Wat zijn goede paardendekens?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anoniem40A
Berichten: 1
Geregistreerd: 14-01-22

Wat zijn goede paardendekens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-22 16:15

Hey,

Ik heb een vraagje. Ik heb nu voor mijn paard voor afgelopen winter een winterdeken gekocht. En ik wil voor de zomer ook graag een deken halen tegen de vliegen, maar weet niet zo goed wat een goede zomerdeken is. Ik zag op zoo-enzo.nl een aantal zomerdekens staan(Ik heb hier ook mijn winterdeken gehaald). Mijn vraag aan jullie, hebben jullie ook een deken voor de zomer voor je paard? Zo ja welke merken of paardendekens zijn goed? Hopelijk hebben jullie wat tips :)

kiki1976

Berichten: 16911
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Wat zijn goede paardendekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 16:23

Ik heb geen zomerdekens en moet eerlijk zeggen ik in het geval van mijn paard het nut er ook niet van in zie.
Wel heb ik een vliegendeken met losse hals en verder enkel regen en waterdichte winterdekens (oke en zweetdekens haha)

Yummy

Berichten: 428
Geregistreerd: 01-04-20
Woonplaats: Drenthe

Re: Wat zijn goede paardendekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 16:27

Zomerdeken vind ik ook een beetje overbodig, aangezien de enige reden die je aangeeft is voor de vliegen kun je het beste gewoon een vliegendeken halen

ingvdh

Berichten: 6383
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 16:34

De beste deken is een passende deken. Verder hangt het ook af of je paard een sloper is en of zijn/haar weidemaatjes dat ook zijn.

Ik heb een amigo vliegendeken. Deze zit erg fijn op mijn paard en is stevig. Daarnaast is haar buik afgeschermd en daar heeft ze het meeste last van de vliegen.
Persoonlijk geef ik liever wat meer geld uit en dan iets wat goed zit en lang mee gaat dan een deken die net niet fijn zit en snel kapot gaat.

Overigens doe ik de vliegendeken alleen op tijdens vliegenweer (meestal broeierig windstil). Zodra het waait gaat hij weer af.

tjakka123

Berichten: 484
Geregistreerd: 21-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 16:39

Een vliegendeken :)

Bowo
Berichten: 2842
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Wat zijn goede paardendekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 16:57

Een vliegendeken is wat anders dan een zomerdeken. Zomerdekens snap ik niet echt, vliegendekens heb ik wel.

Het wisselt per locatie of ze nodig zijn. Ze zijn voornamelijk voor dazen en als die er weinig zitten, zou ik het vliegendeken lekker af laten. Hier hebben ze dit jaar nog geen vliegendeken op gehad bijvoorbeeld, er zijn nu nog amper dazen. (wel veel vliegen, dus ze hebben wel regelmatig een vliegenmasker op).
Welke goed is, hangt af van je voorkeur en de bouw en voorkeur van je paard. Onze warmbloeden staan onder een Busse.
Dekens met plastic sluitingen komen er hier niet meer, die zijn binnen no time kapot. Liever ook geen gesp sluiting op de borst omdat dat meer tijd kost. En verder is het kijken wat goed ligt op je paard