Clinic Corine Mennuti op de Sylvester Ranch

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38789
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Clinic Corine Mennuti op de Sylvester Ranch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 22:54

Vandaag was er op de Sylvester Ranch te Blesdijke bij Sylva en Sake van der Wal een 'In Hand Trail' clinic gegeven door Corine Mennuti!!

Vanmorgen vroeg uit Ruurlo vertrokken met ons lieve kleine Denzltje. Heel spannend was alleen de reis al omdat het voor Denzl zijn eerste lange rit was in zijn uppie. Op de Sylvester Ranch aangekomen was hij ook aardig nat van de trailer gekomen

In de bak aangekomen stonden alle toestellen en opstakels al klaar! Denzl heeft zijn ogen uit gekeken, zo ook de andere paarden Na een kort voorstelrondje heeft Corine een uitleg gegeven over de regels van 'In Hand Trail' en wat ons te wachten stond voor vandaag. Ook had ze na afloop voor ons allemaal de regels op een handout.

We begonnen met een 'Walk Over' die werdt gevolgd door een 'Jog Over'.
Afbeelding

Daarna de 'Pick Up' met een Paraplu, dit deden een hoop paarden toch super braaf!
Afbeelding

De brug hebben we doorgenomen
Afbeelding

De 'L' was best pittig, maar er zijn altijd natuurtalenten!
Afbeelding

Er waren verschillende rassen en ook verschillende leeftijden. Het geheel was opgedeeld in 4 groepen van 5 paarden. De groep na ons waren 4 jaarlingen. Zo schattig om te zien hoe die 'kleintjes' ermee omgaan, nog meer hoe de baasjes het deden!!

Afbeelding
Dan zie je jaarling Flint trouw zijn baasje volgen met een jaargenoot op de hielen... En hoe gek ze ook deden, Flint kreeg ze allemaal de brug over!! Maar niets ging in dwang of met ruk en trekwerk. Corine heeft duidelijk heel veel rust en geduld overgebracht naar de geleiders en ook verteld hoe belangrijk het is rust te creëren in een training.

En de jongste groep deed het vrezelijk goed!
Afbeelding
Corine vertelde dat alles kan voorkomen in de 'In Hand Trail' zelfs het borstel van je paard!

Ik heb vandaag genoten, de Sylvester Ranch is een gezellige Ranch, we zijn zeer gastvrij ontvangen! Hebben er heerlijke koffie en zeer smakelijke soep Ik heb zelf nog mijn angst overwonnen door een open trap op en af te gaan, wel drie keer!! Ik heb begrepen dat men dit nog een keer/vaker wilde doen. Deze clinic was geen besloten clinic maar al vol bij de gedachte het te gaan organiseren Ik wil hierbij de Sylvester Ranch heel erg bedanken voor de gastvrijheid en gezelligheid. Corine Mennuti bedanken voor haar geweldige clinic, ik heb me zeer op mijn gemak gevoeld en heb genoten van iedereen die heeft mee gedaan. Ben blij Corine dat we je kunnen boeken voor wat Privélessen!

Verder ben ik zeer trots op mijn lieve, zelf gefokte, Denzl, hij was zo vrezelijk braaf. Hij deed het zo keurig, zo netjes! Ik kan niet anders dan SUPER trots zijn op hem en ik ben, als dat al kon, nog verliefder op hem dan ik al was. En alleen al daarom moet ik dit toch even met jullie delen ook al ben ik niet maatje 38 voor hem zet ik die schaamte gewoon opzij
Afbeelding

silvester

Berichten: 2275
Geregistreerd: 29-12-04
Woonplaats: Maarsbergen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 22:56

Leuke foto's hoor.
Het ziet er allemaal heel relaxed uit.

crazycactus

Berichten: 10930
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 22:59

Way to Go Denzl!!! Enne als je dit heeeeel veel doet kan je straks ook een nieuwe garderobe kopen...

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 23:03

Ziet er leuk uit! Leuk om te doen met die jonge paardjes, jammer dat Dot inmiddels te oud is. Maar goed, die mag het straks onder zadel gaan doen.
En ik moet zeggen dat ik toch wel enigzins trots ben op iedereen die aan dit onderdeel mee doet.. een paar jaar geleden heb ik In Hand Trail bij de DPHC als onderdeel voorgesteld en om te zien hoe populair het onderhand geworden is geeft me toch wel een goed gevoel. Blijkbaar vervult het toch in een behoefte.
Heel veel plezier en succes iedereen!

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 02:58

Dat ziet er heel erg leuk uit dat in hand trail

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38789
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Clinic Corine Mennuti op de Sylvester Ranch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 06:50

Het was ook heel relaxed!! We hebben wel gewerkt hoor

crazycactus.... ik hoop het!!

Dat was het leuke Francis, alle leeftijden deden mee! De laatste groep waren een aantal drachtige merries zelfs! Jammer genoeg heb ik de laatste groep niet in aktie gezien. PeppySan van Bokt schrijft een 'In Hand Trail' uit ALL AGES op haar show!!! Ik heb vernomen op 2 juli. Misschien leuk om mee te doen?

Er was een vrouwtje met een merrie die onberijdbaar is, die was zo blij met een onderdeel als 'In Hand Trail' kon ze met haar merrie ook lekker meedoen!

Nou MsQuincyTe het is ook erg leuk 'In Hand Trail'!!

francisca2
Berichten: 401
Geregistreerd: 24-11-04

Re: Clinic Corine Mennuti op de Sylvester Ranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 07:41

Dat ziet er echt heel gaaf uit. Hele mooie ervaring voor de paarden!

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 08:32

Jeetje, helemaal geweldig zeg!!!! Prachtige foto's, leuk om al die blije paarden én baasjes te zien!!!

Natascha dH

Berichten: 995
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: Tollebeek

Re: Clinic Corine Mennuti op de Sylvester Ranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 08:49

Ik was een van degene met een hoog-drachtige muts die meedeed. Het was inderdaad heel leuk. Pooh was eerst een beetje opstanaat, al die drukte ook . Maar later werd ze heel geconcentreerd en vond het leuk om weer eens geestelijk aan het werk gezet te worden.

Francis: misschien wordt het wel AA als de WRAN het uitschrijft! Is natuurlijk leuk voor de mensen die niet op hun paard kunnen rijden om een andere reden dan de leeftijd.

Even wat foto's van een dikke buik:

Afbeelding

Uitleg van Corinne:
Afbeelding

Toch iets heel anders dan rijdend, ik zou bijna zeggen zelfs moeilijker
Afbeelding

Dit had ik niet verwacht, eerlijk gezegd, zo vervelend als ze in het begin was...
Afbeelding

Pooh is nu formaatje "bijzettafel"
Afbeelding

Het veulen heeft z'n eerste trailles al gehad, dat belooft wat voor de toekomst

Sylva en Corinne, heel erg bedankt en tot op de shows in de in-hand trail klasse.

Wranglerbutt

Berichten: 10392
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Re: Clinic Corine Mennuti op de Sylvester Ranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 09:52

Mooi verslag en mooie foto's Gaaf dat Denzl zo braaf was!
Leuk dat de jaarlingen van de Sylvesterranch - wat een joekels zijn het al - ook meededen.
Het lijkt me hartstikke leuk om in de toekomst eens mee te doen met Dainty

Bijzettafel Pooh staat er ook mooi op Hoe lang moet ze nog?

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 09:56

Wow, Natascha, die ziet er happy-pregnant uit!

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 09:59

Het was inderdaad een leuke gezellige dag! Waarbij voor iedereen "lol met je knol" voorop stond en dat gecombineerd met een licht serieus show tintje zorgde voor werkwillige blije paarden.

Inderdaad erg gaaf om te zien hoe Poo ineens dacht: "Hey, dit is best wel leuk!" en heel serieus ging doen nadat ze wat onstuimig binnen kwam. Ik ben ook heel benieuwd naar de kleine!!

Sylva & Sake, bedankt voor alles, en Brigitte, bedannkt voor de heerlijke soep!

1414
Berichten: 32
Geregistreerd: 23-03-06
Woonplaats: jelsum

Re: Clinic Corine Mennuti op de Sylvester Ranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 10:13

wat een geweldige dag.
ik was dan ook super trots over hoe goed Rubble het deed.

S&S en Corine hartelijk dank voor een leuke middag!

Natascha dH

Berichten: 995
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: Tollebeek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 10:56

Pooh is uitgerekend op 11 april, dus nog maar 2,5 week.... Ben benieuwd of ze vor die tijd nog bevorderd wordt tot "salontafel".

_sioux_

Berichten: 392
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: overijssel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 12:16

ik heb ook meegedaan, en vond het echt een super leuke gezellige en vooral leerzame dag!

ik ben echt super trots op mijn meisje dat ze zo super braaf was!
in hand trail is echt super leuk om te doen, en ik heb ook al weer heel veel zin aan de eerste wedstrijd!

sake sylva en corine heel erg bedank voor deze super leuke dag..

(wanneer is de volgende in hand trail clinic? )

hier nog 2 foto's van sioux en mij gisteren bij de clinic....

Afbeelding

Afbeelding

Korinia

Berichten: 75
Geregistreerd: 24-08-04
Woonplaats: Omg. Oldemarkt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 12:25

leuke foto's!! sioux had zich super gedragen hoorde ik weer..

mag ook een gewone kwpn er me doen?

crazycactus

Berichten: 10930
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 12:49

Tuurlijk waarom niet... WRAN wedstrijden zijn all breed...

10y

Berichten: 1566
Geregistreerd: 01-11-02

Re: Clinic Corine Mennuti op de Sylvester Ranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 12:53

Super gaaf!!!

cesar
Berichten: 37
Geregistreerd: 07-01-06
Woonplaats: Terband

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 13:34

Ik heb heel erg genoten van de clinic. Ik wist helemaal niet wat ik kon verwachten en hoe Cesar erop zou reageren.
Dit is zeker iets om mee door te trainen!!!
Heel erg bedankt voor het organiseren van de clinic

Cesar en Lysbeth

Mac

Berichten: 11651
Geregistreerd: 09-07-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 14:08

Oh wat heerlijk om zo met de paarden bezig te zijn in een trailparcours! Super dat er zoveel aandacht aan wordt geschonken. Gave foto's ook!
Ods, je bent terecht trots op jouw Denzl vind ik, vooral als het voor hem de eerste keer was dat hij alleen op pad was !!
Ook fijn voor Poo lijkt me dat ze het eens op deze manier kan doen. Ben heel benieuwd naar haar veulen!
Helaas was de clinic al vol toen ik er van hoorde, maar volgende keer kom ik ook (als het niet te dicht tegen Lee's bevalling aanzit uiteraard )!

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38789
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Clinic Corine Mennuti op de Sylvester Ranch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 18:06

Leuk leuk, nog meer foto's van clinicmensen!!

Nou Poehey, Poo is echt echt dik Dat komt op de foto's niet eens zo erg over, in het echt is ze echt MEGA! Daar zit vast wat moois in Leuk zo dat shot van boven!

En Sioux ik herken je nu Die van jou deed het ook braaf! Die zat nogwel in het het 'wilde' groepje

Ja Cesar! Denzl was helemaal verliefd op jou mannetje.... Denzl heeft nog niet zoveel verstand van de bloemetjes en de bijtjes

Mac echt, ik ben zo super trots, dat pakken ze voorlopig niet van me af

tones

Berichten: 5288
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Re: Clinic Corine Mennuti op de Sylvester Ranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 20:59

Ziet er top uit!

En natuurlijk is Corine een super lesgever.

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Re: Clinic Corine Mennuti op de Sylvester Ranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 09:08

Wat een leuk verslag!! Moet een ontzettend leuke dag geweest zijn!

Ods gefeliciteerd met je paardje. Knap he, zo helemaal alleen op pad en het dan ook nog eens zo goed doen!!! En meid ik heb ook geen maatje 38, zoals je weet verre van dat zelfs!!!
Het ziet eruit alsof echt iedereen van deze dag en deze manier van werken met z'n paardje genoten heeft. Leuk om er foto's van te zien.

Lijkt me echt leuk als dat inderdaad een AA onderdeel gaat worden. Moet ik toch ook maar eens een lesje gaan nemen!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 09:14

He wat leuk dat in hand trail zo populair is! Dat is zo ontzettend leuk en leerzaam om met je paard te doen!
Klinkt en ziet er uit als een hartstikke leuke dag!

Moondancer

Berichten: 805
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Den Helder

Re: Clinic Corine Mennuti op de Sylvester Ranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 21:04

Het was een erg leuke dag , zowel mijn paardje als ik hebben veel geleerd en genoten van dit erg leuke onderdeel , bedankt Corine en Sake en Sylva voor een leerzaam dagje!!!
Omdat ik vanwege omstandigheden niet zoveel met mijn merrie kan doen , is dit zeker voor ons erg leuk om te doen en we proberen om de wedstrijd van Peppysan te kunnen starten , en dat er veel deelname is zodat het vaker A.A. uitgeschreven gaat worden.

Gezellig ook weer een aantal medebokkers te hebben gesproken daar!!