De TRT online cursus van Tristan Tucker

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MargrietJonk

Berichten: 1502
Geregistreerd: 02-11-08
Woonplaats: Volendam

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-16 16:17

Ik heb het filmpje van Brett gezien. _O- Zo ontzettend geestig. Volgende x gaan we weer naar Tristan. Deze x waren we op de zaterdag gegaan.

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 15:08

Romanoff schreef:
Zondag hele toffe dag gehad bij trt live!

Vandaag me aangemeld via de site. Ben heel benieuwd hoe mn paard dit gaat oppikken. Ze is niet een nerveus paard maar meer een beetje van, hm moet dat? Ze zal je nooit een training kado geven. Dus ben heel benieuwd of de methode haar instelling kan omzetten naar, wat gaan we doen vandaag :D


Heel veel succes en plezier!

En voor diegene die het filmpje van Brett nog niet hebben gezien: https://www.youtube.com/watch?v=3yfvocbWteQ :') :') :')

leentje34

Berichten: 76
Geregistreerd: 16-01-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 22:23

Ik heb afgelopen week de online training aangeschaft en vandaag voor het eerst begonnen! Ben erg benieuwd..ik heb 2 maand geleden een 5 jarige ruin gekocht welke erg rillerig en vlug is. Met name tijdens het uitstappen of halverwege het rijden schiet hij om het minste of geringste er keihard vandoor. Ook tijdens springen is hij snel nerveus en bang voor de sprong. Ik hoop met deze training hem meer ontspannen te krijgen, verder werk ik bij de bereden politie dus ook daar is hij zeker nuttig!! Leuk alle verhalen te lezen en ik ga het topic volgen!

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 22:35

Leuk @leentje34! Ben benieuwd wat het je gaat brengen!

Ik ga zodra ik kan ook weer wat fanatieker aan de slag, mag voorlopig door blessure niet rijden. Goede reden omhet werk op de grond nog verder en intensiever op te pakken :)

BabFer

Berichten: 236
Geregistreerd: 26-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 13:36

Ik meld mij even aan.

Ook ik zal de cursus aanschaffen.

Heb een ruin die er in de piste ook vandoor gaat.
Cool op strand, groot verkeer, op locatie, ... maar in de buitenpiste waar ik sta, is hij echt bang. Een ritselend blaadje, een vogeltje, een kat, etc zorgt ervoor dat hij er als een gek vandoor gaat.
Ook als hij los in de piste is, blijft hij in zijn veilige hoek of loopt hij te ijsberen dat hij er echt uit wilt.

We volgen intensief les, rijtechnisch is alles in orde. Zadel is oké, rug is oké, algemene gezondheid is oké.

Ik ben eens benieuwd of dit ons verder kan helpen.

Giselle16
Berichten: 3
Geregistreerd: 02-07-16

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 11:53

Hoi, vraagje over de online training van Tristan, op de website staat 8-weekse training, weet iemand waar dan van uitgegaan wordt gemiddeld? Hoeveel tijd/keer per week?

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 16:30

Het beste is vaak en kort. Niet uren lang tot het perfect is.
Ik heb net module 1 "klaar" en nu ik het goed onder de knie heb, mn paard lijkt wel een trt-chip te hebben, die pakt het zo makkelijk op, nu doe ik het altijd even voor het rijden of als we aan de lange lijnen gaan werken in 5-10 min heb ik het patroon gedaan en is mn paard lekker relaxed (dat is ze zoiezo wel) maar wel lekker los in het lijf.

Deze week gaan we los met module 2!

Giselle16
Berichten: 3
Geregistreerd: 02-07-16

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 21:13

Klinkt goed, wat fijn zeg! Leuk zo'n trt chip. Mag ik vragen hoeveel weken je uitgetrokken hebt voor module 1?

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 21:47

Ik heb de patronen met mn paard 3-4x geoefend in 2 weken. Overigens heb ik de filmpjes wel 50x bekeken hoor en stond ik in de woonkamer met mn denkbeeldige paard te oefenen :')
Nu doe ik dus een beetje elke x voor iets anders gewoon om de bevestiging en zelf ook snelheid te krijgen zonder mn paard er uren mee te vervelen.

Giselle16
Berichten: 3
Geregistreerd: 02-07-16

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 15:28

Dat valt me mee, goed idee met denkbeeldig paard :-). Krijg er ook al zin in, misschien volgende week starten. Succes en veel plezier vast met module 2!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 22:04

Ik ben zo blij dat ik een jaar geleden het online programma heb ontdekt :)
Kijk maar eens wat het overwinnen van angst en het werken aan wederzijds vertrouwen er is ontstaan:
Afbeelding
Afbeelding

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 01:21

Wow wat goed zeg!! Heel fijn om te horen dat je zo blij bent met de training en petje af dat je dit met je paard bereikt hebt. *\o/*

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 14:07

Gaaf hoor!! Ik zal binnenkort ook weer rondje xenos/action doen voor nwe objecten. :D

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:49

Weet iemand nog op hoeveel apparaten je je account voor trt method mag zetten. Ik kijk normaal op mijn tablet maar zou hem graag ook op mijn mobiel zetten

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 15:37

Ik heb zelf op mijn telefoon gekeken, op de pc thuis, op de laptop en op het werk. 4 verschillende apparaten dus ongeveer.

Gilbey

Berichten: 2390
Geregistreerd: 18-11-05
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 15:44

Ik moet mijn wachtwoord weer even opzoeken en weer aan de gang gaan.
Komend jaar 1 paard beleren en 1 paard is en revalidatie dus dit is leuk om weer op te starten.

Kimmie25501

Berichten: 7564
Geregistreerd: 19-01-14

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 20:32

Hoi allemaal, ik zit er zelf ook over na te denken om te beginnen met de tristan tucker methode. Dit zal dan ook het laatste redmiddel zijn. Mijn paard is nu namelijk zo schrikachtig en bang dat ik er zelf niet meer op kan stappen. Weet er iemand hoe dat werkt met die methode? Want ik heb me nu wel opgegeven voor de gratis dingen. Maar ik zie dat je je pas voor het hele ding kan opgeven vanaf maart? Kan iemand me dat uitleggen? Ik weet namelijk niet of ik het nog twee maanden met hem redt (gok het niet).

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 20:38

Ik denk dat je daarbij beter iemand kan zoeken die je daarin kan begeleiden ipv filmpjes.

Kimmie25501

Berichten: 7564
Geregistreerd: 19-01-14

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 20:44

Dat heb ik natuurlijk ook. Maar we zijn nu op zoek naar extra hulpmiddelen enzo. En mijn instructrice dacht dat dit misschien wel een goeie zou zijn.

AmberB_

Berichten: 700
Geregistreerd: 30-08-09

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 22:22

Ik hoop dat er een keer een proef-abonnement komt voor een maand oid. Gewoon om te kijken of het iets is voor mij en mijn paard om te werken adh van filmpjes.
Iets meer inkijk in de methode dan de twee gratis filmpjes.

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 16:53

AmberB_ schreef:
Ik hoop dat er een keer een proef-abonnement komt voor een maand oid. Gewoon om te kijken of het iets is voor mij en mijn paard om te werken adh van filmpjes.
Iets meer inkijk in de methode dan de twee gratis filmpjes.


Waarschijnlijk gaan we iets maken wat in die richting komt. :)

Kimmie25501

Berichten: 7564
Geregistreerd: 19-01-14

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 09:27

Hoi allemaal, ik had nog een vraagje hier. We hadden Tristan (of ja, die website) gemaild of mijn paard daar misschien in training kon. Dat was niet mogelijk, maar wel raadden zij mij aan om de methode te gaan volgen (die voor ons wel beschikbaar is). Denken jullie dat het het waard is om die methode te gaan volgen? Dat het echt werkt? (voor de beeldvorming, ik ben 15 jaar en rij nu zo'n 8 jaar, maar dat is bijna alleen maar manege, hiervoor heb ik wel een jaartje een ander doodbraaf paard gehad)

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 09:33

@kimmie de methode werkt absoluut, echter gezien je problemen met Shan die ik elders op bokt las, denk ik dat je meer baat hebt bij goede instructie, dan hier zelf mee aan de slag gaan. Al is eea naar mijn mening duidelijk uitgelegd in de online training, is een stukje handigheid/timing en consequentie van jezelf wel belangrijk. Ik weet niet in welke regio je zit?

Kimmie25501

Berichten: 7564
Geregistreerd: 19-01-14

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 09:37

Ik ben ook zeker nu op zoek naar iemand die ons kan helpen, maar tegelijkertijd probeer ik alle kansen aan te pakken. Ik zit in regio Breda.

Billy20
Berichten: 430
Geregistreerd: 12-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 08:55

Ik heb een aantal filmpjes van Tristan Tucker op youtube gezien. Wat me opvalt dat hij altijd de paarden in de hals inbuigt en de achterhand om de voorhand laat draaien. Kan iemand mij uitleggen waarom hij dat doet? Ik kan het namelijk niet goed uit de filmpjes halen.