Wanneer mag je een jong paardje eens laten vrijspringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
c_alsemgeest

Berichten: 20729
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Wanneer mag je een jong paardje eens laten vrijspringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 20:28

Miepjee schreef:
Je kan het altijd proberen. Als je gewoon heel laag begint en hem erg goed beloont kun je dat net als met longeren opbouwen. Succes!

Heb je het wel gelezen? het paardje is 1,5!

Char_elle

Berichten: 3477
Geregistreerd: 01-11-04

Re: Wanneer mag je een jong paardje eens laten vrijspringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 21:48

XchantjuhX schreef:
Miepjee schreef:
Je kan het altijd proberen. Als je gewoon heel laag begint en hem erg goed beloont kun je dat net als met longeren opbouwen. Succes!

Heb je het wel gelezen? het paardje is 1,5!
deze discussie komen nooit tot een eind, die had ik gisteren ook met iemand, die zei dat je een paard al met 2-2,5 jaar in mocht rijden, daar was ik het dus niet mee eens.

maar je kan een paard bij 2 jaar best een keer een mini hindernisje laten nemen, als je maar niet meer dan een paar keer laat springen.

Jespri

Berichten: 9657
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Noord Holland

Re: Wanneer mag je een jong paardje eens laten vrijspringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 22:00

Ik ben het er mee eens dat 1,5 te vroeg is om te springen..
Over het longeren ben ik het ook niet mee eens maar dat is mijn mening..
Alleen leg het nou toch is uit mag ook via pm hoe kan een paard dood gaan als hij te laat is ingereden mijn merrie die ik heb gekocht heb op 6 jaarige leeftijd was pas half jaar onder het zadel en pas 1 jaar mens mak dus dat ze veel met mensen in contact kwam en werd gepoets enzo... en het is een heel gezond paard dus leg dat alstu even uit...
Ik zou btw pas op de 2,5 beginnen met springen balkjes stappen op de 2e kan geen kwaad draven zech ik niet met 100 procent vetrouwen...
Ik heb zelf een 2 jarige en die kent ook niks loopt geen eens normaal mee aan de hand... ik ga denk pas beginnen met longeren op 3 jaar..... vandaar dat ik het er neit helemaal mee eens ben.... MAar SPRINGEN MOET JE ECHT NIET DOEN!!
Je ver.....* je paard er mee echt....