[EG] Heraut, bruine ruin omg ravenswaaij

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ratzel

Berichten: 357
Geregistreerd: 19-09-05

[EG] Heraut, bruine ruin omg ravenswaaij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 15:10

In augustus 1993 heb ik mijn 1e paard gekocht. De handelaar (n. vd Panne uit Kamerik) waar ik hem van gekocht heb zei dat hij uit de buurt van Ravenswaaij kwam. Hij stond daar naast een manege en was daar zadelmak gemaakt. Hij heeft geen papier dus sowieso moeilijk op te sporen ben ik bang. Het is een bruine ruin van ong. 1.63, 4 x hoog wit been, bles en heeft witte haren rond zijn staartwortel, ws door een drukplek van een dekenlus of iets dergelijks. Verder heeft hij op zijn hals een soort druppelvormige littekens wat je alleen door een haarkleurverandering kunt zien. Het lijkt alsof het misschien een oude draadwond geweest is. Je voelt geen verdikking ofzo. Er zit waarschijnlijk iets gelders of tuiger in.


Toen ik hem kocht was hij net zadelmak en 3 of 4 jaar oud. Voor een foto kun je mailen, kan hem hier niet plaatsen.

Ik zou het zo leuk vinden als ik na al die jaren toch wat van zijn verleden te weten zou kunnen komen.

Caesar
Berichten: 9308
Geregistreerd: 20-01-05

Re: [EG] Heraut, bruine ruin omg ravenswaaij

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 19:54

Ik woon vlakbij Ravenswaaij. Je hebt daar inderdaad een paardencentrum zitten.
Als het naast een manege was, kan ik je de straat wel geven en tel. nummers van de buren, aangezien die vast wel in telefoonnummer staan. De manege is volgens mij vorig jaar,of jaar daarvoor overgenomen. Ben bang dat ze je daar dus niet meer kunnen helpen. PB maar als je meer wilt weten.