[PG] Charlie (original VDL x pacific) bruin/ruin/KWPN/10 jr

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kleefje86

Berichten: 5
Geregistreerd: 16-05-13
Woonplaats: Leidschendam

[PG] Charlie (original VDL x pacific) bruin/ruin/KWPN/10 jr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-17 19:44

Hoi Allemaal,

Ik ben op zoek naar Charlie (Original VDL x Pacific).

Ik zal eerst het verhaal van Charlie vertellen om meer duidelijkheid te verschaffen. Graag geen oordelen over dit verhaal, want wij hebben er allemaal verdriet van gehad. Ik ben alleen op zoek naar Charlie en ik hoop dat alles goed met hem gaat!

In 2014 werd Charlie gekocht door een familie bij ons op stal. De dochter van het stel wilde graag naar kostschool in Engeland en daar eventing wedstrijden gaan rijden. Ik heb haar les gegeven en Charlie een paar dagen in de week gereden.

Helaas ging het in Engeland niet lekker met Charlie, qua rijden werd hij als erg lastig bestempeld. Uiteindelijk is besloten Charlie terug te halen naar Nederland. Hij kwam wat magertjes terug, en er zat weinig leven in de normaal zo vrolijke ruin. Hij had bloedwormen en weinig zin in menselijke aandacht.

Mijn zusje en ik zouden Charlie opknappen en als hij weer vertrouwen had in de mens en weer goed in zijn vel zat zou hij verkocht worden. Het ging na een aantal weken wat beter met Charlie, maar de kosten voor de familie werden te hoog, waardoor is besloten Charlie eerder te verkopen.

De familie zette Charlie op marktplaats.
Marcel Meijer, een handelaar reageerde op de advertentie, hij wilde het paard voor zijn zoon. Hij kwam de volgende dag gelijk met een trailer en liet zijn zoon rijden. Hij wilde niet de gevraagde prijs voor Charlie betalen, en heeft hem dus voor heel weinig mee gekregen.

De volgende dag gaf meneer Meijer het bericht dat zijn zoon Charlie toch niet fijn vond en dat de familie hem op kon komen halen voor hetzelfde bedrag + €100 benzinekosten die hij had gemaakt. Vanwege financiële middelen was het niet mogelijk Charlie weer terug te halen, en de volgende dag stond Charlie weer te koop op internet. Dit was in 2015.

Wat er daarna met Charlie is gebeurt weten we niet.
Afgelopen week sprak ik met de moeder van de familie van wie Charlie was in 2014. Ook zij vraagt zich af wat er met Charlie is gebeurt. Dus ik dacht laat ik een oproep op bokt doen om te kijken of iemand iets weet over Charlie.

Ik hoop zo dat hij goed terecht is gekomen!

Ik heb geen goede/mooi foto’s van Charlie meer, maar dit zijn zijn gegevens:
- Naam: Charlie
- Vader: Original VDL
- Moeders vader: Pacific
- Kleur: Bruin
- Geboortedatum: 15-4-2007
- Stokmaat: 1,640m (20-2-2010)
Ook heb ik zijn levensnummer en chipnummer, maar die wil ik niet openbaar maken.

Wie kan ons helpen, of heeft meer informatie over Charlie?
Laatst bijgewerkt door kleefje86 op 21-06-17 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Kabayo

Berichten: 13902
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: [PG] Charlie (original VDL x pacific) bruin/ruin/KWPN/10 jr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 19:46

Foto? Ik ken wel een voskleurige Charlie zonder aftekeningen..

kleefje86

Berichten: 5
Geregistreerd: 16-05-13
Woonplaats: Leidschendam

Re: [PG] Charlie (original VDL x pacific) bruin/ruin/KWPN/10 jr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-17 19:56

Het is een bruine. Geen vos

Kabayo

Berichten: 13902
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: [PG] Charlie (original VDL x pacific) bruin/ruin/KWPN/10 jr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 19:57

Helaas.

Alsnog is een foto plaatsen wel makkelijk om hem sneller te herkennen ;)

kleefje86

Berichten: 5
Geregistreerd: 16-05-13
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-17 20:04

Ik heb een foto van zijn hoofd, en een foto van toen hij net terug was uit Engeland. Het zijn geen top foto's hoor!

Afbeelding
Handig als ik de foto erbij doe.

Afbeelding

Dit is toen hij net uit Engeland terug was gekomen.
Meer foto's heb ik niet
Laatst bijgewerkt door C_arola op 23-06-17 10:33, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Berichten samen gevoegd, dit kan met de wijzig knop