[INFO] Alle vragen over scheren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 09:09

Ooooh blond haha! Maar goed idee het is best een kunst om het er netjes op te krijgen altijd.

Ladyson

Berichten: 3222
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 15:30

Dag dames, ik ben op zoek naar iemand die mijn D-pony wil scheren (benen hoeven niet). Naar mijn idee zijn er zat mensen die het doen, maar op bokt markt, marktplaats en facebook kan ik weinig vinden.. Het gaat om hazerswoude dorp (zuid-holland). Ik kan het zelf wel, maar ik heb er echt een hekel aan en het resultaat is niet geheel streepvrij, dus ik zoek wel iemand die het wel echt kan. Weten jullie iemand die ik kan benaderen?

Jester_

Berichten: 12261
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 16:07

Mij te ver haha :D

Rachel_x

Berichten: 3128
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Arnhem

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 18:01

Ik wil graag de hals van mijn pony scheren en zoek hiervoor een goedkoop scheerapparaat. Ik zoek iets tot 50 euro. Heeft zo'n scheermachine van bijvoorbeeld Sectolin echt een meerwaarde dan bijvoorbeeld een scheermachine van de blokker?

Ufurio4e

Berichten: 1394
Geregistreerd: 14-10-12
Woonplaats: Giesbeek

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 18:03

Miss handiger om een goede te huren. Dit kun je doen bij Theo kevenaar. Voor 25 euro voor de hele dag.

Anoniem

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 11:15

As zaterdag ga ik mijn Tinker merrie helemaal scheren. Ze zit nu al zodanig in dr vacht dat ze na een kwartier rijden in de bak zich kapot zweet en dood op is.

Ze krijgt een leuk figuurtje op haar linkerbil wat ik hopelijk zelf voor elkaar krijg :)) !

Ik heb een 150 grams liggen om meteen op te doen, als het dan weer kouder wordt een 200 en nog kouder een 300. Zit ik zo een beetje goed qua grams? Of moet er een dikkere deken op na het scheren?

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 11:44

_Dominique schreef:
As zaterdag ga ik mijn Tinker merrie helemaal scheren. Ze zit nu al zodanig in dr vacht dat ze na een kwartier rijden in de bak zich kapot zweet en dood op is.

Ze krijgt een leuk figuurtje op haar linkerbil wat ik hopelijk zelf voor elkaar krijg :)) !

Ik heb een 150 grams liggen om meteen op te doen, als het dan weer kouder wordt een 200 en nog kouder een 300. Zit ik zo een beetje goed qua grams? Of moet er een dikkere deken op na het scheren?


Wat ga je op haar kont scheren? :)

Met het warme weer van de komende week zou ik nog geen 150 grams opdoen. Vind ik echt nog warm. Wij beginnen vaak met 0 grams. Dan 150, 250 en 400. Met de 400 grams zijn we vorig jaar begonnen. We vonden het eerst wat overdreven, maar ons paard kwam niet meer stijf uit de paddock. Dus kijk vooral naar je paard. Heb je een koukleum, dan heb je dikkere dekens nodig. Heb je een bikkel, dan heb je die dikke dekens helemaal niet nodig. En je kunt het natuurlijk altijd proberen wat het best bij je paard past. Want wij hebben ook nooit doorgehad dat ons paard het koud heeft gehad, totdat we een echt dik dek hebben opgelegd en we er achter kwamen dat ze zoveel blijer was.
En als je oaard onder een te dik dek staat, staat hij te zweten en is hij loom. Dus als je dat goed in de gaten houdt, komt het wel goed :)

Joysieee

Berichten: 1321
Geregistreerd: 12-05-12
Woonplaats: Delfgauw

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 16:39

Dit jaar wil ik mijn merrie ook graag laten scheren. Ze heeft al aardig wat vacht aangemaakt en heeft het snel warm met rijden. Nu is ze nog nooit eerder geschoren, en heb ik hier zelf verder ook geen ervaring mee.
Ze staat de hele dag buiten en 's nachts in de box. Het liefst wil ik alles laten scheren, behalve de benen en het hoofd. Maar nu vroeg ik me af of een deken met hals dan echt nodig is. Mij lijkt dat niet zo comfortabel voor het paard, maar aan de andere kant; ik ben bang dat ze zonder hals kou vat op haar nek of dat ze daar weer gewoon een dikke wintervacht aan gaat maken. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

En hoe komen jullie aan iemand die kan scheren?

MarloesHJ

Berichten: 2466
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 22:36

Mijn warmbloed staat eigenlijk zonder hals. Ook toen hij helemaal geschoren was. Hij maakte op zijn hals niet ineens extra haar aan.

Het scheren ben ik gewoon zelf aan begonnen en heeft een ervaren stalgenootje mij op weg mee geholpen. De tweede keer gewoon alles zelf gedaan. Maar ik wilde het graag zelf doen. Zou dus op stal eens rondvragen, vast wel iemand die iemand weet die paarden doet scheren.

Hier net mijn koudbloed geschoren. Wilde eigenlijk nog wachten maar had hem vandaag 15 minuutjes laten draven aan de longe en een paar rondjes galop en daar is hij nog altijd niet droog van. Dus net zijn borst eruit geschoren (die was wel droog). Hij was ook duidelijk nog nooit geschoren maar gewoon kalm gebleven en na een paar minuten lag zijn hoofd op mijn rug. Denk dat hij het wel relaxed vond.

Morgen kijken of het een beetje symmetrisch is geworden...
Laatst bijgewerkt door MarloesHJ op 25-09-17 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 22:49

Ik zou kijken voor dekens waar je een losse hals voor kunt kopen. Ik vind het namelijk wel wat nadelen hebben, maar als het plots -10 is wil ik ze niet met een blote hals de sneeuw in sturen.

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 07:28

Ik heb gisteren al eentje geschoren. Zat heel dik in haar vacht en was na 10min werken al drijf nat van het zweet. Snachts krijgt ze een 200gr op en is perfect, maar overdag krijgt ze een 100gram. Probleem is dat ik dat enkel om 6u sochtends kan doen, dan is het nog vrij fris. Spijtig genoeg moet ze toch enkele uren 'kou lijden'. Liever zo dan dat ze een hele dag staat te zweten. Hoe doen jullie dat?

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 07:31

Ufurio4e schreef:
Miss handiger om een goede te huren. Dit kun je doen bij Theo kevenaar. Voor 25 euro voor de hele dag.


Serieus? Ik ga het eens navragen, zou voor mij de ideale oplossing zijn. :j

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 08:33

Iemand ervaring met de Kneizer K-pro 400 ? :)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 09:42

HiFive5 schreef:
Ik heb gisteren al eentje geschoren. Zat heel dik in haar vacht en was na 10min werken al drijf nat van het zweet. Snachts krijgt ze een 200gr op en is perfect, maar overdag krijgt ze een 100gram. Probleem is dat ik dat enkel om 6u sochtends kan doen, dan is het nog vrij fris. Spijtig genoeg moet ze toch enkele uren 'kou lijden'. Liever zo dan dat ze een hele dag staat te zweten. Hoe doen jullie dat?


vaak kan ik halverwege de dag nog eens gaan, maar ik bekijk soms ook maar gewoon het weerbericht en dan moet helaas toch echt de deken om 9 uur s'ochtends al af, ook al is het dan nog niet echt lekker warm en zonnig.

Scheelt wel dat er altijd hooi is, en mevrouw kan in de schuilstal gaan staan, uit de wind. Dat doet ze dan meestal ook wel. Komt de zon door dan gaat ze lekker naar buiten.

Jester_

Berichten: 12261
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 10:40

Voor de liefhebbers, bij countrymill


Afbeelding

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 11:03

Wijslander schreef:
Ufurio4e schreef:
Miss handiger om een goede te huren. Dit kun je doen bij Theo kevenaar. Voor 25 euro voor de hele dag.


Serieus? Ik ga het eens navragen, zou voor mij de ideale oplossing zijn. :j

Heb ik vaak zat gedaan. Altijd vers geslepen messen. 1x had ik messen waarmee ik niet door de vacht kwam, maar paard was verdoofd dus kon niet weg. Is Theo naar stal gekomen met 2 sets messen. Top service!

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 11:07

Ah goed om te weten. Met 2 beren haal ik die 25 euro er wel uit tot ik echt vaker ga scheren en een eigen aanschaf. :j

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 14:46

Wijslander schreef:
Ah goed om te weten. Met 2 beren haal ik die 25 euro er wel uit tot ik echt vaker ga scheren en een eigen aanschaf. :j

Ga je ze helemaal scheren, geef dat even aan, misschien kun je voor de zekerheid een extra set messen meekrijgen. Zo'n berenvacht maakt de messen snel bot

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 15:40

EmptyWords schreef:
Wijslander schreef:
Ah goed om te weten. Met 2 beren haal ik die 25 euro er wel uit tot ik echt vaker ga scheren en een eigen aanschaf. :j

Ga je ze helemaal scheren, geef dat even aan, misschien kun je voor de zekerheid een extra set messen meekrijgen. Zo'n berenvacht maakt de messen snel bot


Nee de een alleen de hals en de ander hals-boeg-buik. Maar goed dat je het zegt, zal even overleggen met ze! :j

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 16:26

ierusju schreef:
Ik denk dat mijn vraag hier het beste past. Mijn moeder en ik willen onze fries binnnenkort weer scheren en willen iets leuks op haar kont doen. Maar we zijn een beetje inspiratieloos. Ik zat zelf te denken aan pompebladeren. Maar dat vond ik vrij simpel. Of eventueel het logo van het friese stamboek, maar die vind ik dan niet heel mooi om er op te zetten.

Dit paardje had ze vorig jaar aan beide kanten op haar kont.
[ [url=m/gID5Gm.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/UVu263.jpg]Afbeelding[/url] ]


En de sterren het jaar ervoor.
[ [url=m/ctx1RC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze heeft ook nog hartjes gehad, maar daar heb ik geen foto's van. Heeft iemand hier nog ideeën? :)


Maar verder heeft er niemand nog leuke ideeën? :)

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 20:50

ierusju schreef:
ierusju schreef:
Ik denk dat mijn vraag hier het beste past. Mijn moeder en ik willen onze fries binnnenkort weer scheren en willen iets leuks op haar kont doen. Maar we zijn een beetje inspiratieloos. Ik zat zelf te denken aan pompebladeren. Maar dat vond ik vrij simpel. Of eventueel het logo van het friese stamboek, maar die vind ik dan niet heel mooi om er op te zetten.

Dit paardje had ze vorig jaar aan beide kanten op haar kont.
[ [url=m/gID5Gm.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/UVu263.jpg]Afbeelding[/url] ]


En de sterren het jaar ervoor.
[ [url=m/ctx1RC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze heeft ook nog hartjes gehad, maar daar heb ik geen foto's van. Heeft iemand hier nog ideeën? :)


Maar verder heeft er niemand nog leuke ideeën? :)


Ik vind zelf de g-sleutel van de muziek altijd heel chiq staan!

Bonnelover

Berichten: 1535
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 21:18

ierusju, heb je geen idee. Iets met naam paard, iets waar je van houdt??
Pony van dochter heet Magic en zou daar dan iets mee doen met toverstaf en sterretjes. Maar, helaas, is motief met scheren in wedstrijdsport niet toegestaan. En wil het risico niet lopen dat ze de baan worden uitgestuurd.

Jester_

Berichten: 12261
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 21:56

Daar heb ik nog nooit van gehoord

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 21:58

Ik zou ook wel willen weten waar in het reglement dat dan zou moeten staan.

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 22:08

Nies_ schreef:
Ik zou ook wel willen weten waar in het reglement dat dan zou moeten staan.


Inderdaad, echt nog nooit van gehoord. En ik zie echt ontzettend veel combinaties met figuurtjes geschoren op wedstrijd, ook op kampioenschappen, lijkt mij heel sterk dat het niet mag.