[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 19:22

Verkrijgbaar bij divoza zag ik maar verder niet echt bij de bekende zaken.

Ik ben gelukkig voorzien voorlopig maar toch altijd handig om te weten!

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 20:27

weatherbeeta is via internet ook bij horze te krijgen :) en vaak met kortng! en EJ heeft 2 soorten... Voorzien is altijd fijn! ik nu ook :)

Pally

Berichten: 2924
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 20:55

Napie schreef:
Domme vraag misschien maar als een webshop dekens heeft van maat 125 tot 215 zijn dit dan de ondermaten?


Ja, volgens mij bestaat bovenmaat 215 ook niet eens ;)

Liannetje86
Berichten: 785
Geregistreerd: 14-08-09

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 22:57

Maar stel ik ga dus een Bucas deken kopen (hoogstwaarschijnlijk wel... ) dan moet ik dus er echt op letten dat ie in ierland is gemaakt? (Dus kan ik het beste gewoon naar de winkel gaan? :S) Even heel simpel beredeneerd...

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 23:21

Niet alle dekens uit china en omstreken hoeven slecht te zijn. Maar bucas kiest er zelf voor om geen garantie te geven op lekkage bij bv naden. Dat zegt toch ook wel veel.

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 23:54

Bucas geeft toch 2 jaar garantie? Naden zijn er ook niet, alleen langs de randen en bij de singels. Mijn Bucas is ook terug gestuurd via de winkel naar Bucas. Was zo lek als een mandje. Zit nog steeds te wachten op antwoord van Bucas.

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 00:13

Liannetje86 schreef:
Maar stel ik ga dus een Bucas deken kopen (hoogstwaarschijnlijk wel... ) dan moet ik dus er echt op letten dat ie in ierland is gemaakt? (Dus kan ik het beste gewoon naar de winkel gaan? :S) Even heel simpel beredeneerd...


Ja eigenlijk wel.

Ik heb je nog even een pbtje gestuurd.

salamaleque
Berichten: 990
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 06:34

Ik lees hier dat veel bokkers hun deken NIET wassen ivm waterdichtheid. Maar even los van de buitenkant en of je een viespeuk hebt of niet, de binnenkant wordt toch ook goor met al dat huidvet ed?

Ik was laatst bij een ruitersportzaak en daar zeiden ze ook dat dekens aan de binnenkant echt wel vies worden en dat dat voor het paard ook niet fijn is (kans op schuurplekken ed). Ik snap dat je de deken niet iedere keer wast maar die van mij gaan toch echt 1x per jaar weg om te worden gewassen. Ik heb overigens vooral Horseware dekens maar ook mijn Pagony ging 1 a 2 keer per jaar naar de wasserij. Nooit problemen gehad met de waterdichtheid tot nu toe.

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 08:52

Zet er keer spuit op aan beide kanten als het echt vies is
Maar dat is niet zo snel merk ik! En anders is t toch na 2 weken weer vies!

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 09:28

Ik was ze zelf. Is nog nooit fout gegaan. Bij mij is een smartex extra verknald door een wasserij die heel goed bekend stond dus daar begin ik niet meer aan.

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 10:51

In mijn dekens vanlt het huidvet heel erg mee, maar als het te veel wordt kan je dat met de hand ook prima schoonmaken.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 11:50

Heb deze vraag al in een ander topic gesteld maar omdat hier weer andere mensen zitten zijn er weer andere ervaringen.

Wie heeft ervaring met de Ionic rambo staldeken? En ook met dag en nacht gebruik onder andere (gladde) outdoordekens?

JenniferU
Berichten: 2212
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 06:31

Ik twijfel of ik me irish 300gr laat wassen.
Garantie is inmiddels verlopen is 1 winter gebruikt en erg ranzig haha, maar dus nu nog zeker waterdicht.
Vd 50gr (die vaker is gebruikt) twijfel ik en laat ik dus standaard met wassen impregneren

Naath86
Berichten: 3876
Geregistreerd: 27-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 08:55

salamaleque schreef:
Ik lees hier dat veel bokkers hun deken NIET wassen ivm waterdichtheid. Maar even los van de buitenkant en of je een viespeuk hebt of niet, de binnenkant wordt toch ook goor met al dat huidvet ed?

Ik was laatst bij een ruitersportzaak en daar zeiden ze ook dat dekens aan de binnenkant echt wel vies worden en dat dat voor het paard ook niet fijn is (kans op schuurplekken ed). Ik snap dat je de deken niet iedere keer wast maar die van mij gaan toch echt 1x per jaar weg om te worden gewassen. Ik heb overigens vooral Horseware dekens maar ook mijn Pagony ging 1 a 2 keer per jaar naar de wasserij. Nooit problemen gehad met de waterdichtheid tot nu toe.


Ik gebruik heel veel de onderdekens van Amigo en die was ik wel. Ik heb tot nu toe alleen de 0 grams Bravo en daar gebruik ik grotendeels onderdekens bij, daardoor wordt de binnenkant van de Bravo nagenoeg niet smerig.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 08:59

Ik gebruik mijn outdoordekens gewoon en met onderdekens.
Na de winter laat ik alle waterdichte dekens wassen bij Limpia dekenservice, die komen als nieuw terug.
De onderdekens was ik zelf.

Ik vind dat dekens na een winterseizoen altijd vies en plakkerig worden, in huis wil ik ze dan niet hebben en op stal worden ze niet frisser, heb je kans op ongedierte en schimmel er in als je pech hebt, het is bij ons op stal altijd vochtig en stoffig.

Nu ligt alles wat schoon is netjes in plastic thuis op zolder te wachten op het nieuwe dekenseizoen...

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 12:29

Ik moet helaas een eczeemdeken hebben voor mijn shetlandpony. Met welke hebben jullie goede ervaringen? Ik ben op dit moment aan het twijfelen tussen de Horsegear Sweet Itch en de Master UV-werende eczeemdeken. Hoe is de pasvorm? En worden ze niet heel erg warm?

pleiada
Berichten: 4154
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: ermelo

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 12:49

Ik heb ze beiden en vind ze allebei fijn qua pasvorm..De Horsegear vond ik al een hele koele deken met hoge temperaturen,maar de master is helemaal super op dat gebied

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 14:51

Ik hoop dat ik hier ook een vraag mag stellen. Ik ben opzoek naar een vliegendeken die stevig is en niet te warm. Nu heb ik een QHP exceem deken maar daar zweet mijn paard ontzettend onder. Paard staat bovendien in een kudde met ruinen, dus de deken moet tegen een stootje kunnen.

Ik heb mijn oog laten vallen op de Rambo Protector. Dit lijkt me een stevige maar toch relatief luchtige deken en hopelijk werkt de lichte kleur ook verkoelend voor mijn donkere paard. Wie heeft er ervaring met deze deken en hoe ze vallen? Mijn paard is van borst tot bil 198 CM en heeft soms 195 en soms 205 nodig (de bucas recuptex 205 valt redelijk groot voor hem maar QHP 195 is te klein). Welke maat kan ik het beste bestellen?

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 16:16

Mijn ervaring is dat ze vrij ruim vallen.

salamaleque
Berichten: 990
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 16:37

Nouvel schreef:
Mijn ervaring is dat ze vrij ruim vallen.


Ik had om deze reden een maat kleiner besteld. Vorig jaar al maar toen niet gebruikt. Mijn paard heeft normaal gesproken 195/198/6,6. De 6,3 past op zijn lijf goed maar de hals was veel te krap. Nu heeft mijn paard een flinke hals en is vrij vierkant gebouwd. Ik heb hem moeten verkopen en de maat gekocht die ik normaal ook heb.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 16:49

Ik heb voor mijn paard een 6'9" en die past van Bucas zowel 6'6" als 6'9". Het een is wat te kort, het ander wat te breed, maar blijven liggen doet het allemaal. De sweet itch hoody in 6'6" werd wel echt te kort,vandaar van de protector een maat groter genomen, maar die had eigenlijk wel kleiner gekund.

Zou voor jouw paard een 6'6" proberen, Bianca.

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 12:12

Ik heb zojuist bij Agradi (met korting gelukkig) de 198 / 6.6 besteld. Bedankt voor de adviezen!

Capriootje

Berichten: 6754
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 12:23

Na gedoe met vliegendekens van Bucas en Rambo heb ik nu een Weatherbeeta gekocht, eerste indruk is goed dus ben benieuwd.


Afbeelding

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 12:33

Weet je toevalligof die hetzelfde valt als de regendeken, Capriootje? Dan ga ik die weatherbeeta ook eens proberen. De regendeken bevalt goed.

Weet iemand toevallig de weatherbeeta original standard lite nog te vinden in NL? (= regendeken). Die kan ik hier nergens meer vinden, alleen in het buitenland. En die beviel net zo goed. Ik wil graag een extra. Maat 205

Capriootje

Berichten: 6754
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 12:42

Nee durf ik niet te zeggen, is voor mij de eerste deken van dit merk. Ik heb dus de tussenmaat 200 voor mijn paard, hij is 1,74 maar vrij kort in de rug dus dit is wel ideaal :j