goeie keuzes of toch niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
exquise
Berichten: 3
Geregistreerd: 19-01-07

goeie keuzes of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 01:55

HEBBEN WIJ DE JUISTE KEUZE GEDAAN?

Wij hebben vandaag de pony's gekregen gebracht door de handelaar.
Het is een welshkruising roodschimmel merrie van 15
en een fjorden merrie van 12.
Deze twee kunnen niet zonder elkaar, en werden ook samen gekocht, dat wil zeggen we hebben de welsh betaald en de fjord op proef om te kijken hoe het met rijden gaat.
er komen op beiden 2 beginnende ruiters op.....
het klikte wel meteen , dat wil zeggen de ruitertjes kunnen niet rijden, maar bleven wel op de pony's zitten en deze zijn behoordlijk pittig onder het rijden...

De handelaar had ze gescheiden, maar de pony's blijven naar elkaar roepen en als ze elkaar niet zien wordt het geroep alleen maar erger.....

wie weet wat er gebeurd als beide pony's toch gescheiden worden?
wordt het welshje dan nog veller of misschien liever?

graag info

kaatje77

Berichten: 10444
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: goeie keuzes of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 02:20

Jee zeg.,
Dat is moeilijk. Sigaar
Wat ik zou doen is naar de handelaar heen gaan en het adres van de vorige eigenaar vragen. Dan kun je deze vragen waarom hij/zij ze altijd bij elkaar heeft gehad en of hun ze ook wel gescheiden hebben, of het hebben geprobeerd?? Knipoog
Zelf had ik ook een pony en die is tijdens stage meegegaan naar mijn toenmalige stageadres en ze werd echt verliefd op de buurman, een ruin. Deze 2 waren echt onafscheidelijk, maar na twee maand heb ik haar weer mee naar huis genomen. Ze had wel verdriet, maar dit slijt wel. Alleen als ik met haar een buitenrit maak en ze ziet een fjord, hinnekt ze altijd even om te kijken of het de ruin van vroeger was.
Dus als je ze wil scheiden, zou ik ze ver van elkaar afhalen
Heel veel succes. Kaatje77 Pling Pling Pling

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Re: goeie keuzes of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 03:28

Tja, wellicht had je dit beter iets eerder kunnen bedenken, maar daar heb je nu natuurlijk niets meer aan Bloos
Wellicht zal de welsh in het begin wel iets feller en onrustiger zijn, maar die onrust zal echt geen maanden duren, je zou het kunnen proberen?

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Re: goeie keuzes of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 14:10

Ben het eens met luxje, maar ik denk dat zodra de welsh bij jullie op stal gewend is dat het wel weg zal gaan en die vast wel een ander maatje vind Lachen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: goeie keuzes of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 14:29

Het geroep naar elkaar zal blijven zolang ze elkaar blijven zien en/of horen.

Voor de rest is het moeilijk te voorspellen wat er gaat gebeuren als je ze toch gaat scheiden. Ik denk zomaar dat het gedrag van de Welsh niet gaat veranderen nadat ze van elkaar gescheiden zijn, mits er een ander soortgenootje is en het daarmee wel klikt. Ik mis namelijk in je verhaal of er nog een ander paardenmaatje voor de Welsh is als de Fjord weg gaat?

Fjord en Welsh hadden gerust door de handelaar gescheiden kunnen worden, lijkt me eerder een excuus om van die Fjord af te komen?

Lisan89

Berichten: 1346
Geregistreerd: 06-04-06
Woonplaats: Noord-Drenthe

Re: goeie keuzes of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 15:15

Dat ben ik wel met Cassidy eens, dat de handelaar misschien van de fjord af wilde.

Is het dan al definitief dat de fjord weggaat of gewoon even advies vragen aan andere bokkers?

Het is denk ik per paard verschillend hoe ze op zoiets gaan reageren. Ik had bijvoorbeeld een cavia en een konijn,samen gekocht, zaten de hele dag bij elkaar op de nek. Het konijn werd ziek en ging dood, ik dacht toen, okee, met de cavia is het ook snel gebeurd. Het is nu twee jaar later en aan de cavia is (nog steeds) niks te merken..

Ik denk dat het gemis op den duur bij deze paarden wel minder zal worden!