[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wendyke
Berichten: 2258
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 17:45

__Amber__ schreef:
Bedankt voor de reacties! Ik ga op zoek naar een 190 tweedehands of een leuke actie ergens :)

Bij het gareel in schijndel (kun je ook online bestellen) 134 euro :D

__Amber__

Berichten: 565
Geregistreerd: 22-07-10
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 18:02

wendyke schreef:
__Amber__ schreef:
Bedankt voor de reacties! Ik ga op zoek naar een 190 tweedehands of een leuke actie ergens :)

Bij het gareel in schijndel (kun je ook online bestellen) 134 euro :D


Dankje! Maar heb even gekeken en de maten beginnen pas vanaf 195cm.. Dus net een maat te groot, haha.

jippie5

Berichten: 538
Geregistreerd: 23-10-14

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 18:18

Ik heb even een vraagje hoor, ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Op buitenrit zitten er rond mij en mijn paard flink wat vliegen en dazen. Paard wordt helemaal gek als er een daas op haar zit. Wat erg opvalt is ook dat onze schimmel hier veel minder last van heeft, zelfs wanneer we naast elkaar rijden.

Ik vraag mij af of een gewone blauwe of witte uitrij-vliegendeken genoeg zou helpen, zouden de dazen hier niet gewoon doorheen prikken? Iemand ervaring?

_helga_

Berichten: 6293
Geregistreerd: 21-01-08
Woonplaats: Goirle

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 20:24

Ik heb een blauw uitrij vliegendeken en hierdoor heen worden ze niet gestoken vandaag 4 uur gereden en niet gestoken door de deken heen.

wendyke
Berichten: 2258
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 21:40

Amber: Ik zou ze dan eens bellen als je het deken wil . :) Ik heb vandaag een 190 gekocht en er lagen er best veel. Zijn echt super dekens

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 09:55

jippie5 schreef:
Ik heb even een vraagje hoor, ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Op buitenrit zitten er rond mij en mijn paard flink wat vliegen en dazen. Paard wordt helemaal gek als er een daas op haar zit. Wat erg opvalt is ook dat onze schimmel hier veel minder last van heeft, zelfs wanneer we naast elkaar rijden.

Ik vraag mij af of een gewone blauwe of witte uitrij-vliegendeken genoeg zou helpen, zouden de dazen hier niet gewoon doorheen prikken? Iemand ervaring?


Het is per paard super verschillend. Zo kan mijn bruine schimmel er niet tegenaar de bonte wel tegen die prikkende dazen!

Ik heb een amigo vliegen rij deken echt een super deken! Ze wordt niet gestoken. Ik heb da alleen der kont beschermd, der hals beschermd der manen en ik help der met teugel/zweet/hand als ze er zitten.

Snorkel8

Berichten: 1096
Geregistreerd: 12-12-06

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 10:11

wel grappig, mijn schimmel heeft ook vele malen minder last van vliegen dan zijn bruine buurvrouw :)

__Amber__

Berichten: 565
Geregistreerd: 22-07-10
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 11:57

wendyke schreef:
Amber: Ik zou ze dan eens bellen als je het deken wil . :) Ik heb vandaag een 190 gekocht en er lagen er best veel. Zijn echt super dekens


Heb hem net bij de agradi besteld. Met 30% stickerkorting dus heb hem nu voor 107 euro! Scheelt weer wat :)

crazygirl1

Berichten: 1582
Geregistreerd: 04-12-08
Woonplaats: Hoeilaart (België)

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 15:05

Ik zoek voor mijn nieuw paard een goed vliegendeken. Aangezien zijn jonge leeftijd (4ja en nu al 1m70) wil ik er niet té veel geld aan besteden. Hij staat 24/7 op weide met schuilstal; veel dazen. Gisteren werd hij zot, dus moet hem echt zo snel mogelijk een deken opdoen. Deze ochtend masker aangedaan met vliegenspray.

Welk deken raden jullie aan? Volledig met hals en buikflap?

hagelslag
Berichten: 9096
Geregistreerd: 18-09-10

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 23:35

Wie kan mij helpen,
Ik heb een haflinger van 1.47 groot.
Ik heb gister een vliegendeken gekocht maat 175.(pagony zonder hals)
Nu trekt hij erg hard naar achter. De lengte is wel goed, maar hij trekt snel tot achter de schoft met alle gevolgen van dien. Geen optimaal draagcomfort.
Wat nu?

Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 08:52

Terug sturen als dat nog kan.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 09:01

Een fatsoenlijke deken kopen. Wat heb je eigenlijk aan een vliegendeken zonder hals? Volgens mij niks.

Voor dat jonge paard zou ik dan even op marktplaats kijken. Dat ie jong is wil nog niet zeggen dat ie met troep moet lopen, al begrijp ik dat je niet te veel geld uit wil geven.

hagelslag
Berichten: 9096
Geregistreerd: 18-09-10

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 09:17

Alles kan, maar welke maat ben ik dan nodig?

MoniekV

Berichten: 2162
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 09:38

hagelslag schreef:
Alles kan, maar welke maat ben ik dan nodig?


Passen, ieder paard is anders.

Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 09:38

Bestel dan meerdere maten, dat is gewoon een kwestie van passen. Dat kunnen wij zo ook niet zien.

Snorkel8

Berichten: 1096
Geregistreerd: 12-12-06

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 09:43

Kan ook zijn dat het merk gewoon niet fijn ligt bij jou paard. Die van mij past geen Harry's horse en BR

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 09:57

Kan ook nog. Ik heb voor mijn paard Bucas, Rambo is ook goed, maar ligt bij mij voor geen meter. Die van Harry's Horse met elastische stukken bij de benen valt mij ook nog niet tegen, maar ligt ook weer op sommige paarden heel slecht, op andere ligt ie gewoon goed.

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-15 10:39

Idd, op mijn paard ligt Amigo en Rhino en dat ligt allebei super. Heb bij m'n vliegendeken wel een andere hals op gedaan vsn mijn vorige pony, die er nu aan zat was te groot (mijn pony had 180 en mijn paard 205 := ) op het paard van mijn stalgenootje ligt bijna alles goed, première, Amigo, Harry's horse etc,

marleen_usar

Berichten: 24674
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 11:25

Ik heb een Harry,s Horse vliegendeken, op de rug dus net na de nek waar dus de manen ophouden daar schuift hij naar achteren. Met als resultaat dat bij zijn borst de sluitingen ook naar benden gaan. Waar door hij dan maar kleine passen kan maken, ook bijt hij aan de deken omdat dat daar dan erg strak zit. Zou het werken als ik de sluitingen er af knip en ze hoger weer vast zet?

MoniekV

Berichten: 2162
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 11:54

marleen_usar schreef:
Ik heb een Harry,s Horse vliegendeken, op de rug dus net na de nek waar dus de manen ophouden daar schuift hij naar achteren. Met als resultaat dat bij zijn borst de sluitingen ook naar benden gaan. Waar door hij dan maar kleine passen kan maken, ook bijt hij aan de deken omdat dat daar dan erg strak zit. Zou het werken als ik de sluitingen er af knip en ze hoger weer vast zet?


Nee. De deken is duidelijk te groot, probeer dus eens een maat kleiner. Als je de sluitingen gaat verzetten verpruts je het model van de deken en zal het dus hoogstwaarschijnlijk ergens anders gaan trekken en schuren.

Naath86
Berichten: 3878
Geregistreerd: 27-12-08

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 11:59

Hoe doen jullie dat in de regen? Laten jullie de vliegendeken gewoon op? Overdag droogt de deken wel weer snel, maar in de nacht blijft ie meestal langer nat. Doen jullie in de avond dan de deken af, of laten jullie de deken gewoon nat regenen?

Britta31

Berichten: 13162
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 12:22

Ik laat het masker en de deken op.Gaat het eraf en de zon komt, dan worden ze meteen weer lek geprikt door de dazen.En veel vliegen op de ogen.En om nu 5 keer per dag alles te verwisselen kan ook niet.S'nachts blijf de deken ook op omdat de dazen en vliegen ook heel vroeg op zijn hier.

xHaithi

Berichten: 2080
Geregistreerd: 03-11-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 12:27

MoniekV schreef:
Nee. De deken is duidelijk te groot, probeer dus eens een maat kleiner. Als je de sluitingen gaat verzetten verpruts je het model van de deken en zal het dus hoogstwaarschijnlijk ergens anders gaan trekken en schuren.


Het deken hoeft helemaal niet te groot te zijn. De hals/schouderuitsnede kan ook gewoon te ruim zijn voor dit paard. Dat gaat een (te) kleinere maat niet oplossen. Ik heb mijn eigen ervaring met 'eens een kleinere maat kopen' net verkocht omdat het niet ging. HH heeft bij de vliegendekens nu eenmaal het probleem dat ze bij veel paarden naar achter trekken na de schoft omdat die halsopening veel te ruim is. Met de outdoordekens vond ik dat wel meevallen maar mijn vliegendeken (zelfde maat) lag beduidend slechter. marleen_usar zal gewoon een ander model moeten proberen vinden dat wel past bij haar paard.

@ Nies_: Dat je niks hebt aan een vliegendeken zonder hals vind ik ook nogal een uitspraak. Ik heb hiervoor nooit dekens met een hals gehad en ik heb niet het idee dat mijn paard nou zoveel gemist heeft. Toevallig is het dit jaar vreselijk met die stomme dazen maar zodra het kan gaat die hals er bij de mijne gewoon weer af. Ik wissel trouwens ook nu af met die hals, zodat ze soms ook eens zonder kan.

@ Naath86: Ik laat het deken van mijn paard gewoon op als het regent omdat het de laatste dagen erg warm is. Als er een koudere periode aanbreekt met minder broeierig weer gaat het af.

marleen_usar

Berichten: 24674
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 13:32

Ja de maat klopt, ik ga eens kijken voor een andere.

StarAnna

Berichten: 166
Geregistreerd: 07-12-10
Woonplaats: België, Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 14:31

Een van mijn paardjes is al een poosje zijn staart en manen aan het schuren.
Ik ben er nu over aan het denken om hem een vliegendeken of eczeemdeken op te leggen,
maar er is zoveel keuze en ik weet niet waar ik op moet letten?

Ik leg hem eigenlijk liever geen deken op omdat ik dan denk dat het dan te warm gaat zijn of dat ie als het regent met een natte deken rond loopt maar de hele tijd jeuk is ook niet echt ideaal.
Hij loopt 24/7 buiten, dus zou de deken dan dag en nacht moeten dragen

Heeft iemand ervaring met die vliegendeken van de decathlon?
Tips zijn heel erg welkom!