[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 12:37

Is het echt zo erg? Ik wou de bucas buzz off big neck kopen maar nu ga ik dus weer twijfelen.

RianneH

Berichten: 28251
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 12:45

Lang niet bij alle paarden hoor, ik ken er ook waar die mooi blijft liggen. Alleen bij mij zakt ie dus wel behoorlijk scheef, ik gok mede door haar bouw en manier van bewegen.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 12:48

Ah oké, smal paard of breed?

Ik wou de normale buzz off voor onze e pony kopen. En de big neck voor mijn trekpaard kruising.

RianneH

Berichten: 28251
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 12:54

Mijne? Vrij normaal gebouwd, vind d'r niet extreem smal, maar ze heeft ook geen hele brede borst. Ze biljardeerd wel erg, waardoor altijd alles wat schuift tijdens het lopen. De Bug Rug bewoog ook behoorlijk.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 12:56

Ah oké, op die manier. Nouja ik bestel maar gewoon, wat een ander model wat luchtig genoeg naar mijn zin is en geschikt voor brede paarden vind ik niet. :o

RianneH

Berichten: 28251
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 12:57

Moeilijk he -O-

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 13:07

Ja verschrikkelijk, die krengen kunnen maar beter perfect passen want ik kan geen vliegendeken meer zien. :')

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 13:21

Reken er maar niet op.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 13:29

Nies_ schreef:
Reken er maar niet op.


Haha iets met murphy's wet? :+

Ik wil even niet aan die mogelijkheid denken. :o

prugelpiet

Berichten: 12588
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 13:30

Ik voel me echt gezegend met de hoeveelheid vliegen hier _O- Ze staan op het achterste stuk, en er zijn dusdanig weinig vliegen dat ze bloot kunnen staan. Ook het schuren e.d is hier klaar.

Over een paar weken komt ze weer ergens anders te staan, waar helaas wel veel dazen zijn, dus dan moet ik ook beginnen aan de zoektocht naar een passende vliegendeken := :=

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 14:04

Ik heb er hier ook geen last van maar we willen op vakantie naar Drenthe dus daar zullen we wel moeten. Hoop echt dat ik zo goed voorbereid ben...

Spenk
Berichten: 21818
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 14:19

Dat ligt eraan waar in Drenthe je heengaat :)

Hier niet veel dazen.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 14:27

We willen een beetje van camping naar camping dus ik houd maar rekening met het ergste. :P

Lindor92
Berichten: 7006
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 18:29

Afbeelding

Wat moet ik met zo'n paard die aan de deken trekt? :=

Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 18:31

dan vindt 'ie 'm waarschijnlijk niet heel fijn zitten... :=

Lindor92
Berichten: 7006
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 18:35

Nouvel schreef:
dan vindt 'ie 'm waarschijnlijk niet heel fijn zitten... :=

Deken ligt inderdaad niet mooi.

Maar ze doet het bij alle dekens -O- Met winterdeken is het wel goed gegaan, maar deze overleefd het niet haha.

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 20:17

RianneH schreef:
Lang niet bij alle paarden hoor, ik ken er ook waar die mooi blijft liggen. Alleen bij mij zakt ie dus wel behoorlijk scheef, ik gok mede door haar bouw en manier van bewegen.


Klopt, maar zie het zoveel dat ik de gok toch niet durf te maken...

Pally

Berichten: 2924
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 21:30

Hier ook ontzettend veel dazen. Lijkt sinds deze week wel een explosie van die krengen. Helaas voor de Rambo Summer serie wat te warm, dus de gewone Rambo opgedaan. Gister is hij opgevreten dus vandaag ook maar de hals er aan gedaan. Maar nu ook zijn hoofd 1 en al bult, dat heeft hij nog nooit zo erg gehad. Gelijk maar langs de ruitersportzaak gegaan en een masker gehaald. Morgen maar ff kijken of die past. Heb nog nooit zo'n ding gebruikt :o

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 10:11


__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 11:21

Ik heb de vliegenuitrijdeken-zebra besteld. Die komt vanmiddag binnen en dan wil ik hem gelijk passen. Ik zal hier wel neerzetten hoe die zit.

Edit: Terwijl ik dit plaats, komt de pakketjesbezorger aan :+ Ik ga het gelijk passen.

Emperor

Berichten: 196
Geregistreerd: 19-12-10

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 12:07

Ik heb de Master vliegendeken in zebraprint sinds gisteren. Tot nu toe ben ik wel tevreden over de kwaliteit van de deken. De pluspunten zijn echt de elastische halsaanzet en de buikflap. Er zit bij de buik ook elastiek, dat maakt de deken ook geschikt voor dikkere paarden. Zelf gebruik ik de deken op een breedgebouwde (springtype) KWPN en ik moet zeggen; het past hem best wel goed. Normaal heb ik Horseware dekens voor hem, maar kwa vrijheid bij de schouders zit dit ook niet verkeerd. Het enige nadeel van de deken vind ik wel de borstsluitingen. Mijn paard heeft een lage halsaanzet waardoor hij met het grazen veel op de sluitingen drukt, om dit te voorkomen moet ik de bovenste sluiting op het langst zetten. Verder heb ik de deken ook gepast bij mijn oudere (24+) merrie. Zij heeft een hoge schoft en smallere schouders, maar wel weer echt een grasbuik. Bij haar zit de deken ook goed dankzij de elastische hals aanzet. Ook is de stof van deze deken stevig, vergelijkbaar met de Amigo Bug Rug.
Desnoods wil ik ook wel een foto van de deken maken? (:

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 12:11

Ik ben tevreden over de Master. Ik heb hem voor bijna op het strakst zitten, maar er is nog voldoende bewegingsruimte. Ook de hals geeft voldoende bewegingsruimte. Verder voelt de deken kwalitatief goed aan.
Fatcat, om antwoord te geven op je vraag. Ja, ik vind dat deze deken wel breed valt.

Afbeelding

Lindor92
Berichten: 7006
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 15:01

xCarfield schreef:
Ik heb de Master vliegendeken in zebraprint sinds gisteren. Tot nu toe ben ik wel tevreden over de kwaliteit van de deken. De pluspunten zijn echt de elastische halsaanzet en de buikflap. Er zit bij de buik ook elastiek, dat maakt de deken ook geschikt voor dikkere paarden. Zelf gebruik ik de deken op een breedgebouwde (springtype) KWPN en ik moet zeggen; het past hem best wel goed. Normaal heb ik Horseware dekens voor hem, maar kwa vrijheid bij de schouders zit dit ook niet verkeerd. Het enige nadeel van de deken vind ik wel de borstsluitingen. Mijn paard heeft een lage halsaanzet waardoor hij met het grazen veel op de sluitingen drukt, om dit te voorkomen moet ik de bovenste sluiting op het langst zetten. Verder heb ik de deken ook gepast bij mijn oudere (24+) merrie. Zij heeft een hoge schoft en smallere schouders, maar wel weer echt een grasbuik. Bij haar zit de deken ook goed dankzij de elastische hals aanzet. Ook is de stof van deze deken stevig, vergelijkbaar met de Amigo Bug Rug.
Desnoods wil ik ook wel een foto van de deken maken? (:



Graag, ben erg benieuwd naar deze deken :)

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 15:03

De Rambo Flybuster Vamoose ondertussen ook binnen en gepast. Dat is een teleurstelling, ik had er hoge verwachtingen van. In de graaspositie trekt de deken strak op de schoft en bij de borst (trekt strak bij de sluiting). En als ze een stukje loopt, trekt de deken ook nog eens strak bij de schouders.

@carfield. Ik denk dat ik ook de Master wil proberen, ik zou dan ook graag een fotootje willen ontvangen :)

Bonjour

Berichten: 278
Geregistreerd: 21-01-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 15:41

Ben ook wel benieuwd naar de master. Wil er dit weekend in aanschaffen. Twijfel tussen de Amigo bug rug en de Master zebra print...

Ze heeft al haar andere dekens van Amigo en die zitten altijd goed. Maar de Master lijkt me fijn vanwege het stuk bij de schoft en de buikflap...

twijfel..