Hengsten zijn liever dan merries

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Re: Hengsten zijn liever dan merries

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 10:01

Paardentango schreef:
Conclusie c.q. stelling: Een paard wat zich prettig voelt en zich tevreden voelt met de huisvesting is vriendelijker voor mensen omdat de frustratie veel minder, of niet, aanwezig is doordat het paard zich prettig voelt.


Daar ben ik het mee eens en dat geldt niet alleen voor hengsten

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re: Hengsten zijn liever dan merries

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 10:59

kom ik nog even om de hoek kijken. mijn ruin (die echt wel flink hengst is nog) zit de laatste weken minder in zijn vel, hij is soms kribbig en onrustig. als hij rustig staat is er niks aan de hand, maar als er iemand bij is wil hij overduidelijk iets duidelijk maken. nu denk ik dat dat komt doordat hij de laatste weken nauwelijks meer gereden is ivm het weer (nattigheid). hij was bijzonder agressief tegen mijn veulen. nu heb ik gisteren gereden (gewoon omdat ik meende dat hij het echt nodig had, heel rustig een lekker buitenritje), en daarna met het veulen laten snuffelen. het bleef bij wat happen, niet direct oren in de nek en hij was over het algemeen rustiger.
hoe een paard zich gedraagt heeft dus imo wel degelijk te maken met hoe hij in zijn vel zit. mijn paard vindt het rijden erg leuk, dus dat mist hij dan, terwijl de rest van zijn leven niet verandert.