Lesdagen Paulette Zorn omgeving Eindhoven-Tilburg

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Lesdagen Paulette Zorn omgeving Eindhoven-Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-17 16:31

Aanleiding: Olina@bokt en ik willen al heel lang les van Paulette Zorn, maar zij komt uit Drenthe en wij wonen omgeving Eindhoven. Niet superpraktisch dus. Daarom willen we zelf gaan proberen lesdagen eens in de ongeveer 2 maanden te gaan organiseren waarbij Paulette privélessen geeft.

Wie: Paulette Zorn, van http://www.equidact.nl, een instructrice die lesgeeft aan zowel westernruiters als dressuurruiters. Ze omschrijft haar eigen lesgeven op haar website als volgt:
Citaat:
Ik train zowel western- als dressuurruiters. In mijn trainingen breng ik denken, voelen en handelen met elkaar in verbinding. Ik sta stil bij vragen als: waarom doe jij wat je doet, waarom doet je paard wat hij doet? Weet je wat je doel is? Waar ben je mee bezig? Hoe ga je te werk? Wat zijn de voor- en nadelen van de systemen die je gebruikt en de keuzes die je maakt?

In mijn trainingen staat het werken aan jezelf en het bewustwordingsproces centraal. Ik richt me vooral op “paardrijden met gevoel” en “de communicatie tussen paard en ruiter”. Bij het werken met paard en ruiter is het “samen bewegen” een belangrijk uitgangspunt. Vaak maakt de ruiter een andere beweging dan hij beoogt, waardoor het paard de vraag/opdracht "niet goed" uitvoert. Ik begeleid de ruiter door samen zijn eigen bewegingssysteem en die van het paard te onderzoeken. Als de ruiter daar zicht op heeft gekregen, begeleid ik hem bij het volgen van de bewegingen van het paard, waardoor het “samen bewegen” ook een “samen-werken” wordt. En dat zie je terug in de prestaties van ruiter en paard!


Wat: Privélessen, van 45-60 minuten. Om het voor Paulette haalbaar te maken zullen we een totaal van 6 tot 10 mensen moeten hebben. Mocht er inderdaad 10 man komen, zullen er alleen maar 45-minuten-lessen mogelijk zijn ivm tijd. Als er maar rond de 6 mensen komen kun je eventueel ook lessen van een uur doen, dat is eigen keus.
Zelf zijn wij al met z'n tweeën, en het kan zijn dat er nog een stalgenoot en evt onze bijrijdster aansluit, dus dan zijn we al een eind onderweg.

Waar: Bij ons op stal; de stal bevindt zich in Oirschot tegen de Kampina aan. We hebben een overdekte bak tot onze beschikking, die dus ook met regen, sneeuw en vorst te rijden is. Daardoor zullen lessen niet afgezegd hoeven worden door weersomstandigheden.

Wanneer: Er zijn nog geen data geprikt, maar het zal vermoedelijk gaan om eens in de twee maanden, en dan wisselend een weekenddag en een vrijdagmiddag/-avond.

Kosten: Een les van Paulette kost 30 euro voor 45 minuten en 40 euro voor een uur. Het totaal bedrag aan reiskosten dat Paulette rekent is 110 euro, dit zullen we nog verdelen onder de deelnemers.
Hoe meer mensen dus meedoen, des te goedkoper wordt de les. Om te voorkomen dat bij last-minute afzegging de les voor andere deelnemers duurder wordt, zullen we dan de reiskosten nog wel in rekening gaan brengen.


Mijn vraag aan jullie is: wie heeft hier interesse in? :D

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-17 22:47

Een schopje!

Geen reactie gehad tot dusver, maar we zijn nog steeds op zoek naar mensen die mee willen doen zodat we dit op kunnen zetten!

Wie heeft er interesse? :D

Flip

Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Re: Lesdagen Paulette Zorn omgeving Eindhoven-Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 15:38

Lijkt mee erg leuk in de toekomst een keer, helaas nu geen trailer tot mijn beschikking en een paard wat onregelmatig loopt...