[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 16:45

Dekens zijn binnen! Afbeelding

Liggen mooi, de big neck valt mooi ruim om de schouders. Alleen het elastiek van de buikflap trekt de boel nogal strak. Hopelijk rekt dat nog iets uit en anders gebruik ik die niet.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 19:07

Top - als mijn Weatherbeta niet pas probeer ik de Master :)

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 19:40

Nou ik heb mijn nika weer op.
Pony is afgevallen dus de buikflap past weer.
Ook niet geweldig bij de borst. Eens kijken zo. Deken is nu wel nodig. Dazen invasie zeg

Esss

Berichten: 381
Geregistreerd: 26-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 21:48

Hoi allemaal,

Heeft één van jullie nog een gouden tip voor dé deken voor mijn pony? Al die dekenmiskopen zijn namelijk slecht voor mijn portemonnee. ;)

Ik heb een d-pony met vrijwel geen schoft, brede borst, lekker rondgeribt en een gevoelig huidje, maar ik heb nog geen enkele deken gevonden die echt goed ligt. Iedere keer lijkt het wat te zijn en vervolgens is kom ik erachter dat het m weer niet is. Frustrerend!

Op dit moment ben ik vooral op zoek naar een vliegendeken. Ze heeft nu een Anky-deken op die mooi ligt bij haar hals/schoft maar hij zit bij haar borst eigenlijk te krap. Daardoor gaat het schuren en krijgt ze er wondjes van. Als ik 'm vooraan losser doe dan schuift hij te ver naar achteren en krijgt ze weer wondjes op haar schoft. Vrijwel hetzelfde verhaal bij haar Eurostar vliegendeken en de Global vliegendeken. Of eigenlijk...bij elke deken tot nu toe, echt een drama is het! :')

Hebben jullie nog goede ideeën? *fingers crossed*
:wave:

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 22:55

Bonjour schreef:
Ben ook wel benieuwd naar de master. Wil er dit weekend in aanschaffen. Twijfel tussen de Amigo bug rug en de Master zebra print...

Ze heeft al haar andere dekens van Amigo en die zitten altijd goed. Maar de Master lijkt me fijn vanwege het stuk bij de schoft en de buikflap...

twijfel..


Ik zit ook naar die zebra print te kijken. Als uitrijdeken dan.

De bugas big neck versie maat 205 ligt goed.
Zouden jullie dan van de master uitrijdeken de 205 of de 215 pakken?

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 11:52

Esss schreef:
Hoi allemaal,

Heeft één van jullie nog een gouden tip voor dé deken voor mijn pony? Al die dekenmiskopen zijn namelijk slecht voor mijn portemonnee. ;)

Ik heb een d-pony met vrijwel geen schoft, brede borst, lekker rondgeribt en een gevoelig huidje, maar ik heb nog geen enkele deken gevonden die echt goed ligt. Iedere keer lijkt het wat te zijn en vervolgens is kom ik erachter dat het m weer niet is. Frustrerend!

Op dit moment ben ik vooral op zoek naar een vliegendeken. Ze heeft nu een Anky-deken op die mooi ligt bij haar hals/schoft maar hij zit bij haar borst eigenlijk te krap. Daardoor gaat het schuren en krijgt ze er wondjes van. Als ik 'm vooraan losser doe dan schuift hij te ver naar achteren en krijgt ze weer wondjes op haar schoft. Vrijwel hetzelfde verhaal bij haar Eurostar vliegendeken en de Global vliegendeken. Of eigenlijk...bij elke deken tot nu toe, echt een drama is het! :')

Hebben jullie nog goede ideeën? *fingers crossed*
:wave:


Ik heb 2 shetlanders met zo'n beetje hetzelfde probleem. Bij hun ligt de vliegendeken van Harry's Horse heel fijn. Deze: https://www.agradi.nl/harrys-horse-vlie ... -zebra.htm

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 17:37

Vliegendeken nr 6

Wat vinden jullie?

Afbeelding

Afbeelding


Probleem is a vooral haar linker schouder waar ze een kale plek heeft van haar huidig deken
Afbeelding

RianneH

Berichten: 28251
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 20:17


FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 09:57

RianneH schreef:
Voorkant is lastig om te zien, hoe vind je zelf dat de ruimte daar zit?


Goh ja - die verdomde shouder steek nog steeds wat uit.....maar ik denk dat deze het beste ligt van allemaal.

Iemand ander nog advies?

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 10:01

Ik kan het ook niet goed zien op de foto's, maar hij lijkt goed te liggen. Hoe is de ruimte op de schoft? Daar lijkt het op de foto wat krap te zitten. Helaas zie je pas of het echt goed hoe het ligt als ze het een dagje op hebben gehad..

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 12:21

Bedankt

Heb hem gehouden omdat een andere paard er lekker heeft op gekwijld tijdens het passen.... :')

Hopelijk is dit em :)

Bonjour

Berichten: 278
Geregistreerd: 21-01-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 12:42

Denk toch dat ik voor de Amigo bug rug ga, mede door de lichte kleur denk dat dat haar ook verkoeling geeft. Ze is zelf donkerbruin/zwart. Als ik het verschil tussen haar en onze schimmel voel als de zon flink schijnt scheelt echt enorm.

Hoe is jullie ervaring met verkoeling door een lichte zomerdeken? Of zweten ze dan juist als het erg warm is? ben echt een leek op dit gebied :D

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 13:03

Bonjour schreef:
Denk toch dat ik voor de Amigo bug rug ga, mede door de lichte kleur denk dat dat haar ook verkoeling geeft. Ze is zelf donkerbruin/zwart. Als ik het verschil tussen haar en onze schimmel voel als de zon flink schijnt scheelt echt enorm.

Hoe is jullie ervaring met verkoeling door een lichte zomerdeken? Of zweten ze dan juist als het erg warm is? ben echt een leek op dit gebied :D


Ik ben altijd gegaan voor UV weerende dekens en zelfs daaronder zweet mijn paard ook op heel warme dagen (27 graden +) Vind dat dus geen overbodige luxe.

Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 13:05

Een deken op is hoe dan ook altijd warmer dan zonder deken, maar soms ontkom je er gewoon echt niet aan...

Emperor

Berichten: 196
Geregistreerd: 19-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 14:00

LiiNd_Y schreef:
xCarfield schreef:
Ik heb de Master vliegendeken in zebraprint sinds gisteren. Tot nu toe ben ik wel tevreden over de kwaliteit van de deken. De pluspunten zijn echt de elastische halsaanzet en de buikflap. Er zit bij de buik ook elastiek, dat maakt de deken ook geschikt voor dikkere paarden. Zelf gebruik ik de deken op een breedgebouwde (springtype) KWPN en ik moet zeggen; het past hem best wel goed. Normaal heb ik Horseware dekens voor hem, maar kwa vrijheid bij de schouders zit dit ook niet verkeerd. Het enige nadeel van de deken vind ik wel de borstsluitingen. Mijn paard heeft een lage halsaanzet waardoor hij met het grazen veel op de sluitingen drukt, om dit te voorkomen moet ik de bovenste sluiting op het langst zetten. Verder heb ik de deken ook gepast bij mijn oudere (24+) merrie. Zij heeft een hoge schoft en smallere schouders, maar wel weer echt een grasbuik. Bij haar zit de deken ook goed dankzij de elastische hals aanzet. Ook is de stof van deze deken stevig, vergelijkbaar met de Amigo Bug Rug.
Desnoods wil ik ook wel een foto van de deken maken? (:



Graag, ben erg benieuwd naar deze deken :)


Hierbij foto's van de deken.

Afbeelding
Afbeelding

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 14:21

Ik krijg hem morgen binnen! Ik hoop dat hij bij mijn paard net zo goed past :)

SRY

Berichten: 1159
Geregistreerd: 21-05-11
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 14:50

Bonjour schreef:
Denk toch dat ik voor de Amigo bug rug ga, mede door de lichte kleur denk dat dat haar ook verkoeling geeft. Ze is zelf donkerbruin/zwart. Als ik het verschil tussen haar en onze schimmel voel als de zon flink schijnt scheelt echt enorm.

Hoe is jullie ervaring met verkoeling door een lichte zomerdeken? Of zweten ze dan juist als het erg warm is? ben echt een leek op dit gebied :D


Ik heb een Amigo bug rug voor mijn haflinger. Gisteren nat/bezweet op de wei gezet met de deken op. Ze kwam kurkdroog van de wei af terwijl ze in de zon stond.
Het UV-werend werkt naar mijn mening super! Vorig had ze de zebra deken van QHP maar daar stond ze onder de zweten.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 08:46

Ik zit hier te denken om vanavond een regendeken op te leggen... van 22 tot 12 voorspellen ze 90% regen met een graad of 15 en windkracht 4... en gezien die van mij laatste dagen wat vast zit lijkt mij dat geen overbodige luxe!

Wat doen jullie en denken jullie?

_Woodstock

Berichten: 184
Geregistreerd: 16-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 09:05

Ik had een vraag!
Heeft iemand ervaring met de vliegendeken QHP QuickDry?
Leek mij hartstikke handig, want ik quote: "Deze vliegendeken is voorzien van een quick dry bovenzijde. Dit is een ideale deken om te gebruiken na een training of wedstrijd, de quick dry bovenzijde voert snel vocht af. Door de gemaasde zijkanten blijft het paard tegelijkertijd fris en koel, waardoor de deken ideaal is om met warm weer te gebruiken."

En er zit Zink in... Wat houdt dat in?????

En ik rijd nu wedstrijden en denk wel dat mijn paard dit nodig heeft en kabn gebruiken. Helemaal nu hjet wat warmer wordt.. *D {:}
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door C_arola op 11-07-17 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link verwijderd, dit is niet nodig

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 09:13

Juist met warm weer heeft een paard geen zweetdeken nodig, toch?.. gewoon goed droog stappen na het afspuiten. Je moet met warm weer oppassen dat ze wel voldoende afkoelen.

Vind het wel een mooie deken!

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 13:40

PanamaD schreef:
Juist met warm weer heeft een paard geen zweetdeken nodig, toch?.. gewoon goed droog stappen na het afspuiten. Je moet met warm weer oppassen dat ze wel voldoende afkoelen.

Vind het wel een mooie deken!


Ja dat is zeker zo! Daarom verbaas ik mij ook wel over hoe al die coolers gebruikt worden in de zomer.
Ik de winter ook trouwens, maar in mindere maten. Eerst even uitstappen om af te koelen zonder dagen en daarna even de deken erop voor de spieren.

Ik zag laatst wel een body wrap/deken die echt koelt.

Nibbit

Berichten: 10423
Geregistreerd: 03-06-05

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 14:23

Een cooler zweetdeken daar geloof ik ook niet zo in, ik doe zelf ook geen fleecetrui aan als het warm is

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 14:34

Deken ziet er prachtig uit, maar het is natuurlijk wel oplichterij. Vocht afvoeren zonder dat het te warm word, is dat nou niet iets wat een paard in zomervacht prima zelf kan.... :=

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 15:51

Gypsy schreef:
Deken ziet er prachtig uit, maar het is natuurlijk wel oplichterij. Vocht afvoeren zonder dat het te warm word, is dat nou niet iets wat een paard in zomervacht prima zelf kan.... :=


:') Hahaha

Veulen84

Berichten: 10882
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 16:34

Ik verkoop dit type deken van lamicel en van mark todd. Worden veel gekocht in het voorjaar. Maar zijn ook populair bij mensen die hun paard bezweet op de trailer moeten zetten. Dan geeft het wat beschutting en krijgen spieren minder een optater. Moet het natuurlijk wel echt goede vochtabsorberende en afvoerende eigenschappen hebben. Weet niet of dit type dat ook is.