Algemeen graasmasker topic.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cassia

Berichten: 1726
Geregistreerd: 01-11-05
Woonplaats: omg. Leuven

Re: Algemeen graasmasker topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 20:37

Ik heb sinds een paar dagen de Easygrazer en heb bontjes moeten doen rond de zijkanten van de neusriem. Ze staat op een verse weide dus houdt voorlopig wel haar masker 24/7 op. Als de weide wat meer afgegeten is, dacht ik 'm 's nachts af te doen.

sandyjorgen

Berichten: 820
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 12:50

Bij ons staan ze ‘s nachts op een paddock met hooiruif. Dan is hij af. Ik ben inmiddels overgestapt naar een koeien band. Het keelriempje moest zo strak om het afrollen te voorkomen dat het wel erg strak zat als hij zijn hoofd omhoog had. Grotendeels staat hij natuurlijk te grazen, maar ik wil ook niet dat hij een geïrriteerd strottenhoofd krijgt. De koeienband is mooi breed (ook beter voor de mannen) , zit wat losser maar toch niet zo dat hij er in / aan kan blijven hangenen voor amper n 10 tje te krijgen.


Afbeelding

Afbeelding

happytime

Berichten: 1248
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 21:46

Mooie oplossing,gaat het touwtje niet stuk ? Ik heb het getaped,tig x en elk halster een andere kleur

Oskarrino
Berichten: 805
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 21:28

Mijn paard heeft in slechts een paar uur 3 maskers gesloopt en ik ben er klaar mee. Mijn paard is te dik door blessure waardoor hij ook na m’n vakantie ingeslapen wordt (helaas….). Iemand anders zorgt nu 12 dagen voor hem, ik wou voorkomen dat hij evt teveel aan zou komen en niet bevangen zou raken tijdens m’n vakantie. Maar ik stop er gewoon mee….

Mocht iemand denken bestaat er een hufterproof graasmasker? Nee… Ik heb alles gehad maar hij heeft zelfs z’n greenguard in meerdere stukken gekregen, terwijl die naar mijn idee echt stevig was!

Nou duimen dat hij niet bevangen raakt tijdens m’n vakantie :(

Achterom
Berichten: 23056
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Algemeen graasmasker topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 10:44

Pffff, frustrerend Okskarrino!

Nou, hier heeft de quarter gisteren voor het eerst ook een graasmasker om gehad, hij vond het niet leuk :')
Toen ik het 's avonds weer af deed viel hij als een malle aan op het hooi. Vanmorgen kon ik het masker wel weer makkelijk omdoen, maar hij vindt het nog steeds niet leuk :n Maar ja, hij is écht te dik, dus ik moet wat. Mijn andere paard is juist aan de dunne kant, en op deze manier kunnen ze wel lekker samen de wei op.
Ik heb alleen nog niet het hele topic kunnen lezen, dus excuses als deze vraag al eerder voorbij is gekomen.... het drinken hier gaat met automatische drinkbakken, is dat wel te doen met een graasmasker? Ik heb overigens de shires de luxe gekocht voor mijn paardje.

DuoPenotti

Berichten: 29928
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-24 13:39

Dus jij zet hem de hele dag op met een masker en vraagt je nu pas af, kan hij wel drinken?

Gezien hij niet meteen de waterbak op stal in dook zal dat wel gelukt zijn.
Zelf heb ik vlotterbakken, dan hoeven ze niet met het masker iets in te drukken.

Achterom
Berichten: 23056
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Algemeen graasmasker topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 13:47

Vriendelijk als altijd :') er staat helemaal niet dat hij de hele dag met masker heeft gestaan.
Bedankt.

DuoPenotti

Berichten: 29928
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-24 13:50

Het is een vraag, dus heeft niets met vriendelijk te maken.

Maar ja, ik bedenk deze dingen wel vooraf, dat klopt.
Zet zo'n masker eerst al eens met de hand in zo'n bak, of het überhaupt past.

Gezien hij dus ook op het eten aanviel zal het best een hele poos zijn geweest.
Dus misschien zelf beter je bericht formuleren...dat kan ook
Achterom schreef:
Vriendelijk als altijd :') er staat helemaal niet dat hij de hele dag met masker heeft gestaan.
Bedankt.

J0anieke

Berichten: 4926
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 15:29

Heel eerlijk, toen ik het masker kocht stond er zelfs bij dat je bij je paard moet blijven wachten om te kijken of hij/zij wel kan drinken en eten. :D
Ik zou er dus even bij blijven om te kijken of het wel lukt.. :j
Het lukt hier wel met automatische drinkbak, maar ieder paard is anders.

Achterom
Berichten: 23056
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 17:45

@J0anieke: eten stond er wel bij vermeld, drinken niet :n En ik was een er een beetje naïef vanuit gegaan dat dat dan geen aandachtspunt was :+
Maar inmiddels heb ik inderdaad gezien dat het voor mijn paard ook geen enkel probleem is, gelukkig.

@duopenotti: hier maak ik geen woorden meer aan vuil :o

manzano

Berichten: 23990
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen graasmasker topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 17:59

Verschilt per masker. Bij vorige masker kon hij prima drinken uit de automatische drinkbak, met huidige niet. Heb er sowieso altijd een waterbak bij gezet want vind makkelijk kunnen drinken mega belangrijk bij warm weer.

DuoPenotti

Berichten: 29928
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-24 18:03

manzano schreef:
Verschilt per masker. Bij vorige masker kon hij prima drinken uit de automatische drinkbak, met huidige niet. Heb er sowieso altijd een waterbak bij gezet want vind makkelijk kunnen drinken mega belangrijk bij warm weer.

Precies.

Nu de eerste ware dagen waar ik van weet dat mijn merrie moet wennen staat er ook nog een gewone bak extra bij.
Als die leeg is mag ze het met de automatische doen omdat ik weet dat ze dat kunnen.

marleen_usar

Berichten: 24678
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 21:38

Afbeelding
Dit is een shires is dit wat, het is maat pony zou een grote Shetlander hem dan ook passen.

amsterdam10
Berichten: 594
Geregistreerd: 03-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 17:56

marleen_usar schreef:
[ [url=m/R6Mmxr.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is een shires is dit wat, het is maat pony zou een grote Shetlander hem dan ook passen.



Ik vind deze niet zo prettig omdat het de neus van het paard zo opsluit. Bij mijn paard zat hij te strak om de neus (full). Omdat hij tot vrij hoog om de neus gaat, is het slim om even te kijken of de kauwbeweging geen schuurplekken veroorzaakt.

marleen_usar

Berichten: 24678
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 14:03

Oke ik hou het in de gaten of er geen schuurplekken komen.

Freyr
Berichten: 700
Geregistreerd: 20-07-17

Re: Algemeen graasmasker topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 22:48

Weet iemand toevallig hoe groot het gat van de Harrys Horse muzzle air is?

Ik twijfel om hem verder te slopen en het gat groter te maken. De banden stof heb ik al eraf gesloopt voor meer ademvrijheid :Y)

Pony is niet perse gevoelig voor suikers, maar wel aardig te zwaar en bezig met afvallen: Eigenlijk wil ik haar met masker totdat de wei iets schraler is, maar ze snapt op dit moment echt nog niets van eten met het masker. Alleen eten wat ik door het gat aan reik lukt haar, zelf gras pakken lukt haar nog niet.

DuoPenotti

Berichten: 29928
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Algemeen graasmasker topic.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-24 07:24

Als ik het goed zeg 3 x 4,5

Is rechthoekig en niet rond.
Scheelde hier veel

Skessa_
Berichten: 10689
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 07:28

Weet niet precies hoe groot die is, maar wel al een stukje groter dan die ronde gaatjes.
Weet je zeker dat die het niet snapt? Ook niet als jij niet in de buurt bent?


Die van mij vinden zichzelf namelijk heel zielig als ik in de buurt ben, maar sta ik om de hoek te kijken kunnen ze er ineens prima mee eten.


Anders misschien toch de thineline aanschaffen? Daar kun je het gat volgens mij groter van maken.

Skessa_
Berichten: 10689
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 07:33

En is je gras niet te lang voor een masker? Lang gras kunnen ze ook veel moeilijker eten

NadiaM

Berichten: 1118
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Algemeen graasmasker topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 11:24

Ik heb de thinline 3.5 cm maar ze snapt er niets van.
Terwijl normaal wel echt slim paard haha.
En ze wil altijd overal gras eten, maar nu niet.
Heb haar gisteren ook even in de wei gedaan en weggelopen maar ze ging alleen maar voor zicht uit staan staren.

Helaas wel onlangs weer licht hoefbevangen dus doe haar nu maar niet op gras.

Twijfel om gat groter te maken..
Maar je kan natuurlijk later niet kleiner meer maken <<)

marley93

Berichten: 6046
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Algemeen graasmasker topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:02

Heb je haar wel al wat gegeven door het gat heen? Dus vanaf je hand een stukje wortel, pluk gras of hooi, zulk soort dingen? Mijn vorige paard moest daar ook echt even aan wennen, maar toen ineens het kwartje viel was het ook prima.
Zou nog niet aan het gat gaan klooien, zeker met het oog op de HB, zoals je al zegt.