[INFO] Alle vragen over scheren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 22:10

Vandaag mijn 2de hands Moser Max ontvangen en gelijk geprobeerd.....wat een top ding zeg, gaat probleemloos door het haar!

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 22:45

Bonnelover schreef:
ierusju, heb je geen idee. Iets met naam paard, iets waar je van houdt??
Pony van dochter heet Magic en zou daar dan iets mee doen met toverstaf en sterretjes. Maar, helaas, is motief met scheren in wedstrijdsport niet toegestaan. En wil het risico niet lopen dat ze de baan worden uitgestuurd.


Paard heet Lobke, dus helaas verder geen betekenis.
We denken nu zelf aan die friese 'hartjes' en aan de andere kant de kroon van het friezenstamboek. Nu nog kijken of dat gaat lukken.

Superman teken en g-sleutel zijn ook leuke ideeën :D

Ik heb trouwens ook nog nooit gehoord dat je niets op de kont mag scheren tijdens een wedstrijd. En al helemaal nog nooit gehoord dat iemand uit de ring is gestuurd.

Bonnelover

Berichten: 1540
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 22:55

xMalibu schreef:
Nies_ schreef:
Ik zou ook wel willen weten waar in het reglement dat dan zou moeten staan.


Inderdaad, echt nog nooit van gehoord. En ik zie echt ontzettend veel combinaties met figuurtjes geschoren op wedstrijd, ook op kampioenschappen, lijkt mij heel sterk dat het niet mag.


Mij ooit verteld door jury. Ik ga morgen eens informeren en laat het weten.

Pompebled is wel een leuk idee!!

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 10:05

Was net bij de KNHS, heb het gelijk even gevraagd over die figuurtjes scheren maar ze hebben er daar nog nooit van gehoord dat het niet zou mogen

Jester_

Berichten: 12276
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 10:29

Je mag je pony niet versieren voor wedstrijden. Dus geen lintjes en slingers. Maar een subtiel figuurtje mag echt wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 10:39

ierusju schreef:
_Dominique schreef:
As zaterdag ga ik mijn Tinker merrie helemaal scheren. Ze zit nu al zodanig in dr vacht dat ze na een kwartier rijden in de bak zich kapot zweet en dood op is.

Ze krijgt een leuk figuurtje op haar linkerbil wat ik hopelijk zelf voor elkaar krijg :)) !

Ik heb een 150 grams liggen om meteen op te doen, als het dan weer kouder wordt een 200 en nog kouder een 300. Zit ik zo een beetje goed qua grams? Of moet er een dikkere deken op na het scheren?


Wat ga je op haar kont scheren? :)

Met het warme weer van de komende week zou ik nog geen 150 grams opdoen. Vind ik echt nog warm. Wij beginnen vaak met 0 grams. Dan 150, 250 en 400. Met de 400 grams zijn we vorig jaar begonnen. We vonden het eerst wat overdreven, maar ons paard kwam niet meer stijf uit de paddock. Dus kijk vooral naar je paard. Heb je een koukleum, dan heb je dikkere dekens nodig. Heb je een bikkel, dan heb je die dikke dekens helemaal niet nodig. En je kunt het natuurlijk altijd proberen wat het best bij je paard past. Want wij hebben ook nooit doorgehad dat ons paard het koud heeft gehad, totdat we een echt dik dek hebben opgelegd en we er achter kwamen dat ze zoveel blijer was.
En als je oaard onder een te dik dek staat, staat hij te zweten en is hij loom. Dus als je dat goed in de gaten houdt, komt het wel goed :)


Dan koop ik er zeker even een 0 grams bij! Dankje!

Ze krijg XIV (romeinse cijfer 14) op haar bil. Haar volle naam is BELLA XIV. In de zomer heb ik XIV boven mijn linker enkel tatoeëren en nu krijg zij ook 'een tattoo'. :D Vond het wel origineel!

Bonnelover

Berichten: 1540
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 11:34

xMalibu schreef:
Was net bij de KNHS, heb het gelijk even gevraagd over die figuurtjes scheren maar ze hebben er daar nog nooit van gehoord dat het niet zou mogen


Top, hoef ik niet meer te bellen. Zou wel _/-\o_ een jurylid zijn geweest die het niet mooi vind.

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 12:37

FatCat schreef:
Vandaag mijn 2de hands Moser Max ontvangen en gelijk geprobeerd.....wat een top ding zeg, gaat probleemloos door het haar!


Na lang twijfelen heb ik ook 1 gekocht, ben heel benieuwd. Scheer meestal maar 1 keer per jaar dus vond het zonde om een dure grote te kopen.

Naath86
Berichten: 3878
Geregistreerd: 27-12-08

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 13:11

Maakt de Moser Max ook veel lawaai?

Ik ben ook wat op zoek naar een scheermachine, maar mijn pony vindt het echt heel eng. Dus ik zoek eentje die makkelijk scheert en weinig geluid uit komt. Benen scheer ik sowieso niet, dus als ie de rest wel makkelijk scheert, ben ik tevreden! Iemand tips?

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 13:30

Nee maakt niet veel lawaai.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 13:45

Moser max is erg still. Zitten ook 2 snel heden op.

Naath86
Berichten: 3878
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 13:47

FatCat schreef:
Moser max is erg still. Zitten ook 2 snel heden op.


Is dat dan de Moser Max 45?

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 13:49

Naath86 schreef:
FatCat schreef:
Moser max is erg still. Zitten ook 2 snel heden op.


Is dat dan de Moser Max 45?


Klopt! Is het goedkoopste bij Zooplus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 07:51

Zo gelukkig is een scheerfiguurtje toegestaan. :')

Wij gaan dan toch echt vandaag scheren! Ik vind het onwijs spannend, is de eerste keer en maak me vooral druk om het deel bij de manen. Die zijn me heilig.

Heeft iemand nog tips verder? Ik ga het gewoon zelf doen enheb wel vaker geschoren. Maar nog nooit mijn eigen paard. :')

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 07:55

Rustig blijven!! Machine plat houden en als je wat strepen krijgt; jammer! Goed oliën anders vindt je paard het zeker niet leuk.

Origineel

Berichten: 5278
Geregistreerd: 07-07-09
Woonplaats: Friesland

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 08:48

Voor degenen die het paard helemaal scheren, scheren jullie het hoofd ook? Mijn paard is al kaal tot de bakstukken, ik zit te twijfelen om volgende keer het hoofd ook ivm een shoot.

Wie heeft daar ervaring mee, geloof dat je het haar beter kunt laten zitten ivm de bijholtes? Wil natuurlijk geen risico tot een ziek paard

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 09:49

Ik scheer het hoofd altijd mee, op 3mm :)

Paar jaar geleden had mijn pony een figuurtje op zijn kont (bliksem) en toen begon ik net met wedstrijden rijden, maar daar ben ik nog nooit de ring voor uitgestuurd. Lijkt me sterk dat het niet mag.

paljaslaura

Berichten: 2745
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 13:29

Origineel schreef:
Voor degenen die het paard helemaal scheren, scheren jullie het hoofd ook? Mijn paard is al kaal tot de bakstukken, ik zit te twijfelen om volgende keer het hoofd ook ivm een shoot.

Wie heeft daar ervaring mee, geloof dat je het haar beter kunt laten zitten ivm de bijholtes? Wil natuurlijk geen risico tot een ziek paard


Ik heb nu voor de tweede keer zijn hoofd ook helemaal kaal. Twee jaar geleden ook geen problemen mee gehad.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 13:31

Als het paard het toelaat doe ik het wel.

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 13:33

Mijn (cushing)paard half geschoren vandaag (vanwege een brakke scheermachine) maar voor het eerst in al die jaren dat ik hem scheer, bood ie z'n hoofd aan, die heb ik dus helemaal kunnen scheren dit keer, tot mijn verbazing.
Nu eerst die machine weer na laten kijken en over 3 weken (vakantie) helemaal kaal.
Komende 3 weken loopt ie met een soort mislukt jachtmodel rond, valt niet zo op, want hij is platenbont :+

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 16:59

Ik scheer het hoofd niet helemaal, tot de bakstukken alleen. De beentjes doe ik ook niet.
Vind ik wel echt lelijk (de benen behaard laten) maar ze staan 24/7 buiten hier dus dan vind
ik het niet zo aardig om alles eraf te halen.

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 17:13

ik scheer juist de benen, al die bagger (sneeuw, ijs)blijft in de sokken hangen, als ze kaal zijn, droogt ie veel sneller op

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 17:15

Als je last hebt van bagger is dat wel handig ja. Hier staan ze op droog zand en een stukje verhard. Benen zijn nooit nat/vies.

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 17:17

xApple schreef:
Als je last hebt van bagger is dat wel handig ja. Hier staan ze op droog zand en een stukje verhard. Benen zijn nooit nat/vies.


de mijne staan in principe ook op zand en verhard en in de wei, maar na een dag als vandaag (onaangkondigd veel regen en de bak niet geëgd) is het toch een aardige bende geworden.

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: [Centraal] Alle vragen over scheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 12:02

vraag voor de profs onder ons:
Ik scheer mijn cushing paard bijna maandelijks en mijn ezel scheer ik 2 x per jaar.
Ik heb een Heiniger Progress met 31/23 messensets. De messen zijn na 1 x scheren bot.

Op de site van Heiniger zie ik dat er verschillende messensets zijn, er staat alleen niet bij wat het effect is.

Kan ik beter een andere set kopen en zo ja welke?
31F/23, 31/15 of 35/17
en wat is het resultaat van de diverse sets?

Ik scheer niet voor de schoonheidsprijs maar voor het effect.