Help, mijn paard valt aan!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Isjtar

Berichten: 679
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: Urmond

Re: Help, mijn paard valt aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 18:03

wendyke schreef:
nou die had ik een pak slaag gegeven met die schop dat moet je niet pikken dat loopt alleen maar erger uit de hand ik heb ook ooit z`n pony gehad die da deed 1 heel hard aan pakken dan leren ze het snel af en niet laten merken dat je schrik hebt. succes ermee

Dat heeft in elk geval geen zin. Je pony zal de volgende keer dan alleen maar bozer worden omdat je 'm juist pijn doet.
Zelf heb ik niet een goede tip voor je, maar ik weet wel dat een pak slaag geven niet zo goed is!

Isjtar

Berichten: 679
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: Urmond

Re: Help, mijn paard valt aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 18:08

Je kan wel proberen een keer een join-up te doen.
Wij hadden eerst een mishandelde pony, en nadat mijn moeder een join-up had gedaan, was hij veel liever. Hij was echt totaal veranderd.
Het is natuurlijk wel anders omdat hij mishandeld was en jouw pony niet, maar het is denk ik wel het proberen waard.
Ik weet wel het nummer van iemand die eventueel wel een join-up zou willen doen voor je (wel tegen betaling). Zij heeft ook onze pony behandeld en heeft het fantastisch geholpen!

_Barbara_

Berichten: 4524
Geregistreerd: 29-07-06
Woonplaats: Tilburg

Re: Help, mijn paard valt aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 20:07

Gertruud1984 schreef:
hmm...zou niet proberen hem af te straffen door schoppen/slaan op dat moment, beetje gevaarlijk op dat moment, paard schopt een stuk harder!

Misschien kun je een zweep meenemen? Niet om gelijk mee te gaan meppen als ze bij je komt om te kriebelen, maar om haar wel goed duidelijk te maken dat het niet de bedoeling is om je aan te vallen. Zoals je zelf al zegt 'rangorde hoort', dus denk wel dat het nodig is om die rangorde weer even te verfrissen tussen haar en jou.



Dit vind ik wel een goed idee Knipoog

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Help, mijn paard valt aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 20:10

Dat je dit pikt van je paard, je pikt het toch ook niet als je over straat loopt en je wordt zomaar door iemand even geslagen???

had een goede voor mij geweest, dier had het in een keer afgeleerd, en er ook nooit meer aan gedacht

Anoniem

Re: Help, mijn paard valt aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 20:15

KiWiKo schreef:
Dat je dit pikt van je paard, je pikt het toch ook niet als je over straat loopt en je wordt zomaar door iemand even geslagen???

had een goede voor mij geweest, dier had het in een keer afgeleerd, en er ook nooit meer aan gedacht

*LOL* Extreme duivel Whoosh!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Help, mijn paard valt aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 20:17

al kost het me mijn dure weidepalen, maar pvd.......... gaat echtniet gebeuren Haha!

Lovely1

Berichten: 2725
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Nijmegen/Apeldoorn

Re: Help, mijn paard valt aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 20:19

in de tegenaanval.. Tong uitsteken geef hem/haar even goed op zijn sodemieter... ben je daar ook weer vanaf.

bijoekimmie

Berichten: 654
Geregistreerd: 10-05-05
Woonplaats: Rhoon

Re: Help, mijn paard valt aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 20:20

Nou je weet natuurlijk nooit hoe je op zo'n moment reageert, want dit verwacht je natuurlijk niet.
Mijn reactie zou in eerste instantie zijn om over het hek heen te springen (nou ja zo lenig ben ik ook niet hoor) maar als ik achter dat hekje sta dan wordt ik zo boos dat ik hem in mekaar slaat, met wat ik op dat moment ook in mn handen krijg.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Help, mijn paard valt aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 20:21

ik weet het wel, been there done that..... pak het dichtsbijzijnde harde (liefst lange) voorwerp en skup zo een peerd naar tokio en terug... issie helemaal besodemieterd

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Re: Help, mijn paard valt aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 20:52

Tuurlijk ik ook! Maar op t moment dat het écht gevaarlijk wordt, en er zijn geen lange harde voorwerpen in de buurt ben ik snel weg... (Om zo'n ding te halen dan wel, maar goed..) Zonder paal/stok/schep ben je toch geen partij voor een echt boos paard...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Help, mijn paard valt aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 20:53

das zeker waar Haha! gelukkig heb ik altijd klompen aan Haha! Haha!

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Re: Help, mijn paard valt aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 20:58

Ow kijk! Ideale dingen blijven het....Mijne zijn stuk Boos!

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Re: Help, mijn paard valt aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 20:59

Niet van het paarden schoppen trouwens... Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Help, mijn paard valt aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 21:00

hihi laat me raden........... de zolen Haha! Haha! Haha!

BBotanya
Berichten: 318
Geregistreerd: 25-01-07

Re: Help, mijn paard valt aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 21:02

maak je groot en trap terug! laat zien dat jij nog altijd de baas bent..

als je dat niet doet dat het de volgende keer minder leuk af kunnen lopen!!

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Re: Help, mijn paard valt aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 21:06

Jup, de zolen..moet snel nieuwe halen..was laatst al eens wezen kijken, maar godallemachtig wat zijn ze nog duur...moet wel échte hebben natuurlijk. Haha!

@BBotanya: Uhhh doe maar niet...ben zelf 1.78m dus niet echt klein, maar hoe groot ik me ook maak als ik niks bij me heb is zo'n paard echt niet onder de indruk van me... (ervanuitgaande dat we het hier over grote KWPN' ers en niet over shetlanders hebben)

BBotanya
Berichten: 318
Geregistreerd: 25-01-07

Re: Help, mijn paard valt aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 21:42

ja ik had ook niet echt vewacht dat het eenshet zou zijn, duh.

Henry
Berichten: 209
Geregistreerd: 03-01-07

Re: Help, mijn paard valt aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 21:48

Het is 1 keer gebeurt bij mij dat ie zoiets deed en ik had m net gereden. Dus ik heb m eerst 2 flinke trap in z'n ballen gegeven. Toen wou ie nog ff doorgaan (had m'n sporen nog om redelijk scherp) en toen heb ik nog 3 keer goed uitgehaald met m'n sporen dat ie even naar de andere kant van de bak vloog. NOOIT pikken. Is dat beest helemaal besodedonderd. Nooit en never pikken. Je laat je toch niet door je eigen paard slaan???

Succes verder

Saroosh_S

Berichten: 1897
Geregistreerd: 02-07-06
Woonplaats: Almere

Re: Help, mijn paard valt aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 21:53

Meisje van stal heeft t ook ooit gedaan, een longeerzweep derbij gehouden, had ie 1 keer geprobeerd te slaan, nou, nu doet ie et nooit meer, hij is zowat et braafste paardje nu, niet dat ze em heeft geslage Knipoog

BBotanya
Berichten: 318
Geregistreerd: 25-01-07

Re: Help, mijn paard valt aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 21:55

een paard moet gewoon ff voelen wie de baas is, zo gaat dat ook in een kudde

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Re: Help, mijn paard valt aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 21:57

Tuurlijk, maar zoals ik al zeg, als je niks bij je hebt om mee te slaan kun je dat toch beter eerst gaan halen omdat je qua kracht gewoon niks voorstelt vergeleken met een paard...

BBotanya
Berichten: 318
Geregistreerd: 25-01-07

Re: Help, mijn paard valt aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 21:59

ze vertelde dat ze bij de 1e keer stront aan het scheppen was in het land. dan had ze dus die keer iig al wat bij zich om zichzelf mee te verdedingen

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Re: Help, mijn paard valt aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 22:07

Dan weet ze nu voor de volgende keer dat ze dr mee moet slaan...Iedereen reageert anders als ie opeens aangevallen wordt.

GamblersCup
Berichten: 13430
Geregistreerd: 11-07-06

Re: Help, mijn paard valt aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 22:11

Inderdaad, toen schrok ze en was het totaal onverwacht. Maar de volgende keer kan ze er rekening mee houden en voorbereid zijn.

Isjtar schreef:

Dat heeft in elk geval geen zin. Je pony zal de volgende keer dan alleen maar bozer worden omdat je 'm juist pijn doet.
Zelf heb ik niet een goede tip voor je, maar ik weet wel dat een pak slaag geven niet zo goed is!


Uh, jah... ofzo... Slapen

hns

Berichten: 1616
Geregistreerd: 18-05-06

Re: Help, mijn paard valt aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 22:25

Ik vind het héél gevaarlijk om hierop advies te geven.
Het beste is als je naar iemand persoonlijk toegaat die verstand van zaken heeft en ook er ervaring met zoiets.
Als je neit weet wat je doet kan dit slecht aflopen.