Pony verveelt zich onwijs, wat te doen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EnelyaT
Berichten: 2775
Geregistreerd: 07-04-05

Re: Pony verveelt zich onwijs, wat te doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 10:14

Marijkjuh schreef:
MissEvil schreef:
Hey, jij begon met dat paarden die 24/7 buitenstaan er slecht uitzien. Aangezien mijn paarden 24/7 buitenstaan, voelde ik me nogal aangesproken. Mijn paarden zijn kerngezond.

En ik denk niet dat JazzPony bedoelde dat die band in de stal ligt.. Waar moet je pony dan liggen?
Ik denk dat ze bedoelde dat dat is sinds ze binnen en buiten kunnen, of niet?


Dat laatste snap ik even niet, ben niet zo helder vandaag Tong uitsteken


Ik denk dat ze bedoelde dat ze een inloopstal heeft, met de banden buiten. Als je een band in zijn stal legt, kan dat best wat ruimte opeisen, en in zijn stal kan hij zoiezo niet scheuren of springen Knipoog

Jeannine

Berichten: 2057
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Pony verveelt zich onwijs, wat te doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 10:22

Als jij niet wil verhuizen en de pensionstaleigenaar laat hem niet langer dan 5 uurtjes per dag buiten staan, dan zul je volgens mij geen oplossing vinden.
Die paar speeltjes in zijn stal helpen dan volgens mij echt niet hoor.(misschien tijdelijk) Geen een paard wil 19 uur lang in een hok van 3 bij 3 zitten, zeg nou eerlijk.
Tja, en het is voorlopig nog geen zomer, helaas....

Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Re: Pony verveelt zich onwijs, wat te doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-07 10:44

Jeannine schreef:
Als jij niet wil verhuizen en de pensionstaleigenaar laat hem niet langer dan 5 uurtjes per dag buiten staan, dan zul je volgens mij geen oplossing vinden.
Die paar speeltjes in zijn stal helpen dan volgens mij echt niet hoor.(misschien tijdelijk) Geen een paard wil 19 uur lang in een hok van 3 bij 3 zitten, zeg nou eerlijk.
Tja, en het is voorlopig nog geen zomer, helaas....


Hier in de buurt is toch niks anders
Dit is de enigste stal in de buurt waar ze iedere dag buiten komen

Twiggy2008
Berichten: 21243
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Pony verveelt zich onwijs, wat te doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 10:53

Marijkjuh, als je de echte oplossing voor je pony wilt vinden, moet je gewoon actief op zoek gaan naar iets anders. Zet een advertentie op marktplaats of hier op bokt of kijk of er iets op marktplaats staat. Er is heus wel iets anders in Schagen, hoor. Of staan er geen paarden buiten in het land in en rondom Schagen nu? Kan ik me niet voorstellen...

Waar ik woon, zetten veel stallingen de paarden ook niet buiten nu, hoor, maar toch staan er zeer veel paarden en pony's in de weilanden in ons dorp. Ik ben destijds heel gericht gaan zoeken, heb gewoon bij de boerderijen aangebeld, en heb uiteindelijk de ideale plek gevonden voor mijn pony. Anders was ik echt verder weg gaan kijken, het welzijn en geluk van mijn pony vind ik superbelangrijk. Ja

Jeannine

Berichten: 2057
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Pony verveelt zich onwijs, wat te doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 14:05

De enige stal in de buurt van schagen waar ze naar buiten kunnen.
hmmmm... en het moet persee in schagen zijn?
Tja, je moet het zelf weten, maar ik blijf erbij dat als je op die stal geen oplossing kunt vinden er niets anders opzit dan iets anders te zoeken. Je pony zal zich niet zomaar niet meer vervelen. Arabesk hier op bokt woont in tuitjehorn(dat is toch in de buurt?) Haar paardje staat daar in de buurt en staat dag en nacht buiten.
Gewoon goed zoeken en zelf advertenties plaatsen enzo...

succes iig

Jeannine

m1992

Berichten: 4796
Geregistreerd: 17-09-06

Re: Pony verveelt zich onwijs, wat te doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 21:04

Zet em op de wei, en koop een maatje voor em.. op stal staan is niets voor een pony..

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re: Pony verveelt zich onwijs, wat te doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 00:17

in de zomer mag hij 24/7 buiten, en in de winter veroordeel je hem tot bijna-boxrust. geen wonder dat hij dat niet wil, hij kent immers 'het echte leven', lekker buiten. waarom stal je hem niet ergens waar hij lekker buiten kan? of geef hem een loopstal oid. tegen het slopen doe je weinig, en al bekleed je de wanden met staalplaat, dan nog zal hij iets verzinnen. weven, luchtzuigen... veel paarden kunnen er goed tegen veel op stal te staan, maar dat zijn dan meestal 'ze weten niet (meer) beter' gevallen. een paard is een bewegingsdier, een gewoontedier en een graasdier. daar komt bij dat de jouwe er min of meer aan gewend is wat het is om de vrijheid van 24.7 weiland te hebben, dus hij zal het op stal staan niet erg leuk vinden. waarom staat hij eigenlijk op stal? omdat hij niet buiten mag van de stalhouder? verhuizen dan maar, je paardje hoort toch op de eerste plaats te komen, en bij jouw paard is 24/7 op het land gewoon een belangrijke factor. en dat heeft niets met wel of niet natural zijn te maken. ieder paard is een dier met instinct, die als het even kan de voorkeur zal geven aan buiten lopen met vriendjes. het normal of natural zijn is een beslissing die de baas maakt, en waar het paard jammer genoeg niet in mag meebeslissen.

Rozewolk
Berichten: 1070
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Op de wereld

Re: Pony verveelt zich onwijs, wat te doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 20:45

is er geen grotere box. en paddocks waar je hem daarna nog naar buiten kan doen?