Welke vliegen/exceem deken voor stevige haflinger

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jen

Berichten: 3216
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Welke vliegen/exceem deken voor stevige haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-22 22:20

Na jaren best tevreden te zijn geweest over de Dominick fly sheet ben ik toch rond aan het kijken voor iets anders. Mijn haflinger heeft ligt exceem en onder een goede vliegen deken en met zalfjes smeren is dit goed onder controle te houden. Nou heeft hij het heel erg snel warm en de Dominick deken is behoorlijk dik van materiaal waardoor hij op warme dagen gigantisch staat te zweten.

Ik heb ondertussen al wat dekens gekocht, gepast en weer retour gedaan.

De bucas buzz of big neck was net een jurkje. Een keer rollen en opstaan en de deken lag waarschijnlijk in 2. Deze viel tot onder z'n knieƫn.

Ook de wheaterbeeta vliegendekens liggen kwa pasvorm echt niet goed, veel te strak bij de hals aanzet en het halsdeel krijg ik amper dicht. Lijkt wel een bodybuilder in een te straks shirtje :+

Alle horseware dekens liggen veel te krap om de hals. De Rambo hoody komt tot over zn ogen.

Winterdekens gebruik ik van tempest, heb al gekeken naar hun vliegen en exceem dekens maar deze zijn nergens leverbaar.

Wie heeft de gouden tip voor mijn korte stevige haflinger. Ik wil best nog wat dekens proberen en als er niks anders is koop ik de Dominick weer. Maar mijn voorkeur gaat toch uit naar iets van dunner materiaal waardoor hij zich niet de pleuris zweet als het boven de 25 graden word.

Afbeelding

salamaleque
Berichten: 999
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Re: Welke vliegen/exceem deken voor stevige haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 15:00

Heb je ook de nieuwe Rambo Protector geprobeerd? Die is echt heel ruim maar mogelijk is dan de bijpassende hals weer veel te lang.

Ik wil eigenlijk dit jaar een Dominick outdoor deken gaan proberen (Rambo paste altijd goed maar mijn paard is qua bouw toch iets veranderd of de pasvorm is toch een heel klein beetje anders geworden) maar ik zie daar weinig informatie over en al bijna geen verkooppunten. Waar koop jij die?

Mando

Berichten: 15734
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 15:03

Equimatch heeft shires
Tempest.

Ik gebruik deze ook voor mijn haflinger, vliegen en heb ook exceem deken.

DuoPenotti

Berichten: 30168
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Welke vliegen/exceem deken voor stevige haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 15:07


jowien
Berichten: 979
Geregistreerd: 11-04-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 15:08

Boett! Lag bij mijn fjord (met flinke hals) altijd als enige super en veel minder zweterig als die kunststof dingen.

jen

Berichten: 3216
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-22 20:45

salamaleque schreef:
Heb je ook de nieuwe Rambo Protector geprobeerd? Die is echt heel ruim maar mogelijk is dan de bijpassende hals weer veel te lang.

Ik wil eigenlijk dit jaar een Dominick outdoor deken gaan proberen (Rambo paste altijd goed maar mijn paard is qua bouw toch iets veranderd of de pasvorm is toch een heel klein beetje anders geworden) maar ik zie daar weinig informatie over en al bijna geen verkooppunten. Waar koop jij die?


Denk dat de Rambo kwa halslengte echt veel te lang gaat zijn helaas.
Dominick koop ik bij equismart, hele fijne winkel. Ze staan ook geregeld op westrijden en evenementen met een stand.


Thans voor de tips voor de shires dekens. Ga eens kijken, de laatste keer heb ik er een bij agradi besteld maar na 1,5 maand de bestelling geannuleerd aangezien ze niet konden vertellen wanneer de deken leverbaar zou zijn.

Ga ook nog eens naar de boett dekens kijken. Super bedankt voor de tips iig.

Heb hem nog steeds zonder deken staan en hij heeft tot nu toe nog geen jeuk :j maar ben bang dat als het dalijk warmer wordt en ze savonds langer buiten blijven hij toch wel een deken op moet.

Sandrabokt
Berichten: 56
Geregistreerd: 03-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 21:09

Ik woon in Spanje en ik ben fan van Meulenkamp dekens. Iets dikkere exceemdekens met goede sluiting naar hoofdstuk. Dikker, maar wel goed ademend en snel droog. Ik smeer niets meer erbij en paarden blijven heel. Mijn barokke Friese paarden staan het hele jaar in de deken. Alleen tijdens het rijden zijn ze eraf.
Andere dekens vind ik te dun en dus niet duurzaam, vooral niet als paarden samen staan.
Boett is misschien nog beter, maar ook veel prijziger..
BR heeft ook wel een fijne exceemdeken, maar de sluiting naar hoofdstuk is niet goed en neus bij hoofdstuk is te smal en geeft witte haren na de rui.
Meulenkamp is iets duurder, maar gaat veel langer mee!

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 21:34

Mijn haflinger lijkt enorm op jouw type en ik heb de Rambo Sweet Itch hoody, maat 175. Voor het mooie is de nek IETS te lang maar zeker niet storend of opvallend. Zakt ook niet af. Ben er blij mee!

Maaraatje

Berichten: 417
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Noord brabant.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 22:14

salamaleque schreef:
Heb je ook de nieuwe Rambo Protector geprobeerd? Die is echt heel ruim maar mogelijk is dan de bijpassende hals weer veel te lang.

Ik wil eigenlijk dit jaar een Dominick outdoor deken gaan proberen (Rambo paste altijd goed maar mijn paard is qua bouw toch iets veranderd of de pasvorm is toch een heel klein beetje anders geworden) maar ik zie daar weinig informatie over en al bijna geen verkooppunten. Waar koop jij die?


Sinds wanneer is de rambo protector vernieuwd? Vorig jaar zomer heb ik hem geprobeerd en die kreeg ik niet eens dicht aan de voorkant. Baalde gigantisch want vond het kwa stof goed voelen.

salamaleque
Berichten: 999
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 22:11

Maaraatje schreef:
salamaleque schreef:
Heb je ook de nieuwe Rambo Protector geprobeerd? Die is echt heel ruim maar mogelijk is dan de bijpassende hals weer veel te lang.

Ik wil eigenlijk dit jaar een Dominick outdoor deken gaan proberen (Rambo paste altijd goed maar mijn paard is qua bouw toch iets veranderd of de pasvorm is toch een heel klein beetje anders geworden) maar ik zie daar weinig informatie over en al bijna geen verkooppunten. Waar koop jij die?


Sinds wanneer is de rambo protector vernieuwd? Vorig jaar zomer heb ik hem geprobeerd en die kreeg ik niet eens dicht aan de voorkant. Baalde gigantisch want vond het kwa stof goed voelen.



Nee daarna niet meer vermoed ik. De mijne is van einde zomer / najaar. Deze heeft flappen die je onder de buik naar elkaar toe kan vouwen en klittenband aan de buitenste rechte singels. Mijn oude had dat niet.