Wat moet ik met mijn paard doen als ik een gebroken arm heb.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Wat moet ik met mijn paard doen als ik een gebroken arm heb.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 01:59

Ga grondwerk doen, schaf touwhalster en leadrope aan en ga aan de basis werken. En daar valt altijd wel wat aan bij te schaven...

Nadii

Berichten: 12
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: Almere

Re: Wat moet ik met mijn paard doen als ik een gebroken arm heb.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-07 21:09

Okey allemaal leuke Tips...
Alleen nog 1 tip uitkiezen en dan schrijf ik een bericht terug...Tong uitsteken

Butterfly01
Berichten: 7
Geregistreerd: 09-02-07

Re: Wat moet ik met mijn paard doen als ik een gebroken arm heb.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 14:35

Ik vind dat je zelf het best weet wat je kan of niet kan met een gebroken arm, ik heb mijn sleutelbeen gebroke en rijdt ook nog steeds paard, dat is wat je zelf als prioriteit stelt.

Maar als je denkt dat er buiten rijden niks met je paard te doen valt vind ik dat je het mis hebt. Je kan met hem gaan wandelen, je kan hem longeren, aan de longe wat sprongetjes laten maken, je kan met je paardje in de paddoc gaan en hem loslaten en vanalles proberen zoals hem achter je aan laten lopen, met hem spelen, dat vinden paarden namelijk veel leuker als elke dag hetzelfde ritme van s morgens voeren, stal uitmest, een uurtje rijden, terug op stal en s avonds nog eens voeren want zo gaat het meestal en dat is enorm saai voor een dier dat normaal 24uur op 24 hoord los te lopen.

Er zijn enorm veel dingen die je buiten rijden met je paard kan doen.

Veel plezier, je vind vast wel iets.

Nadii

Berichten: 12
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: Almere

Re: Wat moet ik met mijn paard doen als ik een gebroken arm heb.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 13:38

ikenindi schreef:
Knoffer schreef:
Dat ben ik met je eens. Al zou ik zelf mss een andere bewoording kiezen Tong uitsteken en niet zeggen als je zo graag wilt rijden dan doe je dat toch, maar ben het verder met je eens.

En ik kreeg het idee dat je je aangevallen voelde, maar dit had ik dus mis Lachen


nee ik voelde me nie aangevallen, maar zat me btje op te fokken over t feit dat ze het niet leuk vind om iets met haar paard te doen behalve rijden;)


Nee zo zit het helemaal niet hoor..
Zij heeft het nu al ongeveer 2/3 weken gebroken en zij heeft nu al heel vaak van dat soort
dingen gedaan maar alleen begint dat haar te vervelen..
Dus niet ineens gaan zeggen dat zij niks leuk vind behalve rijden..
jij kan er misschien wel goed mee omgaan maar zij weet nog niet zo goed wat zij nu aan moet
met haar paard..

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: Wat moet ik met mijn paard doen als ik een gebroken arm heb.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 14:24

nou sorry hoor, 2 a 3 weken niet rijden en ze verveelt zich??? ahum... zal ik me maar inhouden dan?

idd ik kan er wel goed mee om gaan, maar ik vind dat als je 6 weken in het gips moet zitten heel wat anders dan dat je nooit meer je arm kunt gebruiken, en nooit meer zult kunnen lopen. oke, ik durf wel te rijden nog. kwestie van prioriteiten, maar dan nog doe ik meer grondwerk dan rijden. grondwerk na 2 a 3 weken al saai vinden... dan heb je je er OF niet goed in verdiept, OF je ben echt een type dat een paard alleen ziet om op te rijden. je mag zelf kiezen waar ze onder valt van mij.

Camillaa
Berichten: 2
Geregistreerd: 04-02-07

Re: Wat moet ik met mijn paard doen als ik een gebroken arm heb.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 14:30

Je kan opzich wel met 1 arm rijden, maar het ligt ook aan het gedrag van het paard.
Ik kan niet rijden heb op 19 januari jl me arm gebroken is ook helemaal fout gegaan en zitten nu pennen in, ik wilde heel graag rijden maar omdat mijn heel onstabiel is en als ik val of er gebeurd wat mee dan ben ik de pineut.
En de pennen zit er niet omdat het goed is gegaan allemaal.

Maar als ik gewoon een breuk had, was ik gewoon op een knol gesprongen.
" Oefening baart kunst! " zeggen ze.


succes! Clown

Sparky10

Berichten: 2674
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Swifterbant

Re: Wat moet ik met mijn paard doen als ik een gebroken arm heb.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 17:53

ikenindi schreef:
nou sorry hoor, 2 a 3 weken niet rijden en ze verveelt zich??? ahum... zal ik me maar inhouden dan?

idd ik kan er wel goed mee om gaan, maar ik vind dat als je 6 weken in het gips moet zitten heel wat anders dan dat je nooit meer je arm kunt gebruiken, en nooit meer zult kunnen lopen. oke, ik durf wel te rijden nog. kwestie van prioriteiten, maar dan nog doe ik meer grondwerk dan rijden. grondwerk na 2 a 3 weken al saai vinden... dan heb je je er OF niet goed in verdiept, OF je ben echt een type dat een paard alleen ziet om op te rijden. je mag zelf kiezen waar ze onder valt van mij.


zo en bij deze ik ben het met ikenindi eens ik heb zelf ook jaren niet kunnen rijden door gebreken aan mijn benen, en nu kan ik het weer maar vind ik dat ik eerst lekker met hem moet wandelen borstelen en longeren en doorgaan met VD want het rijden is totaal niet van belang hier ,
dit meisje ziet het paard als gebruiksvoorwerp als ik het allemaal zo lees , wat een paard is niet alleen om te rijden maar ja maak haar dat maar wijs !
brr ben blij dat ze geen veulen heeft zeg want oei dat geduld 3 jaarn iet rijden poeh poeh je zou het maar op kunnen brengen !
ik moet zeggen ik heb heel veel respect voor ikenindi die staat namelijk bij mij op de wei en ze doet er alles aan om ook maar op het paardje ooit te kunnen zitten , al is het enkel stappen maar nu vermaakt ze zich ook met alleen borstelen VD en gewoon beetje longeren
nou hoop voor je vriendin dat ze snel weer kan rijden stel je voor zeg!