onvoorwaardelijk vertrouwen, hoe en wat

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PBA_
Berichten: 8120
Geregistreerd: 24-02-06

onvoorwaardelijk vertrouwen, hoe en wat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-07 13:23

Tja de titel zegt het al een beetje, Er zitten hier een antal mensen die er allemaal veel meer van weten dan ik dus vandaar mijn vraag.

Splash was vroeger een klein draakje wat super dominant is op de een of andere manier was dat goed gekomen en volgde ze me altijd overal heen stap draf, galop het maakte niet uit. Tot nu...

Ze is uitstekend hersteld na een peesblesure en ze voelt zivh echt kip lekker waardoor ze me weer enorm aan het uit testen is en dominant naar mij is. Tot nu toe heb ik altijd het leiderschap kunnen overnemen maar ik zou graag wat manieren willen oefenen en weten wat te doen, want ik sta met een raadsel hoe ik haar in het gareel houd zonder dat er ongelukken gebeuren.

Op zich luisterd ze uiteindelijk wel. Zo ook dat akkefietje op de weg dat het halstertouw brak terwijl op de drukke weg waren. Ook dan maakt ze even een lolletje maar blijft staan (ze kwam niet naar me toe), en rende niet helemaal naar huis.

Wat kan ik nu oefenen om een onvoorwaardelijk vertrouwen te krijgen zonder dat ik telkens moet aangeven dat ik de baas ben. Als iemand mij daar persoonlijk mee kan helpen zou ik daar heel blij mee zijn.

Aislinn
Berichten: 213
Geregistreerd: 29-09-06

Re: onvoorwaardelijk vertrouwen, hoe en wat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 21:04

Als je het op NH toer wil gooien, zou ik voorstellen om wat grondwerk te gaan doen.

PBA_
Berichten: 8120
Geregistreerd: 24-02-06

Re: onvoorwaardelijk vertrouwen, hoe en wat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-07 21:11

en dan wat vóór grondwerk, en hoe moet ik dat dan doen.

Lara_
Berichten: 1160
Geregistreerd: 30-08-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: onvoorwaardelijk vertrouwen, hoe en wat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 23:17

Idd wat hier boven gezegd werd grondwerk. Ik zou je graag willen helpen maar kan dit niet goed uitleggen. Ga anders even naar het NH topic hier op bokt. Misschien kan iemand het daar uitleggen.

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re: onvoorwaardelijk vertrouwen, hoe en wat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 04:00

grondwerken is een fijne manier om de verstandhouding (en een zekere rangorde) te ondersteunen en te verbeteren. ik zie het persoonlijk als een dagelijks onderdeel van de training, ik doe het met alledrie mijn paarden (E-pony ruin van bijna 9 jaar, NMPRS merrie van 3,5 en Welsh A hengsteveulentje van tien maand), wel afgestemd op het paard natuurlijk, met het veulen werk ik anders dan met de oudste. het schept een band, en je paard zal je beter leren begrijpen, en andersom ook.

PBA_
Berichten: 8120
Geregistreerd: 24-02-06

Re: onvoorwaardelijk vertrouwen, hoe en wat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 14:23

op welke manier bedoel je het dan specifiek

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re: onvoorwaardelijk vertrouwen, hoe en wat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 14:36

voor de verschillende technieken/ trainingsmethoden kan je het best in het NH subforum kijken, daar staat wel eea uitgelegd. anders wordt het wel heel veel typwerk. zij kunnen je ook wel enkele sites geven erover.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: onvoorwaardelijk vertrouwen, hoe en wat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 17:22