De TRT online cursus van Tristan Tucker

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 16:44

Ik heb alles op mijn gemakje gedaan met de oefeningen van Tristan.
Wel zijn we al zolang ponylief moet revalideren bezig geweest met grondwerk en werken aan de hand.
Vandaag was het tijd om de oefening te doen met het tasje. Wel voor de concentratie in de binnenbak gedaan zodat ze niet nog meer prikkels had. Zelfs mijn dochtertje mocht met het tasje aaien. ;)
Eerst even laten snuffelen
Afbeelding
Aaien met het tasje vond ze prima:
Afbeelding
en dochterlief mocht ook:
Afbeelding

nurses
Berichten: 155
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 12:28

Heb een aantal reacties gelezen ivm tijdgebrek, ik zit heel erg te twijfelen of ik mij zal aanmelden voor de online TRT training.

Momenteel doe ik al veel grondwerk met mijn 3 jarige ruin, hierdoor is hij erg makkelijk geworden. Ook heb ik hem samen met Janet Bos zadelmak gemaakt. Hij heeft nooit een stap verkeerd gezet en pakt de nieuwe dingen erg snel op. Omdat hij zo snel leert en we hem verder nog niet doorgereden hebben, was mijn idee om hem lekker een half jaar vakantie te geven en in het najaar weer op te pakken. Echter loop ik er nu tegenaan dat hij dit helemaal niet leuk vind en zich erg verveeld.

Nu zit ik dus in dubio om hem eventueel weg te brengen naar equinologica voor training of dat ik zelf lekker met hem aan de alg zal gaan in zijn vertrouwde omgeving met de TRT methode, zodat hij helemaal niet weg hoeft.

Het grootste probleem waar ik tegenaan loop os dat hij het erg moeilijk vind om alleen opstralen te staan. Hij gaat dan over in de paniekstand. Terwijl als ze met zijn tweeën zijn hij zo rustig staat dat je je afvraagt of ze wel op de trailer staan

Aangezien ik het erg fijn zou vinden om hem straks probleemloos alleen mee te nemen denk ik dat de TRT methode goed kan werken, alleen zit ik ook nog tegen de prijs aan te hikken voor een online training.

Het moeilijk alleen weg gaan op de trailer heeft ver,ordelijk ook te maken met de verlatingsangst van mijn paard. Zodra hij in de gaten heeft dat hij echt "alleen" is breekt de paniek weer uit. Dit wordt wel beter nu met uit het land gaan en als we dan samen aan het werk gaan, echter miet ik hè, niet te lang alleen laten staan. Dat vind hij helemaal niet fijn.

Graag zou ik wat ervaringen van jullie willen horen met dit probleem en of de TRT methode hiervoor goed zou kunnen werken.

Alvast bedankt

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:30

nurses schreef:
Heb een aantal reacties gelezen ivm tijdgebrek, ik zit heel erg te twijfelen of ik mij zal aanmelden voor de online TRT training.

Momenteel doe ik al veel grondwerk met mijn 3 jarige ruin, hierdoor is hij erg makkelijk geworden. Ook heb ik hem samen met Janet Bos zadelmak gemaakt. Hij heeft nooit een stap verkeerd gezet en pakt de nieuwe dingen erg snel op. Omdat hij zo snel leert en we hem verder nog niet doorgereden hebben, was mijn idee om hem lekker een half jaar vakantie te geven en in het najaar weer op te pakken. Echter loop ik er nu tegenaan dat hij dit helemaal niet leuk vind en zich erg verveeld.

Nu zit ik dus in dubio om hem eventueel weg te brengen naar equinologica voor training of dat ik zelf lekker met hem aan de alg zal gaan in zijn vertrouwde omgeving met de TRT methode, zodat hij helemaal niet weg hoeft.

Het grootste probleem waar ik tegenaan loop os dat hij het erg moeilijk vind om alleen opstralen te staan. Hij gaat dan over in de paniekstand. Terwijl als ze met zijn tweeën zijn hij zo rustig staat dat je je afvraagt of ze wel op de trailer staan

Aangezien ik het erg fijn zou vinden om hem straks probleemloos alleen mee te nemen denk ik dat de TRT methode goed kan werken, alleen zit ik ook nog tegen de prijs aan te hikken voor een online training.

Het moeilijk alleen weg gaan op de trailer heeft ver,ordelijk ook te maken met de verlatingsangst van mijn paard. Zodra hij in de gaten heeft dat hij echt "alleen" is breekt de paniek weer uit. Dit wordt wel beter nu met uit het land gaan en als we dan samen aan het werk gaan, echter miet ik hè, niet te lang alleen laten staan. Dat vind hij helemaal niet fijn.

Graag zou ik wat ervaringen van jullie willen horen met dit probleem en of de TRT methode hiervoor goed zou kunnen werken.

Alvast bedankt


Trailerladen komt uitgebreid aan de orde in de bonus en verlatingsangst wordt deze maand gefilmd. Is later geworden dan gepland, maar we hadden telkens geen geschikt paard.

En kom maar op met de ervaringen!

Op de Facebookpagina staan trouwens ook twee filmpjes van leden die bezig zijn met trailerladen. Het trailerladen wordt vanaf de zijkant geleerd, zodat je in je eentje kunt laden. http://www.facebook.com/trtmethod

nurses
Berichten: 155
Geregistreerd: 01-11-08

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 20:05

Heb mij inmiddels aangemeld voor de trt methode. Ben erg benieuwd, we doen nu ook al veen grondwerk, alleen maar leuk om het zo nog verder uit te breiden.

Het trailerladen op zich lukt gelukkig wel, het probleem is m.n de angst als hij beseft dat hij echt alleen staat

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 16:47

Ohoh, eerst had ik filmpjes 1.1 tot en met 1.4, nu zie ik alleen nog maar 1.1 en 1.4.
Ik zie hetzelfde op zowel de pc als telefoon.
Zijn de filmpjes samen gevoegd?

Winferno
Berichten: 110
Geregistreerd: 10-04-08
Woonplaats: België

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 22:46

Hallo Conny, wanneer komt de video over de angst voor tegemoet tredende paarden ?

naam
Berichten: 532
Geregistreerd: 11-07-04

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 08:13

Het is idd al weer een hele tijd stil! Hoop ook op een nieuwe bonus.

Esss

Berichten: 381
Geregistreerd: 26-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 11:14

Hoe gaat het oefenen bij jullie?

Ik ben bezig met module 2 en de laatste keer met beweging en geluid aan de gang geweest. Moet zeggen dat ze het goed oppikt en dat het steeds wat beter gaat. Al ben ik wel benieuwd hoe het later op vreemd terrein gaat, ik hoop dat ze dan ook de link zal leggen

darkadia

Berichten: 5258
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 13:02

Hier werken we ook aan module 2 en het finetunen van module 1. Bij mn ene paard gaat module 1 al heel goed, alleen het sneller achter elkaar als yoga vinden we (en vooral ik) nog lastig. Maar die is met beweging en geluid nog steeds heel snel in paniek. Laatste keer lukte het me om hem iig op zijn hals/rug te mogen aaien met plastic zak. De andere heeft juist nog moeite met het verplaatsen van de voorhand, maar plastic doet hem helemaal niks, daar bijt hij het liefste in haha.

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 16:05

hoi hoi, ik ben even een tijdje niet actief op Bokt geweest. We zaten thuis middenin een verbouwing/verhuizing dus het was even druk.

Bonus over horse shyness staat inmiddels online dus die kan bekeken worden.

We hebben ook een video opgenomen met twee 3-jarige paarden die helemaal uit Engeland waren gekomen waarin Tristan de oefeningen uit de eerste module doet. Het idee was om dan aan te geven tegen welke problemen je dan allemaal aan kunt lopen (aanvullend op het onervaren paard dat we al hebben), maar ze deden het veel te goed :') Vraag ik nogmaals van wie de paarden zijn, blijkt de eigenaresse al sinds vorig jaar lid van de online training. haha 8)7

Verder bezig met het opknippen van de oude Q&A's zodat die antwoorden toegevoegd kunnen worden aan de modules (onderaan) en met de voorbereidingen van TRT live op 18 september bij de Nieuwe Heuvel.

Ennnn voor diegene die nog geen lid zijn: je kunt meedoen aan een giveaway deze week waarin je kans maakt op toegang tot de online training: http://www.trtmethod.com/giveaway

helmab

Berichten: 827
Geregistreerd: 04-05-08
Woonplaats: Everdingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 06:02

ik heb nog geen tijd om weer alles telezen... ben de afgelopen tijd hellemaal uit de running geweest met dit.. ben ook mij wachtwoord en inlog naam kwijt kan ik dat gewoon opvragen?

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 21:51

helmab schreef:
ik heb nog geen tijd om weer alles telezen... ben de afgelopen tijd hellemaal uit de running geweest met dit.. ben ook mij wachtwoord en inlog naam kwijt kan ik dat gewoon opvragen?


Ja hoor, je kunt gewoon een nieuw wachtwoord aanvragen bij het inlogscherm. Mogelijk is je gebruikersnaam gelijk aan je e-mailadres.

En geen probleem als je er even niet aan toekomt. Het is voor een groot deel ook een "manier van denken" die je je paard aanleert en dat verleren ze niet zomaar.

helmab

Berichten: 827
Geregistreerd: 04-05-08
Woonplaats: Everdingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 06:01

connepon85 schreef:
helmab schreef:
ik heb nog geen tijd om weer alles telezen... ben de afgelopen tijd hellemaal uit de running geweest met dit.. ben ook mij wachtwoord en inlog naam kwijt kan ik dat gewoon opvragen?


Ja hoor, je kunt gewoon een nieuw wachtwoord aanvragen bij het inlogscherm. Mogelijk is je gebruikersnaam gelijk aan je e-mailadres.

En geen probleem als je er even niet aan toekomt. Het is voor een groot deel ook een "manier van denken" die je je paard aanleert en dat verleren ze niet zomaar.


Super ga volgende week is kijken Bedankt!

xMercury

Berichten: 3408
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: Somewhere in time and space

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 19:16

Leuk filmpje van het CHIO in m'n mailbox. Moest heel hard lachen hahah!

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 22:56

hahaha ja ik ook. Tristan vertelde dat dit poging 3 was. Één keer zou Diederik de winnaar zeggen, maar toen ging het opnemen met de telefoon mis. Wat ik van Tristan begreep hebben ook de aanwezige ruiters op het CHIO de naam van de winnaar geroepen, maar dat was door al het lawaai helemaal niet te horen. :')

xMercury

Berichten: 3408
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: Somewhere in time and space

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 23:03

Hahaha serieus! Zonde zeg, zoveel leuke ideeën en dat het dan steeds mislukt :P Tristan lijkt me echt een hele toffe en sympathieke gast :j

Ik hou m'n mailbox in de gaten. :o *\o/*

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 15:24

Nadeel aan een TRT-paard: moeilijk om hem tijdens een fotoshoot nog onder de indruk te krijgen, dat heb ik vandaag mogen ontdekken met mijn voorheen toch wel kijkerig paard. Verder niks dan voordelen uiteraard, hij is enorm gegroeid de laatste maanden, zal ook wel gewoon met leeftijd en ervaring te maken hebben (hij is nu 7, kwam voorheen niet vaak van het erf en nu wel elke twee à drie weken een keer) maar zeker ook dankzij TRT!
Hij had overigens ook erge verlatingsangst en kleefde erg aan de "kudde" (lees: 1 ander paard en een shet) als die nog op de wei stonden durfde hij in de bak wel eens te blokkeren, maar hij heeft gewoon heel goed geleerd hoe hij de spanning kan laten afvloeien en doet eigenlijk nooit meer moeilijk.

CaPrIoLe`79
Berichten: 5542
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: ♫ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♫

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 15:52

Idra schreef:
Nadeel aan een TRT-paard: moeilijk om hem tijdens een fotoshoot nog onder de indruk te krijgen, dat heb ik vandaag mogen ontdekken met mijn voorheen toch wel kijkerig paard. Verder niks dan voordelen uiteraard, hij is enorm gegroeid de laatste maanden, zal ook wel gewoon met leeftijd en ervaring te maken hebben (hij is nu 7, kwam voorheen niet vaak van het erf en nu wel elke twee à drie weken een keer) maar zeker ook dankzij TRT!
Hij had overigens ook erge verlatingsangst en kleefde erg aan de "kudde" (lees: 1 ander paard en een shet) als die nog op de wei stonden durfde hij in de bak wel eens te blokkeren, maar hij heeft gewoon heel goed geleerd hoe hij de spanning kan laten afvloeien en doet eigenlijk nooit meer moeilijk.

Een hinnikende app downloaden op je gsm werkt altijd!

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 16:03

Nope, niet bij de mijne! Hebben we geprobeerd! Enige waar hij wat van opkeek was de aanwezige hond die een beetje ging springen.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 16:07

Ieder nadeel heeft zo z'n voordeel :P
Of was het nu andersom :P


Maar wel fijn dat je paard zo goed reageert.
Ik zie ook veel verandering bij die van mij.

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 18:22

Wat een fijne berichten zeg! En inderdaad, Tristan vertelde ook eens dat je vaak al merkt dat bepaalde problemen zichzelf oplossen alleen al als ze beter leren om met spanning om te gaan

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 13:20

Informatie over TRT live! op 18 september is bekend! En je kunt ook je paard aanmelden voor één van de twee demonstraties die Tristan geeft met paarden die een bepaald probleem hebben.

Om aan te melden en om kaarten te kopen: http://bit.ly/29JRVMW

Wie gaan er allemaal heen?

TequilaRos

Berichten: 4466
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Leek

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 14:19

Aanwezig en super veel zin in!

connepon85

Berichten: 1401
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 20:02

TequilaRos schreef:
Aanwezig en super veel zin in!


Leuk om te horen!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: De TRT online cursus van Tristan Tucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 07:32

Wat is het verschil tussen die masterclass en de trt-live precies?