Fijne vliegendeken voor trainen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Spenk
Berichten: 21771
Geregistreerd: 30-08-05

Fijne vliegendeken voor trainen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 14:41

Hallo,

Wie weet er een fijne vliegendeken voor het rijden. En dan bedoel ik niet voor buitenritten maar echt voor training. Maar paard heeft een vliegenallergie en wordt dus ook helemaal vervelend van vliegen ook in training in de buitenbak. Hij krijgt als hij gestoken wordt hele flinke bulten dus reageert best heftig.

Ik ben dus opzoek naar een vliegen/eczeemdeken waar je normaal mee kan rijden zonder dat het irriteert of in de weg zit.

_Hinneke
Berichten: 295
Geregistreerd: 02-12-12

Re: Fijne vliegendeken voor trainen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 14:53

De rambo of amigo fly rider, zou dat een optie zijn?

Spenk
Berichten: 21771
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Fijne vliegendeken voor trainen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 14:53

Ja die hoorde ik net inderdaad ook :) , als daar gewoon mee te trainen is, is dat voor mij prima :j

_Hinneke
Berichten: 295
Geregistreerd: 02-12-12

Re: Fijne vliegendeken voor trainen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 18:23

Die zou ik je wel kunnen aanraden hoor :)

samirah

Berichten: 1145
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Re: Fijne vliegendeken voor trainen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 07:57

Hier een paard wat zomers zonder deken tijdens het rijden helemaal gek wordt van het vliegende gespuis. Voor haar heb ik een Sectolin vliegendeken zadeluitsparing met hals,dit werkt prima. Ik heb deze alleen wel een maatje groter dan haar gewone dekens, juist voor het goed kunnen bewegen tijdens het trainen. Hier zijn zowel paardlief als ik zelf erg tevreden over.

MoniekV

Berichten: 2162
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Etten-Leur

Re: Fijne vliegendeken voor trainen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 13:13

Ik heb een Amigo Fly Rider en ik vind hem heel fijn, doordat er geen gespen op de borst zitten zoals bij een normale deken gaat het ook niet schuren met rijden.

TinePine

Berichten: 1252
Geregistreerd: 05-08-07

Re: Fijne vliegendeken voor trainen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 13:32

Ik heb een eczemer en ik was altijd aan het klooien met losse hals en nier vliegendeken tijdens rijden, maar dan miste ik de buikflap. Vorige week voor het eerst eczeemdeken om gelaten. Dekje onder deken, dan rugdeel eczeemdeken er overheen, dan dekje met zadel. En als laatste de buikflap weer terug. Ging perfect. Eindelijk de oplossing en paard weer 99% met zijn hoofd bij het werk!