Assendelft: amazone belandt met paard in water [video]

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Assendelft: amazone belandt met paard in water [video]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 19:36


lady62
Berichten: 1392
Geregistreerd: 17-02-10

Re: Assendelft: amazone belandt met paard in water [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 07:53

Als je ziet hoe ze dit paard uit het water halen vraag ik me af hoeveel ervaring de brandweer hiermee heeft.
Een geval van prutswerk is het zeker.
Dit is in ieder geval een voorbeeld van hoe het niet moet.

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 07:57

Wat een stel prutsers.................................... Krijg helemaal de kriebels van de beelden.
Wij hebben vorig jaar een pony in de sloot gehad waar de brandweer ook bij is geweest. Ze hebben keurig banden achter haar langs gedaan en haar zo het water uit gehaald. Snap wel dat als het paard zo aan het spartellen is, je niet zomaar het water in gaat maar probeer dan bijvoorbeeld een slang achter het dier te gooien :P
Erg fijn te horen dat ze er beiden goed vanaf gekomen zijn!!!

quartel

Berichten: 15894
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 08:00

Hadden ze hem er uit moeten tillen dan??
Het zijn brandweer mannen geen veehouders.

Als je ziet hoe ze onder de bagger zitten en hoe veel moeite ze doen heb ik echt respect voor die mannen.
Ik moest wel lachen zoals dat meisje dat vertelde :')
Hij liep een beetje te klootuuhhh :')

CalvinenGino

Berichten: 3482
Geregistreerd: 25-09-09
Woonplaats: Berg aan de Maas, Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 08:01

Nee, het leek erop dat niemand nat wilde worden.
Doe het zadel eens af :?
Gelukkig dat hij er niks van over gehouden heeft!!

Storm

Berichten: 20841
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 08:04

Amazone zelf lijkt het wel grappig te vinden??! Ze reageerde wel heel nuchter.

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 08:04

Bij ons gingen ze er inderdaad in (in van die kikvospakken) en de brandweermannen hier weten heel goed dat je een paard nooit aan het hoofd uit het water moet trekken!

spotgaai
Berichten: 117
Geregistreerd: 20-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 08:05

Op de video zegt ze nee hij heeft niks. Vraag ik me af als er zo aan de voorbenen word getrokken. ... niet zo raar dat ze er 3 kwartier over doen.

quartel

Berichten: 15894
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 08:07

Als je op de juiste manier aan de voorbenen trekt kan dat prima hoor.
Een slang achterlangs hielp ook niet echt zoals je kan zien.
Ik denk dat dat dier prima in orde is.........

Lynn_Nikita

Berichten: 25461
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 08:08

Mijn god wat een gestuntel
had op zn minst het t zadel ook ff afgedaan, ipv via het zadel het paard eruit proberen te trekken. Paard stond er in eerste instantie echt rustig bij namelijk. En had een een halster omgedaan ipv via de teugels aan het hoofdstel te trekken

Dat het meisje lacherig is kan ook van de zenuwen komen, hoef niet dat ze het grappig vind.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 08:09

Storm schreef:
Amazone zelf lijkt het wel grappig te vinden??! Ze reageerde wel heel nuchter.


Ongelooflijk wat een lomp wicht. Dan ga je het water in en maak je de singel los en het zadel eraf. Dan regel je een halster over je hoofdstel want dat sjort wat makkelijker. Ik vind het een knap staaltje stond erbij en keek ernaar.

2Morrow
Berichten: 1469
Geregistreerd: 16-05-04

Re: Assendelft: amazone belandt met paard in water [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 08:13

Jeetje wat een reacties weer hier. Hoe had je dat beest er anders uit moeten krijgen. Ik zou echt niet zomaar het water ingegaan zijn hoor, je hebt zo een trap te pakken.

lady62
Berichten: 1392
Geregistreerd: 17-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 08:14

als je ziet hoe hij met zijn hoofd in het water klapt dan is het te hopen dat hij geen sloot water binnen heeft gehad want dan heb je grote kans dat hij ziek gaat worden.
En over op de juiste manier aan de voorbenen trekken dit is zoals ze het doen bij koeien en een paard kun je wel degelijk zo beschadigen.
En dan nog aan het hoofd trekken kom op iedereen weet dat dit echt niet kan.
Ik blijf erbij prutswerk.
Gelukkig zijn er wel brandweer mannen die het wel op de goede manier kunnen en doen.

quartel

Berichten: 15894
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 08:19

Het trekken aan 700 kilo hou je ook maar zo lang vol en dan houd het op.
Dier viel steeds om met een slang achterlangs.
Hij was uitgeput en in het water zou hij verdrinken denk ik.....toch?
Ja, het zadel had er best af gekund, helemaal mee eens.
Als het levensreddend is en de opties houden op dan is dit gewoon helemaal prima gegaan.
Ik heb eerder zo paarden gered zien worden die daarna ook niks mankeerden.
Dus.......je kan er moeilijk over gaan doen maar feit blijft dat het dier uit de sloot is in ieder geval.
En dat zadel....sja, dat zal stuk zijn nu.......

kiolette

Berichten: 435
Geregistreerd: 11-05-07
Woonplaats: twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 08:31

Ik geloof dat ik er een ander filmpje er voor heb.
Ik hoor en zie een veel gespetter en gesla op het water en verzet van het paard. Misschien kon je voor je eigen veiligheid wel niet achter en dicht bij het paard komen.
En ik zag wel degelijk een slang achter achterlangs en weer verzet van het paard.
Dit zijn fragmentjes van wat er gebeurd is daar.
Ben blij dat het mij niet overkomen is, maar ik ben wel blij dat er zoiets als een brandweer bestaat
Die je paard er weer uit haalt.
Goed werk mannen

lady62
Berichten: 1392
Geregistreerd: 17-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 08:31

het paard viel steeds achterover uit de band achterom omdat het hoofd niet begeleid werd.
Je kunt dan wel zo stellig volhouden dat dit de manier was maar als je een beetje verstand hebt van uit het water halen dan weet je dat ten alle tijde het hoofd boven water gehouden moet worden.
Als hij kopje onder gaat en vies slootwater binnen krijgt dan is de kans op longontsteking of ander infecties zeer wel aanwezig.
Ze hebben dit paard zelf uitgeput door geklungel en het paard onnodig hebben belast.
Het is te hopen dat het paard achteraf er niets aan over heeft gehouden.
Dat het paard zo trappelde is omdat hij geen grip kreeg op de kant die was best hoog en stijl.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 08:43

Jennyj01 schreef:
Storm schreef:
Amazone zelf lijkt het wel grappig te vinden??! Ze reageerde wel heel nuchter.


Ongelooflijk wat een lomp wicht. Dan ga je het water in en maak je de singel los en het zadel eraf. Dan regel je een halster over je hoofdstel want dat sjort wat makkelijker. Ik vind het een knap staaltje stond erbij en keek ernaar.



Nou nou nou... Lomp wicht? Ik had jou wel eens willen zien als je vol verbazing naar je paard staat te kijken dat in de sloot ligt en wild aan het spartelen is. Misschien mocht ze er van de brandweer niet bij in de buurt komen?
Iets meer respect zou ook wel mogen als je nog niet de helft van de situatie weet, alsjeblieft zeg.

Fijn dat paard en amazone ongedeerd zijn.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 10:42

Als jij mij had gezien had je gezien dat ik niet zo had gehandeld. Want helaas heeft er bij ons ook wel eens een paard te water gelegen. Dit paard lag al even te water voor de brandweer er was. Dus tijd zat m wat te ondernemen. Tenslotte bel je niet direct de brandweer maar kijk je eerst wat je kan doen.
Ik stap dus wel in het water om het zadel af te doen en m'n paard te kalmeren. En regel dus wel een halster. En wat Lady62 zegt klopt helemaal. Niet alleen een band erachter maar ook het hoofd geleiden. Daar heeft het dier steun aan.

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: Assendelft: amazone belandt met paard in water [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 10:50

Arm dier, maar gelukkig zijn ze beide ongedeerd.

In zo'n situatie is niets goed, en al helemaal niet op bokt hihi.

De brandweer in Zaanstreek is niet zo verkeerd met paarden, ze hebben mijn merrie destijds ook gered en ben ze nog steeds dankbaar.

_Natasja_

Berichten: 4208
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 10:53

Gelukkig is het makkelijk achteraf te bedenken wat je zou doen, dan wanneer je zelf onverwachts in zo'n situatie komt.


Misschien iets minder aanvallend reageren naar mensen, die het toch naar hun beste weten hebben opgelost.
Niet iedereen heeft verstand van paarden en hoe ze het beste te benaderen.

Niet dat ik zeg dat het de beste manier was, waarop het is gegaan.
Maar eigen veiligheid gaat voor.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 11:04

Jennyj01 schreef:
Als jij mij had gezien had je gezien dat ik niet zo had gehandeld. Want helaas heeft er bij ons ook wel eens een paard te water gelegen. Dit paard lag al even te water voor de brandweer er was. Dus tijd zat m wat te ondernemen. Tenslotte bel je niet direct de brandweer maar kijk je eerst wat je kan doen.
Ik stap dus wel in het water om het zadel af te doen en m'n paard te kalmeren. En regel dus wel een halster. En wat Lady62 zegt klopt helemaal. Niet alleen een band erachter maar ook het hoofd geleiden. Daar heeft het dier steun aan.


Nee je hebt helemaal gelijk. Dat jij zo iets hebt mee gemaakt geeft jou natuurlijk direct groen licht om de eigenaresse uit te schelden. ;)

Want hoe weet je precies dat eigenaresse niet eerst zelf gestunteld heeft? Of was je er toevallig bij?

Als er een bericht geplaatst werd dat paardlief het niet had overleeft, omdat ze niet direct de brandweer had gebeld maar zelf was wezen prutsen was dat ook weer fout geweest. Lekker makkelijk, van een afstandje commentaar leveren. :n

milantje25
Berichten: 14
Geregistreerd: 08-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 11:11

Ik had idd eerst zadel & hoofdstel afgedaan want geloof ik hebben ze heel erg in de mond lopen trekken!

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 11:12

ik snap niet waarom mensen zo negatief doen gelijk. wees blij dat het paard heeft overleefd. als de brandweer niks deed kon het paard net zo goed dood gaan en als dat was gebeurd hadden jullie gezegd waarom was er geen hulp.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 11:33

Nou inderdaad... Paard leeft nog en daar gaat het om.
Eerst zadel en hoofdstel op je gemakje af doen? Écht niet, als mijn paard daar had gelegen dan had ik maar aan 1 ding gedacht en dat is dat ze er zo snel mogelijk uit moet. Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.. Dat zadel + hoofdstel had me echt niets kunnen schelen, ook niet als bitje niet zo comfortabel zal zitten. Hup, dat paard er uit.

hyppolyte

Berichten: 5911
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 11:39

Vind de term 'koppig' paard niet bepaald terecht, beest is bekaf en gezien de manier waarop ie eruit is gesleurd, kan ik me dat goed voorstellen. Ben toch blij dat ik een loonwerker had met meer verstand toen mijn paard in de sloot was beland :=... 2 hijsbanden eromheen en met een shovel eruit hijsen, geen stress voor het paard en het is in 2 minuten gepiept. Aan de voorbenen dat beest eruit sleuren, die zal daar nog goed last van krijgen denk ik zo.

Dat ze dat zadel ook zo laten zitten snap ik ook niet trouwens :n