Rodeo wedstrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SienenIvo

Berichten: 3078
Geregistreerd: 31-10-11
Woonplaats: Noord-Brabant!

Rodeo wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-16 22:32

Ik weet niet of het hier goed staat of mag staan,anders mag het wel verplaats worden :)

Ik heb een vraagje over rodeo wedstrijden. Word dit/mag dit nog gereden worden? Hier bedoel ik mee bullriding. In Canada vind ik wel datums,maar hier kan ik er niks van vinden. Op Gipsy horses heb ik al gekeken en gemaild,maar hier krijg ik geen antwoord op.

Wie kan mij hierbij helpen?
Dankjewel alvast!

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Rodeo wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 22:42

Zover ik weet zijn dingen als Bullriding in Europa niet toegestaan. Roping ed ook niet tenzij met een breakaway rope.

SienenIvo

Berichten: 3078
Geregistreerd: 31-10-11
Woonplaats: Noord-Brabant!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-16 22:44

rina schreef:
Zover ik weet zijn dingen als Bullriding in Europa niet toegestaan. Roping ed ook niet tenzij met een breakaway rope.


Dus er is geen kans om dit in Nederland,België,... te gaan bekijken?

DiantaM
Berichten: 11279
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Rodeo wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 22:48

Godzijdank niet.

SienenIvo

Berichten: 3078
Geregistreerd: 31-10-11
Woonplaats: Noord-Brabant!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-16 22:48

Tulandro schreef:
Godzijdank niet.



Ieder zijn smaak.

ElCid

Berichten: 9235
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Re: Rodeo wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 11:40


Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16255
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 11:46

Waarom reageren mensen op dit topic die het er niet mee eens zijn? Je moét niet reageren hoor.
Laat diegene zelf zijn keuze maken of hij wel of niet iets gaat doen. Het nut zit er niet bij in om te gaan reageren...

Naja. Ik hoop dat je wat vindt :D

lolotjeh
Berichten: 476
Geregistreerd: 11-09-09

Re: Rodeo wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 11:57

De reden is dat het hier in nederland niet gedaan word is om de welzijn van de dieren dat op het spel staat.
In amerika word het nog wel gedaan maar zijn er geen camera's toe gestaan. Er worden helaas gruwlijke dingen gebruikt om het dier door het lint te laten gaan. En nee heb het niet over een simpel touwtje over de vlanken heen maar echt met een electrische stok een vlinke schok geven. (Is ook verboden in amerika maar word als nog gebruikt). Hier bij krijgen de dieren zo'n belasting op hen benen waar de kans groot is dat ze die breken en vervolgens pas aan het einde van de dag worden afgemaakt.

Jinthe1

Berichten: 1918
Geregistreerd: 31-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 12:04

Lolotjeh, ik kan ullriding hier in België regelmatig op tv kijken! Er zijn dus wel degelijk camera's toegestaan.

Ik weet dat er weleens rodeo's gehouden worden in Europa maar bullriding is mij niet bekend. In Frankrijk ook geloof ik dat er ook jaarlijks een grote rodeo is.

zelmago4it

Berichten: 410
Geregistreerd: 27-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 12:14

Hier mag het inderdaad niet. Maar zover ik weet in Amerika geen verboden of iets dergelijks.
Ik ben er een aantal jaar geleden zelf geweest. En dan niet zo'n toeristische maar een echte rodeo. Wij hebben daar ook rondgekeken in de verblijven van die dieren, maar ze zagen er stuk voor stuk echt goed uit, en ook de rodeo zelf was absoluut niet zielig. Er word echt om het welzijn van de dieren gedacht, en die spookverhalen die hierover rondgaan kloppen ook niet.

xAaltsje

Berichten: 49
Geregistreerd: 18-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 12:19

Ik ben zelf afgelopen zomer naar een rodeo in Canada geweest, was erg gaaf om dat van zo dichtbij te zien! Hier was niet alleen bull riding, maar ook barrel racing, bareback (paard ipv stier), calf roping enz. Zelf vond ik het niet dier onvriendelijk, zo'n stier wordt losgelaten en na 8 seconden is het afgelopen, de meesten zijn meteen weer rustig zodra je het touwtje los trekt, en lopen daarna na de uitgang, want ze weten dat ze daar voer krijgen.

Lolotjeh; waar heb je die informatie vandaan als ik vragen mag?

uniekhorse

Berichten: 985
Geregistreerd: 15-02-07
Woonplaats: Onna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 12:30

lolotjeh schreef:
De reden is dat het hier in nederland niet gedaan word is om de welzijn van de dieren dat op het spel staat.
In amerika word het nog wel gedaan maar zijn er geen camera's toe gestaan. Er worden helaas gruwlijke dingen gebruikt om het dier door het lint te laten gaan. En nee heb het niet over een simpel touwtje over de vlanken heen maar echt met een electrische stok een vlinke schok geven. (Is ook verboden in amerika maar word als nog gebruikt). Hier bij krijgen de dieren zo'n belasting op hen benen waar de kans groot is dat ze die breken en vervolgens pas aan het einde van de dag worden afgemaakt.


Nog nooit zulke onzin gehoord. Op de normale officiële wedstrijden wordt dit niet gedaan, hier is ook gewoon toezicht.

En bij gebroken benen aan het eind vd dag afmaken.. Wat een onzin, er wordt ontzettend respectvol met de dieren omgegaan juist.

Even inlezen voor je je mening gaat spuien

Pocca_Locca

Berichten: 1918
Geregistreerd: 12-10-14
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 12:58

Best wel spectaculair, ik snap wel dat je dat wil zien, hoor!
Dat het in Nederland verboden is, is alleen maar symbool politiek. Er is onvoorstelbaar veel dierenleed dagelijks, in de bio industrie, wat (helaas) vrij onzichtbaar is, maar waar veel geld mee wordt verdiend.

Tinniie

Berichten: 4689
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 22:20

In België zijn er idd verschillende plaatsen waar het te zien is. Gipsy Horses doet verschillende rodeo's doorheen het jaar, weekend van 1 mei Dave City Ranch, Cowboys Days in september volgens mij niet meer..

Kirrr

Berichten: 6200
Geregistreerd: 30-07-07

Re: Rodeo wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 22:48

Op de facebook van gipsy krijg je normaal wel antwoord hoor.
Binnen een paar weken is er nog een rodeo is waardamme. Deze was normaal september 2015, maar door ziekte van koeien in regio waar stieren moesten van komen is deze opgesplitst en verplaatst.
http://cowboyup.be/?page_id=1009

In NL en DUI zijn bepaald dingen verboden, maar BE en FR en IT, zijn er goedgekeurde rodeo wedstrijden. Vaak wel onder strenge controle, wat alleen maar goed is.

Lolotje, zwijg aub als je geen idee hebt waarover je spreekt.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 15:37

lolotjeh schreef:
De reden is dat het hier in nederland niet gedaan word is om de welzijn van de dieren dat op het spel staat.
In amerika word het nog wel gedaan maar zijn er geen camera's toe gestaan. Er worden helaas gruwlijke dingen gebruikt om het dier door het lint te laten gaan. En nee heb het niet over een simpel touwtje over de vlanken heen maar echt met een electrische stok een vlinke schok geven. (Is ook verboden in amerika maar word als nog gebruikt). Hier bij krijgen de dieren zo'n belasting op hen benen waar de kans groot is dat ze die breken en vervolgens pas aan het einde van de dag worden afgemaakt.

Wat is dat nu weer voor onzin ? We zijn in Amerika naar verschillende rodeo's geweest, en er wordt heel goed voor de dieren gezorgd. Bucking bulls en - horses zijn er erg veel geld waard (een dek van een goede bucking bull of - horse kost er al gauw meer dan 3000$) en die worden correct behandeld. Een bucking bull of -horse wordt er ook maar een beperkt aantal keren gebruikt. Wij hebben er met verschillende mensen gesproken, zowel riders als wranglers, en van electrische schokken en gebroken benen is er helemaal geen sprake. De officiele rodeo's worden ook gewoon gefilmd en uitgezonden.
De dieren staan er netjes doorvoed en goed gezond bij.

Als je er geen verstand van hebt, is het misschien beter om te zwijgen...

amarilla

Berichten: 299
Geregistreerd: 04-01-08
Woonplaats: veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 15:29

lolotjeh schreef:
De reden is dat het hier in nederland niet gedaan word is om de welzijn van de dieren dat op het spel staat.
In amerika word het nog wel gedaan maar zijn er geen camera's toe gestaan. Er worden helaas gruwlijke dingen gebruikt om het dier door het lint te laten gaan. En nee heb het niet over een simpel touwtje over de vlanken heen maar echt met een electrische stok een vlinke schok geven. (Is ook verboden in amerika maar word als nog gebruikt). Hier bij krijgen de dieren zo'n belasting op hen benen waar de kans groot is dat ze die breken en vervolgens pas aan het einde van de dag worden afgemaakt.


Waar heb jij deze waanzin vandaan? Haha, ook dat geneuzel over "belasting op de benen waard de kans groot is dat ze breken" is werkelijk geniaal bedacht. Sorry meisje, geen verstand van zaken = beter niks zeggen.

racinggirl
Berichten: 1292
Geregistreerd: 22-09-06
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 13:37

Ik zou zeggen ga is bij de GipsyRanch kijken dan weet je waar je over praat _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 18:17

Late reactie, maar op de kerstshow bij gypsy ranch in belgie nog bullriding en bucking horses gezien hoor.
Ik had toevallig ook net zitten kijken of er van de zomer nog een show is, dacht van wel namelijk!

SienenIvo

Berichten: 3078
Geregistreerd: 31-10-11
Woonplaats: Noord-Brabant!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-16 18:28

VivaLaVida schreef:
Late reactie, maar op de kerstshow bij gypsy ranch in belgie nog bullriding en bucking horses gezien hoor.
Ik had toevallig ook net zitten kijken of er van de zomer nog een show is, dacht van wel namelijk!


Dan moet ik toch eens kijken op de site!

Anoniem

Re: Rodeo wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 22:16

Het word mij ook niet duidelijk via de site, heb een bokker gepbd erover. Als ik antwoord heb laat ik het je weten :)

Kirrr

Berichten: 6200
Geregistreerd: 30-07-07

Re: Rodeo wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 11:56

De grootste is sowieso de kerstshow. Dan komen er riders vanuit verschillende landen.
Op de andere shows zijn vaak ook wel ritten. Maar op verplaatsing is dat niet altijd evident.

Anoniem

Re: Rodeo wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 13:20

Hmm kreeg een bericht teruf van de gypsy ranch dat de zomer show dit jaar niet door gaat. Jammer.. Kan verder ook niet echt wat vergelijkbaars vinden nog.
Ik dacht dat er ook altijd cowboydays werd georganiseer maar die kan ik voor 2016 ook niet vinden!

Kirrr

Berichten: 6200
Geregistreerd: 30-07-07

Re: Rodeo wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 14:23

Je hebt net 2 rodeo's gemist.
Eentje in Gendron 'dave city' dat was vorig weekend.
En deel 2 van Cowboy up in Waardamme was het weekend daarvoor (als ik me niet vergis).

The cowboys days gaat normaal wel door dit jaar, maar dat is pas september, daar wordt pas laat op voorhand iets over bekend gemaakt.

En anders kan je nog altijd afreizen naar Equiblues, dat is in augustus in Frankrijk (net voorbij Lyon) Stond net nog in de top 10 van rodeo's over de wereld.

SienenIvo

Berichten: 3078
Geregistreerd: 31-10-11
Woonplaats: Noord-Brabant!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-16 16:29

Kirrr schreef:
Je hebt net 2 rodeo's gemist.
Eentje in Gendron 'dave city' dat was vorig weekend.
En deel 2 van Cowboy up in Waardamme was het weekend daarvoor (als ik me niet vergis).

The cowboys days gaat normaal wel door dit jaar, maar dat is pas september, daar wordt pas laat op voorhand iets over bekend gemaakt.

En anders kan je nog altijd afreizen naar Equiblues, dat is in augustus in Frankrijk (net voorbij Lyon) Stond net nog in de top 10 van rodeo's over de wereld.


Waar kan je die datums ergens vinden? Is daar een lijst van ergens?
Frankrijk zou opzich nog kunnen,dat is niet overdreven ver :)