hellup

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re: hellup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 18:20

waarschijnlijk wel. sommige paarden zijn heel beïnvloedbaar, en het hangt er ook vanaf hoe grondig de opvoeding geweest is. soms verwateren de zaken die een paard als jong dier geleerd heeft naar verloop van tijd. toch zal een juist opgevoed paard bepaalde basisdingen niet vergeten. en niet elk paard zonder opvoeding wordt een mormel, en niet elk paard mét opvoeding wordt een lieverd. ik denk echter wel dat het gebrek aan opvoeding hierin een rol speelt. het paardje heeft waarschijnlijk nooit goed geleerd hoe hij met mensen om moet gaan.

aerdenhout1

Berichten: 15891
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Velsen noord

Re: hellup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 18:23

Ik maak uit het hele verhaal op dat jullie ( je doet het samen met max- lover ) de pony's verzorgen en dat het niet jullie eigen pony's zijn! Dan zou ik toch eerst even aan de eigenaar ( es ) vragen of die dit allemaal wel goed vind! Ik heb een donkerbruin vermoeden dat jullie zelf nog niet zo oud zijn en weinig ervaring hebben met het africhten, opvoeden van een hengst of willekeurig welke pony dan ook! En een shetlandhengst kan rare dingen gaan doen als daar geen ervaren persoon bij is!!! Jullie hebben niet voldoende ervaring met alleen maar manege lessen!

bjornlover
Berichten: 25
Geregistreerd: 02-03-07

Re: hellup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 18:29

noujaa.. alleen maar les das niet helemaal waar hoor Knipoog

maarg0ed.. ja de eigenaren weten alles al.. behalve het nieuwe plan maar dat gaan we vertellen zodra het kan. (zo zijn wij dan wel Knipoog ) ze wonen voor de wei dus ze kunnen ook alles zien. een probleem is dan wel (en dat bedoel jij een beetje denk ik) dat zij geen verstand hebben van paarden.. helaas,, wij ook niet heel veel van africhten en opvoeden.. maar wel een klein beetje Knipoog

p.s we gaan als de eigenaren willen er onze rij- instructrice erbij halen. we hadden zelf ook al door dat het uit de hand liep en hebben daarom deze topic geopent Knipoog snap je?

aerdenhout1

Berichten: 15891
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Velsen noord

Re: hellup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 18:32

Klinkt mij wel heel erg penny in de oren dat.....zij hebben geen verstand van paarden!!! Maar goed, ik ben benieuwd! Laat het ons nog wel weten hoe dit afloopt en wat jullie instructrice er van vind!

bjornlover
Berichten: 25
Geregistreerd: 02-03-07

Re: hellup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 18:37

0ke is g0ed Knipoog

pony's niet vaak genoeg bekappen.. slecht bijvoeren.. en niet borstelen.. klinkt toch al heel apart?
als je dingen vraagt weten ze het meestal ook niet!
dit is niet gemeen naar hun bedoelt helemaal niet!!! ze proberen het wel. zeker weten!! Ja Ja dat moet ik erbij zeggen *LOL*