Hoe gaat jou paard met je om?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kirstie
Berichten: 103
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: noord brabant

Re: Hoe gaat jou paard met je om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 21:22

mijn paard is in de stal heel rustig en ik mag alles met hem doen,. ook in de wei kan hij egt een sukkeltje zijn,. en ook schuurt hij tegen mij aan met zijn grote hoofd,.. hij duwt me helemaal om natuurlijk is het niet zo bedoeld.. maarja.. voorderest gaat hij heel rustig met mij om.. nouja in de stal dan als hij buiten is of in de bak kan hij wellis een beetje lomp en te wild doen maar het is egt een sgaatj..!

Flabbergast
Berichten: 7534
Geregistreerd: 21-11-04

Re: Hoe gaat jou paard met je om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 23:14

Zoals het hoort Lachen.
Achter me lopen, halt houden als ik dat vraag, achteruit hoef ik maar voor om te kijken..
En toch heb ik geen gedrilt paard, ze vind het wel leuk bezig gehouden te worden geloof ik. Natuurlijk is er tijd voor knuffelen, maar het is heel fijn dat ze ook weet wanneer dat is, en dat dat niet is als ik ergens mee sta te klungelen Clown.

nikkl
Berichten: 808
Geregistreerd: 16-08-06
Woonplaats: harkema

Re: Hoe gaat jou paard met je om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 23:32

ik heb mijn paard nog maar net hmm half jaartje ofzo!.
en begin nu wat te merken dat we een band krijgen!
ze is wat meer knuffeliger geworde enzo! Haha!

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Re: Hoe gaat jou paard met je om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 20:35

Amo gaat respectvol met me om. Komt naar me toe als ik roep, staat rustig stil als zijn halster om moet, bijt niet, schuurt niet tegen me aan, gaat opzij als ik dat wil. Hij heeft de neiging te gaan bijten tijdens het aansingelen, maar weet precies dat ik dat niet wil hebben.

Amica is nog veel speelser, echt in haar puberteit. Probeert naar me te happen, blijft lekker staan als ze opzij moet (en dan brutaal naar me kijken), proberen voetjes weg te trekken met hoefjes krabben etc. Maar blijf consequent met haar, en ze kent haar grenzen steeds beter. Maar af en toe lekker dollen mag wel. Knipoog

Lachen

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Re: Hoe gaat jou paard met je om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 23:03

Heel respectvol. Hij trekt het zich erg aan als hij wordt gecorrigeerd, dus dat is ook echt maar 1x nodig. Verder een waarschuwende houding of toon, is meer dan genoeg.
Verder kan ik zonder touw met hem rondlopen, ronddraven en achteruit laten lopen.
Ook kan ik hem prima opsluiten met alleen mijn wezen, dus als hij naar links gaat en ik ga iets verder links staan, dan draait hij accuut om en zal niet langs mij proberen te komen (Als ik uiteraard dus ook aangeef dat ik niet wil dat het deze komt opkomt).
Hij kwijlt alleen veel Haha! Maar verder doet hij in de omgang werkelijk niets fout. Ja hij probeert soms stiekem een hapje gras mee te pakken, maar dan weer is een corrigerende toon al genoeg. En ik vind het heerlijk om met zo'n pony te werken Haha!