Hoe rijd je een paard in?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
901823
Berichten: 4889
Geregistreerd: 05-06-06

Re: Hoe rijd je een paard in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 23:03

Goof schreef:
Hahahahaha, die site bestaat gewoon echt Haha!


Ja, wat dacht jij dan Tong uitsteken Dat ik onzin verkondig Tong uitsteken

Goof

Berichten: 28971
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Hoe rijd je een paard in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 23:03

Hehehe, nee, maar ik dacht dat je ergens de draak mee stak Tong uitsteken

901823
Berichten: 4889
Geregistreerd: 05-06-06

Re: Hoe rijd je een paard in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 23:04

Hahaha. Penny is toch zo'n kinder-paardentijdschrift?

antjendjo

Berichten: 40
Geregistreerd: 01-09-06

Re: Hoe rijd je een paard in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 23:05

mensen mensen mensen ik heb een mail gestuurt naar iemand waarvij ik dus zeker weet dat hij niet banketstaaf al zijn paarden zijn goed opgevoed en als je pm't krijg je het internet adres. hij is tevens nederlands kampioen hoefsmeden. dus geen gezijk hij heeft ook al vele kampioenen ingereden en betuigt nuff kijken wie er gelijk heeft en dan banketstaaf we er niet meer over ik ben namelijk dit prutsmuts zat! http://www.hoefsmederijscherff.nl zo en geen klaag mailen naar hem sturen want dan krijg ik ruzie en ja ik ken hem persoonlijk

Twiggy2008
Berichten: 21243
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Hoe rijd je een paard in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 23:07

Jaaaaaaa, ik zag het Haha!
Nou, TS; ga fijn op die site verder miepen... (ik las heel vroeger de penny ook trouwens Bloos Bloos Bloos )

Maar alsnog heb ik medelijden met die pony. Ik vind dat het echt verboden moet worden dat kids pony's inrijden. Zie er teveel ellende van in het dagelijks leven.

En antjendjo; leer eens goed spellen en geblaat over kampioenen dit en dat maakt op mij niet bepaald indruk, hoor. Ik geloof er trouwens geen barst van, al dit geklets.

901823
Berichten: 4889
Geregistreerd: 05-06-06

Re: Hoe rijd je een paard in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 23:10

Nadya schreef:
Jaaaaaaa, ik zag het Haha!
Nou, TS; ga fijn op die site verder miepen... (ik las heel vroeger de penny ook trouwens Bloos Bloos Bloos )

Maar alsnog heb ik medelijden met die pony. Ik vind dat het echt verboden moet worden dat kids pony's inrijden. Zie er teveel ellende van in het dagelijks leven.

En antjendjo; leer eens goed spellen en geblaat over kampioenen dit en dat maakt op mij niet bepaald indruk, hoor. Ik geloof er trouwens geen barst van, al dit geklets.


Niks aan toe te voegen, over de Penny, ik ook heel vroeger Tong uitsteken

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Hoe rijd je een paard in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 23:12

Ik kan zoveel mailtjes sturen naar mensen die meer verstand hebben van het inrijden van paarden dan ikzelf, die een stal met kampioenen hebben staan met watweetik voor predikaten....het feit dat ik iemand ken die het zover geschopt heeft, betekend niet dat ik het ZELF kan doen, en betekend ook niet dat de persoon in kwestie er iedere keer bij kan zijn als ik mijn paard "zadelmak" probeer te maken.

Zwartwitje

Berichten: 18603
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Onder de derde boom links

Re: Hoe rijd je een paard in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 00:01

Ach, misschien is het zelfs nog wel een goeie om de penny te gaan lezen. Immers, daar staat vaak heel veel leerzaams in over het beleren van jonge paarden, en bovendien heeft de penny geen mond die je tot de orde kan roepen als je iets onverantwoords van plan bent te gaan doen Clown

@antjendjo: ga jij je mond maar eens spoelen, al die scheldwoorden daar zitten we echt niet op te wachten hoor. Ik vraag me trouwens af of die prof waar jij het over hebt, het wel zo leuk vindt dat jij met zijn/haar naam gooit op het internet. Geloof me, in dit topic zitten mensen die wel degelijk ook verstand van zaken hebben en weten waar ze het over hebben.

TS: aangezien je geloof ik niet van plan bent onze adviezen op te volgen, wens ik je veel geduld, geluk en wijsheid toe, en hou het alarmnummer standby Knipoog

Paardenl0ver
Berichten: 406
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Westkapelle

Re: Hoe rijd je een paard in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 00:03

Niet, dat láát je doen door iemand met ervaring/verstand van zaken.

Is niet aanvallend bedoeld ofzo, maar je bent dus duidelijk nog niet klaar om een paard/pony in te rijden doordat je deze vraag stelt Knipoog

901823
Berichten: 4889
Geregistreerd: 05-06-06

Re: Hoe rijd je een paard in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 11:40

Zwartwitje schreef:
Ach, misschien is het zelfs nog wel een goeie om de penny te gaan lezen. Immers, daar staat vaak heel veel leerzaams in over het beleren van jonge paarden, en bovendien heeft de penny geen mond die je tot de orde kan roepen als je iets onverantwoords van plan bent te gaan doen Clown

@antjendjo: ga jij je mond maar eens spoelen, al die scheldwoorden daar zitten we echt niet op te wachten hoor. Ik vraag me trouwens af of die prof waar jij het over hebt, het wel zo leuk vindt dat jij met zijn/haar naam gooit op het internet. Geloof me, in dit topic zitten mensen die wel degelijk ook verstand van zaken hebben en weten waar ze het over hebben.

TS: aangezien je geloof ik niet van plan bent onze adviezen op te volgen, wens ik je veel geduld, geluk en wijsheid toe, en hou het alarmnummer standby Knipoog


Hahaha, lacht zich weer dood Tong uitsteken

Zwartwitje

Berichten: 18603
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Onder de derde boom links

Re: Hoe rijd je een paard in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 11:53

Lach je me uit, of lach je me toe? Knipoog

901823
Berichten: 4889
Geregistreerd: 05-06-06

Re: Hoe rijd je een paard in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 13:12

Toe, geef je helemaal gelijk Tong uitsteken

_Rapido_

Berichten: 1481
Geregistreerd: 17-11-06

Re: Hoe rijd je een paard in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 17:48

Cassidy schreef:
Ik kan zoveel mailtjes sturen naar mensen die meer verstand hebben van het inrijden van paarden dan ikzelf, die een stal met kampioenen hebben staan met watweetik voor predikaten....het feit dat ik iemand ken die het zover geschopt heeft, betekend niet dat ik het ZELF kan doen, en betekend ook niet dat de persoon in kwestie er iedere keer bij kan zijn als ik mijn paard "zadelmak" probeer te maken.


Ben ik het helemaal mee eens! Knipoog

Dobel

Berichten: 4976
Geregistreerd: 18-02-07

Re: Hoe rijd je een paard in?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-07 10:42

Voor de duidelijkheid: de penny is idd best leuk:D
LilianR hoe oud ben je, je gedraagt je als een kind van 10
Lees eerst eens goed voordat je reageerd(i)

_Rapido_

Berichten: 1481
Geregistreerd: 17-11-06

Re: Hoe rijd je een paard in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 19:05

Ik snap jullie echt niet hoor! Jullie lopen alleen maar stoer te doen met jullie
kampioenen hoefsmid en contachtpersoon en 11 verzorgpony's maar waarom nemen jullie niet
gewoon de tips aan? Gestoord

Dobel

Berichten: 4976
Geregistreerd: 18-02-07

Re: Hoe rijd je een paard in?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 18:06

Sommige tips neem ik ook echt wel aan..

maar wat heb ik aan tips van: doe het niet zelf laat het iemand doen (oke miss dat jullie er zo over denken maar ik vind dat mijn verzorgpony toch ingereden moet worden met een vertrouwd persoon om haar heen)

Vicky_88

Berichten: 5033
Geregistreerd: 15-02-07
Woonplaats: Overpelt

Re: Hoe rijd je een paard in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 18:29

echt serieus, waar gaat dit nog over Tong uitsteken , ik heb me kapot gelachen om die reacties en dat ge''typ''vecht Tong uitsteken hahaha. ik ga me er niet in mengen want daar voel ik me iets te volwassen voor Vork

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Re: Hoe rijd je een paard in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 18:38

Nelleke1 schreef:
Als je het hebt gelezen dan zie je waarschijnlijk ook staan dat ik al meerdere paarden met professionele mensen heb afgericht, nu ga ik het met wat vriendinnen doen (en als het niet lukt vraag ik raad bij een prof) dus ik weet er WEL wat van. Ik vraag dus niet om gezeik maar om TIPS snappen jullie..


Lieve Nelleke, als je inderdaad al meerdere paarden met professionele mensen hebt afgericht dan begrijp ik niet waarom je dit topic onder deze titel opent. En met wat vriendinnen een pony inrijden? Ga liever met je vriendinnen op stap en laat het inrijden aan èchte professionals over. Je kunt een pony zijn hele toekomst verpesten als er wat fout gaat. Wil jij dat op je geweten hebben? Daar sta je dan met je stoere gedrag.

Er 'wel wat' van afweten is iets heeeeeeel anders dan het ook goed en netjes kunnen. Ik weet er ook wel het een of ander van maar ik vind het zo belangrijk dat ik het nooit zelf zou doen.

Ik weet niet hoe oud je bent maar waarschijnlijk luister je toch niet naar alle goede raad hier. Neem van mij aan dat niemand dat hier zegt om jou te pesten.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Re: Hoe rijd je een paard in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 18:41

Nelleke1 schreef:
Klopt maar ik krijg goede assistentie van iemand die van beroep paarden inrijd ( die is er altijd bij ) ook heb ik al eerder een welsh en een new forest ingereden


Waarom open je dit topic dan? Je kunt deze persoon toch alles vragen?

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Hoe rijd je een paard in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 18:48

Nelleke1 schreef:
zo wat een opluchting :: dat laatste zinnetje Tong uitsteken

Het komt misschien raar over maar ik ben blij met de tips ook al denken jullie van niet..
Maar die tips van: breng maar weg word toch nix en zulk soort dingen vind ik niet zo leuk>>|
Het is misschien wel terecht enz. maar jullie kennen mij niet en weten ook niet wat ik kan.. dan denken jullie vast oo da is weer zon blufferd .. dat is niet zo !

En die die er verstand van heeft kijkt mee dus als ik iets fout doe grijpt ze in en verteld ze hoe het wel moet!

Kijk als jij supergelukkig bent dat je een pony in mag rijden en je vraagd hier nog extra tips en iedereen gaat je afkraken van dat kan jij niet stuur maar naar een prof zou jij dat leuk vinden>>

Ik weet wel het is wel terecht maar jullie kunnen mijn kunnen niet beoordelen als jullie mij nooit hebben zien werken!


Als je wéét dat de mensen voor me gelijk hebben, waarom ga je er dan mee door?

Ik kan zooo slecht tegen mensen die de goede raad van anderen niet opvolgen, ook al zijn er 25 mensen die hen vertellen dat ze het fout doen Verdrietig

D_Star

Berichten: 462
Geregistreerd: 13-05-06
Woonplaats: Sint-Oedenrode

Re: Hoe rijd je een paard in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 19:43

en ook ik snap de reden van het openen van dit topic niet. Ik vind als je een pony/paard in gaat rijden dat je er genoeg verstand van moet hebben en niet meer op bokt om tips hoeft te vragen. Daarbij vind ik het nogal dom dat je die tips die je dan krijgt van mensen die er waarschijnlijk toch wel wat meer vastand van hebben niet aanneemt.
en dan snap ik ook niet waarom je eerst vraagt om Natural Horsemanship en daarna zegt dat je daar niet mee wilt werken. Ik weet dat iemand dit meer al heeft gezegd maar zou toch fijn zijn als je daar een verklaring van geeft

Dobel

Berichten: 4976
Geregistreerd: 18-02-07

Re: Hoe rijd je een paard in?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 19:45

Ik ben niet zo weg van NHS maar miss kan iemand me overhalen ofzo... ik hoor waar ik rijd alleen de negatieve kant dus..

D_Star

Berichten: 462
Geregistreerd: 13-05-06
Woonplaats: Sint-Oedenrode

Re: Hoe rijd je een paard in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 19:50

ik heb ook niet zoveel met Natural Horseman Ship, mijn lesgevers ook niet. Maar toch word tegen mij nog wekelijks zelfs bijna dagelijks gezegd dat Grondwerk en wijken voor druk erg belangrijk is. Ik wist eerst niet eens dat dat NHS was! Bloos
Maar toch is het erg belangrijk want ook de mensen die niet op die manier met paarden omgaan/rijden maken er denk ik toch gebruik van en misschien wel op een iets andere manier maar toch.

lique
Berichten: 2390
Geregistreerd: 05-04-06
Woonplaats: steenwijk /kop van overijssel

Re: Hoe rijd je een paard in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 19:52

LilianR schreef:
Nelleke1 schreef:
...

PS niet iedereen wil zijn paard naar iemand toe sturen en heeft daar het geld voor


Nou als dat bij jou echt zo'n probleem is, breng m naar mij en ik rijdt hem prof. voor je in.

je mag mijn pony wil inrijden Knipoog ,

ja nee ik vind ook prof er bij halen..de ene pony is de andere niet....ik heb ook al wel aardig wat ponys ingereden,maar die 3 jarige van mij is zo gevoelig dat ik het liever aan iemand anders over laat..
en ja dat kost idd een hoop geld jah...daar ben ik wel met je eens....maarja je moet toch wat?anders heb je straks een paardje die ver...... is snap je....
en niet om het een of ander maar ik vind jou wel erg jong om paarden in terijden....zelfstandig..

Dobel

Berichten: 4976
Geregistreerd: 18-02-07

Re: Hoe rijd je een paard in?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 19:56

Ik mag van mijn ouders geen geld uitgeven aan een verzorgpony om haar in te laten rijden, dat vind ik te begrijpen.
Daarom komt iemand die ik ken ( en van beroep paarden inrijd) helpen
Daarom vraag ik om tips.. als het mijn eigenpaard was of ik mocht er geld aan uitgeven dan had ik het miss wel neit gedaan en ik heb ook een negatieve gedachten bij paarden door onbekende in laten rijden
(paard van vriendin kwam terug met een virus (droes)) ( paard heeft neimand die hij vertrouwd om zich heen en zulk soort dingen) maar dat kan aan mij liggen