar buiten ?

Lijkt me echt niet leuk zo`n eenkenning paard .

Sisco4life

Berichten: 6435
Geregistreerd: 04-03-06

Re: Penny droom of nachtmerrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 14:37

Als wij op vakantie gaan dan gaat hij gewoon fulltime de wei op. Lekker uitrazen. Liever blijf ik gewoon thuis en besteed mijn vakantiegeld aan lessen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Penny droom of nachtmerrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 17:37

Ik denk zomaar dat je jezelf overschat. Als iemand anders de tijd neemt (en krijgt) om ook dieper op dit paard in te gaan dan alleen een keertje een rondje te gaan hobbelen, zal hij zich ook openstellen voor een ander.
De vraag is: wil jij dit? Aan je reacties te zien ben je wel blij zoals het nu gaat. Maar laat ik je dit vertellen: ik ben erg blij dat mijn paarden door iedereen gereden kunnen worden. Heb ik een stuk minder kopzorgen hoe ze hun beweging krijgen en in conditie blijven als ik eens wat minder aandacht en tijd aan ze besteden kan, om wat voor reden ook. Of als ik rijtechnisch tegen een probleem aanloop waar ik hulp bij nodig heb...

PBA_
Berichten: 8120
Geregistreerd: 24-02-06

Re: Penny droom of nachtmerrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 17:49

Het zou kunnen kloppen. Mijn huidige paard had ik gekocht omdat het zo klikte en niet naar haar op zoek was. Een tijd later kwam er een handelaar op stal die mijn paard (ook) op stal had gehad. Hij heeft haar een paar keer terug gekregen van de kopers onder het mom "gevaarlijk". nu heb ik nog nooit gevaarlijke momenten gehad bij haar (nah jah eentje dan), dus vraag me dan af wat de meeste mensen dus blijkbaar al gevaarlijk noemen of dat ze gewoon bij hoorde en dus wel link was. Ik heb nooit voorbeelden gehoord dus heb geen idee wat hij bedoelde stond verbaasd toen ik dat hoorde

Odetje92

Berichten: 2681
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Re: Penny droom of nachtmerrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 18:31

Als ik zo jou verhaal lees, vertrouwt hij jou.
Misschien benader jij minder direct, anderen doen direct een zadel erop.
Jij denk ik niet, jij geeft hem meer aandacht, hij wil gerespecteerd worden
Onze kwpn'er laat je ook alleen maar toe als je hem respecteerd en (positieve)aandacht geeft

8Eveline

Berichten: 3224
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Re: Penny droom of nachtmerrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 18:35

Lachen Aan de ene kant lijkt me echt heerlijk als een paard jou zo vertrouwd. Maar idd zoals hierboven wordt aangegeven is het in de praktijk een stuk minder. Ik zou persoonlijk samen met iemand het vertrouwen een beetje uitbreiden door samen met iemand dingen te ondernemen. Zodat als er ooit wat gebeurt, dat je niet kan rijden enz of zelf verkoop zal moeten dat het paard wat makelijker met nieuwe mensen kan omgaan.