De TRT online cursus van Tristan Tucker

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mireille91
Berichten: 59
Geregistreerd: 21-01-14
Woonplaats: Apeldoorn

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 19:22

Normaal is mijn paard super gespannen tijdens wedstrijden. Deze keer eerder iets te ontspannen xD. Alles waar hij bang voor was is nu niet meer waard om voor op te kijken en weer braaf de vrachtwagen in mee terug naar huis. Echt gigantisch blij met deze cursus. Niet op zo'n grote verandering durven hopen. Het lijkt bijna alsof we een 'normaal' paard hebben. Blijft verbazen en genieten! Tristan en z'n crew erg dankbaar :D

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 09:11

Super om te lezen Mireille!

De komende tijd zijn we bezig om de online training iets aan te passen en als Tristan terug is uit Qatar gaan we de nieuwe bonusvideo's en module 4 opnemen. Module 4 gaat over het liften en stretchen van de voorbenen waar alle bestaande leden gratis toegang tot krijgen :)

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 11:45

Ik heb me inmiddels ook maar aangemeld en een eerste keer geoefend met mijn spookie-broekie.
Hij schrikt nog van zijn eigen mest die achter hem neervalt op de wasplaats :(:)
Het lijkt zo makkelijk zoals tristan het voordoet met die 3 jarige... Hier blijft hij stokstijf staan of het
wordt wegrennen bij het plaatsen van de achterbenen en een hoop gesnurk. Dat wordt wat :Y)

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 23:23

Mijn paardje is eindelijk na 7 maanden hersteld van een peesblessure dus nu kan ik ook echt met haar aan de slag. Ik heb de eerste module al een beetje gebruikt voor zover mogelijk en daar reageert ze goed op.
Ik kan haast niet wachten tot we echt aan de slag kunnen.

Storm1971
Berichten: 24
Geregistreerd: 29-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 20:59

MargrietJonk schreef:
Beste Storm 1971

Ik begrijp wat je bedoeld.
Is het wel verantwoord om 'groen' te beginnen met grondwerk.

Zelf ben ik ook onervaren begonnen, maar ik was niet bang en onzeker.
Je moet wel enige overwicht kunnen uitstralen. (hoop dat ik dit niet te zwaar breng).
De reden dat ik met dit traject ben begonnen, is dat mijn paard overal van schrok en niet
meer in een fijne werk mind te rijden was.
Met het grondwerk maak je je paar bewuster van zijn lichaam en coordinatie. Door oefeningen
te vragen waarbij het paard makkelijker te 'hendelen' is, en niet zo plots van je weg loopt.
Door die zogenaamde 'yoga' oefeningen wordt het paard meer bewust van zijn lijf, en worden zijn
spieren gegymnastiseerd. Kortom het paard wordt losser in zijn lijf. Omdat deze losser en fijner wordt, zal zijn 'state of mind' ook rustig en 'open' worden.

Het is een hele fijne methode, om een betere band met je paard te krijgen. In De filmpjes worden heel goed uitgelegd en uitgelicht hoe en wat je moet doen.


Conny. Kan verder ook nog heel veel info verschaffen. En ik zou dit topic in de gaten houden. ;)


Dank je wel voor je uitleg! Ik ben zaterdag begonnen en hij ging heel snel kauwen en met zijn neus over de grond lopen. Hij is erg gevoelig maar zeker niet dominant. Ik heb dit wel gedaan onder begeleiding van een deskundige instructrice.

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 05:42

connepon85 schreef:
Super om te lezen Mireille!

De komende tijd zijn we bezig om de online training iets aan te passen en als Tristan terug is uit Qatar gaan we de nieuwe bonusvideo's en module 4 opnemen. Module 4 gaat over het liften en stretchen van de voorbenen waar alle bestaande leden gratis toegang tot krijgen :)


Ja, de voorbenen! *\o/*

jillaroo

Berichten: 306
Geregistreerd: 31-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 19:57

Vandaag eindelijk begonnen aan de oefeningen van Module 2 met mijn sensibele 'alles-is-eng' merrie. Ze vindt de oefeningen uit module 1 heel erg leuk om te doen en ze doet het inmiddels op hele kleine aanwijzingen. Dus de basis zit er inmiddels grondig genoeg in en ik durfde het eindelijk aan om het 'plastic-zakjes-monster' te introduceren.

Dat was wel wat. Enorme neusgaten, 10 cm groter en dat was nog voordat ik de stok überhaupt opgetild had :D Maar ze liep wel achter me aan en soms kwam ze er zelfs even dichter naar toe. En de hals ging steeds weer naar beneden zodat ik de stok ook weer kon laten zakken. Twee keer probeerde ze weg te rennen, maar (mede dankzij de handschoenen) toch vast kunnen houden en de druk erop, totdat ze eindelijk stopte en na veel geblaas het hoofd liet zakken. Super blij mee, volgens mij heeft ze iets geleerd vandaag. Ze stond er in haar stal wel even over na te denken na afloop... :o

Ik schat in dat het wel een weekje of drie duurt voordat het zakje bij haar neus is, hahaha. Maar goed, geduld is een schone zaak!

Tango1979

Berichten: 2539
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 21:08

Ik ben drie weken geleden begonnen, het zakje aan de zweep was alleen de eerste paar keer eng. De paraplu was iets spannender, maar inmiddels loopt ie naar de plu toe als ik hem weg haal!

Dit weekend was ik aan het uitstappen, toen een stalgenoot met een lege zak waarin vlas had gezeten aan kwam lopen. Ik mocht die zak in het zadel zittend over zijn hele hals en hoofd bewegen. Niet normaal, had ik nooit gedacht van mijn guppie.

Vind t ook leuk om onder het zadel zulke dingen mee te pakken. Geeft mij ook als ruiter veel zelfvertrouwen.

Annuh

Berichten: 133
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Dicht bij me paardje :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 11:56

connepon85 schreef:
Super om te lezen Mireille!

De komende tijd zijn we bezig om de online training iets aan te passen en als Tristan terug is uit Qatar gaan we de nieuwe bonusvideo's en module 4 opnemen. Module 4 gaat over het liften en stretchen van de voorbenen waar alle bestaande leden gratis toegang tot krijgen :)


OW klinkt super Conny, ben echt heel benieuwd naar deze module. Mijn paardje is enorm stijf, waardoor hij lastig kan inbuigen, ben benieuwd naar deze oefeningen :) !
Ben nu vooral bezig met het soepeler worden in z'n lijf en vooral zijn hals (net een plank af en toe). Verder oefenen we lekker verder met (nog) module 1.

2feline

Berichten: 94
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Koewacht (Stekene)

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 17:57

Mag ik heel even komen binnenvallen en de meeste domme vraag stellen die er bestaat?
Maar waar kan je je aanmelden? Waar kan ik de online training terugvinden? Hoe gaat alles precies in zijn werk?

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 21:22

2feline schreef:
Mag ik heel even komen binnenvallen en de meeste domme vraag stellen die er bestaat?
Maar waar kan je je aanmelden? Waar kan ik de online training terugvinden? Hoe gaat alles precies in zijn werk?


Je kunt je op de website aanmelden voor de nieuwsbrief en dan word je op de hoogte gehouden van wanneer je je weer kunt aanmelden.

denbine
Berichten: 1308
Geregistreerd: 01-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 23:13

Ik ben afgehaakt door de "marketing stunt" van TRT website.
Afgelopen week aan t kijken hoe het aanmelden moest. Was niet mogelijk op dat moment.
Toen was sinds dit weekend het wel weer mogelijk, maar nog 1 dag xx minuten en xx seconden de tijd. Ik vind dat een vreemde manier om mensen hun besluit te laten nemen....
Omdat ik toch wel erg gemotiveerd was(maar het echt wilde overwegen), besloten vandaag mij aan te melden.
Helaas het was niet meer mogelijk om aan te melden "tijd was voorbij"
Echter kreeg ik via d'r nieuwsbrief een email, klik de site en heb nog 1 uur en 53 minuten de tijd.
Ondanks dat ik zeker de motivatie had, vind ik dit geen transparante gang van zaken. Op deze manier potentiële klanten onder druk zetten, vind ik ongeloofwaardig ..... daar pas ik voor.

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 23:48

denbine schreef:
Ik ben afgehaakt door de "marketing stunt" van TRT website.
Afgelopen week aan t kijken hoe het aanmelden moest. Was niet mogelijk op dat moment.
Toen was sinds dit weekend het wel weer mogelijk, maar nog 1 dag xx minuten en xx seconden de tijd. Ik vind dat een vreemde manier om mensen hun besluit te laten nemen....
Omdat ik toch wel erg gemotiveerd was(maar het echt wilde overwegen), besloten vandaag mij aan te melden.
Helaas het was niet meer mogelijk om aan te melden "tijd was voorbij"
Echter kreeg ik via d'r nieuwsbrief een email, klik de site en heb nog 1 uur en 53 minuten de tijd.
Ondanks dat ik zeker de motivatie had, vind ik dit geen transparante gang van zaken. Op deze manier potentiële klanten onder druk zetten, vind ik ongeloofwaardig ..... daar pas ik voor.


Vandaag kun je je nog aanmelden hoor.

Maar even ter info. Dit weekend en vorig weekend hebben we voor een klein groepje van de nieuwsbriefleden de inschrijving geopend omdat we aan het testen zijn met het betaalsysteem.

We hadden nl tijdens de vorige opening van de training problemen met zowel paypal als credit card, echter niet bij iedereen.

Vorige week paypal probleem opgelost en dit weekend aan het kijken met creditcard. Is dus geen marketingstunt, maar ik kan het mij voorstellen dat je dat denkt.

wiljemijn

Berichten: 856
Geregistreerd: 25-02-04

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 10:49

Zo he, dit weekend meegedaan aan een clinic met Tristan. Ik volg de training en dacht dat we lekker op weg waren. Toch wel fijn om even 1 op 1 een moment te hebben waar je "huiswerk" wordt gecontroleerd. Super veel geleerd en weer hernieuwde energie gekregen om het verder te gaan oppakken!

2feline

Berichten: 94
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Koewacht (Stekene)

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 09:54

Ik heb gisteren de introductie-video's bekeken. Diegene die je moet gezien hebben (en kunnen uitvoeren) voordat je met de eigenlijke module 1 begint.
Maar nu is het "volgen" me toch niet gans duidelijk. Thuis en op training (dus bekende, vertrouwde omgeving) volgt mijn jonge merrie me mooi. Wel dichter bij mij dan Tristan het in de video voordoet met die jonge hengst. Moet ik mijn merrie nu "straffen" door haar verder weg te zetten terwijl ze me eigenlijk volgt met haar neus iets achter mijn schouder? Met een hengst kan ik begrijpen dat je ze niet te dicht in je persoonlijke ruimte wil hebben. Maar mag ik dit toelaten van mijn merrie? Of moet ik haar toch achteruit zetten? Denk dat het beestje er niks van gaat snappen als ik dat doe ...

darkadia

Berichten: 5257
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 10:06

@2feline Als jij geen dominante, opdringerige merrie hebt zou ik persoonlijk die afstand acceptabel vinden. Hier met mijn nogal dominante ruin is het soms een discussiepuntje dus bij hem vraag ik afwisselend soms wat meer afstand, maar hij gaat dan ook braaf meer uit mijn ruimte als ik dat vraag. Dus je kunt haar op zich ook beide leren.

2feline

Berichten: 94
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Koewacht (Stekene)

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 10:18

Ok, bedankt voor de feedback. In haar natuurlijke omgeving, vind ik haar zeker niet opdringerig.

Maar dan kom ik bij de andere situatie: die van een vreemde wedstrijdomgeving. Dus andere (drukke) paarden, veel mensen en lawaai, veel dingen om te zien.
Daar is ze enerzijds wat terughoudend en bang, dus ze stopt als ze iets engs ziet. Maar als ik dan een 2 stappen terug doe zodat ik weer bij haar ben en haar gerust stel, dan volgt ze me opnieuw.
Maar als ze dan de kans heeft gehad om alles te bekijken, dan wordt ze wat zekerder en begint ze zich groot te maken en te roepen en druk te worden. En dan krijg ik inderdaad het gevoel dat zij met mij aan het stappen ipv omgekeerd.

Hoe los ik dit dan op? Daar waar ze onzeker is (en mij dus niet volgt maar stopt) en daar waar ze druk wordt? Als ze druk wordt, haar toch achteruit laten gaan? Maar hoe leer ik haar dat als ze me thuis volgt als een lammetje?

Of zou ik gewoon rustig aan beginnen met module 1? En indien nodig het volgen tussendoor ook oefenen?

MargrietJonk

Berichten: 1502
Geregistreerd: 02-11-08
Woonplaats: Volendam

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-16 15:18

HI hi. Tja.

Tristan zegt ook zeer expliciet.
Train eerst hoe je paard zichzelf zou moeten gedragen op een wedsrijd.
Maak het paard klaar. Zorg dat het paard voorbereid is, op wat van hem verlangd wordt.
Alvorens uberhaubt met het paard weg te gaan.

Natuurlijk is dat heel mooi gezegd.
Maar zeg nou zelf. Om nou eerst een soort sabetical te houden.....

Kortom blijven oefenen, met plezier en concentratie. En je zult vanzelf merken dat zoetjes aan alles gemakkelijker wordt. Je paard en jezelf meer naar elkaar toe groeien.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 15:21

Dat vind ik ook een moeilijke hoor. Mijn paard is intussen erg goed gewend aan al het grondwerk en manoeuvreert goed tussen alle obstakels en vlaggen door, laat ook zijn hoofd zakken als hij stress ervaart. Maar dit enkel als ik op de grond sta en thuis aan het werk ben. Afgelopen zondag had ik (zijn eerste) wedstrijd en daar had ik toch een heleboel spanning. Dat kan je volgens mij thuis toch echt niet nabootsen.

MargrietJonk

Berichten: 1502
Geregistreerd: 02-11-08
Woonplaats: Volendam

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-16 16:10

Klopt helemaal.

Dat is ook het moeilijke. Het 'werkt het ook op andere lokatie' niveau.
Kortom uitdagingen zat.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 09:33

Waar blijft onze maart-bonus? Het is al april :D

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 20:24

Ik heb met mijn paard grotendeels de modules doorlopen, alleen het laatste stuk nog niet helemaal. Nu is dat de module die voor ons denk ik het belangrijkste is dus misschien is mijn vraag wat voorbarig maar ik ga hem toch stellen.
Mijn paard is heel rustig maar kan ineens in de stress schieten. Buien uit zich dat in stilstaan of ineens omdraaien omdat hij iets engs denkt te zien.
Ik ben in november van mijn paard gevallen op buitenrit en vandaag voor het eerst weer alleen op pad geweest. Ik heb van te voren de stappen op de grond doorlopen. Dus de achterbenen en de voorbenen verplaatsen. Erop heb ik dat ook nog getest. Maar onderweg bouwde hij wat spanning op en toen wist ik niet goed wat ik (volgens de methode) zou moeten doen. Ik was in het dorp en heb in de berm nog een keer de achterhand opzij gezet en toen dat goed ging ben ik weer verder gegaan. Maar wat had ik eigenlijk moeten doen en wat doe ik wanneer hij echt in de stress/paniek schiet buiten?

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 17:33

Idra schreef:
Waar blijft onze maart-bonus? Het is al april :D


De bonusmodule staat nu eerst online en daarna volgen weer de losse bonusvideo's. Eind mei/begin juni komen de nieuwe bonusvideo's online

Tessaaa

Berichten: 801
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Langeraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 20:21

Ik ben nu ongeveer 3 maanden bezig met de cursus. Ben nog steeds bij stap 1 :oo
Maar ik wil dat dat helemaal perfect is voordat we door gaan naar de 'enge' dingen.
Wat mij opvalt is dat hij in energie juist omhoog gaat zodra ik ga oefenen. Normaal is hij vrij laag in zijn energie, tot het 'werk' begint (ongeacht het werk). Dus die relaxte staat die krijgt hij niet helemaal.
Zijn hoofd laat hij niet vallen. Iemand hier die hier wellicht iets nuttigs over kan vertellen?

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 08:58

Tessaaa schreef:
Ik ben nu ongeveer 3 maanden bezig met de cursus. Ben nog steeds bij stap 1 :oo
Maar ik wil dat dat helemaal perfect is voordat we door gaan naar de 'enge' dingen.
Wat mij opvalt is dat hij in energie juist omhoog gaat zodra ik ga oefenen. Normaal is hij vrij laag in zijn energie, tot het 'werk' begint (ongeacht het werk). Dus die relaxte staat die krijgt hij niet helemaal.
Zijn hoofd laat hij niet vallen. Iemand hier die hier wellicht iets nuttigs over kan vertellen?


Je kunt altijd even een filmpje maken en deze opsturen.

De Q&A wordt vanavond geupload.

Nog iets anders. We zijn een pagina aan het maken met ervaringen van leden om andere mensen te inspireren en om ze laten zien wat mogelijk is. Mocht je ook je verhaal/ervaringen willen delen, dan kun je de volgende vragen hier beantwoorden: https://nl.surveymonkey.com/r/SRZF3X9

Alvast bedankt!