Paard kan niet vastgezet worden!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: Paard kan niet vastgezet worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 23:48

pcs, als ze door hebben dat ze toch niet los kunnen is het snel afgelopen. Kort vastzetten is idd slim om verwondingen te beperken en ervoor te zorgen dat ze minder kracht kan zetten.

Prissey

Berichten: 1149
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Leiden

Re: Paard kan niet vastgezet worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 23:59

jaa,, en zo met hun bol dicht bij de muur vinden ze niet fijn hoor, dus leren ze echt wel om zich te gedragen, daarom moet je dit wel oefenen aan een plek waar je je paard stevig vast kan zetten, en altijd met veiligheids knoop zodat als het tog mis gaat je je paard in 1 keer los kan trekken

haf_jessie

Berichten: 2561
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: haarlem

Re: Paard kan niet vastgezet worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 15:19

Mijn haflinger gaat ook hangen en doen,en komt rustig omhoog.Ik poets haar in stal tegenwoordig,heb geen zin in ongelukken

dravergekkie

Berichten: 9266
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: Den-Haag

Re: Paard kan niet vastgezet worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 22:00

anneliesdj schreef:
Bovendien heb ik liever een sterk touw zonder dat ze los kunnen komen, een strotouwtje breekt ook met een klap dus pas als ze er echt aan hangen en lopen ze nog de kans achterover te klappen en moet je ze vangen omdat ze los zijn.

Ik heb mijn paard een keer achterover zien klappen omdat ze ging hangen, halster knapte en door de schok gleden haar achterbenen helemaal onder de massa waardoor ze gewoon achterover op straat viel. Ik ben daar behoorlijk van geschrokken omdat het slechter af had kunnen lopen dan het geval was(ze was alleen geschrokken) en heb het meteen aangepakt en zorg nu ook dat de paarden waarvan ik weet dat ze weleens willen hangen altijd aan een sterk halster en touw staan waardoor ze niet los kunnen komen, vind ik een stuk veiliger.

dat valt dus echt wel mee horo ze kunnen er best ff aan hangen en is veiliger..\als niet zou werken zouden ze denk niet op trainingsstallen gebruiken Knipoog

axje_en_jess

Berichten: 66
Geregistreerd: 10-03-07
Woonplaats: Rhenen

Re: Paard kan niet vastgezet worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 23:48

probeer je rustig op je gemak te voel en haar rustig vast zetten en blijf er bij en dan telkes beloonen en rustig elker keer weer probeeren miss is er soms iets bij haar vrogen eigen naar geburt als ze die hebt ?